Snack Attack Smiles_4

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Snack Attack Smiles_4

Материал туралы қысқаша түсінік
4 cыныптарға арналған ағылшын тілінен қмж
Материалдың қысқаша нұсқасы

Short term plan: term 3


Unit 6: Healthy world

Lesson 43

Teacher name:

Zhaxylykova A. S.

Date:

14.02.2025

Grade: 4

Number present:

absent:

Lesson title

Snack Attack

Learning objectives


4.1.10.1 the learner distinguishes words similar to words in the native language;
4.2.6.1 exchange replicas in simple dialogues on a wide range of topics;

Lesson objectives

Learners will be able to:

- To develop listening and reading comprehension skills through a story:

- to practise talking about plans and intentions;

- to learn how to distinguish between and pronounce the consonant clusters sk, sn and sp.

Value links

"Creativity and Innovation"

Ability to find optimal ways to solve educational tasks to use new and already familiar algorithms combining, using them in solving non-standard problems

Plan

Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up

3 min







Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.






Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Warming up

Where are you from?

How old are you?

What color is it?

How many students are there in class?

What day of the week today?

Revise the language of the previous lesson.

Lead – In


Students of the class are listed.

Students' attention is drawn to the lesson.

Learners write the numbers from previous lesson


Determines the topic and purpose of the lesson

Students say different words from the picture


The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Good job!

Descriptor:

-know key phrases

- can make sentence

- know vocabulary of previous lesson

Total: 1 point





Pictures












Middle of the lesson

Presentation part.

30 min














Ex:10 P:86

Play the CD. The pupils listen and follow the texts in their book.

Play the CD. The pupils listen and follow the texts in their books. Ask the pupils to tell you if they know any Play the CD. The pupils listen and follow the texts in their book.

Go through the pictures of the text and set the scene by asking the pupils questions about unusual snack, healthy snack and sweet snack.

Ex: 11 P: 87

Explain the activity. Refer the pupils to the summary and read the example aloud. Allow the pupils some time to read the story again silently and complete the summary. Check their answers.



Ex: 12 P: 87

Explain the activity. Allow the pupils some time to complete it. Check their answers.


Ex: 13 P: 87

Refer the pupils to the picture and the dialogue.The pupils, in pairs, act out similar dialogues. Go around the classroom providing any necessary help. Ask some pairs to come to the front of the classroom and act out the dialogue. If you wish, write the following on the board so the pupils can refer to it while they are completing the activity.



Pupils listen and read

ANSWERS

Students own answer











Pupils read the story and complete the summary.

ANSWERS

2 potatoes

3 stew

4 apples

5 Guy

6 gardening


Pupils choose the correct answer.

ANSWERS

B


Pupils talking point. Listen and read. Make a new dialogue with your friend.

ANSWERS

Gulnara: Hi, Berik. Where are you going?

Berik: To the supermarket. I want to buy some ho dogs and crisps for my birthday party.

Gulnara: Oh, is it tonight?

Berik: Yes. Are you coming?

Gulnara: Of course! What else are you planning fo your party?

Berik:My brother is decorating the house for us

Gulnara: Great! See you tonight, then.


Descriptor:

- listen, and read

Total: 2 point










Descriptor:

- read the story

- complete the summary

Total: 2 point









Descriptor:

- listen and read

- make a new dialogue

Total: 1 point










-Make CCQ questions Yes / No

Card

Worksheet




Students book

End of the lesson

5 min

FEEDBACK

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.

Ex:

Home task:

Poster Success


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
16.04.2025
76
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі