Skills and people. Adjectives: qualities

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Skills and people. Adjectives: qualities

Материал туралы қысқаша түсінік
7.6.3.1 use common participles as adjectives and order adjectives correctly in front of nouns on a growing range of familiar general and curricular topics 7.5.3.1write with moderate grammatical accuracy on a limited range of familiar general and curricular topics 7.5.4.1 use with some support style and register appropriate to a limited variety of written genres on general and curricular topics
Материалдың қысқаша нұсқасы

Short term plan: term 2

Unit 5: Entertainment and media


School #17

Teacher name:

Moldashbayeva B

Date:

13.02.2025

Grade: 7

Number present:

absent:

Lesson title

Skills and people. Adjectives: qualities

Learning objectives


7.6.3.1 use common participles as adjectives and order adjectives correctly in front of nouns on a growing range of familiar general and curricular topics

7.5.3.1write with moderate grammatical accuracy on a limited range of familiar general and curricular topics

7.5.4.1 use with some support style and register appropriate to a limited variety of written genres on general and curricular topics

Lesson objectives

Learners will be able to:

- revise the studied material

-use the adjectives correctly in context

- identify the meaning of words using contextual clues

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson


1 min




Pre-learning

«Brainstorming» method

2 min.









Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

How are you feeling today?

What’s the weather like today?

What was the weather like yesterday?




The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others

Students of the class are listed.

Students' attention is drawn to the lesson.



Determines the topic and purpose of the lesson


How do you understand the word “skill”?

The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Good job!


Descriptor 1:

- can answer the question

(1 p)

Assessment criteria

- Learners have met the learning objectives if they can talk about skills













worksheet


textbook








Middle of the lesson

8 min












10 min










10 min











11 min




.Ex:1 P: 75 (pair work)

Use the code to write the words. Then choose the correct word to complete the sentences.

Ask Ss to guess rhe words concerning the theme.









T give ss candies with different colours then ask them to divide into 3 groups

Game: “Adjective match” (group work)

Teacher gives students cards where adj with opposites are written.




Ex:2 P: 75 (Pair work)

Give Ss time to order the letters then fit them into crossword

Check Ss' answers.








Teacher gives students task to describe his/her friend (Individual work)



Pupils look at the table and try to find the hidden adjective. After that they put them into the sentences.

ANSWERS

Dancer

Cook

Program

Winner

Player

Compose

Write


Students are divided into 3 groups. They should match the adj correctly with antonyms







Students make the words

And fit them into the crossword










Students describe friend

Descriptor: 2

-Shape1 write the adjectives correctly (1 p.).

-Shape2 Complete the sentences correctly (1 p.)








Descriptor: 3

-Shape3 match the adjectives correctly (2 p)

Groups assess each other

Shape4



Descriptor: 4

-Shape5 order the letters correctly (1 p.)

-Shape6 fit them into the crossword (1 p)






Descriptor:

-Shape7 make the sentences correctly (1 p.)

-Shape8 use adjectives

(1 p)

Correct pronunciation (1p)



Textbook











Cards







Cards

End of the lesson

3 min

FEEDBACK

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.

Home task:


Students give feedback

Stickers




Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
24.02.2025
215
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі