Материалдар / Сompetition

Сompetition

Материал туралы қысқаша түсінік
9 сынып мұғалімдеріне
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
23 Қырқүйек 2018
436
0 рет жүктелген
693 ₸ 770 ₸
Бүгін алсаңыз 10% жеңілдік
беріледі
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Сыныбы: 9-сынып Пәні:Ағылшын тілі
Theme of the lesson: CompetitionEnglish in mind English Student`s book
Date:12.02.2018Teacher name:
Form: 9-әNumber present: absent:
Learning objectives(s) that this lesson is contributing toThe aims of the lesson: 1.Educational: to read the text and translate 2.Practical: to develop the speaking and listening skills 3.Cultural: to be friendly and polite in group.
Assessment criteria







  • Read the words and repeat
  • 2.Find the new words from unscrambled letters3.Read the text and translate4. Answer to the questions
    Language objectiveGenius female scatterbrained failure success
    Value linksNational unity, peace and harmony in our society
    Level of thinking skills Higher order thinking skills
    Cross-curricular linksKazakh language
    Previous learning:

    Learners will have prior knowledge of using read the text
    Plan


    Planned activities (replace the notes below with your planned activities) Resources
    Organization moment: 3 min

    Warm-up activity: Greetings Report of pupil on duty Checking the home work Ex-7d Complete the sentences with must, must not or don`t have to

    English in mind student`s book

    Middle























    1.New words Genius - данышпанFemale- әйелScatterbrained- жеңіл ойлауfailure - сәтсіздікsuccess- жетістік2.Practicing. Find the unscrambled lettersGenuis fleaem scatterbiarned friluae sucsesc



    4.Reading Girl genius,university student at 15!Answer to the questions5.Speaking Discussion box Work in pairs or small groups. Discuss these questions together.1. Would you like to be as talented as Abigail? What are the advantages and disadvantages?
    English in mind student`s book

















    English in mind student`s book

    Conclusion: 5 Min

    What have you learned from this lesson?What does it mean must, must not or don`t have to?Which replace we can use it?
    English in mind student`s book

    Home work:

    Ex-10 Write the competition!



    English in mind student`s book
    Reflection
    Summary evaluationWhat two things went really well (consider both teaching and learning)?1: 2:What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?1: 2:

    What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?



    Тәлімгер: Оқу ісінің меңгерушісі:











    Logical-mathematical[lodзikәl mәeӨәm`әetikәl]-логикалық-математикалық verbal[vз:bәl]-ауызша musical[mju:kәl]-музыкалық visual[viзuәl]-көруbody [bodi]-денеinterpersonal[in`tә: pә:snәl]-тұлғааралықintrapersonal[in`trә: pә:snәl]жеке тұлғалыnaturalistic[nәtSrәlistik]натуралистікintelligence[in`telidзәns]ақыл

















    [ З] usual vision division pleasure measureTo think [tu: Өin,k]-ойлауTo realize[tu: riәlaiz]-іске асыру To imagine[tu: imәedзin]-көз алдына келтіруTo concentrate[tu: konsentreit]-дайындалуTo guess [tu: ges]болжауTo suppose[tu: sәpouz]шамалауTo believe[tu: bi`li:v]сенуTo recognize[tu: rekәgnaiz]тану,білу













    Find the words from the wordsnakesAsklvlfdlfbtothinkkldfkbldfltoguessnmkvkkkddtoconcentratsdsvcvkvktorealizenmvkldlxltoimaginemkkkktosupposemmcnzmkekfglmlktobelievepqwoetorecognizelaskd





    everything-барлық something-бір нәрсе nothing-ешнәрсе everyone-бәрі someone-әлдекім no one-ешкім everywhere-әр жерде somewhere-бір жерде nowhere-еш жерде all of them-барлығы some of them-кейбіреулері none of them-ешқайсысы









    Материал жариялап тегін
    сертификат алыңыз!
    Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!