Сөз
мәдениеті.
Адамдардың бір-бірімен қарым-қатынас құралдарының
ішіндегі өмірде кең қолданылатыны және аса маңыздысы – тіл.
Сондықтан адамдар арасындағы қатынас мәдениеті туралы айта отырып,
сөз мәдениетіне соқпай кету мүмкін
емес.
Сөз мәдениеті, біріншіден,
ауызекі тіл мәдениеті және жазба тіл мәдениеті болып екіге
бөлінеді.
Тіл мәдениетіне барар жолдың
бастауы – сөйлей білу. Тіл адамзаттың бір-бірімен пікірлесуін,
түсінісуін қамтамасыз ете келіп, тілдік қарым-қатынасты іс жүзіне
асырады. Тілдік қатынас – адамның ойлау, пайымдау, сөйлеу, тыңдау,
түсінісу, айту, пікірлесу, т.б. әрекетіне тікелей қатысты
құбылыс
1-тапсырма. Мәтіндерді графиктік
ақпаратпен толықтырып оқып, негізгі ойды анықтайды. Мәтіндерге
тақырып қояды.
Сөйлеу
Әдептілік
Сұрыпталған Жақсы қарымқатынас
Сөз байлығы
мәдени тіл
Сөз мәдениеті дегеніміз –
«қарым-қатынас құралын қалай игеріп, өмірде қалай пайдаланып
жүрміз; оның әрқилы амал-тәсілдерін дұрыс, дәл қолданып, мазмұнды,
әсерлі
Дискрипторлар:
Мәтіндерді графиктік
ақпаратпен толықтырып оқи алады;
Мәтіндердегі негізгі ойды
анықтай алады;
Мәтіндерге тақырып
қояды
2-тапсырма. Мәтіндердегі қате
қолданылған сөздерді түзетіп, редакциялап, қайта жазады. Себебін
кестеге түсіреді.
Қате қолданған
сөздер
|
Себебі
|
Күлкінішті
|
«Күлкілі» сөзінің бұзып
айтылған нұсқасы.
|
а) – Адик, Салтаға кітап
керек, сен апара салшы.
–
Күлкінішті. Енді кітап тасып
жүрсем сол.
–
Гүл боп айтқанды жасай салсаң
қайтеді?
–
Мазамды алмаш. Музыка тыңдап
тұрм. Жынды музыка.
ә) – Автобустың артын
аш.
–
Алдымызға бешбармақ
келді.
–
Жанұяңыз аман
ба?
–
Жасаған жақсылықтарыңызға
үлкен рақмет.
–
Сау-салауат
болыңыз!
–
Мүмкін емес.
Қумашы!
–
Кеше әткеншекте
кәшендік.
Дискрипторлар:
Мәтіндердегі қате қолданылған
сөздерді табады:
Редакциялап, қайта
жазады:
Себебін кестеге
түсіреді.
|