Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Shape1 Short term plan







    Unit of a long term plan

    Shymkent agrarian –technical collage

    Date:

    Teacher name: Abdullaeva Sh

    Grade: 10

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Natural Disasters

    Learning objectives




    -use speaking and listening skills to solve problems creatively and cooperatively in groups

    - understand speaker viewpoints and extent of explicit agreement between speakers on a range of general and curricular topics

    -interact with peers to make hypotheses about a wide range of general and curricular topics




    Lesson objectives

    All learners will be able to: identify the meaning of the text " Hurricane Katrina " from the context and communicate with each while performing tasks in groups and pairs concerning natural disasters with lots of support

    Most learners will be able to: identify the meaning of the text "Hurricane Katrina" from the context and communicate with each while performing tasks in groups and pairs concerning natural disasters with some support

    Some learners will be able to: identify the meaning of the text " Hurricane Katrina " from the context and communicate with each while performing tasks in groups and pairs concerning natural disasters without support


    Assessment criteria



    Apply imagination express thoughts, ideas, experiences and feeling: Identify meaning from context in extended texts on familiar topics; Communicate with peers to make hypotheses about familiar topics;


    Stages / Time

    Teachers actions


    Students actions

    Assessment


    Resources

    Start of the lesson 5-min


    1.Teacher welcomes and complete the student

    Differentiation by support:

    Teacher checks homework.

    Who found the ways of changing genes?
    A)Scientists
    B) Geneticists
    C) Explores

    Students answer the question. Who found the ways of changing genes?
    B)Genetics

    Descriptor:

    A learner:

    -have to do homework

    -translations

    -vocabulares

    - they knew what to do during a theme


    Action for Kazakhstan. Grade 10



    Start of the lesson 10min















    Watching detail

    10min



    Teacher will introduced the topic and read for specific information, ask questions. That elicit what Students know about natural disasters, give them vocabulary.



    1) USCRAMBLE THE WORDS

    R G U H O T D (drought)

    A E K U Q R E H A T (earthquake)

    H A V A C E L N (avalanche)

    C R H R I U E N A (hurricane)

    O O D F L (flood)

    N T I S A M U (tsunami)

    A T D O R O N (tornado)





    The teacher shows video about disasters and asks question based on the video.

    What disaster happened in the Japan in 2011?

    Why did earthquake occur?

    Why did people have to leave their homes?



    AutoShape 3





    Students are introduced to a new topic and new words and answer the questions.

    1. Hurricane

    2. Earthquake

    3. Tsunami

    4. Flood

    5. Lava

    6. Disaster

    7. Erupt

    8. Evacuate

    9. Drought









    Students listen the text by video and watch AutoShape 4

    Students answer the questions.


    Formative assessment: Teacher assess them with emoticons






    Students will watch video

    Formative assessment: Teacher assess them with emoticons



    AutoShape 5



    Pg.21 Action Grade10











    https://www.youtube.com/watch?v=EJTiTWwLLOQ Pg30



    Speaking for detail

    5min






















    Mind map activity (Group work)

    7min




















    5.

    Feedback

    5min





















    Reflection by students

    -Were the topic interesting


    3-min

    Differentiation by content: Teacher gives an assignment.




    Differentiation by content: Teacher gives an assignment


    Teacher prepares security prevention diagram based on the question “What would you do in case of a natural disasters?











    Teacher complates the lesson by asking a set of questions what they have learned during the lesson and telling them to learn by heart new words about Natural diisasters

    1 What natural disasters do you know?

    2 What problems do they bring to people?

    3 What natural disasters can we have in our region?









    What do you feel about our lesson today?

    Choose the smile.

    .

    .








    Homework; Write essay about “Natural disasters”






    Students do the task based on the picture, some write down what kind of natural disasters occurred I countries, some just write the type of natural disasters based on the picture.









    Students answer

    the questions by dividing natural disasters into three types and fill in diagrams.















    Students answer the questions about “Natural disasters





















    Choose the smile.

    RED – I have problems, I need help

    Yellow –I had some problems but I am ready to go on

    Green – everything was clear and interesting







    THANK YOU FOR THE LESSON, FOR YOUR WORK

    Descriptor:

    -find type of every picture about Natural disasters.



    Formative assessment: Groups of students assess-100marks









    Descriptor:


    1.Students can work as a team, learned and charted safety precautions and disaster prevention.

    Formative assessment: Teacher assess and gives to everyone smiles for their works






    Descriptor:


    Students known about natural disasters,learned and charted safety precautions and disaster prevention.




















    Pg.21 Action Grade10


















    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Абдуллаева Шоира Юлдашовна
    12 Ақпан 2024
    319
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Short term plan. Natural Disasters

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Short term plan. Natural Disasters

    Материал туралы қысқаша түсінік
    All learners will be able to: identify the meaning of the text " Hurricane Katrina " from the context and communicate with each while performing tasks in groups and pairs concerning natural disasters with lots of support
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Shape1 Short term plan







    Unit of a long term plan

    Shymkent agrarian –technical collage

    Date:

    Teacher name: Abdullaeva Sh

    Grade: 10

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Natural Disasters

    Learning objectives




    -use speaking and listening skills to solve problems creatively and cooperatively in groups

    - understand speaker viewpoints and extent of explicit agreement between speakers on a range of general and curricular topics

    -interact with peers to make hypotheses about a wide range of general and curricular topics




    Lesson objectives

    All learners will be able to: identify the meaning of the text " Hurricane Katrina " from the context and communicate with each while performing tasks in groups and pairs concerning natural disasters with lots of support

    Most learners will be able to: identify the meaning of the text "Hurricane Katrina" from the context and communicate with each while performing tasks in groups and pairs concerning natural disasters with some support

    Some learners will be able to: identify the meaning of the text " Hurricane Katrina " from the context and communicate with each while performing tasks in groups and pairs concerning natural disasters without support


    Assessment criteria



    Apply imagination express thoughts, ideas, experiences and feeling: Identify meaning from context in extended texts on familiar topics; Communicate with peers to make hypotheses about familiar topics;


    Stages / Time

    Teachers actions


    Students actions

    Assessment


    Resources

    Start of the lesson 5-min


    1.Teacher welcomes and complete the student

    Differentiation by support:

    Teacher checks homework.

    Who found the ways of changing genes?
    A)Scientists
    B) Geneticists
    C) Explores

    Students answer the question. Who found the ways of changing genes?
    B)Genetics

    Descriptor:

    A learner:

    -have to do homework

    -translations

    -vocabulares

    - they knew what to do during a theme


    Action for Kazakhstan. Grade 10



    Start of the lesson 10min















    Watching detail

    10min



    Teacher will introduced the topic and read for specific information, ask questions. That elicit what Students know about natural disasters, give them vocabulary.



    1) USCRAMBLE THE WORDS

    R G U H O T D (drought)

    A E K U Q R E H A T (earthquake)

    H A V A C E L N (avalanche)

    C R H R I U E N A (hurricane)

    O O D F L (flood)

    N T I S A M U (tsunami)

    A T D O R O N (tornado)





    The teacher shows video about disasters and asks question based on the video.

    What disaster happened in the Japan in 2011?

    Why did earthquake occur?

    Why did people have to leave their homes?



    AutoShape 3





    Students are introduced to a new topic and new words and answer the questions.

    1. Hurricane

    2. Earthquake

    3. Tsunami

    4. Flood

    5. Lava

    6. Disaster

    7. Erupt

    8. Evacuate

    9. Drought









    Students listen the text by video and watch AutoShape 4

    Students answer the questions.


    Formative assessment: Teacher assess them with emoticons






    Students will watch video

    Formative assessment: Teacher assess them with emoticons



    AutoShape 5



    Pg.21 Action Grade10











    https://www.youtube.com/watch?v=EJTiTWwLLOQ Pg30



    Speaking for detail

    5min






















    Mind map activity (Group work)

    7min




















    5.

    Feedback

    5min





















    Reflection by students

    -Were the topic interesting


    3-min

    Differentiation by content: Teacher gives an assignment.




    Differentiation by content: Teacher gives an assignment


    Teacher prepares security prevention diagram based on the question “What would you do in case of a natural disasters?











    Teacher complates the lesson by asking a set of questions what they have learned during the lesson and telling them to learn by heart new words about Natural diisasters

    1 What natural disasters do you know?

    2 What problems do they bring to people?

    3 What natural disasters can we have in our region?









    What do you feel about our lesson today?

    Choose the smile.

    .

    .








    Homework; Write essay about “Natural disasters”






    Students do the task based on the picture, some write down what kind of natural disasters occurred I countries, some just write the type of natural disasters based on the picture.









    Students answer

    the questions by dividing natural disasters into three types and fill in diagrams.















    Students answer the questions about “Natural disasters





















    Choose the smile.

    RED – I have problems, I need help

    Yellow –I had some problems but I am ready to go on

    Green – everything was clear and interesting







    THANK YOU FOR THE LESSON, FOR YOUR WORK

    Descriptor:

    -find type of every picture about Natural disasters.



    Formative assessment: Groups of students assess-100marks









    Descriptor:


    1.Students can work as a team, learned and charted safety precautions and disaster prevention.

    Formative assessment: Teacher assess and gives to everyone smiles for their works






    Descriptor:


    Students known about natural disasters,learned and charted safety precautions and disaster prevention.




















    Pg.21 Action Grade10


















    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Ашық сабақ 10 сынып
    12.02.2024
    319
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Абдуллаева Шоира Юлдашовна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации