Білім берудегі Сингапур әдіс-тәсілдерінің
негізі:
-
топта өзара әрекеттесу;
-
сыпайы және мейірімді қарым-қатынас
орнату;
-
өзінің жетістіктері үшін ғана емес, бүкіл сыныптың табыстары үшін
жауапкершілікті сезіну;
-
топта бірігіп жұмыс істеу - күрделі де жауапты жұмыс екенін толық
ұғыну;
-
нұсқаулықты ұстану.
Manage mate («управление классом»)
—.төрт оқушы екі қосылған
партада бір-біріне қарама-қарсы отырады. Бұл отырғызу тәртібімен
балалар серіктес болады: бетпе-бет отырғандар «бет серігі», ал
бір-біріне қарама-қарсы отырғандар «иық серіктесі» болып саналады.
Бірге олар бір команда. Парталар мұғалімнің үстелінен сәуле шашады,
балалардың ешқайсысы мұғалімге арқасымен отырмайды, бұл өте
маңызды
High
Five— бұл әдісті мұғалім сабақтың
басында қолданады. Ол «Бес жоғары!» деген тіркесті айтады. және
қолын көтереді. Жауап ретінде оқушылар да қолдарын көтеріп,
мұғалімге қарайды - бұл балаларды мұғалімге зейін қоюға үйретеді
және оларды тапсырмаларды қабылдауға
дайындайды.
Jot Thoughts
—
Мұғалім жалпы тақырыпты ұсынады және тапсырма береді: оған төрт
сөзді үлкен парақтарға жазыңыз. Бір қағазға бір ғана сөз жаза
аласыз. Оқушылар өз қарқынымен жұмыс істейді. Бұл әр командаға 16
сөзден тұратын тізім береді.
Clock buddies
— бұл әдіс үй тапсырмасын тексеру және сұрақтарды
талқылау кезінде қолданылады. Әр оқушы бір парақ қағазда кіммен
сөйлескісі келетінін және уақытын көрсетеді. Пікірталас өтетін
жұптар осылай құрылады.
Tic-Tac-Toe
— Бұл әдістеме арқылы балалар сыни және
шығармашылық ойлауды дамытады. Оқушылардың креативті ойлау
қабілетін дамыту үшін «Tic-Tac-Toe» əдісі қолданылады. Бұл əдіс
балалардың сыни жəне шығармашылық ойлауын
дамытады .Мұғалім дайындаған кестеден үш сөзді алып, сөйлем
құрайды.
Stir the Class
— «қозғалыста оқу» Мұғалім
студенттерге басқа топпен жауап алмасу және оларды жазу үшін
бөлмеде қозғалуға мүмкіндік
береді.
Corners — Оқушылар өздері таңдаған
жауапты ескере отырып, сыныптың бұрыштарына тарайды, содан кейін
құрылған топтарда тапсырмаларды
орындайды.
Quiz-Quiz-Trade.
Оқушылар қағазды үштен екіге бүктейді, онда
мұғалім айтқан тақырып бойынша сұрақ жазады. Содан кейін олар
сұраққа жауап береді және оны парақтың бір бөлігімен жабады.
Мұғалімнің белгісі бойынша бала қолын көтерген серіктесті табуы
керек, содан кейін сұрақтар мен жауап карталарымен алмасуы керек.
Осыдан кейін цикл қайталанады.
Timed-Pair-Share
— екі оқушы шектеулі уақыт ішінде тапсырмаға толық
жауаптармен алмасады.
Mix-Pair-Share
—балалар берілген тақырыпты талқылайтын кездейсоқ
жұптар құру арқылы сыныпты музыкаға
араластыру.
Mix-Freeze-Group
—
оқушылар музыкаға араласады. Үзіліс кезінде барлығы қатып қалады
және тақырыпты талқылайтын топтар құрады. Топтардың саны мұғалімнің
қойған сұрағына байланысты.
Team Cheer
— оқушылардың көңіл-күйін
көтеруге көмектесетін
дене жаттығулары.
Take off — Touch down
— өзін сыныпқа таныстыру үшін немесе оқушылардан
қандай да бір ақпарат алу үшін қолданылады. Студенттер мұғалімнің
мәлімдемесіне келісе отырып (орнынан тұрады) немесе
келіспеушілікпен (отыруды жалғастырады) жауап
береді.
Round Table
—барлық топ мүшелерін кезекпен бір парақ қағазда
жазбаша жұмыс жасауды қамтитын әдістеме.
Rally Robin
—
Балалар жұппен жұмыс жасап, бір-бірімен қысқа жауаптар тізімін
алмасады.
-
Сингапурлық?? тәжірибе негізінде каскадты оқыту әдісі бойынша
семинар? ✅Мақсаты: - Халықаралық әріптестер тарапынан
ұсынылған материалдар бойынша каскадты әдіс негізінде тәжірибе
алмасу және үздік тәжірибелерді енгізу;
Оқудағы
Сингапур әдісі – балалардың жаңа оқу материалын өздері игере алуына
баса назар аударады. Ал мұғалімдер қызықты әдістердің көмегімен
оқушыларды оқуға
тартады.
2005 жылы Сингапур Білім
министрлігі оқушылардың оқыту сапасы мен оқуын жақсарту үшін
шығармашылық пен зерттеу қызығушылығын, жауапкершілігін арттырып,
өмір бойы білім алуға, мұғалімдерді сабақ берудің басты көзі
ретінде емес, бағыттаушы ретінде көру
мақсатында
Табысты мектеп – Сингапур
үлгісі!??✨
Сингапур білім
жүйесі – әлемдегі ең үздіктердің бірі!
? Оның құпиясы –
мұғалімдердің жоғары біліктілігі, ғылыми пәндерге назар және
оқушыларға сыни ойлау мен шығармашылық дағдыларын
дамыту.
Мектеп
жетекшілері оқу процесін үздіксіз жаңартып, мұғалімдермен бірге ең
тиімді стратегияларды әзірлейді. Қашан да болсын, мақсат – білім
мен нәтижеге бағытталған сапалы білім
беру! ??
Сингапур
үлгісін алып, біз де білім сапасын арттыруға бағытталуымыз
керек
Сингапур – халықаралық экономикалық
аренада өткен ғасырдың соңғы он жылдығында пайда болды. Оған дейін
бұл ел «дамушы», «үшінші әлем елдері» қатарында еді. Соған қарамай
бар-жоғы ширек ғасыр ішінде Жер планетасындағы технологиясы мен
әлеуметтік жағдайы жоғары деңгейлі елдердің арасынан бір-ақ шықты.
Ал белгілі бір салада ғалым боламын, сапалы білім аламын деген
талапты студенттің «Меккесіне» айналды. Азияның оңтүстік-шығысында
орналасқан 63 аралдың жиынтығы болып есептелінетін елдің
жетістігінің сырына үңілейік. Бұл материал «Не үшін Сингапур
мектептері әлемде үздіктер қатарында?»,- деген сұраққа жауап
береді.
Мектептегі білім беру
жүйесі
«Азия барысы» деп аталып кеткен елде
балаларға үш жасынан бастап білім бере бастайды. Бұл мемлекет
конституциясымен бекітілген талап.
Кез келген үш жасар сингапурлық бала
мектепке барып ана тілінен, ағылшын тілінен және
математикадан тәлім алады. Үшінші сыныптан бастап, жаратылыстану
пәндері енгізіледі. Сондай-ақ, музыка, сызу сияқты адамның
творчестволық қасиеттерін дамытатын пәндер де бастауыш сыныбынан
бастап білім программасына кіргізілген. Бастауыш сыныпты аяқтап,
орта сыныпқа көшу үшін міндетті түрде мемлекеттік емтихан тапсыру
керек. Емтиханнан құлағандар бастауыш сыныпты қайтадан оқуға
міндетті. Сингапурда бүкіл бастауыш мектептері жеке адамдарға
тиісті болғанымен, білім алу – тегін. Бірақ, әртүрлі шығындарға деп
ата-аналардан 13 доллардан ақша
алынады.
Орта сынып төртке бөлінеді:1. Міндетті
сабақтар2. Экспресс
3. Академиялық4.
Техникалық.
Бастауыш сыныптағы емтихан көрсеткіштеріне
қарап оқушылардың жоғарыда аталған төрт бағыт бойынша бөледі. Олар
таңдалған бағыттары бойынша мектептің соңына дейін білім
алады.
Сингапур мектептерінің басқалардан
ерекшелігі
Сингапурда математикаға өте қатты мән
береді. Тіпті, мемлекеттік деңгейде бақыланатын сабақтардың бірі.
Егер сыныпта 20 оқушының біреуі тапсырманы дұрыс орындай алмаса,
ешкім келесі тақырыпқа көшпейді. Яғни, бүкіл сыныптың бәрі дәрісті
толық меңгермейінше бір тақырып қайталанып оқытыла береді.
Қазақстандағы мектеп оқушыларының сабақ үстінде бір-біріне
көмектесуіне тыйым салынса, Сингапурда керісінше. Ол жерде
тапсырманың шешімін табуға көмектесу ұстаздар тарапынан құпталады.
Осыдан кейін «Мен неге Сингапур мектептерінде оқымадым»,- деп
күйінуге болады.
Ең қызығы бұл емес. Ең қызығы мектеп
жарлығындағы мына сөздер: «Егер мұғалімнің айтқанына соқыр сеніммен
ілесе берсең, болашақта өзің шешім қабылдай алмайтын адам боп
өсесің», «Егер қиындыққа шыдамдылық танытпасаң, ешқашан жетістікке
жетпейсің». Мұны әрбір сингапурлық бала жаттап алған. Бұл мәліметті
білген соң Сингапурда тәлім алмағандардың өкініші екі еселенетіні
анық.
Мұғалімдерді жұмысқа алу
тәртібі
Қазақстанда педагогикалық университетті
бітірген маман Сингапур мектептерінде жұмыс істегісі келсе, ең
алдымен өз мамандығын бес саусағындай жақсы білу керек. Себебі,
онда ұстаз атану үшін адам баласының басына кіріп шықпайтын қиын
сынақтар тапсырады.
Мұғалімдерді жұмысқа алу барысында арнайы
комиссия құрылады. Сол комиссия мүшелері тарапынан қойылған
сұрақтар мен талаптарға жауап берген педагог қана жұмысқа
алынады.
«Азия барысы» атты елде ұстаз сөзі өте
құрметті. Қоғам ұстаздар қауымын бағалай біледі және олармен
санасады. Оған дәлел ретінде мұғалімдердің орташа жалақысын айтуға
болады. Мысалы, онда ұстаздардың орташа жалақасы 2500 АҚШ долларын
құрайды. Бұл айлық сомасының көптігі жағынан АҚШ, Англия және
Жапониядан кейінгі төртінші орында.
Сонымен қатар, бір мұғалім аптасына бір-ақ
рет қана дәріс береді. Яғни, ол бір сабаққа бір апта бойы
дайындалып, оқушыға максималды түрде тәлім беру мүмкіндігіне
ие.
PISA Оқушылардың білім деңгейін саралайтын
халықаралық ұйымы «Сингапурдағы білім беру жүйесі XXI ғасырдағы ең
тиімді әрі ең сапалы»,- деп таныды. Осы салада бүкіл әлем елдерін
де «Азия барысынан» үлгі алуға шақырды. Сингапурлықтар бар-жоғы 25
жылдың ішінде экономикалық тұрғыда «Сары құрлықтың» басқа елдерін
шаңқаптырып кетті. Олардың ғылым мен білімді игеруге құйған ұзақ
мерзімді инвестициясы да сол экономикалық дамудың негізгі
себептерінің бірі.