Short term plan 8 grade. Unit 1 Our World4

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Short term plan 8 grade. Unit 1 Our World4

Материал туралы қысқаша түсінік
ағылшын тілі мұғаліміне
Материалдың қысқаша нұсқасы

Short term plan 4


Term 1

Unit 1 "Our world"

School:


Date:___11___.09.2018

Teacher’s name:



Grade 8 __

Number present:

Number absent:


Theme of the lesson:

Vocabulary and listening: Pollution and the environment.


Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

8.C2 use speaking and listening skills to provide sensitive feedback to peers.

8.L2 understand with little or no support most specific information in extended talk on a wide range of general and curricular topics.

8.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics.


Lesson objectives

All learners will be able to:


  • Recognize and use vocabulary relating to the environment.

  • Identify the meaning of the programme about an environmental problems.


Most learners will be able to:


  • Use speaking and listening skills to solve problems cooperatively.


Some learners will be able to:


  • Discuss and give their opinions using own words.


Value links

Being environmentally conscious/friendly, actively providing solutions to global problems.


Cross curricular links

Ecology.


Previous learning

Relative pronouns.


Use of ICT

Smart board for showing a presentation, getting additional information, playing the audio files.


Intercultural awareness

Be aware of global problems as global citizens.


Health and Safety

Breaks and physical activities used.


Plan


Planned timings

Planned activities

Resources

Beginning the lesson

The lesson greeting.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Warm up.

Brainstorming.

  • What things do you already do to help the environment?

  • What other things can people do to help the environment?

  • Can the individual make a big difference?


Main Activities

Ex.1 p.12. Conveying the meaning of new words. Use of dictionaries.

Answers:

1) throw away

2) reuse

3) recycle

4) destroy

5) burn

6) poisons

7) bury

Ex.2 p.12. Pair work. Asking and answering questions.

Ex.3 p.12. Identifying the topic. Using pictures related to the text for prediction.

Sequencing events.

Answers:

b, d, a, c

Ex.4 p.12. Answering true/false questions.

Answers:

1) False. The speaker is the presenter of SOS Environment.

2) True.

3) False. She was shocked when she saw how many creatures, were dying because of all the plastic in the sea.

4) True.

5) False. None of the shops give plastic bags.

6) True.

Ex.5 p.12. Listening for specific information.

Ticking off items.

Answers:

Cardboard boxes, plastic bags, washing powder, paper bags, plastic sandwich boxes.

Ex.6 p.12. Speaking in a form of discussion.

CD












CD


CD



CD











CD

Ending the lesson

Giving the hometask. WB p.10.

Self-reflection.

"Message". Pupils write 11 words of the greatest importance for the topic of the lesson.



End

1min

Feedback: Teacher asks students what task was difficult to them and which pair worked well.



Additional information


Differentiation –

how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment –

how are you planning to check learners’ learning?

Critical thinking



Differentiation can be achieved through the selection of activities, identification of learning outcomes for a certain student, provision of individual support to learners, selection of learning materials and resources based on the individual abilities of learners.

Assessment criteria:

  1. Give feedback to others orally.

  2. Identify facts and details in extended talks with little support.

  3. Apply topic related vocabulary in speech appropriately arranging words and phrases into well-formed sentences.


Descriptor:

A learner:

  • gives constructive feedback to classmate.

  • identifies sentences as True and False.

  • uses appropriate subject-specific vocabulary while speaking.


  • Observation

  • Feedback on the work

  • Self-assessment

Students think critically, exploring, developing, evaluating and making choices about their own and others’ ideas



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
06.11.2018
1519
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі