Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Short-term plan 2 Term II


    Long-term plan unit: 9.2A: Earth and our place in it (Content with language)


    School: Privolnoe secondary school

    Date: 24.11.2020

    Teacher’s name: Samat Erkezhan

    Grade: 9

    Number present:

    absent:

    Professional Development


    Theme of the lesson: Environmental problems


    Learning objectives(s)

    9.S4 respond with growing flexibility at both sentence and discourse level to unexpected comments on a range of general and curricular topics

    9.L6 deduce meaning from context in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics

    9.L7 Future simple

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • Identify 4 issues from the listening task

    Most learners will be able to:

    • Fill in the gaps correctly

    • Deal with the speaking task against the descriptor (4 out of 5)

    Some learners will be able to:

    • Deal with speaking task against the descriptor (5 out of 5)

    • Сan write 5 sentences in the future

    Assessment criteria


    Students achieve the objectives if they are able to identify issues from the recording and speak about an issue against the descriptor

    Previous learning

    Climate change


    Plan

    Planned timings

    Planned activities

    Resources








    1-3 min

    Brainstorm

    Have students look at the pictures and say what global issue they are illustrating. Accept all appropriate answers; if students can’t translate some issues help them. They will learn new words later on. They guess the topic of the lesson.

    PPT









    4-10 min























    11-15 min
















    16-20 min












    21-35 min

    Introducing the topic, learning and lesson objectives of the lesson

    Pre-learning\ Introducing new vocabulary

    Teacher introduces new vocabulary to the class, has a pronunciation drilling

    1.Deforestation

    2.The destruction of habitats

    3.Famine

    4.Flooding

    5.Malnutrition

    6.Natural disasters

    7.Overpopulation

    8.Poverty

    9. emission of (carbon dioxide), to emit

    10. consequence

    11. to increase\ decrease (noun the increase\decrease)



    As a class, students discuss which of the issues are environmental, which are human, which are both. If students disagree, ask them to give reasons to support their opinions, e.g., some students may say that floods are environmental issues, others may say it is also a human issue, if the floods are caused by poor defenses built by people.

    Task 1 Match the columns to make collocations

    1. World Wildlife

    2. Global

    3. Atomic

    4. Water

    5. Forests

    6. Greenhouse

    7. Endangered

    a. Bomb

    b. Animals

    c. Pollution

    d. Fund

    e. Effect

    f. Warming

    g. Destruction

    Keys: 1d 2f 3a 4c 5g 6e 7b


    Task 2 Read the words and find their meaning

    1. Ecology

    2. Environment

    3. Pollution

    4. Oxygen

    5. Carbon dioxide

    1. Extinct

    2. Habitat

    3. To encourage

    4. To get involved

    5. To recycle

      1. an area that provides an animal or plant with food, water, shelter and living space;

     2. to become interested, to take part in;

     3. died out and gone from the Earth forever animals and plants (like dinosaurs);

    4. to use over and over again.

     5. to set a personal example to make other people do something;

     6. making water, air and soil dirty and dangerous for people and animals to live in;

     7. natural balance between plants, animals, people and their environment;

     8. a gas which animals breath out and green plants breath in to make food;

     9. climate, air, water and soil in which people, animals and plants live;

    10. a gas that makes up about 21% of the Earth atmosphere, all living creatures need it to survive;

    Keys A-7 B-9 C-6 D-10 E-8 F-3 G-1 H-5 I-2 J-4

    Task 3 Read the texts and match the passages with the titles. One title is extra.

    Titles to the text “Environmental problems”.

    1. Being in danger or becoming extinct.

    2. Deforestation

    3. Litter

    4. Water Pollution

    5. Global warming

    6. Encouraging others and taking action

    7. Destruction of the ozone layer

    Passage

    A

    B

    C

    D

    E

    F

    Title







    A. People produce too much packaging and food waste and throw them in the streets; that causes many illnesses which spread more easily.

    B. A lot of animals become endangered or die out because of deforestation or because people kill them for their horns, tusks and beautiful skin. Only 50.000 wild tigers and 40 (!) far-eastern white leopards remain. They are hunted and killed for their skin and body parts which are used in medicine.

    C. Factories and cars produce poisonous gases which go up into the air. More and more people are getting skin cancer.

    D. Forests are disappearing as trees are cut down or burnt. Less and less oxygen is produced.

    E. Our task is to set example to other people how to recycle plastic things, cans and paper; not to litter and to get involved in the protection of nature.

    F. Dangerous waste from factories goes into oceans, seas and rivers, killing fish.

    Keys: A3 B1 C7 D2 E6 F4

    Task 4  Put the verbs in the following sentences in the affirmative, interrogative and negative forms of Future Simple.

    1.I (to do) morning exercises.
    2. He (to work) at a factory.
    3. She (to sleep) after dinner.
    4. We (to work) part-time.
    5. They (to drink) tea every day.
    6. Mike (to be) a student.
    7. Helen (to have) a car.
    8. You (to be) a good friend.
    9. You (to be) good friends.
    10. It (to be) difficult to remember everything.

    Task 5 Use words in parentheses to form sentences in Future Simple. Pay attention to what form the sentence should be in (affirmative, interrogative or negative).

    1. They _____ football at the institute. (to play)
      2) She _____ emails. (not / to write)
      3) ____ you____ English? (to speak)
      4) My mother ____ fish. (not / to like)
      5) ____ Ann ____ any friends? (to have)
      6) His brother _____ in an office. (to work)
      7) She ___ very fast. (cannot / to read)
      8) ____ they ____ the flowers every 3 days? (to water)
      9) His wife _____ a motorbike. (not / to ride)
      10) ____ Elizabeth_____ coffee? (to drink)

    Task6 Translate into English:

    1. Она будет занята.
    2. Я не буду занят.
    3. Вы будете заняты?
    4. Они будут дома?
    5. Его не будет дома.
    6. Я не буду знать.
    7. Они будут знать?
    8. Она не будет знать.
    9. Кто будет знать?
    10. Никто не будет знать.


    Task 7 Match the words with their definitions.

    1.extinct

    a. a person who kills wildlife illegally

    2.pollution

    b. an electricity generation station which uses radioactive fuel to drive the generators

    3.ozone layer

    c. no longer existing, as an animal species

    4.poacher

    d. the damage done to air, water or soil by the addition of harmful chemicals

    5.habitat

    e. the part of the Earth which contains all the living creatures

    6.biosphere

    f. the process of treating paper, plastic and metals so that they can be used again

    7. acid rain

    g. the raising of the temperature of the earth’s atmosphere caused by the burning of fossil fuels and increased amount of gases such as carbon dioxide

    8.nuclear power station

    h. the natural environment of a plant or animal

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Самат Еркежан
    05 Желтоқсан 2020
    2429
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Short lesson plan "Environmental problems" grade-9

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Short lesson plan "Environmental problems" grade-9

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Мұғалімдерге керек
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Short-term plan 2 Term II


    Long-term plan unit: 9.2A: Earth and our place in it (Content with language)


    School: Privolnoe secondary school

    Date: 24.11.2020

    Teacher’s name: Samat Erkezhan

    Grade: 9

    Number present:

    absent:

    Professional Development


    Theme of the lesson: Environmental problems


    Learning objectives(s)

    9.S4 respond with growing flexibility at both sentence and discourse level to unexpected comments on a range of general and curricular topics

    9.L6 deduce meaning from context in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics

    9.L7 Future simple

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • Identify 4 issues from the listening task

    Most learners will be able to:

    • Fill in the gaps correctly

    • Deal with the speaking task against the descriptor (4 out of 5)

    Some learners will be able to:

    • Deal with speaking task against the descriptor (5 out of 5)

    • Сan write 5 sentences in the future

    Assessment criteria


    Students achieve the objectives if they are able to identify issues from the recording and speak about an issue against the descriptor

    Previous learning

    Climate change


    Plan

    Planned timings

    Planned activities

    Resources








    1-3 min

    Brainstorm

    Have students look at the pictures and say what global issue they are illustrating. Accept all appropriate answers; if students can’t translate some issues help them. They will learn new words later on. They guess the topic of the lesson.

    PPT









    4-10 min























    11-15 min
















    16-20 min












    21-35 min

    Introducing the topic, learning and lesson objectives of the lesson

    Pre-learning\ Introducing new vocabulary

    Teacher introduces new vocabulary to the class, has a pronunciation drilling

    1.Deforestation

    2.The destruction of habitats

    3.Famine

    4.Flooding

    5.Malnutrition

    6.Natural disasters

    7.Overpopulation

    8.Poverty

    9. emission of (carbon dioxide), to emit

    10. consequence

    11. to increase\ decrease (noun the increase\decrease)



    As a class, students discuss which of the issues are environmental, which are human, which are both. If students disagree, ask them to give reasons to support their opinions, e.g., some students may say that floods are environmental issues, others may say it is also a human issue, if the floods are caused by poor defenses built by people.

