2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / SCIENCE AND TECHNOLOGY

SCIENCE AND TECHNOLOGY

Материал туралы қысқаша түсінік
Ашық сабақ жоспары стандартқа сай
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Module 9 Science and technology

Lesson 2The age of cybernetics

School:

Date:

Teacher name:

CLASS: 9

Number present:

absent:

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

9.4.4.1 - read a range of extended fiction and non-fiction texts on familiar and unfamiliar general and curricular topics;

9.4.7.1 - recognise typical features at word, sentence and text level in a wide range of written genres;

9.4.3.1 - understand the detail of an argument in extended texts on a range of familiar general and curricular topics;

9.4.5.1 - deduce meaning from context in extended texts on a range of familiar general and curricular topics;

9.4.8.1 - use a range of familiar and unfamiliar paper and digital reference resources to check meaning and extend understanding

9.5.8.1 - spell most high-frequency vocabulary accurately for a wide range of familiar general and curricular topics

9.1.7.1 - develop and sustain a consistent argument when speaking or writing

9.3.3.1- explain and justify their own point of view on a range of general and curricular topics;

9.3.6.1 - link comments with growing flexibility to what others say at sentence and discourse level in pair, group and whole class exchanges;

9.6.1.1 - use a growing variety of abstract compound nouns and complex noun phrases on a range of familiar general and curricular topics;

9.6.8.1 - use a variety of future forms, including some passives, on a range of familiar general and curricular topics;

Lesson objectives

All learners will be able to:

identify some of the main ideas and specific information correctly in the text and use some target vocabulary correctly while answering the questions and doing vocabulary tasks and free speaking/writing

Most learners will be able to:

identify some of the main ideas and specific information correctly in the text and use rangeof target vocabulary correctly while answering the questions and doing vocabulary tasksand free speaking

Some learners will be able to:

identify all of the main ideas and specific information correctly and use a range of target vocabulary while answering the questions and doing vocabulary tasksand free speaking

Assessment criteria

SS can write about the cyborg and write a description of it using word formation

Previous learning

Gargets

Plan

Part of the lesson/Time

Teacher’s activity

Student’s activity

Assessment

Resources

Beginning the Lesson



Introduce the topic and predict the context

Direct Ss attention to the dictionary definition and elicit what a cyborg is

Direct Ss attention to the pictures and elicit how SS think they are like a cyborg

Play the recording. Ss listen and follow the text in their books and find out


Descriptor:

Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

Well done! Brilliant! Good job! I like it!

Whiteboard

Student’s book Poster: Success Ladder.

Main Activities



To read for specific information

.Direct Ss attention to the study skills box. Read it out and point out that this advice will help Ss to complete the task successfully

Ss read 5 questions and the possible answers

Ss read the text again and check Ss answers

Ask Ss to justify their answers

To consolidate new vocabulary

Go through the list of verbs and explain their meanings

Give Ss time to complete the task and check the answers

Grammar

To learn/Practise words with the similar meaning

To consolidate/paraphrase information in a text

To write down few sentences based on the ideas in the text about the positive consequences of cybernetic

P 100 ex 1


P 100 ex 2







P 101 ex 3





P 101 ex 4



P 101 ex 7

Descriptor:

Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

Well done! Brilliant! Good job! I like it!

Whiteboard

Student’s book Poster: Success Ladder.

Ending the lesson

Expand the topic

Explain the task and give Ss time to think of their own cyborg and write a description of it.

Ask Ss to read their descriptions to the class

P 101 ex 8

Descriptor:

Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

Well done! Brilliant! Good job! I like it!

Whiteboard

Student’s book Poster: Success Ladder.



Жариялаған:
Амзединқызы Аида
01 Сәуір 2025
207
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі