Сабақтың
кезеңі/ уақыт
|
Мұғалім
әрекеті
|
Оқушы
әрекеті
|
Ресурстар
Сабақтың техникалық
құрал-жабдықтары
|
Ұйымдастыру кезеңі (7
мин)
|
. Ұйымдастыру кезеңі (2
минут):
|
. Кіріспе (5 минут):
|
|
Сабақ басы
(13 мин)
|
Синтетикалық темекі дегеніміз не, оның құрамы
қандай?
Синтетикалық темекінің физикалық денсаулыққа әсері (жүрек,
өкпе, бүйрек, т.б.).
Синтетикалық темекінің психикалық денсаулыққа әсері
(психоз, депрессия, үрей, т.б.).
Синтетикалық темекіге тәуелділік және оның алдын алу
жолдары.
Артық дозаланудың қауіптілігі және алғашқы көмек
көрсету.
|
-
Денсаулыққа
зияны:
-
Жүрек-қан тамырлары аурулары: Жүрек соғу жиілігінің артуы,
қан қысымының көтерілуі, жүрек талмасы,
инсульт.
-
Өкпе аурулары: Тыныс алудың қиындауы, өкпе
зақымдануы.
-
Бүйрек және бауыр зақымдануы: Уыттану,
жеткіліксіздік.
-
Құрысулар: Эпилепсиялық
ұстамалар.
-
Асқазан-ішек жолдарының бұзылуы: Жүрек айну, құсу, іш
өту.
|


|
Ортасы (20
мин)
|
Топтық
жұмыс
(10 минут):
Оқушыларды 3-4
топқа
бөліп, әр топқа тақырыпқа қатысты сұрақтар беру:
“Синтетикалық темекіні қолданудың себептері неде деп ойлайсыңдар?”
“Синтетикалық темекіге тәуелділіктің алдын алу үшін не істеуге болады?”
“Салауатты
өмір
салты
дегеніміз
не
және
оның
қандай
пайдасы
бар?”
Топтар өз жауаптарын талқылап,
қысқаша
тұжырым
жасау.
Әр топтың өкілі өз тұжырымын таныстырады.
|
Әлеуметтік
зардаптар:
-
Отбасылық қарым-қатынастардың
бұзылуы:
Жақындарымен жанжалдар,
түсініспеушілік.
Қаржылық
қиындықтар.
Отбасының әлеуметтік
оқшаулануы.
-
Оқу немесе жұмыс істеу
мүмкіндігінің жоғалуы:
Зейіннің нашарлауы, есте сақтау
қабілетінің төмендеуі.
Мотивацияның
болмауы.
-
Құқықбұзушылық:
Есірткіге байланысты
қылмыстар.
Ұрлық, тонау.
-
Әлеуметтік
стигма:
Қоғам тарапынан кемсіту,
алалау.
|
|
Қауіпсіздік
сабағы
10
мин
|
-
талқылау сұрағы: “Қиын жағдай
дегеніміз не? Қандай жағдайларды қиын деп есептеуге
болады?”
-
Оқушылардың жауаптарын тыңдап,
талқылауды жалғастыру:
Буллинг
(қорқыту)
Кибербуллинг (интернетте
қорқыту)
Жаман
қарым-қатынас
Үйдегі
келіспеушіліктер
Өзіңді жалғыз
сезіну
Қауіпті жағдайлар (бейтаныс адамдар,
т.б.)
|
-
“Неліктен қиын жағдайларда
ата-аналарға сену маңызды?”
-
Ата-аналар сізді жақсы көреді және қорғағысы
келеді.
-
Олардың өмірлік тәжірибесі бар және сізге көмектесе
алады.
-
Олар сіздің жағдайыңызды түсінуге
тырысады.
-
“Сенімді ересектер кімдер болуы
мүмкін?”
-
“Қиын жағдайда көмек сұраудың
қадамдары:”
-
Жағдайды анықтаңыз: “Мен қазір қиын
жағдайдамын.”
-
Сезімдеріңізді білдіріңіз: “Мен қорқып
тұрмын/ренжідім/ашуланып тұрмын.”
-
Көмек сұраңыз: “Маған
көмектесіңізші.”
|
|
Соңы
|
Қорытынды (10
минут):
-
Талқылауды қорытындылау, негізгі ойларды
қайталау.
-
Оқушыларға салауатты өмір салтын таңдаудың маңыздылығын
ескерту.
-
Қажет болған жағдайда, көмекке жүгінуге болатын ұйымдар мен
телефон нөмірлері туралы ақпарат
беру.
-
Оқушыларға рефлексия жасауды
ұсыну:
|
Синтетикалық темекінің зардабы өте үлкен және
қайтымсыз болуы мүмкін. Сондықтан оның алдын алу және онымен күресу
– қоғамның маңызды міндеттерінің
бірі.
|
|