Материалдар / Smiles 3 Unit 8 Having fun Theme: Time for CLIL : Math

Smiles 3 Unit 8 Having fun Theme: Time for CLIL : Math

Материал туралы қысқаша түсінік
Оқу мақсаттарына сай тапсырмалары берілген сабақтың қмж-сы
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
14 Мамыр 2024
113
3 рет жүктелген
225 ₸ 250 ₸
Бүгін алсаңыз 10% жеңілдік
беріледі
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады


Short term plan:

Unit 8: Having fun

Teacher name:


Date:


Grade: 3

Number present:

absent:

Lesson title

Time for CLIL. Math

Learning objectives


3.1.6.1 understand some factual information with support in small text passages or dialogues on a limited range of general and educational topics;

3.2.4.1 answer questions within a limited range of general and educational topics;

3.3.4.1 use a simple dictionary with illustrations with little support;

Lesson objectives

- To explore other subject areas (Maths);

- to develop the pupils’ mathematical thinking and mapping skills.

Value links

Respect each other

Be friendly

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up


3 min.





Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.







Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Warming up

Where are you from?

How old are you?

What color is it?

How many students are there in class?

What day of the week today?

Lead – In

The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others



Learners remember previous lesson vocabulary






Students do the sums

The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Good job!

Descriptor:

- remembers the lesson passed

Point 1


Assessment criteria

describe actions, talk about ability























Picture

Middle of the lesson

Presentation part.

30 min













Ex:24 P:118

Put up the My Neighbourhood! poster on the board. Point to buildings/places, one at a time, and elicit their names. Then point to the buildings/places in random order. Ask individual pupils to name them. Ask the rest of the class for verification.





Ex: 25 P: 119

Read the instructions and explain the activity. Briefly revise numbers 1-100. Refer the pupils to the sentences and the examples in the table and read them out loud. Allow the pupils some time to complete the activity. Check their answers.



Ex:26 P: 119

Read the instructions and explain the activity. Elicit the numbers depicted. Explain to the pupils that each row must add up to 15. Allow the pupils some time to complete the activity. Check their answers.

Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.


Pupils my neighbourhood! Complete the map.

ANSWERS

Pupils read and fill in.

ANSWERS


Pupils magic Squares! Complete with the right numbers. Remember: The numbers in each row must add up to 15

ANSWERS

Descriptor:

- point to the buildings/places in random

- complete the map

Total: 2 point

Self assessment

Descriptor:

- read and fill in

- complete the sentences.

Total: 2 point



Descriptor:

- complete with the right number

- numbers in each row must add up to 15

Total: 2 point


-Make CCQ questions Yes / No

Students book

End of the lesson

5 min

FEEDBACK

Traffic light method is used to find out was the lesson clear or not. Use the stickers.











Материал жариялап тегін
сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!