Скрэч бағдарламасында
жұмыс
жасау
Скрэч — балаларға бағдарламалауды үйретуге
арналған тамаша білім беру құралы. Оқушылар үшін мультфильм жасау
және қызықты ойындар ойнау арқылы практикалық сабақтарды
ұйымдастыруға болады. Міне, бірнеше идея:
1. Мультфильм құру
Сабақтың мақсаты:
Оқушыларға Скрэч бағдарламасында анимациялық
мультфильм жасауға үйрету.
Қадамдары:
-
Тақырып таңдауы: Оқушылар мультфильмнің тақырыбын таңдайды (мысалы,
табиғат, приключения, достық).
-
Персонаждарды жасау: Скрэчтегі "Спрайттер" кітапханасынан немесе
өздерінің суреттерін жүктей отырып персонаждарды
таңдайды.
-
Сценарий жазу: Оқушылар мультфильм үшін қысқа сценарий жазады,
диалогтар мен сахналарды жоспарлайды.
-
Анимация: Оқушылар Скрэчте персонаждарды қозғалту, фондарды өзгерту
және дыбыс қосу арқылы анимация жасайды.
-
Көрсетілім: Дайын мультфильмді сынып алдында
көрсету.
2. Қызықты ойындар
Ойын идеялары:
-
Сөздерді табу: Оқушылар Скрэчте сөздерді табу ойынын құрастырады,
онда белгілі бір сөздер жасырылып, ойыншы оларды табу
керек.
-
Квест жасау: Оқушылар өздерінің квест ойынын жасап, түрлі
тапсырмалар мен сұрақтар арқылы ойыншыларға бағыт беруді
ұйымдастырады.
-
Тест өткізу: Математика немесе тарих бойынша Скрэчте тест жасай
отырып, оқушылар дұрыс жауаптармен қатар нәтиже алатын ойын жасай
алады.
3. Практикалық сабақтар
Практикалық сабақтар:
-
Жобалық жұмыс: Оқушылар топтарға бөлініп, белгілі бір тақырып
бойынша Скрэчте жобаны жасауға тапсырма алады (мысалы, экология,
ғылым).
-
Бағдарламалау негіздері: Оқушыларға Скрэчтің негізі принциптері,
блоктық кодтау және логика жайлы сабақтар
өткізіледі.
-
Байқаулар: Оқушылардың жұмыстарын көрсететін байқау ұйымдастырып,
ең креативті жобаны марапаттау.
Скрэч (Scratch) бағдарламасы балалар мен
жасөспірімдерге арналған интерактивті программалау платформасы.
Анимациялық мультфильм жасау үшін сіз төмендегі қадамдарды
орындауға болады:
1.
Құралды ашу: Скрэч сайтында (scratch.mit.edu) немесе Скрэч
бағдарламасын ашыңыз.
2.
Жаңа жоба жасау: "Создать" немесе "Create" батырмасын басып, жаңа
жоба бастаңыз.
3.
**Персонаждар мен фонды таңдау**:
-
"Костюмы" (Costumes) және "Сцены" (Backdrops) бөлімінде қол жетімді
дайын суреттерді пайдалана аласыз немесе өз суреттеріңізді жүктей
аласыз.
-
Персонаждарды (спрайттар) қосу үшін, 'Choose a Sprite' батырмасын
басыңыз.
4.
**Анимация жасау**:
-
Спрайттың қозғалысын басқару үшін 'События' (Events) және
'Движение' (Motion) блоктарын пайдаланыңыз.
-
Ваш персонаждың қозғалыс анимациясы үшін 'Поворот' (Turn) немесе
'Перемещение' (Move) блоктарын қосыңыз.
-
Анимация жылдамдығын өзгерту үшін 'Wait' блоктарын
пайдаланыңыз.
5.
**Диалог пен әуен қосу**:
-
'Звук' (Sound) бөлімінде өз дыбыстарыңызды жүктеп, немесе Скрэчке
кіріктірілген дыбыстардан таңдаңыз.
-
'Видимость' (Looks) блоктары арқылы диалогтарды қосу үшін 'Say'
немесе 'Think' блоктарын пайдаланыңыз.
6.
**Сценарий жасау**: Сіздің анимацияңыздың логикасын жасаңыз, яғни
сценарий жасаңыз. Әрбір спрайттың өз тапсырмаларын орындауын
қамтамасыз ету үшін, әр спрайт үшін код блоктарын
жазыңыз.
7.
**Анимацияны тестілеу**: Жобаны аяқтаған соң, "жүйені іске қосу"
(green flag) батырмасын басып, анимацияны
тексеріңіз.
8.
**Сақтау және бөлісу**: Жобаңызды сақтап, бөлісу үшін 'File'
мәзірінде 'Save now' таңдаңыз. Сіз қалаған кезде жобаны қоғаммен
бөлісе аласыз.
Скрэч бағдарламасында анимациялық мультфильм
жасау - бұл креативті процесс, сондықтан эксперимент жасаудан
қорықпаңыз!Қорытынды
Скрэчтегі сабақтар оқушылар үшін көңілді әрі
білім алу түрінде өтуі керек. Ойындар мен мультфильмдер жасау
арқылы оқушылар бағдарламалау дағдыларын дамытып, шығармашылықтарын
ұштайды.