Sounds and hearing

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Sounds and hearing

Материал туралы қысқаша түсінік
Sounds and hearing тақырыбында ашық сабақ улгісі
Материалдың қысқаша нұсқасы

School

K. Amanzholov

Date:

26/11.2024

Teacher name:

Hairullina Z. N.

Grade:

8 ә” A

Theme of the lesson:

Sounds and hearing

Learning objectives

8.3.3.1 give an opinion at discourse level on a wide range of general and curricular topics;

8.3.6.1 link comments with some flexibility to what others say at sentence and discourse level in pair, group and whole class exchanges;

8.3.7.1 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics;

Lesson objectives

All learners will be able to:

Listen and read for gist, read for specific information

Most learners will be able to:

Listen and read for gist, read for cohesion and coherence

Some learners will be able to:

Listen and read for gist, read for cohesion and coherence, write an email reviewing a concert

Criteria

Apply the difference between formal and informal speech in a talk

Interact in a pair, group and whole class work presenting logically connected information with ideas of others people

Identify specific facts and details in extended talk

Plan

Planned timings



Planned activities



Learners’ activities

Evaluation

Resources

Begining

5 min

GREETING

- Divide students into pair by pictures



Teacher ask questions:


-What can you say about these pictures?

- What is the same topic with them?


Great teacher



Reply these questions;

Give their opinions;



Verbal evaluation



Pictures sounds and hearing

Middle

10 min


















Listen-

ing


Writing

10 min






The theme which connected with biology “Sounds and hearing”


-We’re going to know more about ear structure.

New vocabulary: Read repeat and pronounce clearly after me

Bark- /bɑːk-/ үру

Ear canal / ɪə kəˈnæl /құлық жарғағы

Bone- / bəʊn/ сүйек

Bump /bʌmp/ соқтығысу

Cochlea /ˈkɒkliə / құлақтың жарғағы

Curled – / kɜːld / шиыршықталған жарғағы

Hammer – /ˈhæmə / балға

Horn – /hɔːn/ мүйіз

Liquid – /ˈlɪkwɪd / сұйықтық

Eardrum – / ˈɪədrʌm/ дабыл


Listen to the video very attentively!


Practice.

Which statements is not correct?

1. Sounds travels in waves

2.Our ears and brain work together

3.Sounds travels through air, liquid and solid materials.

4. Cats and rabbits and horses

don’t hear as well as people.

Descriptor:

a. Find right sentence

b. Define the main idea of text






Ss read the new words and pronounce them clearly after teacher.










Listen and answer





Individual work



Find correct and incorrect sentences.




Good!

Impecable!

Well done!








https://www.youtube.com/watch?v=RBb8VGFz49s

Speaking

10 min


Put the sentences in correct order.

  1. Sounds enter the cochlea.

  2. The liquid in the cochlea moves the nerves.

  3. Sound waves hit our eardrum.

  4. The nerves send signals to our brain.

  5. The little bones start moving

Discuss in pair

A. Discuss step by step sound and hearing

B. Structure of ear



Pair work


Discuss


Find right order then give a proof


Pair assessment





Feedback

5 min

Test by “Zip-grade” platform

1-10 question “Sound and hearing”

Individual work

10 question

https://www.zipgrade.com/


End

Evalua-tion

5 min

Watsapp survey:

  • What have I learnt?

  • What new words have I learnt?

  • What are my problems?


Home task: Structure of ear learn by heart

Explain the task and give Ss time to write their emails using the plan to help them.

Saying goodbye


Leaners make survey with watsapp



Self-

assessment



















Test by “Zip-grade” platform

Sound and hearing”

1.The part of body of hearing

A. eyes b. ear

2. Little bone is a ….

A. bump b. hump

3. How many bones in our eardrum?

A. 3 b. 2

4. We don’t like sounds …..

A. dog barking b. boy playing

5. «Мүйіз» in English

A. forn b. horn

6. Ear drum, Ear…..

A. canal b. hammer

7. Sound …. біріккен сөзді тап

A. track b. treck

8.The small curled tube is…

A. cochlea b. snail shell

9. The nerves created

A. sirals b.signals

10. Nerves are very……

A. small b. big

Keys:

  1. b 6-a

  2. a 7-a

3 - a 8-a

4 - a 9-b

5 - b 10- a





Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
doc
02.12.2024
224
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі