Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Lesson plan


    Unit of a long term plan Unit 9

    The theme of the lesson: Seasons/ Months

    School: № 148

    Date: 29.05.2020 y

    Teacher name: Abduzhalilova Rakhila

    Grade : 5

    Number present: 10

    absent: 0

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)

    5.L2 understand an increasing range of unsupported basic questions which ask for personal information

    5.S6 communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group and whole class exchanges

    5.R4 read with some support a limited range of short fiction and non-fiction texts

    5.W3 write with support factual descriptions at text level which describe people, places and objects

    5.UE16 use conjunctions so , if, when , where, before, after to link parts of sentences on a limited range of familiar general and curricular topics

    Level of thinking skills

    Knowledge Understanding Application

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • Listen and repeat the words according to the topic

    • mаkе up short sеntеncеs usіng аdjеctіvеs аbоut the wеаthеr

    Most learners will be able to:

    • Identify and name most of the words according to the topic

    • Ask and answer questions about weather conditions and make up sentences using the adjectives about the weather

    Some learners will be able to:

    • Discuss curricular topic about weather

    • demonstrate their opinion and evaluate others in giving feedback.

    Assessment criteria

    Learners will make up dialogue about the weather

    Know how to use the adjectives, present simple and present continuous

    Ask and answer questions about weather conditions

    Values links

    Strategy of “MangilikYel” lifelong learning, which unite all Kazakhstan citizens

    Cross-curricular links

    Kazakh and Russian

    Previous learning

    Learners have information about sport.

    To tell about their hobby

    Plan

    Planned timings

    Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

    Resources

    Start

    5 min

    Greetings. Teacher grееts and asks thе dаtе, the dаy.

    Home work: Method “Magic box” with questions

    Warm up. A poem about the weather

    Spring is green

    Summer is bright

    Autumn is yellow

    Winter is white

    Teacher divides lеаrnеrs іntо twо grоups wіth stickers about the weather and months

    1st grоup Weather

    2nd grоup Months

    Whiteboard pencil

    Slide 2




    Stickers with words

    Middle

    3 Min

    Knowledge



















    3 min



























    Understanding











    4 min











    2 min

    Application





    3min



















    10 min





































    5min









    3 min

    Activity 1. Brainstorming. (Teacher asks by using the divergent and referential questions)

    T: Can you tell me what can you see in your stickers?

    L-s: We can see the words about the weather and months. Etc.

    Activity 2. Teacher: Let me introduce with new words according to the theme “Seasons and months” and invite you to have a fun lesson. Please be active!

    Cloudy- бұлтты

    Cold- суық

    Foggy-тұманды

    Freezing- аяз

    Hot- ыстық

    It’s raining-жаңбыр жауып тұр

    It’s snowing-қар жауып тұр

    Sunny-күн ашық

    Warm-жылы

    Weather – күн райы

    Windy-желді

    Activity 3. Pre-listening task. (Critical thinking) individual work

    T: How do you think what season is it now?

    L:It’s spring now.

    T: What is the weather like today?

    L: It is warm.

    T: What month is it now?

    L: It is April now.

    T: What month is before April?

    L: March is before April.

    T: What month is after April?

    L: May is after April.

    T. So we are going to have a lesson about the seasons and months. All of you look at this pictures. What can you say about these pictures? Teacher shows the pictures of four seasons and weather using the “Spiral curricular” program



    Activity 4. Listening. (Ex.1.p.109 Sb)

    Teacher presents the seasons and months and plays the record.

    Ss listen and repeat chorally or individually

    Learners answer the questions about this task and say their birthday months

    Activity 5. A game “Who is quicker?” “Word puzzles” about the seasons and weather. Find the words from this chain. (Teacher gives worksheets to the learners and they will do it in groups)

    WINTERSUMMERAUTUMNSPRINGMONTHSFOGGYHOT

    APRILSUNNYAUGUSTCOLDCLOUDYRAINYFREEZWINDY

    Activity 6. Listening. (Ex.2. p.109. Sb.) Matching the sentences (1-10) to the drawing (a-j).

    Picture from the textbook

    Teacher gives formative assessment: by shapes

    Shape3 Shape2 Shape1



    Assessment criteria

    Descriptor

    To make up correct and meaningful sentences;

    To match the sentences

    To complete the sentences

    To describe the weather (answer the questions)

    Learner:

    Makes up correct and meaningful sentences;

    Matches the sentences and completes the sentences

    describes the weather and answers the questions



    Activity 7. Group work. Craft work. Learners do the “Seasons clock” craft. In the classroom teacher gives 4 circle paper, markers and etc. After that teacher tells what Ss do in this game, everybody draw 4 lines from the center of the circle to the outside, so that you create 4 different areas. Write the word for each season in each segment. If you have taught months, get everybody write the months in order around the edge of the clock, with 3 months in each segment (you can just use the first letters of each month), so that it looks like the image below:

    Shape4

    Game “Funny worm” put the month in the right order.


    Crossword. Complete the word puzzle.

    Assessment criteria

    Descriptor

    To work in groups

    To make the the seasonal clock

    using the words about the seasons and months

    Completes the words puzzles

    Learners

    Work in groups

    Make the seasonal clock using the words about the seasons and months

    Activity 8. Writing. Exercise.3 (Individual work).

    Complete the sentences using the words according to the weather.

    1.In my country it is cold in winter.

    2.In spring it is ………. .

    3.Summers are …….. .

    4.In autumn it is usually……. .

    After that teacher conclude the lesson. Ss check yourself given feedback each other. Then teacher play a game “Firework”. First group give firework to the second group and second group give firework to the first group.

    AShape5 ctivity 9. Speaking. Exercise.4 Pair work. Interview game. S1 S2

    -What’s the weather like today?

    -It is sunny and warm.

    Teacher assessing with formative assessment: 2 stars and one wish

    Shape6

    Assessment criteria

    Descriptor

    To complete the sentences using the weather adjectives

    To relate the topic to the real world

    Learner

    completes the sentences using the weather adjectives

    Relates the topic to the real world.





    Whiteboard









    Slide



















    pictures

    Picture 31

















    CD1 L10































    Worksheet 1.







    Shapes











    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Абдужалилова Рахила
    11 Желтоқсан 2020
    1035
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Seasons/ Months

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Seasons/ Months

    Материал туралы қысқаша түсінік
    understand an increasing range of unsupported basic questions which ask for personal information
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Lesson plan


    Unit of a long term plan Unit 9

    The theme of the lesson: Seasons/ Months

    School: № 148

    Date: 29.05.2020 y

    Teacher name: Abduzhalilova Rakhila

    Grade : 5

    Number present: 10

    absent: 0

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)

    5.L2 understand an increasing range of unsupported basic questions which ask for personal information

    5.S6 communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group and whole class exchanges

    5.R4 read with some support a limited range of short fiction and non-fiction texts

    5.W3 write with support factual descriptions at text level which describe people, places and objects

    5.UE16 use conjunctions so , if, when , where, before, after to link parts of sentences on a limited range of familiar general and curricular topics

    Level of thinking skills

    Knowledge Understanding Application

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • Listen and repeat the words according to the topic

    • mаkе up short sеntеncеs usіng аdjеctіvеs аbоut the wеаthеr

    Most learners will be able to:

    • Identify and name most of the words according to the topic

    • Ask and answer questions about weather conditions and make up sentences using the adjectives about the weather

    Some learners will be able to:

    • Discuss curricular topic about weather

    • demonstrate their opinion and evaluate others in giving feedback.

    Assessment criteria

    Learners will make up dialogue about the weather

    Know how to use the adjectives, present simple and present continuous

    Ask and answer questions about weather conditions

    Values links

    Strategy of “MangilikYel” lifelong learning, which unite all Kazakhstan citizens

    Cross-curricular links

    Kazakh and Russian

    Previous learning

    Learners have information about sport.

    To tell about their hobby

    Plan

    Planned timings

    Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

    Resources

    Start

    5 min

    Greetings. Teacher grееts and asks thе dаtе, the dаy.

    Home work: Method “Magic box” with questions

    Warm up. A poem about the weather

    Spring is green

    Summer is bright

    Autumn is yellow

    Winter is white

    Teacher divides lеаrnеrs іntо twо grоups wіth stickers about the weather and months

    1st grоup Weather

    2nd grоup Months

    Whiteboard pencil

    Slide 2




    Stickers with words

    Middle

    3 Min

    Knowledge



















    3 min



























    Understanding











    4 min











    2 min

    Application





    3min



















    10 min





































    5min









    3 min

    Activity 1. Brainstorming. (Teacher asks by using the divergent and referential questions)

    T: Can you tell me what can you see in your stickers?

    L-s: We can see the words about the weather and months. Etc.

    Activity 2. Teacher: Let me introduce with new words according to the theme “Seasons and months” and invite you to have a fun lesson. Please be active!

    Cloudy- бұлтты

    Cold- суық

    Foggy-тұманды

    Freezing- аяз

    Hot- ыстық

    It’s raining-жаңбыр жауып тұр

    It’s snowing-қар жауып тұр

    Sunny-күн ашық

    Warm-жылы

    Weather – күн райы

    Windy-желді

    Activity 3. Pre-listening task. (Critical thinking) individual work

    T: How do you think what season is it now?

    L:It’s spring now.

    T: What is the weather like today?

    L: It is warm.

    T: What month is it now?

    L: It is April now.

    T: What month is before April?

    L: March is before April.

    T: What month is after April?

    L: May is after April.

    T. So we are going to have a lesson about the seasons and months. All of you look at this pictures. What can you say about these pictures? Teacher shows the pictures of four seasons and weather using the “Spiral curricular” program



    Activity 4. Listening. (Ex.1.p.109 Sb)

    Teacher presents the seasons and months and plays the record.

    Ss listen and repeat chorally or individually

    Learners answer the questions about this task and say their birthday months

    Activity 5. A game “Who is quicker?” “Word puzzles” about the seasons and weather. Find the words from this chain. (Teacher gives worksheets to the learners and they will do it in groups)

    WINTERSUMMERAUTUMNSPRINGMONTHSFOGGYHOT

    APRILSUNNYAUGUSTCOLDCLOUDYRAINYFREEZWINDY

    Activity 6. Listening. (Ex.2. p.109. Sb.) Matching the sentences (1-10) to the drawing (a-j).

    Picture from the textbook

    Teacher gives formative assessment: by shapes

    Shape3 Shape2 Shape1



    Assessment criteria

    Descriptor

    To make up correct and meaningful sentences;

    To match the sentences

    To complete the sentences

    To describe the weather (answer the questions)

    Learner:

    Makes up correct and meaningful sentences;

    Matches the sentences and completes the sentences

    describes the weather and answers the questions



    Activity 7. Group work. Craft work. Learners do the “Seasons clock” craft. In the classroom teacher gives 4 circle paper, markers and etc. After that teacher tells what Ss do in this game, everybody draw 4 lines from the center of the circle to the outside, so that you create 4 different areas. Write the word for each season in each segment. If you have taught months, get everybody write the months in order around the edge of the clock, with 3 months in each segment (you can just use the first letters of each month), so that it looks like the image below:

    Shape4

    Game “Funny worm” put the month in the right order.


    Crossword. Complete the word puzzle.

    Assessment criteria

    Descriptor

    To work in groups

    To make the the seasonal clock

    using the words about the seasons and months

    Completes the words puzzles

    Learners

    Work in groups

    Make the seasonal clock using the words about the seasons and months

    Activity 8. Writing. Exercise.3 (Individual work).

    Complete the sentences using the words according to the weather.

    1.In my country it is cold in winter.

    2.In spring it is ………. .

    3.Summers are …….. .

    4.In autumn it is usually……. .

    After that teacher conclude the lesson. Ss check yourself given feedback each other. Then teacher play a game “Firework”. First group give firework to the second group and second group give firework to the first group.

    AShape5 ctivity 9. Speaking. Exercise.4 Pair work. Interview game. S1 S2

    -What’s the weather like today?

    -It is sunny and warm.

    Teacher assessing with formative assessment: 2 stars and one wish

    Shape6

    Assessment criteria

    Descriptor

    To complete the sentences using the weather adjectives

    To relate the topic to the real world

    Learner

    completes the sentences using the weather adjectives

    Relates the topic to the real world.





    Whiteboard









    Slide



















    pictures

    Picture 31

















    CD1 L10































    Worksheet 1.







    Shapes











    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 9 сынып
    11.12.2020
    1035
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Абдужалилова Рахила
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации