Ұйымдастыру кезеңі (7
мин)
|
Сәлемдесу,
оқушылардың дайындығын тексеру, сабақтың тақырыбы мен мақсатымен
таныстыру.
|
Оқушылар
мұғалімнің түсіндіруін
тыңдайды.
|
Компьютер
|
Сабақ басы (13
мин)
|
-
Синтетикалық есірткі дегеніміз не? Олардың түрлері (спайс, соли, т.б.) туралы қысқаша ақпарат беру. Фотосуреттер немесе бейнероликтер көрсетуге
болады.
-
Синтетикалық есірткінің ағзаға
әсері:
-
Физиологиялық
әсерлері: жүрек-қантамыр
жүйесінің бұзылуы, бауыр мен бүйректің зақымдануы, иммунитеттің
төмендеуі, жүйке жүйесінің бұзылуы, ауыр жағдайларда –
өлім.
-
Психикалық
әсерлері: депрессия,
агрессия, галлюцинациялар, паранойя, есте сақтау қабілетінің
нашарлауы, тәуелділік, тұлғаның
деградациясы.
-
Әлеуметтік
әсерлері: отбасылық
қарым-қатынастың бұзылуы, оқудан қалу, жұмыссыздық, қылмысқа
бару.
-
Синтетикалық есірткіге тәуелділіктің алдын
алу: тәуелділіктен қалай
аулақ болуға болатыны туралы кеңестер
беру.
-
Есірткінің тәуелділігінен арылудың
мүмкіндіктері: наркологиялық орталықтарға жүгіну, психологиялық
көмек, реабилитация бағдарламалары.
|
1-мысал
-
Егер адамдар отқа ұқыпсыз
қараса немесе сымдарда тұйықталу болса, не
болады?
-
Бұл жағдайда қайда қоңырау шалу
керек?
Мұндай жағдайда дереу өрт
сөндіру бөліміне 101 немесе 112 телефоны бойынша қоңырау шалу
керек.
Жедел қызметке қоңырау шалған
кезде хабарлау қажет:
Алдымен қоңырау шалып, мекенжайды айту керек,
байланыс үзілсе де, құтқарушылар қайда бару керектігін біледі. Қай
жерде болды: аулада, пәтерде, қоймада және т.б.
Нақты хабарлау: теледидар, жиһаз жанып тұр; газдың
иісі сезіледі.
Егер диспетчер сұраса, сіз үйдің, кіреберістің,
пәтердің нөмірін, кіреберіске кіру кодын және т.б. нақтылауыңыз
керек.
|
|
Ортасы (20
мин)
|
Синтетикалық
есірткінің ағзаға әсері туралы толық ақпарат беру (жүйке жүйесіне,
жүрек-қантамыр жүйесіне, психикаға
әсері). Есірткіге
тәуелділіктің белгілерін атап
өту. Есірткінің
әлеуметтік зардаптары (отбасы, достар, оқу, жұмыс) туралы
айту. Есірткінің алдын
алу жолдары, есірткіге тәуелді болған адамдарға көмек көрсету
жолдары туралы ақпарат беру. Дискуссия
ұйымдастыру.
|
Оқушылар тыңдап,
жазып, дискуссияға қатысады, өз ойларын
айтады.
|
|
|
2.Негізгі
бөлім (6 минутқа
дейін)
Қазақстанда шұғыл көмек алу
үшін «Шұғыл қызметтер» жұмыс істейді. Төтенше жағдайда әрекет ету
үшін қажетті телефон нөміріне қоңырау шалу керек және құтқару тобы
шұғыл түрде көмекке келеді. Телефон арқылы психологиялық қолдау
көрсетеді.
Адамдарға жедел көмек
көрсететін, құтқару қызметтері бар. Дабыл белгілерін қосып, олар
арнайы машиналармен көмекке тез келеді.
|
-
Егер сізде немесе
көршілеріңізде өрт болса, 101-ге қоңырау
шалыңыз.
-
Егер сіз ренжіген болсаңыз,
ұрланған болсаңыз немесе қатты қорқатын болсаңыз, 102-ге қоңырау
шалыңыз.
-
Егер сіз немесе жақын адамыңыз
ауырып қалса, 103-ке қоңырау шалыңыз.
-
Сізге әрқашан 112 қызметі
көмектеседі.
|
https://drive.google.com/file/d/1-DK6vY097pSASztikbI4JKDX2cg0CFc/view
https://drive.google.com/file/d/1f-XnfFNgrplQsC-G4-xKAt5m89kWbz85/view
|
Соңы
(5
мин)
Кері
байланыс
|
Бүгінде 15 пен 64 жас аралығындағы 270 миллионнан
астам әлем тұрғындары тұрақты нашақорлар тізіміне алынған
екен. Жыл сайын есірткінің кесірінен жер шарында 450
мыңнан астам адам ажал құшады. Дүниежүзілік сарапшылар бұл
сандарды «бүкіл әлемнің нашақорлықтың алдындағы жаппай
жеңілісі» деп бағалаған. Ал Денсаулық сақтау министрлігінің
деректеріне зер салсақ, қазіргі таңда елімізде 20 мыңға жуық
нашақор есепте тұрса, оның 1,5 мыңнан астамы – әйел, ал 43-і
буыны қатпаған жасөспірім екен. Түсіне білген жанға халқының
саны 20 миллионға да жетпеген біздің еліміз үшін осы сандардың өзі
ұлт денсаулығы мен ұлттық қауіпсіздікке төнген зор қатер
екендігі анық.
|
Осы тақырыпта эссе
жазу
|
|