Size 1 grade

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Size 1 grade

Материал туралы қысқаша түсінік
ағылшынға байланысты
Материалдың қысқаша нұсқасы

LESSON: 29. Size

School: 10

Date:

Teacher name: Nauryzova Zhadyra

CLASS: 1

Number present:

absent:

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

L2 recognise with considerable support a few basic personal

questions spoken slowly and distinctly

S4 pronounce basic words and expressions intelligibly

Lesson objectives

All learners will be able to:

  • To identify size

Most learners will be able to:

  • Name the size

Some learners will be able to:




  • Recognise the size

Previous learning

Colour

Plan

Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

Resources

10

minutes









ORGANISATION MOMENT:

Make an animal noise/facial expression and have the pupils guess the animal. The first pupil to guess correctly the size of animals.

There are given a task, pupils should describe the animals and their sizes.










20

minutes


















PRE-LEARNING:

Play the CD. The pupils listen, point to the pictures and repeat the word. Play the CD again pausing after each word. The pupils repeat, chorally and/or individually.

Pretend that you are looking for something and say: Where's the rabbit? Look around! The pupils repeat after you. Follow the same procedure to present the rest of the song.

AUDIOSCRIPT

Where's the rabbit?

Look around!

Look around!

Look around!

Is it white or is it brown?

Where's the rabbit?



CD 1 Track 47









CD 1 Track 48

5

minutes



ENDING THE LESSON:

Who's Fluffy?

Explain the activity. The pupils look at the pictures, read the dialogue silently and tick the correct rabbit. Allow the pupils some time to complete the activity. Check their answers.






Additional information

Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

Cross-curricular links
Health and safety check
ICT links
Values links

  • Create mixed ability pairs for speaking activity.

  • through questioning and the redirecting of questioning in feedback activities

  • through observation in pair work




  • Art

Reflection

Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

What did the learners learn today?

What was the learning atmosphere like?

Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why?

Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.



Yes, they were.



They could make sentences, e.g.



A magic school! What are these? Rabbits! Etc.



The atmosphere was good.



Yes, I did.

I didn’t change my plan.


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
24.12.2018
344
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі