Seasons and weather

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Seasons and weather

Материал туралы қысқаша түсінік
Сабақтың негізі ауа-райы және климат жайлы.Жұмыста топтық,жеке,жұмыстар қарастырылған
Материалдың қысқаша нұсқасы

Short lesson plan

Module 4: Weather. Lesson 9(1)

School for gifted children named after O.Zhumadylla

Date:05.12.24

Teacher name:Bauyrzhankyzy Aidana

Grade: 3 G

Number present:

absent:

Lesson theme

Seasons and Weather

Learning objectives

3.1.2.1 recognise familiar words with visual support;

3.1.4.1 understand basic personal questions;

Lesson objectives





Value links

Learners will be able to:

  • name and talk about the four seasons;

  • talk about one’s birthday;

  • understand basic personal questions;


Hardworking and professional qualification


Plan

Stages / Time

Teachers actions

Students’ actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson Warming-up 7 min

Organization moment: Introduce the topic of the module.

Point to the title of the module and say: Weather. Explain/Elicit the meaning of the word. Ask the

pupils to look at the first picture on p. 42 and elicit

the season (summer), in L1 if necessary. Do the same

for the second picture. Have a class discussion, in

L1 if necessary, about how the weather changes in each season. Then ask the pupils to say things and

activities they associate with each season

The pupils repeat, chorally and/or individually.



Pupils answer the teacher’s questions

The teacher assesses learners for their ability. “Good job!

Well done!”



Mutual assessment through CCQs

Pictures


presentations

Audio CD ( Track 31) IWB

Middle of the lesson Presentation and Practice.

30 min

Introduce the four seasons. Present the new vocabulary. Play the video

Play the audio a second time, pausing after each word.

Say and write on the board:

Ss write down the new words

Point to a pupil

and ask: When’s your birthday? Encourage the pupil to answer your question. Repeat the process with the rest of the pupils.

Write their answers on the board to find out the most popular season in class.

Practise the four seasons. Point to the pictures and invite individual pupils to identify the seasons, based on the pictures. You may

ask them to justify their answers, in L1 if necessary. Ask the rest of the class for verification.

Practise talking about seasons and birthdays.

The pupils listen and point to the pictures.

The pupils listen, point to and repeat the seasons, chorally and/or individually.





The pupils repeat after you and answer the questions.







Pupils name the seasons.

Observing and monitoring.

















Mutual assessment through the key.

1,6,8 –winter

2 –spring

3,4,9 –autumn

5,7- summer.

P.B. p.43,

ex.2.







IWB,

pictures.



Let’s do tasks ex3 page number 43 Books closed. Draw a birthday cake on the board, point to yourself, say and write: My birthday is in spring. Then point to a pupil, say and write on the board: When’s your birthday?

Encourage the pupil to respond e.g. In (autumn).Focus the pupils’ attention on the use of the preposition in when we refer to seasons.

Books open. Refer the pupils to the picture and ask a pair of pupils to read out the exchange. Explain the activity. Go around the class, monitoring the activity.

Then ask pairs of pupils to act out their exchange in front of the class. If you wish, you may write their answers on the board and, at the end of the activity, see which season has got the most birthdays in

it.

The pupils repeat after you.



The pupils quickly draw a sketch about that season (e.g. sun, beach, etc). The team with the most points wins the game.







In pairs, the pupils ask and answer about their birthday.

The pupil who finishes first, gets a point for his/her team.








Mutual assessment through CCQs




















P.B. p.43,

ex.3.


Activity Book (Optional), p.39.

End of the lesson

8 min

Consolidate the language of the lesson.

Divide the class into two teams. Ask a pupil from each team to come to the board. Say a season (e.g. summer). Repeat with more pupils.

Poster Success
































School for gifted children named after O.Zhumadylla











OPEN LESSON

Topic: “Seasons and weather”

Teacher:Bauyrzhankyzy Aidana

Grade:3 “G”

















2024-2025y


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
04.04.2025
272
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі