Алға аудандық білім бөлімі
Сиқырлы қалам
(арнайы курс бағдарламасы)
1 сынып
2018 – 2019 оқу жылы
Алға аудандық білім бөлімінің әдістемелік кеңесінде бекітілді.
Хаттама №_____ « _____» _________2018 жыл
ААББ әдіскері: Сапаргалиева Г.Л.
Құрастырған:
А.Б.Урашова
I санатты бастауыш сынып
мұғалімі
Пікір жазған: М.М. Қожахметова
жоғары санатты бастауыш
сынып мұғалімі
Арнайы курс бағдарламасы 1 сынып оқушыларының жас ерекшеліктерін ескере отырып құрастырылған. Сауат ашу пәнінің материалдарымен өзара сабақтасып, оқушылардың ой-өрісін кеңейтіп,тапсырмалар арқылы оқушылардың тілін ұстартып, сөйлеуін, сөздік қорын байытып, білімін терең дамытады. Оқушылардың көркем жазуын қалыптастырады.
Пайдаланған әдебиеттер.
1Суретті әліппе. ТорсықбаевӘ.А, БиомароваГ.Ә.Алматы кітап
2.Қазақ тілі. Суретті сөздік ЕденбаеваЗ.Д, ИскаковаР.А
3.Қазақ тілін оқыту әдістемесі –РахметоваС2005ж
4. Бастауыш сыныптарда қазақ тілін оқыту әдістемесі. –Астана 2007жыл
5. Бастауыш сыныптарда қазақ тілін оқыту методикасы,1987жыл
6.Сауат ашу бағдарламасы (1сынып). – 2003жыл
7.«Жазу үлгілері».-А,2000-2002жыл
8. Қазақ тілі оқыту әдістемесі.-Атамұра 2005жыл
9. Қазақ тілі пәні бойынша оқу әдістемелік кешен.- Көкшетау-2008жыл
10. Казақ тілі пәнінен - Дайындауыш 55 сабақ - Көкшетау-2008жыл
«Сиқырлы қалам» курсы бағдарламасы 1 сынып
|
№ |
Сабақ тақырыбы |
Сағат саны |
Мерзімі |
|
1 |
Басып жазу жаттығуы |
1 |
|
|
2 |
Басып жазу жаттығуы |
1 |
|
|
3 |
Ауада жазу.Әріптерді оңға қарай біркелкі көлбеу жазу |
1 |
|
|
4 |
Әріптерді оңға қарай біркелкі көлбеу жазу |
1 |
|
|
5 |
Оңға қарай біркелкі көлбеу жазу |
1 |
|
|
6 |
Баспа әріптер мен жазба әріптер |
1 |
|
|
7 |
Әріп элементін дұрыс жазу |
1 |
|
|
8 |
Әріп элементін дұрыс жазу |
1 |
|
|
9 |
Жазу жолындағы әріпті тұтас жазу |
1 |
|
|
10 |
Жазу жолындағы әріпті тұтас жазу |
1 |
|
|
11 |
Кіші,бас әріпті жазу (жаттығулар үлгісі) |
1 |
|
|
12 |
Кіші,бас әріпті жазу (жаттығулар үлгісі) |
1 |
|
|
13 |
Әріптерді талдап жазу |
1 |
|
|
14 |
Әріптерді талдап жазу |
1 |
|
|
15 |
Әріптерді тұтас жазу |
1 |
|
|
16 |
Әріптерді тұтас жазу |
1 |
|
|
17 |
Үзіліссіз қосып жазу |
1 |
|
|
18 |
Үзіліссіз қосып жазу |
1 |
|
|
19 |
Үзіліссіз қосып жазу |
1 |
|
|
20 |
Графикалық жаттығулар |
1 |
|
|
21 |
Графикалық жаттығулар |
1 |
|
|
22 |
Буындар жазу |
1 |
|
|
23 |
Буындар жазу |
1 |
|
|
24 |
Буындық диктант |
1 |
|
|
25 |
Тақтадағы сөздерді жазу |
1 |
|
|
26 |
Есту арқылы сөздер жазу |
1 |
|
|
27 |
Айту арқылы сөздер жазу |
1 |
|
|
28 |
Сөздік диктант |
1 |
|
|
29 |
Екі сөзден тұратын сөйлем жазу |
1 |
|
|
30 |
Екі-үш сөзден тұратын сөйлем жазу |
1 |
|
|
31 |
Көшіру диктанты |
1 |
|
|
32 |
Диктант жұмысы |
1 |
|
|
33 |
Көркем жазу |
1 |
|
Түсінік хат
Бастауыш мектептердің алдына қойылатын жауапты міндеттердің бірі – оқушылардың таза, көркем жазуын қалыптастыру. Өйткені каллиграфиялық мәдениет жалпы жазу мәдениетінің аса қажетті саласы екені белгілі. Жазудың әдемі, көркем болуы оқушының мінез-құлқын тәрбиелеуге, әсемдік сезімін оятуға, ой-өрісін дамытуға мейлінше әсер етеді. Көркем жазу ұқыптылыққа, тыңғылықтылыққа, еңбексүйгіштікке баулиды. Көркем жазудың негізі бастауыш сыныптарды қалыптасады. Бірінші сыныпта көркем жазу сауат ашу кезеңінен басталып,оқу жылының соңына дейін үзбей жетілдіріледі. Көркем жазуды бастаудан бұрын сыныппен біршама даярлық жұмыстары жаза білу икемділігін меңгеруге еректі дәстүрлі ережелерді үйреткен абзал. Бұл ережені орындау нәтижесінде оқушылар жазу техникасының аса бір қажетті шарты – солдан оңға қарай көлбеу жазуға машықтандыру. Жазу жұмысы әріптер тобы бойынша өткізіледі. Көркем жазуға арналған жаттығулардың қатарына әріп элементтері мен тұтас әріптерді жазу, жеке сөздер, сөйлемдер кіреді. Оқу жылының аяғында оқушылардың жазу қарқынын (темпін) біртіндеп жылдамдату, кіші әріптер мен бас әріптерді алфавит ретімен жазу икемділігі қалыптастырылады. Бастауыш сынып оқушыларының каллиграфиялық машықтарын жетілдіруде, сондай-ақ жалпы көркем жазу жұмысын жақсартуда, сынып бөлмесінің жарық болуы, ондағы жиһаздардың талапқа сай келуі шешуші рөл атқарады. Жазып отырған оқушы партада дұрыс, дәптерді дұрыс қою, қаламды дұрыс ұстау ережелерін сақтау керек. Бұл бірінші сыныпта әріптердің жазылу үлгісі дәптерлерде көрсетілген. Байланыстырып жазуды қалыптастыру үшін: а)қолжазба әріптерінің биіктігі мен ені 2:1қатысына қарай сай болу керек (үш негізгі элементтен тұратын ж,м,т,ф,ш,щ,ы,ю әріптерінен басқасы) ә)жазу оң жаққа қарай 65градус көлбеу болуға тиіс,әріптер мен әріп элементтерінің көлбеулігі бірдей болуы керек . Курс мазмұны оқушылардың қаламды дұрыс ұстау және сауатты әрі таза жаза білуге,қатесіз жазуды меңгеруде әріп пен дыбысты айырып,әр сөзде неше дыбыс,неше әріп бар екенін ажырата біліп үйренеді. Курс мазмұнында оқушының әріп элементтерінің дұрыс жазылуын және каллиграфия қадағаланады.
Бағдарлама құрылымы оқушылардың теориялық білімдерін
сынауға қолданылады. Оларды көркем,сауатты жазуға үйретеді.Сабақты өткізу түрлеріне оқушыларды көркем жазуға үйретуде түрлі жазба жұмыстардың жаттығулар, дыбыстар, буындар, сөздер, сөйлемдер, мазмұндама, шығармалар,диктант түрлерінің пайдасы өте зор.
Пікір
Жалпы білім беретін мектептің бастауыш сатысындағы білім мазмұны тұжырымдамасы, мемлекеттік – базистік оқу жоспары, жаңа буын оқулықтары болашақ ұрпақты тәрбиелеуде барлық мүмкіндіктерді ашып беріп отыр. Қай заманда болмасын адамзат алдында тұратын ұлы мақсат саналы ұрпақ тәрбиелеу.
Болашақ ұрпақтың бойынан қазаққа тән асыл қасиеттерді көре білуге, олардың ақыл – ойының ұшқыр да терең болуына көп септігін тигізетін бағдарламаның бәрі.
Болашақ ұрпақ – келешек қоғам иесі. Ұсынылып отырған бағдарлама бірінші сынып оқушыларының жазу элементтерін сауатты жазып үйренуіне, бастауыш буын оқушыларын пәнге қызықтыру, білім сапасын көтеру, өз бетімен жұмыс істеу дағдыларын қалыптастыру мен дамыту толық қарастырылған. Таңдап алынған тақырыптар оқушылардың жас шамасына ескеріліп, қызықтыратындай жинақталған.
Жоспар:
1.Бастауыш сынып оқушыларының каллиграфиясын жетілдіру
2.1-сыныптағы жазу . «Жазу дәптерін пайдалану тәртібі»
3.Бірінші сыныптағы жазу сабағын жүргізудің үлгісі
3.1 Жазу сабағында жаңа әріпті көркем жаздыру үлгісі
3.2 Әріпті жазып үйренудің тәртібі
3.3 Көркем жазуға бейімдеу.
Әріпті жазып үйренудің тәртібі
1.Сөзге дыбыстық талдау жасату,жеке дыбыстау,сөз ішіндегі орнын анықтау;
2.Жазба әріптің жазу үлгісін тұтас көрсету
(плакаттан ,әліппеден,кеспе әліппеден)
3.Жаңа әріпті тақтаға жазып көрсету?
4.Жаңа әріп элементтерін дәптерге түсіру;
5.Жаңа әріпті тұтас жазу;
6.Жаңа әріпті басқа әріптермен жалғастырып жазу;
(Жалпы көркем жазу дағдысы,үзіліссіз жазу дағдысы)
7.Сөйлем жазу (көркем етіп жазу)
8.Балалардың жұмысына талдау жасау
Курстың мақсаты:
-
Оқушыларды көркем,сауатты жазуға дағдыландыру.Балаларды таза,сұлу
және түсінікті жазуға үйрету.Оқушыларға көркем жазу-өнер екенін ұғындыру.
Курстың міндеті:
-
әдемі жазу және жеке әріптерді өзара құрастырып
жазуға үйрету;
-
әріп элементтерінің дұрыс жазылуын қадағалау;
-
таза жазу арқылы үзіліссіз жазуына машықтандыру;
-
бір,екі,үш тактімен жазуын үйрету;
-
жедел жазу кезінде әріптердің бір-бірімен қосылу жолдарын көрсету;
-
жазу ережелерін сақтау;
- ритмикалық жазуға төселдіру.
Оқушылардың дайындық деңгейіне
қойылатын талаптар.
Оқушылар білуі керек:
- көлбеу жазу;біркелкі жазу,ара қашықтық сақтап жазуын;
- әріптер мен әріп элементтерін бұзбай дұрыс жазуын;
- бас әріп және кіші әріптердің жазылу үлгісін;
- әріп элементтерінің дұрыс жазылуын;
- жазу тазалығын сақтау,артық сызықтар жасамауын;
- каллиграфия;
- көркем,сұлу,сауатты жазуын.
Оқушылар игеру керек.
- жазу ережесін сақтауды;
- әріп таңбаларының жазылуын;
- есту арқылы жазуды;
- буын құрамындағы әріптерді бір-бірімен қосып жазуды;
- сөйлемдегі сөздердің жеке-жеке жазылуын;
- белгілі ережеге байланысты жазу үлгісін;
- көркем жазуға бейімделуін.
Оқушының құзіреттілігіне тән талаптар:
- Түрлі жазба жұмыстарын орындау барысында сауатты жазып
көркем жазу машығын қалыптастыру.
- Ритм мен тактілеу арқылы икемді жаза білуін игерту.
Күтілетін нәтиже:
-
әріп элементтерін,әріптің толық таңбасын,оның элементтерінің
ретімен жазылуын біледі;
-
көркем,сауатты жазуға жүйелі түрде жаттығады.
-
Жалпы көркем жазу дағдысына,үзіліссіз жазуға үйренеді.
-
Жазуматериалыбойынша (буын,сөз,сөйлем,мәтін,шығарма,мазмұндама,) т.б. қажетті жазба жұмыстарын игереді;
-
Көркемдеп жаза біледі
-
тұрақты жазу дағдысы қалыптасады.
«Басып жазу» жаттығуы.
Дәптерге әріптерді қарындашпен жазады немесе әріп таңбаларын нүктемен белгілейді,ал оқушылар үстін басады.Сонымен бұл кезде «штрихтау» жаттығуларын орындатудың мәні зор.Мектепке алғаш келген баланың жетекші әрекеті – ойын,ал «штрихтау» ойын түрінде жүргізіледі.
![]()
![]()
![]()
Әр түрлі зат бейнесін геометриялық фигураларды «штрихтау» баланың қолын жаттықтырады,сөйлеуі менойлауын белсендіреді..
ҚОЛЫН
ЖАТТЫҚТЫРАДЫ![]()
Ш
ТРИХТАУ СӨЙЛЕУГЕ
БЕЛСЕНДІРЕДІ
ОЙЛАУҒА БЕЛСЕНДІРЕДІ.
Штрихтарды өзара қосып сурет салу кезінде балалар заттардың пішінін,құрылысын,жазықта орналасу қалпын еркін қабылдап ұғымдарды меңгереді.
Үзбей жазуға жаттығу жұмыстарын жүргізетін жаттығулар:
«Несімен ажыратылады?» жаттығуы
а)
в)
с)
Бұл жаттығу әріптердің бірдей биіктікте,бірдей қашықтықта жазуға төселдіреді.Ал келесі жаттығу «көз» бен «қолдың» бір бағытта жұмыс жасауын қалыптастырады.
22
![]()
1313
Көз бірінші нүктеде,қол да бірінші нүктеде,көз екінші нүктеде,қол да жоғарыда,көз үшінші нүктеде,қол төменде.
Көркем жазу дағдыларын қалыптастыратын мынадай жаттығуларды ұсынуға болады:
«Әріпті тап» жаттығуы
Әр
іптің бір немесе екі
элементі жазылады да,оқушылар қалған элементтерін тауып жазып
көрсетеді.Мысалы:
«Ғажайып алаң» ойыны
Тақтаға сөз
жасырылады.мұғалім жасырылған сөздің әрбір элементтері бойынша
сипаттап айтады да,ал оқушылар қандай әріп екенін
айтады.Мысалы:бүтін құрсау мен оңға иілген қармақшадан тұратын кіші
әріп десе «а» әрпі екенін табады.![]()
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Сиқырлы қалам 1 сынып
Сиқырлы қалам 1 сынып
Алға аудандық білім бөлімі
Сиқырлы қалам
(арнайы курс бағдарламасы)
1 сынып
2018 – 2019 оқу жылы
Алға аудандық білім бөлімінің әдістемелік кеңесінде бекітілді.
Хаттама №_____ « _____» _________2018 жыл
ААББ әдіскері: Сапаргалиева Г.Л.
Құрастырған:
А.Б.Урашова
I санатты бастауыш сынып
мұғалімі
Пікір жазған: М.М. Қожахметова
жоғары санатты бастауыш
сынып мұғалімі
Арнайы курс бағдарламасы 1 сынып оқушыларының жас ерекшеліктерін ескере отырып құрастырылған. Сауат ашу пәнінің материалдарымен өзара сабақтасып, оқушылардың ой-өрісін кеңейтіп,тапсырмалар арқылы оқушылардың тілін ұстартып, сөйлеуін, сөздік қорын байытып, білімін терең дамытады. Оқушылардың көркем жазуын қалыптастырады.
Пайдаланған әдебиеттер.
1Суретті әліппе. ТорсықбаевӘ.А, БиомароваГ.Ә.Алматы кітап
2.Қазақ тілі. Суретті сөздік ЕденбаеваЗ.Д, ИскаковаР.А
3.Қазақ тілін оқыту әдістемесі –РахметоваС2005ж
4. Бастауыш сыныптарда қазақ тілін оқыту әдістемесі. –Астана 2007жыл
5. Бастауыш сыныптарда қазақ тілін оқыту методикасы,1987жыл
6.Сауат ашу бағдарламасы (1сынып). – 2003жыл
7.«Жазу үлгілері».-А,2000-2002жыл
8. Қазақ тілі оқыту әдістемесі.-Атамұра 2005жыл
9. Қазақ тілі пәні бойынша оқу әдістемелік кешен.- Көкшетау-2008жыл
10. Казақ тілі пәнінен - Дайындауыш 55 сабақ - Көкшетау-2008жыл
«Сиқырлы қалам» курсы бағдарламасы 1 сынып
|
№ |
Сабақ тақырыбы |
Сағат саны |
Мерзімі |
|
1 |
Басып жазу жаттығуы |
1 |
|
|
2 |
Басып жазу жаттығуы |
1 |
|
|
3 |
Ауада жазу.Әріптерді оңға қарай біркелкі көлбеу жазу |
1 |
|
|
4 |
Әріптерді оңға қарай біркелкі көлбеу жазу |
1 |
|
|
5 |
Оңға қарай біркелкі көлбеу жазу |
1 |
|
|
6 |
Баспа әріптер мен жазба әріптер |
1 |
|
|
7 |
Әріп элементін дұрыс жазу |
1 |
|
|
8 |
Әріп элементін дұрыс жазу |
1 |
|
|
9 |
Жазу жолындағы әріпті тұтас жазу |
1 |
|
|
10 |
Жазу жолындағы әріпті тұтас жазу |
1 |
|
|
11 |
Кіші,бас әріпті жазу (жаттығулар үлгісі) |
1 |
|
|
12 |
Кіші,бас әріпті жазу (жаттығулар үлгісі) |
1 |
|
|
13 |
Әріптерді талдап жазу |
1 |
|
|
14 |
Әріптерді талдап жазу |
1 |
|
|
15 |
Әріптерді тұтас жазу |
1 |
|
|
16 |
Әріптерді тұтас жазу |
1 |
|
|
17 |
Үзіліссіз қосып жазу |
1 |
|
|
18 |
Үзіліссіз қосып жазу |
1 |
|
|
19 |
Үзіліссіз қосып жазу |
1 |
|
|
20 |
Графикалық жаттығулар |
1 |
|
|
21 |
Графикалық жаттығулар |
1 |
|
|
22 |
Буындар жазу |
1 |
|
|
23 |
Буындар жазу |
1 |
|
|
24 |
Буындық диктант |
1 |
|
|
25 |
Тақтадағы сөздерді жазу |
1 |
|
|
26 |
Есту арқылы сөздер жазу |
1 |
|
|
27 |
Айту арқылы сөздер жазу |
1 |
|
|
28 |
Сөздік диктант |
1 |
|
|
29 |
Екі сөзден тұратын сөйлем жазу |
1 |
|
|
30 |
Екі-үш сөзден тұратын сөйлем жазу |
1 |
|
|
31 |
Көшіру диктанты |
1 |
|
|
32 |
Диктант жұмысы |
1 |
|
|
33 |
Көркем жазу |
1 |
|
Түсінік хат
Бастауыш мектептердің алдына қойылатын жауапты міндеттердің бірі – оқушылардың таза, көркем жазуын қалыптастыру. Өйткені каллиграфиялық мәдениет жалпы жазу мәдениетінің аса қажетті саласы екені белгілі. Жазудың әдемі, көркем болуы оқушының мінез-құлқын тәрбиелеуге, әсемдік сезімін оятуға, ой-өрісін дамытуға мейлінше әсер етеді. Көркем жазу ұқыптылыққа, тыңғылықтылыққа, еңбексүйгіштікке баулиды. Көркем жазудың негізі бастауыш сыныптарды қалыптасады. Бірінші сыныпта көркем жазу сауат ашу кезеңінен басталып,оқу жылының соңына дейін үзбей жетілдіріледі. Көркем жазуды бастаудан бұрын сыныппен біршама даярлық жұмыстары жаза білу икемділігін меңгеруге еректі дәстүрлі ережелерді үйреткен абзал. Бұл ережені орындау нәтижесінде оқушылар жазу техникасының аса бір қажетті шарты – солдан оңға қарай көлбеу жазуға машықтандыру. Жазу жұмысы әріптер тобы бойынша өткізіледі. Көркем жазуға арналған жаттығулардың қатарына әріп элементтері мен тұтас әріптерді жазу, жеке сөздер, сөйлемдер кіреді. Оқу жылының аяғында оқушылардың жазу қарқынын (темпін) біртіндеп жылдамдату, кіші әріптер мен бас әріптерді алфавит ретімен жазу икемділігі қалыптастырылады. Бастауыш сынып оқушыларының каллиграфиялық машықтарын жетілдіруде, сондай-ақ жалпы көркем жазу жұмысын жақсартуда, сынып бөлмесінің жарық болуы, ондағы жиһаздардың талапқа сай келуі шешуші рөл атқарады. Жазып отырған оқушы партада дұрыс, дәптерді дұрыс қою, қаламды дұрыс ұстау ережелерін сақтау керек. Бұл бірінші сыныпта әріптердің жазылу үлгісі дәптерлерде көрсетілген. Байланыстырып жазуды қалыптастыру үшін: а)қолжазба әріптерінің биіктігі мен ені 2:1қатысына қарай сай болу керек (үш негізгі элементтен тұратын ж,м,т,ф,ш,щ,ы,ю әріптерінен басқасы) ә)жазу оң жаққа қарай 65градус көлбеу болуға тиіс,әріптер мен әріп элементтерінің көлбеулігі бірдей болуы керек . Курс мазмұны оқушылардың қаламды дұрыс ұстау және сауатты әрі таза жаза білуге,қатесіз жазуды меңгеруде әріп пен дыбысты айырып,әр сөзде неше дыбыс,неше әріп бар екенін ажырата біліп үйренеді. Курс мазмұнында оқушының әріп элементтерінің дұрыс жазылуын және каллиграфия қадағаланады.
Бағдарлама құрылымы оқушылардың теориялық білімдерін
сынауға қолданылады. Оларды көркем,сауатты жазуға үйретеді.Сабақты өткізу түрлеріне оқушыларды көркем жазуға үйретуде түрлі жазба жұмыстардың жаттығулар, дыбыстар, буындар, сөздер, сөйлемдер, мазмұндама, шығармалар,диктант түрлерінің пайдасы өте зор.
Пікір
Жалпы білім беретін мектептің бастауыш сатысындағы білім мазмұны тұжырымдамасы, мемлекеттік – базистік оқу жоспары, жаңа буын оқулықтары болашақ ұрпақты тәрбиелеуде барлық мүмкіндіктерді ашып беріп отыр. Қай заманда болмасын адамзат алдында тұратын ұлы мақсат саналы ұрпақ тәрбиелеу.
Болашақ ұрпақтың бойынан қазаққа тән асыл қасиеттерді көре білуге, олардың ақыл – ойының ұшқыр да терең болуына көп септігін тигізетін бағдарламаның бәрі.
Болашақ ұрпақ – келешек қоғам иесі. Ұсынылып отырған бағдарлама бірінші сынып оқушыларының жазу элементтерін сауатты жазып үйренуіне, бастауыш буын оқушыларын пәнге қызықтыру, білім сапасын көтеру, өз бетімен жұмыс істеу дағдыларын қалыптастыру мен дамыту толық қарастырылған. Таңдап алынған тақырыптар оқушылардың жас шамасына ескеріліп, қызықтыратындай жинақталған.
Жоспар:
1.Бастауыш сынып оқушыларының каллиграфиясын жетілдіру
2.1-сыныптағы жазу . «Жазу дәптерін пайдалану тәртібі»
3.Бірінші сыныптағы жазу сабағын жүргізудің үлгісі
3.1 Жазу сабағында жаңа әріпті көркем жаздыру үлгісі
3.2 Әріпті жазып үйренудің тәртібі
3.3 Көркем жазуға бейімдеу.
Әріпті жазып үйренудің тәртібі
1.Сөзге дыбыстық талдау жасату,жеке дыбыстау,сөз ішіндегі орнын анықтау;
2.Жазба әріптің жазу үлгісін тұтас көрсету
(плакаттан ,әліппеден,кеспе әліппеден)
3.Жаңа әріпті тақтаға жазып көрсету?
4.Жаңа әріп элементтерін дәптерге түсіру;
5.Жаңа әріпті тұтас жазу;
6.Жаңа әріпті басқа әріптермен жалғастырып жазу;
(Жалпы көркем жазу дағдысы,үзіліссіз жазу дағдысы)
7.Сөйлем жазу (көркем етіп жазу)
8.Балалардың жұмысына талдау жасау
Курстың мақсаты:
-
Оқушыларды көркем,сауатты жазуға дағдыландыру.Балаларды таза,сұлу
және түсінікті жазуға үйрету.Оқушыларға көркем жазу-өнер екенін ұғындыру.
Курстың міндеті:
-
әдемі жазу және жеке әріптерді өзара құрастырып
жазуға үйрету;
-
әріп элементтерінің дұрыс жазылуын қадағалау;
-
таза жазу арқылы үзіліссіз жазуына машықтандыру;
-
бір,екі,үш тактімен жазуын үйрету;
-
жедел жазу кезінде әріптердің бір-бірімен қосылу жолдарын көрсету;
-
жазу ережелерін сақтау;
- ритмикалық жазуға төселдіру.
Оқушылардың дайындық деңгейіне
қойылатын талаптар.
Оқушылар білуі керек:
- көлбеу жазу;біркелкі жазу,ара қашықтық сақтап жазуын;
- әріптер мен әріп элементтерін бұзбай дұрыс жазуын;
- бас әріп және кіші әріптердің жазылу үлгісін;
- әріп элементтерінің дұрыс жазылуын;
- жазу тазалығын сақтау,артық сызықтар жасамауын;
- каллиграфия;
- көркем,сұлу,сауатты жазуын.
Оқушылар игеру керек.
- жазу ережесін сақтауды;
- әріп таңбаларының жазылуын;
- есту арқылы жазуды;
- буын құрамындағы әріптерді бір-бірімен қосып жазуды;
- сөйлемдегі сөздердің жеке-жеке жазылуын;
- белгілі ережеге байланысты жазу үлгісін;
- көркем жазуға бейімделуін.
Оқушының құзіреттілігіне тән талаптар:
- Түрлі жазба жұмыстарын орындау барысында сауатты жазып
көркем жазу машығын қалыптастыру.
- Ритм мен тактілеу арқылы икемді жаза білуін игерту.
Күтілетін нәтиже:
-
әріп элементтерін,әріптің толық таңбасын,оның элементтерінің
ретімен жазылуын біледі;
-
көркем,сауатты жазуға жүйелі түрде жаттығады.
-
Жалпы көркем жазу дағдысына,үзіліссіз жазуға үйренеді.
-
Жазуматериалыбойынша (буын,сөз,сөйлем,мәтін,шығарма,мазмұндама,) т.б. қажетті жазба жұмыстарын игереді;
-
Көркемдеп жаза біледі
-
тұрақты жазу дағдысы қалыптасады.
«Басып жазу» жаттығуы.
Дәптерге әріптерді қарындашпен жазады немесе әріп таңбаларын нүктемен белгілейді,ал оқушылар үстін басады.Сонымен бұл кезде «штрихтау» жаттығуларын орындатудың мәні зор.Мектепке алғаш келген баланың жетекші әрекеті – ойын,ал «штрихтау» ойын түрінде жүргізіледі.
![]()
![]()
![]()
Әр түрлі зат бейнесін геометриялық фигураларды «штрихтау» баланың қолын жаттықтырады,сөйлеуі менойлауын белсендіреді..
ҚОЛЫН
ЖАТТЫҚТЫРАДЫ![]()
Ш
ТРИХТАУ СӨЙЛЕУГЕ
БЕЛСЕНДІРЕДІ
ОЙЛАУҒА БЕЛСЕНДІРЕДІ.
Штрихтарды өзара қосып сурет салу кезінде балалар заттардың пішінін,құрылысын,жазықта орналасу қалпын еркін қабылдап ұғымдарды меңгереді.
Үзбей жазуға жаттығу жұмыстарын жүргізетін жаттығулар:
«Несімен ажыратылады?» жаттығуы
а)
в)
с)
Бұл жаттығу әріптердің бірдей биіктікте,бірдей қашықтықта жазуға төселдіреді.Ал келесі жаттығу «көз» бен «қолдың» бір бағытта жұмыс жасауын қалыптастырады.
22
![]()
1313
Көз бірінші нүктеде,қол да бірінші нүктеде,көз екінші нүктеде,қол да жоғарыда,көз үшінші нүктеде,қол төменде.
Көркем жазу дағдыларын қалыптастыратын мынадай жаттығуларды ұсынуға болады:
«Әріпті тап» жаттығуы
Әр
іптің бір немесе екі
элементі жазылады да,оқушылар қалған элементтерін тауып жазып
көрсетеді.Мысалы:
«Ғажайып алаң» ойыны
Тақтаға сөз
жасырылады.мұғалім жасырылған сөздің әрбір элементтері бойынша
сипаттап айтады да,ал оқушылар қандай әріп екенін
айтады.Мысалы:бүтін құрсау мен оңға иілген қармақшадан тұратын кіші
әріп десе «а» әрпі екенін табады.![]()
шағым қалдыра аласыз













