Ойын
жаттығулар
«Сиқырлы шам»
ойыны
Мақсаты:
тақырыпты, объектіні сын
есімдер, эпитеттер тобы немесе сөз әрекеттері тобы арқылы
біліңіз.
Ойынның сипаттамасы:
шеңбердегі балалар сиқырлы шамды зат есімдер мен сын есімдерден
сөздердің тізбегін құра отырып, қандай объектіні ұқсас белгілермен
біріктіретінін сипаттайды. Мысалы, (суық-жел, балмұздақ, мұз,
ыстық-күн, тәтті кәмпит және т.б.).
Топ
кеңістігінде бағдарлау: шеңберде тұру
«Ғажайып еліне саяхат»
ойыны
Мақсаты:
балаларды сөзбен дыбысты анықтауға үйрету Ойынның
сипаттамасы: балалар саяхатқа баратын елді таңдап, өздеріне пайдалы
заттар мен заттарды атайды. Сиқырлы таяқшаны шеңберге өткізіңіз Топ
кеңістігіндегі бағдарлау: шеңберде Тапсырмаларды ұсыну: әр бала өз
тақырыбын немесе өзі алатын заттарды атайды және сөз қандай
дыбыстан басталатынын айтады Әлеуметтік ойын әдістері: бірінші
болып екі қарындасы бар бала басталады.
Жұмыс көңіл-күйіне арналған
ойындар
«Өсімдік әлемі»
ойыны
Ойынның
мақсаты: зат есімнен сын есімдерді қалыптастыру қабілетін
қалыптастыру. Ойынның сипаттамасы: ойынға 5-7 бала қатысады. Хост
(бала) өсімдікті аймақтық компонент деп атайды, сигнал бойынша
балалар оған сын есім айтады, көшбасшы барлық жауаптарды есте
сақтап, айтуы керек. Топ кеңістігінде бағдарлау: балалар шеңберде
тұрады Хабаршыны таңдау (жетекші): ал хабаршы(жетекші) блузкада
құлпы бар адам болады Тапсырмалар презентациясы: баяндамашы ойын
барысында балалар шақырған сын есімдерді
атайды.
«Ыдыс-Аяқ»
ойыны
Ойынның
мақсаты: зат есімді іс-әрекетпен
үйлестіру қабілетін жетілдіру, сөздік қорын
дамыту.
Ойынның сипаттамасы: балалар
ыдыс-аяқтың аттарын ойлайды, бір-біріне сыбырлап айтады, бұл
қайталанбайды. Бұл уақытта хабаршы есіктің артында тұр және ештеңе
естімейді.
Топ кеңістігінде бағдарлау:
балалар шеңберде. Хабаршыны таңдау (Қорғасын): Қорғасын орындықтың
артқы жағына бекітілетін тақтайшаның көмегімен
таңдалады.
Хабаршыларға тапсырманы
түсіндіру және алу: тәрбиеші хабаршыға әр балаға сұрақ қою
керектігін түсіндіреді. Тапсырмалар презентациясы: жүргізуші әр
ойыншыға сұрақтар қояды, мысалы, сіз бүгін не жедіңіз? Сіздің
сүйікті ойыныңыз қандай және т. б., ойыншылар ойластырылған сөзге
жауап береді.
«Ұшақ»
ойыны
Мақсаты: сөздік қорын
дамыту.
Ойынның сипаттамасы: шеңберде
тұрған балалар кішкентай ойыншық тікұшағын беріп, оның бөліктері
мен құрылымын атайды, жауап бере алмайтын адам ұшақтың позасында
қатып қалады. Топ кеңістігіндегі бағдарлау: шеңберге тұру
Тапсырмалар презентациясы: әр бала ұшақтың бөліктерін
атайды.
«Киім»
ойыны
Ойынның
мақсаты: зат есімдер мен етістікті
(әрекетті) мағынасы бойынша таңдау қабілетін
жетілдіру.
Ойынның сипаттамасы: жүргізуші
(хабаршы) балаларды стилі, түсі бойынша әр түрлі компанияларға
таратуы керек, содан кейін әр компания киім тақырыбына схема
бойынша ұсыныстар жасауы керек
Топ кеңістігінде бағдарлау:
компаниялар топта ыңғайлы орынды таңдайды Хабаршының тапсырманы
түсіндіруі және алуы: хабаршы жетекшіге келеді, үй иесі тапсырманы
түсіндіреді.
Балалардың өзіндік жұмысы:
Хабаршы балаларға тапсырманы жеткізеді-түсіндіреді, балалар
орындайды.
Тапсырмаларды ұсыну: әр
компанияның хабаршысы схема бойынша ұсыныс
айтады.
«Бір күн»
ойыны
Мақсаты: шығармашылық қабілеттерін,
үйлесімді сөйлеуді дамыту.
Ойынның сипаттамасы: ойынға
барлық балалар қатысады, Көздің түсі, аяқ киім және т.б. олар жұпқа
бөлінеді, содан кейін әр жұп сурет салып, әңгіме
құрастырады.
Компанияда біріктіру: балалар
жұпқа бөлінеді Топ кеңістігінде бағдарлау: жұп топта ыңғайлы орынды
таңдайды
Хабаршыны таңдау: әр жұптан
бір хабаршы таңдалады Хабаршыларға тапсырманы түсіндіру және алу:
балалар мұғалімге жақындайды, мұғалім әр жұпқа барғысы келетін
жерді салу керек екенін түсіндіреді. Қалған балалар болжауы керек.
Балалардың өзіндік жұмысы: Балалар досымен бірге барғысы келетін
жерді суреттейді және әңгіме
құрастырады.
Тапсырмаларды ұсыну: әр
компания өз кезегінде өз суретін көрсетіп, оқиғаны
баяндайды.
Әлеуметтік ойын әдістері:
қыста туған күні бар ерлі-зайыптылар алдымен өз суреттерін
көрсетеді. Шығармашылық өзін-өзі растау
ойындары.
Еркін
ойындар
«Бес қадам»
ойыны
Ойынның
мақсаты: тез тапқырлықты және ойлау
жылдамдығын дамыту, сөздік қорын
дамыту.
Ойынның сипаттамасы: екі
компания кезекпен қатысады. Балаларға жылдам қарқынмен 5 қадам
жасау керек және әр қадам үшін кідіріссіз және тоқтаусыз кез-келген
атауды айту керек (тапсырмаға байланысты әйел немесе
еркек).
Тапсырманы орындаған ойыншылар
атап өтіледі. Ойынды балаларға есімдерді емес, мысалы, жануарларды,
балықтарды, құстарды және т. б. атауға шақыру арқылы қиындатуға
болады.
Хабаршыны таңдау: жүргізуші
ойыншылардың, әр компанияның сөздерін тексереді. Қысқа таспаның
көмегімен таңдалады.
«Қақпасы»
ойыны
Ойынның
мақсаты: ұйымшылдық пен ұжымшылдыққа
тәрбиелеу, берілген буынға сөздерді атай
білу.
Ойынның сипаттамасы:
компаниялар топ бойынша қозғалады.
Команда бойынша " Тоқта!
"компания шеңберге жиналып, қолдарын жоғары көтеріп, қақпа жасайды,
ал кейінірек шеңберге жиналған компания Қақпаның астына бір-бірден
жүгіріп, берілген буынға сөздер
айтады.
Топ кеңістігінде бағдарлау:
компаниялар келіседі және топта ыңғайлы орынды
таңдайды.