    Task 1 Match the columns to make collocations

    1. World Wildlife

    2. Global

    3. Atomic

    4. Water

    5. Forests

    6. Greenhouse

    7. Endangered

    a. Bomb

    b. Animals

    c. Pollution

    d. Fund

    e. Effect

    f. Warming

    g. Destruction

    Keys: 1d 2f 3a 4c 5g 6e 7b


    Task 2 Read the words and find their meaning

    1. Ecology

    2. Environment

    3. Pollution

    4. Oxygen

    5. Carbon dioxide

    1. Extinct

    2. Habitat

    3. To encourage

    4. To get involved

    5. To recycle

      1. an area that provides an animal or plant with food, water, shelter and living space;

     2. to become interested, to take part in;

     3. died out and gone from the Earth forever animals and plants (like dinosaurs);

    4. to use over and over again.

     5. to set a personal example to make other people do something;

     6. making water, air and soil dirty and dangerous for people and animals to live in;

     7. natural balance between plants, animals, people and their environment;

     8. a gas which animals breath out and green plants breath in to make food;

     9. climate, air, water and soil in which people, animals and plants live;

    10. a gas that makes up about 21% of the Earth atmosphere, all living creatures need it to survive;

    Keys A-7 B-9 C-6 D-10 E-8 F-3 G-1 H-5 I-2 J-4

    Task 3 Read the texts and match the passages with the titles. One title is extra.

    Titles to the text “Environmental problems”.

    1. Being in danger or becoming extinct.

    2. Deforestation

    3. Litter

    4. Water Pollution

    5. Global warming

    6. Encouraging others and taking action

    7. Destruction of the ozone layer

    Passage

    A

    B

    C

    D

    E

    F

    Title







    A. People produce too much packaging and food waste and throw them in the streets; that causes many illnesses which spread more easily.

    B. A lot of animals become endangered or die out because of deforestation or because people kill them for their horns, tusks and beautiful skin. Only 50.000 wild tigers and 40 (!) far-eastern white leopards remain. They are hunted and killed for their skin and body parts which are used in medicine.

    C. Factories and cars produce poisonous gases which go up into the air. More and more people are getting skin cancer.

    D. Forests are disappearing as trees are cut down or burnt. Less and less oxygen is produced.

    E. Our task is to set example to other people how to recycle plastic things, cans and paper; not to litter and to get involved in the protection of nature.

    F. Dangerous waste from factories goes into oceans, seas and rivers, killing fish.

    Keys: A3 B1 C7 D2 E6 F4

    Task 4  Put the verbs in the following sentences in the affirmative, interrogative and negative forms of Future Simple.

    1.I (to do) morning exercises.
    2. He (to work) at a factory.
    3. She (to sleep) after dinner.
    4. We (to work) part-time.
    5. They (to drink) tea every day.
    6. Mike (to be) a student.
    7. Helen (to have) a car.
    8. You (to be) a good friend.
    9. You (to be) good friends.
    10. It (to be) difficult to remember everything.

    Task 5 Use words in parentheses to form sentences in Future Simple. Pay attention to what form the sentence should be in (affirmative, interrogative or negative).

    1. They _____ football at the institute. (to play)
      2) She _____ emails. (not / to write)
      3) ____ you____ English? (to speak)
      4) My mother ____ fish. (not / to like)
      5) ____ Ann ____ any friends? (to have)
      6) His brother _____ in an office. (to work)
      7) She ___ very fast. (cannot / to read)
      8) ____ they ____ the flowers every 3 days? (to water)
      9) His wife _____ a motorbike. (not / to ride)
      10) ____ Elizabeth_____ coffee? (to drink)

    Task6 Translate into English:

    1. Она будет занята.
    2. Я не буду занят.
    3. Вы будете заняты?
    4. Они будут дома?
    5. Его не будет дома.
    6. Я не буду знать.
    7. Они будут знать?
    8. Она не будет знать.
    9. Кто будет знать?
    10. Никто не будет знать.


    Task 7 Match the words with their definitions.

    1.extinct

    a. a person who kills wildlife illegally

    2.pollution

    b. an electricity generation station which uses radioactive fuel to drive the generators

    3.ozone layer

    c. no longer existing, as an animal species

    4.poacher

    d. the damage done to air, water or soil by the addition of harmful chemicals

    5.habitat

    e. the part of the Earth which contains all the living creatures

    6.biosphere

    f. the process of treating paper, plastic and metals so that they can be used again

    7. acid rain

    g. the raising of the temperature of the earth’s atmosphere caused by the burning of fossil fuels and increased amount of gases such as carbon dioxide

    8.nuclear power station

    h. the natural environment of a plant or animal

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 9 сынып
    05.12.2020
    2429
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Самат Еркежан
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации