Сөз және оның түрлері

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Сөз және оның түрлері

Материал туралы қысқаша түсінік
Баска мұгалимге пайдасы тиер
Материалдың қысқаша нұсқасы


Қазақ тілі Күні: 28.11.18 Сынып: 3

Мектеп: А.С.Макаренко

Мұғалім: Б.Рахметбаева

Қатысқан оқушылар саны: 18 Қатыспағандар:-

Сабақтың тақырыбы:

Түбір мен қосымшаның жазылуы

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары:

3.1.3.1 түрлі жағдаяттағы (қоғамдық ортада) қатысымдық əрекеттерде өз сөзін жүйелі түрде жоспарлап, тілдік нормаларды сақтап сөйлеу;

3.4.1.2 түбір сөздегі -ы, -і-нің дауысты дыбыстан басталатын қосымша жалғанған кездегі өзгерісін сақтап жазу.

3.3.4.1 мұғалімнің көмегімен сызба, график, кесте, фотосуреттер пайдаланып, мəтін (хат, шақыру, нұсқаулық) құрау/компьютерде теру.

Сабақ

мақсаттары

Барлық оқушылар: түрлі жағдаяттағы (қоғамдық ортада) қатысымдық əрекеттерде өз сөзін жүйелі түрде жоспарлап, тілдік нормаларды сақтап сөйлейді;

Көптеген оқушылар: түбір сөздегі -ы, -і-нің дауысты дыбыстан басталатын қосымша жалғанған кездегі өзгерісін сақтап жазады.

Кейбір оқушылар: мұғалімнің көмегімен сызба, график, кесте, фотосуреттер пайдаланып, мəтін құрайды

Бағалау

критерийлері

Түрлі жағдаяттағы қоғамдық ортада өз сөзін жүйелі түрде жоспарлап, тілдік нормаларды сақтап сөйлей біледі;

Түбір сөздегі -ы, -і-нің дауысты дыбыстан басталатын қосымша жалғанған кездегі өзгерісін сақтап жаза біледі.

Мұғалімнің көмегімен сызба, график, кесте, фотосуреттер пайдаланып, мəтін құрай біледі

Тілдік мақсаттар

Оқулықтағы түсіндірме сөздікпен жұмыс ұйымдастырылады. Сөздерінің мағынасына назар аудартылады. Талдау жасалады.

Пәндік терминология мен тірек сөздер:

Түбір сөз, туынды сөз, түбір, қосымша, жұрнақ, жалғау;

Сабақта диалог /жазу үшін пайдаланылатын тіл:

Түбір сөз дегеніміз не? Туынды сөз дегеніміз не?

Қосымша дегеніміз не? Түбірлес сөздер деген не?

Құндылықтарды дарыту

  • жұптық және топтық жұмыстар орындау барысында өзіне және айналадағы адамдарға деген құрмет;

  • топтық жұмыстарды орындау барысындағы ынтымақтастық;

Пәнаралық байланыстар

Сергіту жасағанда музыка пәнімен,шығармашылық жұмыстың тапсырмаларын орындағанда әдебиетпен,көркем еңбек пәнімен байланысады

АКТ қолдану дағдылары

Сергіту жасағанда, тапсырмаларды орындағанда

Алдыңғы білім

Түбір сөз дегеніміз не? Қосымша дегеніміз не?

Сабақ барысы

Сабақтың жоспарланған кезеңдері

Жоспар бойынша орындалуы тиіс іс-әрекеттер

Ресурстар

Сабақ басы




І.Ұйымдастырукезеңі. Жаңа топ құру. Себетпен конфет әкелу. Оқушыларға себеттен конфет алуларын сұраймын.Конфеттің түрлеріне қарай 3 топқа бөлініп отырады. 1-топ «Сары кәмпиттер» 2-топ «Көк кәмпиттер» 3-топ «Қызыл кәмпиттер» Жұмыс ережесін келісу

Сабақта бір-бірімізді сыйлаймыз, тыңдаймыз!

Уақытты үнемдейміз!

Нақты,дәл жауап береміз!

Сабақта өзіміздің шапшаңдығымызды, тапқырлығымызды көрсетеміз!

Сабаққа белсене қатысып, жақсы баға аламыз!

Алдыңғы білімді еске түсіру (ұжымда) Өткенді бекіту.

1-Тапсырма

Оқушыларға сөздер тізбегі беріледі. Түбірлес сөздерді табады.

Сөздер тізбегі: Ойын, ауыл, ойыншық, ауылдас, ойынпаз, ауылнай, ем, емхана, емделу .


Shape4 Shape3 Shape2

Shape11 Shape9 Shape8 Shape5 Ой Shape14 Shape12 ау Shape17 Shape15 ем



Бағалау критерийі

Дескриптор

түбірлес сөздерді табады және салыстырады

түбірлес сөздерді анықтайды

түбірлес сөздерді салыстырады

түбірлес сөздердің жасалу жолдарыын анықтайды

Қол шапалақтау арқылы бір-бірін бағалау.

2-Тапсырма

Үй тапсырмасы

38-жаттығу


Бөкеннің лағы,

Көреген қырағы.

Елеңдеп құлағы.

Еліріп түрады.

Бағалау критерийі

Дескриптор

Қарамен берілген сөздің түбірін табады.

Дыбыстық өзгеруін анықтайды

Жазған өлеңіндегі қарамен берілген сөздің түбірін табады.

Түбір сөздің соңғы дыбысы неліктен өзгергенін түсіндіреді.

Отшашу арқылы бір-бірін бағалау.


Сергіту сәті


ІІ. Сабақтың тақырыбы мен мақсатын анықтау.

Оқушылар сабақтың тақырыбы мен мақсатын оқып, бағалау критерийлерін бірге құрастырады.



Шаттық шеңбері

Слайд

Парақтар











Оқулық











Оқулық



Дәптермен жұмыс






Сабақ ортасы



















Негізгі бөлім(Ұ)

1-Тапсырма

Тақтаға тақырыпқа қатысты сөздер қатарын жазу.

Тақырыпқа қатысты сөздерді бір қатарға жазады. Оқушыларға жазылған сөздерден құраған пікірлерін жазу ұсынылады.

Ассоциативті қатар: Мезгіл, бүгін,сағат, ертең, жыл, ай, күн т.с.с.

Мысалы: Ертеңгі жасайтын ісіңді бүгін істе.

Бағалау критерийі

Дескриптор

сабақтың тақырыбы мен мақсатын анықтайды

Жазған пікірлерін дәлелдейді. Ой қорытындысын жасайды.

Жазған пікірлеріне байланысты тақырыпты болжайды

Басбармақ арқылы бағалау


2-Тапсырма

Тыңдалым

40-жаттығу.Оқушылар «Аквариум» стратегиясы бойынша үш топқа бірігеді.

Бағалау критерийі

Дескриптор

1)Өлеңдегі негізгі ойды анықтайды





2)Қойылған сұраққа толық жауап береді



3)Қарамен берілген сөздің түбірін табады

1). Бірінші топ Өлеңді түсініп тыңдайды. Өлеңдегі негізгі ойды анықтайды.

мәтін мазмұны бойынша сұрақтар құрастырады.

2).Екінші топ оқушылары бірінші топтың қойған сұрақтарына жүйелі, толық жауап береді.

3).Үшінші топ Оқыған мәтіннің ішінен қарамен жазылған сөздердің түбірін тауып, жазылуындағы өзгерістерін түсіндіреді.


Бағдаршам көздері арқылы бір-бірін бағалау.


3-Тапсырма

Жазылым.

Көркем жазу.

41-жаттығу. Есте сақтау диктанты.

Ауыл-аулы, халық-халқы, көрік-көркі, дауыс-даусы т.с.с.


Бағалау критерийі

Дескриптор

Каллиграфиялық нормаларды сақтап, қосымшаны дұрыс жалғайды


-каллиграфиялық нормаларды сақтайды;

- түбір сөзге қосымшаны дұрыс жалғайды




4-Тапсырма



Бағалау критерийі

Дескриптор

Түбір сөздерді тауып сөйлем құрайды

Түбір сөздерді қатыстырып сөйлем құрайды

Өзін өзі бағалау





Слайд

















Оқулық


















Дәптермен жұмыс











































Сабақ соңы





Рефлексия.


-Бүгінгі сабақта сәтті орындаған нәрселерің?

-Қандай нәрсені орындау қиын болды?

Бағалаудың шартты белгілеріне сәйкес (+, -) өзін-өзі бағалау. Жұмыстарын топта жариялап, дәлелдеу.




Өзін өзі бағалау

Қолым

нан келеді

Көмек

қажет етемін

Жаңа сөздердің мағынасын түсінемін, сөз таптарына ажырата аламын



Каллиграфиялық нормаларды сақтап жаза аламын



Пікір білдіруге бағытталған сұрақтар құрастырамын және өз ойымды білдеремін



Түбір мен қосымшаның жазылуын білемін



Үй тапсырмасы:

43-жаттығу.«Ретімен орналастыр» әдісі.


Слайд


Қосымша

Қосымша ақпарат

1-деңгей

1) Мәтін мазмұны бойынша сұрақтар құрастырады

2) Түбір сөздерді қатыстырып сөйлем құрайды

2-деңгей

1) түбір сөзге қосымшаны дұрыс жалғайды

2)Сызбада көрсетілген сөздердің қосымшаларын дұрыс орналастырады

Қалыптастырушы бағалаулар дескрипторлары, «Екі жұлдыз, бір тілек» әдісі, отшашу арқылы бір-бірін бағалау, бағдаршам көздері арқылы бір-бірін бағалау негізінде жүзеге асырылады.Топтық жұмыс барысында берілген мәтіннің негізгі ойын анықтай алуын, диалогке белсенді қатысуын және түбір мен қосымшаны дұрыс жалғауын бағалау.

Топтық жұмыстардабірін-бірі тыңдау. Сыныпта ішінде қауіпсіздік ережелерін сақтау.


Сергіту сәті

Күндей жылы бол!

Алмадай тәтті бол!

Доптай көңілді бол!

Айнадай жарық бол! 

Сабақ бойынша рефлексия

Сабақ бойынша рефлексия

Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылды. Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді .

Сабақта дифференциация дұрыс жүргізілді.

Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды .

Сабақ жоспарынан ауытқулар болған жоқ

Жалпы баға

Жұптық ,топтық жұмыстар ұтымды болды.

«Екі жұлдыз, бір тілек» әдісі, отшашу арқылы бір-бірін бағалау,бір-біріне сұрақ қою сәтті орындалды.

Келесі сабағымда деңгейлік тапсырмаларды жиі қолданамын





























1-Тапсырма

Оқушыларға сөздер тізбегі беріледі. Түбірлес сөздерді табады.

Сөздер тізбегі: Ойын, ауыл, ойыншық, ауылдас, ойынпаз, ауылнай, ем, емхана, емделу .


Shape20 Shape19 Shape18

Shape27 Shape25 Shape24 Shape21 Ой Shape30 Shape28 ау Shape33 Shape31 ем







2-Тапсырма

Үй тапсырмасы

38-жаттығу


Бөкеннің лағы,

Көреген қырағы.

Елеңдеп құлағы.

Еліріп түрады.



3)



1). Бірінші топ Өлеңді түсініп тыңдайды. Өлеңдегі негізгі ойды анықтайды.

мәтін мазмұны бойынша сұрақтар құрастырады.

2).Екінші топ оқушылары бірінші топтың қойған сұрақтарына жүйелі, толық жауап береді.

3).Үшінші топ Оқыған мәтіннің ішінен қарамен жазылған сөздердің түбірін тауып, жазылуындағы өзгерістерін түсіндіреді.


4) Түбір сөздерді қатыстырып сөйлем құрайды






Түбір сөздерді қатыстырып сөйлем құрау

а)оқу ә) оқулық б) оқушы в) оқушылар



5)Түбір мен қосымшаның жазылуы.

Тапсырма. Сызбада көрсетілген сөздердің қосымшаларын дұрыс орналастыр.

Қосымшалар: -қын, -діз, -лар, -шіл, -ға, -де, -на, -гей, -ла, -дер.

1.Түбір сөздерді қатыстырып сөйлем құрау

а)оқу ә) оқулық б) оқушы в) оқушылар







6)



Өзін өзі бағалау

Қолым

нан келеді

Көмек

қажет етемін

Жаңа сөздердің мағынасын түсінемін, сөз таптарына ажырата аламын



Каллиграфиялық нормаларды сақтап жаза аламын



Пікір білдіруге бағытталған сұрақтар құрастырамын және өз ойымды білдеремін



Түбір мен қосымшаның жазылуын білемін







Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
08.02.2019
602
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі