|
Қазақ әдебиеті |
Күні 29.09.2017 11 «А» сынып |
||
|
Сабақтың тақырыбы |
Шоқтығы биік Шоқан |
||
|
Жалпы мақсаты |
Ұлы ғалым Шоқан Уәлихановтың өмір тарихын, өзінің қысқа өміріндегі шығармашылығы мен саяхаттары, зерттеулерімен танысады |
||
|
Күтілетін нәтижелер |
Ұлы ғалым Шоқан Уәлихановтың өмір тарихын, өзінің қысқа өміріндегі шығармашылығы мен саяхаттары, зерттеулері туралы біледі |
||
|
Сабақ түрі |
Зерттеу сабағы |
||
|
Ресурстар |
Флипчарт, проектр, маркер, түрлі түсті стикерлер, смайликтер |
||
|
Сабақтың барысы: Ұйымдастыру. Оқушылармен амандасу Психологиялық дайындық. |
|||
|
Сабақ кезеңдері/ Жоспар мазмұны |
Мұғалімнің іс-әрекеті |
Оқушының іс-әрекеті |
|
|
Кіріспе 5 минут Тұлғааралық байланысты орнату. Топқа бөлу Жаңа сабақ |
Ынтымақтастық атмосферасын орнату. Оқушыларды 1-3 дейін санау арқылы 3топқа бөлемін. Топтық жұмыс барысындағы «Алтын ережені» еске түсіремін. Бір айналым сөйлесу немесе дөңгелек үстел
Шоқан тек бір мамандықты ғана жақсы білетін ғалым емес, ол әр жақты ғалым», - деп профессор, зерттеуші ғалым Қ. Жұмалиевтің айтқан пікіріне қосыла отырып, Шоқанның ғылымның қай саласында да өзіндік орны бар қазақтың тұңғыш ғалымы екенін дәлелдейік.
1. «Шоқан кім?» деген сұрақ төңірегінде ойымызды жинақтайық. 2. «Бізге мәлім деректер» айдарында Шоқан өмірі туралы мәліметті топ мүшелері айтып береді. Шоқан Уәлихановтың өмірі туралы. Шыққан тегі (суреттер топтамасымен) Шоқан – ағартушы – демократ. Шоқан – тарихшы. Шоқан – аудармашы. Шоқан – филолог. Шоқан – құқықтанушы, реформатор. Шоқан – этнограф Шоқан – археолог. Шоқан – суретші Шоқан – музыка зерттеуші. |
Оқушылар мұғаліммен көңіл- күйлерімен бөліседі. Топқа қалай бөлініп жатқанын табады. Өз ұсыныстарын білдіреді. Бір-бірінің пікіріне сыйластықпен қарайды. Оқушылар іштерінен ережені оқып шығады.Оқушылар үйде әзірлеп әкелген сұрақтарын топтарға қояды. Сұрақ «Ыстық орындық» болғандықтан, онда көп отыруға болмайды. Ойыншы жауап бере алмаса, топ ішінен бір бала жауап береді немесе топ болып жауап беруі қажет. (Түсіндіру әдістерін өздері таңдайды /постер қорғау, кластерлер/). |
|
|
|
Тапсырма Пирамидалық оқиға А. Кейіпкердің аты (бір сөз) _ _______________________________________________________ Ә. Оны сипаттайтын екі сөз _ _ ______________________________________________________ Б. Жастық шағын сипаттайтын немесе оны еске түсіретін үш сөз _ _ _ _____________________________________________________ В. Саяхаты жайлы төрт сөз _ _ _ _ _____________________________________________________ Г. Достары жайлы бес сөз _ _ _ _ _ _____________________________________________________ Ғ. Кейіпкердің зерттеушілік қызметі жайында алты сөз _ _ _ _ _ _ _____________________________________________________ |
. |
|
|
Сергіту сәті |
«Өзгертулерді тап» Мақсаты: Оқушылар жұптарға бөлінгеннен кейін оларға мынандай тапсырма беріледі: - жұбыңызға қарама – қарсы тұрып , бір – біріңізге 10- 15секундтай қарап алыңыз, енді сырт айналып , бір – біріңізге арқа беріп тұрыңыздар. Сыртқы пішініңізге қандай да 3 өзгерту енгізіңіз. Екі жақ та өзгертулерді аяқтағанда, бір- біріңізге қараңыз да өзгертулерді табыңыз |
Оқушылар қозғалысқа түсу арқылы бойларын сергітеді. |
|
|
Қорытынды |
|
||
|
Бағалау Кері байланыс |
Өзін-өзі
бағалау |
||
|
Үйтапсырмасы |
Төмендегі тақырыптардың біріне шығарма жазу.
|
||
Берілген материалдар бойынша төмендегі кестені толтырыңдар (әр оқушыға кесте таратылады)
Тексеру, түзету, толықтыру жұмысы.
1. Кестенің әр бөлігі бойынша оқушылар жазған мәліметтерін оқиды.
2.Тақтада сол бөлікте жазылуы тиіс мәлімет рет-ретімен ашылады.
|
Аты –жөні, ғылыми қызметі |
Өмір жылдары, туған жері |
Орыс ғалымдарымен байланысы |
Алған білімі |
Қызметі |
Зерттеу саласы |
Еңбектері |
|
Шоқан (Мұхамед-ханафия) Уәлиханов Зерттеуші ғалым, этнограф географ, тарихшы саяхатшы ағартушы демократ суретші |
1835 -1865 Қостанай облысы Құсмұрын бекеті. |
П.П. Семенов-Тян-Шанскиймен, Ф.Достоевскиймен дос болған. |
Омбыдағы кадет корпусы. Араб, шағатай, түркі, орыс тілдері. |
1957жылы 22 жасында орыс география қоғамына мүше болып сайланды. 19 жасында Батыс Сібір мен Қазақстанның солтүстік –шығыс аудандарын басқарды. Генерал-губернатор Г.Х. Гасфорттың адьютанты болды. |
Аңыз, әңгімелер, халық ауыз әдебиеті, Қазақ тарихы, Түркістан тарихы,шығыстану, география,қазақ, ұйғыр, қырғыз, дүңген, қытай халықтарының тарихы мен этнографиясы, фольклор, сәулет өнері. |
«Алты шаһардың жайы туралы», «Іле өлкесінің географиялық очеркі» , «Жоңғария очерктері», «Ыстықкөл сапарының күнделіктері», «Қырғыздар туралы жазбалар», «Манас» жырын алғаш қағаз бетіне түсірді. |
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Шоқтығы биік - Шоқан
Шоқтығы биік - Шоқан
|
Қазақ әдебиеті |
Күні 29.09.2017 11 «А» сынып |
||
|
Сабақтың тақырыбы |
Шоқтығы биік Шоқан |
||
|
Жалпы мақсаты |
Ұлы ғалым Шоқан Уәлихановтың өмір тарихын, өзінің қысқа өміріндегі шығармашылығы мен саяхаттары, зерттеулерімен танысады |
||
|
Күтілетін нәтижелер |
Ұлы ғалым Шоқан Уәлихановтың өмір тарихын, өзінің қысқа өміріндегі шығармашылығы мен саяхаттары, зерттеулері туралы біледі |
||
|
Сабақ түрі |
Зерттеу сабағы |
||
|
Ресурстар |
Флипчарт, проектр, маркер, түрлі түсті стикерлер, смайликтер |
||
|
Сабақтың барысы: Ұйымдастыру. Оқушылармен амандасу Психологиялық дайындық. |
|||
|
Сабақ кезеңдері/ Жоспар мазмұны |
Мұғалімнің іс-әрекеті |
Оқушының іс-әрекеті |
|
|
Кіріспе 5 минут Тұлғааралық байланысты орнату. Топқа бөлу Жаңа сабақ |
Ынтымақтастық атмосферасын орнату. Оқушыларды 1-3 дейін санау арқылы 3топқа бөлемін. Топтық жұмыс барысындағы «Алтын ережені» еске түсіремін. Бір айналым сөйлесу немесе дөңгелек үстел
Шоқан тек бір мамандықты ғана жақсы білетін ғалым емес, ол әр жақты ғалым», - деп профессор, зерттеуші ғалым Қ. Жұмалиевтің айтқан пікіріне қосыла отырып, Шоқанның ғылымның қай саласында да өзіндік орны бар қазақтың тұңғыш ғалымы екенін дәлелдейік.
1. «Шоқан кім?» деген сұрақ төңірегінде ойымызды жинақтайық. 2. «Бізге мәлім деректер» айдарында Шоқан өмірі туралы мәліметті топ мүшелері айтып береді. Шоқан Уәлихановтың өмірі туралы. Шыққан тегі (суреттер топтамасымен) Шоқан – ағартушы – демократ. Шоқан – тарихшы. Шоқан – аудармашы. Шоқан – филолог. Шоқан – құқықтанушы, реформатор. Шоқан – этнограф Шоқан – археолог. Шоқан – суретші Шоқан – музыка зерттеуші. |
Оқушылар мұғаліммен көңіл- күйлерімен бөліседі. Топқа қалай бөлініп жатқанын табады. Өз ұсыныстарын білдіреді. Бір-бірінің пікіріне сыйластықпен қарайды. Оқушылар іштерінен ережені оқып шығады.Оқушылар үйде әзірлеп әкелген сұрақтарын топтарға қояды. Сұрақ «Ыстық орындық» болғандықтан, онда көп отыруға болмайды. Ойыншы жауап бере алмаса, топ ішінен бір бала жауап береді немесе топ болып жауап беруі қажет. (Түсіндіру әдістерін өздері таңдайды /постер қорғау, кластерлер/). |
|
|
|
Тапсырма Пирамидалық оқиға А. Кейіпкердің аты (бір сөз) _ _______________________________________________________ Ә. Оны сипаттайтын екі сөз _ _ ______________________________________________________ Б. Жастық шағын сипаттайтын немесе оны еске түсіретін үш сөз _ _ _ _____________________________________________________ В. Саяхаты жайлы төрт сөз _ _ _ _ _____________________________________________________ Г. Достары жайлы бес сөз _ _ _ _ _ _____________________________________________________ Ғ. Кейіпкердің зерттеушілік қызметі жайында алты сөз _ _ _ _ _ _ _____________________________________________________ |
. |
|
|
Сергіту сәті |
«Өзгертулерді тап» Мақсаты: Оқушылар жұптарға бөлінгеннен кейін оларға мынандай тапсырма беріледі: - жұбыңызға қарама – қарсы тұрып , бір – біріңізге 10- 15секундтай қарап алыңыз, енді сырт айналып , бір – біріңізге арқа беріп тұрыңыздар. Сыртқы пішініңізге қандай да 3 өзгерту енгізіңіз. Екі жақ та өзгертулерді аяқтағанда, бір- біріңізге қараңыз да өзгертулерді табыңыз |
Оқушылар қозғалысқа түсу арқылы бойларын сергітеді. |
|
|
Қорытынды |
|
||
|
Бағалау Кері байланыс |
Өзін-өзі
бағалау |
||
|
Үйтапсырмасы |
Төмендегі тақырыптардың біріне шығарма жазу.
|
||
Берілген материалдар бойынша төмендегі кестені толтырыңдар (әр оқушыға кесте таратылады)
Тексеру, түзету, толықтыру жұмысы.
1. Кестенің әр бөлігі бойынша оқушылар жазған мәліметтерін оқиды.
2.Тақтада сол бөлікте жазылуы тиіс мәлімет рет-ретімен ашылады.
|
Аты –жөні, ғылыми қызметі |
Өмір жылдары, туған жері |
Орыс ғалымдарымен байланысы |
Алған білімі |
Қызметі |
Зерттеу саласы |
Еңбектері |
|
Шоқан (Мұхамед-ханафия) Уәлиханов Зерттеуші ғалым, этнограф географ, тарихшы саяхатшы ағартушы демократ суретші |
1835 -1865 Қостанай облысы Құсмұрын бекеті. |
П.П. Семенов-Тян-Шанскиймен, Ф.Достоевскиймен дос болған. |
Омбыдағы кадет корпусы. Араб, шағатай, түркі, орыс тілдері. |
1957жылы 22 жасында орыс география қоғамына мүше болып сайланды. 19 жасында Батыс Сібір мен Қазақстанның солтүстік –шығыс аудандарын басқарды. Генерал-губернатор Г.Х. Гасфорттың адьютанты болды. |
Аңыз, әңгімелер, халық ауыз әдебиеті, Қазақ тарихы, Түркістан тарихы,шығыстану, география,қазақ, ұйғыр, қырғыз, дүңген, қытай халықтарының тарихы мен этнографиясы, фольклор, сәулет өнері. |
«Алты шаһардың жайы туралы», «Іле өлкесінің географиялық очеркі» , «Жоңғария очерктері», «Ыстықкөл сапарының күнделіктері», «Қырғыздар туралы жазбалар», «Манас» жырын алғаш қағаз бетіне түсірді. |
шағым қалдыра аласыз













