Сөзжасамнан өткенді
қайталау
Сабақтың
білімділік мақсаты:
1.Сөзжасамнан
өткенді қайталау
2.Оқушының
теориялық білімін практикамен ұштастыру,
бекіту.
С/дамытушылық
мақсаты:
1.Мәтін сөйлем
құрастыру шығармашылық жұмыстар жүргізу арқылы оқушының таным
белсенділігін арттыру, ойлау қабілетін
дамыту.
С/тәрбиелік
мақсаты:
1.Жүйелі ойлау,
ойын тиянақты, әсерлі жеткізу шығармашылық ізденістерін арттыруға
ықпал жасау.
2.Берілген
мысалдарды пайдалана отырып, ой түйінін шеше білуге, халықтың тіл
байлығын бағалауға тәрбиелеу.
Сабақтың түрі:
Бекіту сабақ.
Сабақтың
әдісі:Сұрақ-жауап, түсіндіру, қайталау, іздендіру, шығармашылық
жұмыс т.б.
Сабақтың
көрнекілігі:оқулық, кеспе қағаздар, таблицалар,
ойындар.
Сабақтың
барысы:
A) Ұйымдастыру
жұмысы
Ә) Қызығушылық
ояту.
Үй тапсырмасын
тексеру: ,,Біз өткен сабақтарда нені білдік?” деген мақсатпен
сұрақ-жауап әдісімен сөзжасамнан өткендерді пысықтау,
қайталау.
1.Сөзжасам
дегеніміз не?
2.Сөзжасам неше
түрлі тәсілдермен жасалады?
3.Лексикалық
жолмен жасалған туынды сөздерге мысал
келтір.
4.Туынды сөздер
жұрнақ арқылы қалай жасалады?
5.Бірігy арқылы
жасалған туынды сөздерге мысал келтір.
6.Қосарлану
жолымен жасалған туынды сөздерге мысал
келтір.
7.Сөздер тіркесу
арқылы қалай жасалады?
б) Білімді тексеру
кезеңі
I деңгей ,,Жауап
бер''
II деңгей ,, Ойла
Ойлан''
III деңгей ,,
Жалғастыр''
IV деңгей ,,
шешуін тап''
I
деңгей
А) Сөйлемдерден
сөзжасам сөздерін тауып, қалай жұмсалып тұрғанын
айт.
Жетісудің жерін
мен жақсы білемін.Менің тyған жерім-Малайсары. Көп кешікпей бұларға
көрші-қoлаң, ағайын-туғандар келе
бастады.
Ә)Қос сөздерді
толықтырып сөйлем құра.
Ертелі….ұлан….анда….жеміс….ата.
(Кем, теңіз, санда, жидек, баба)
II
деңгей. ,,Ойла,
ойлан''
A)Біріккен
сөздердің сыңарын тауып жаз.
Бейне….мүшел….тіл….тұсау….арам….сая….баспа....ақ.
(бейнетаспа,той,ашар,кесір,шөп,жай,сөз,сүйек)
Ә)Сөзжасам қалай
жасалады? Әрбір жасалу тәсілдеріне
бір-бірден сөйлемқұра 1,2,3,4.
III деңгей.
,,Жалғастыр''
A) Мына сөздерді
қалай қосарлап айтуға болады.
Ыдыс
(аяқ)
Үлкен (кіші) бас
(аяқ)
Төсек (орын) тым
(тырыс)
Киім (кешек) үсті
(басы)
Біреу (міреу) әрі
(бері) іс (әрекет)
Ә) Ақтөс, Алатау,
ақбөкен, демалыс, бүгін сөздеріне ойларыңнан сөйлем
құра.
IV деңгей.
,,Шешуін тап''
A)Жұмбақтың шешуін
тауып, сөзжасамды түсіндір
Қабат-қабат
қаттама,
Ақылың болса,
аттама (кітап)
Қарааспанның
тауында,
Киік кетіп
барады.
Қол-аяғын
баурына
Жиып кетіп барады.
(бұлт)
Ә) Қосымшаларын
тауып жаз
Ақыл жас ұлан….
(нан)
Жүйрік тай құлан….
(нан) Мақал
V деңгей.
Шығармашылық деңгей:,,Ой толғаy''
,,Көктем“
тақырыбына сөзжасамдарды
қатыстырып, мәтін
құра.
В) Бекіту кезең
,,Сендер білесіңдер ме, балалаp'' ойынын
ойнату.
1.ап-аласа, қонақ
(үй)
2.доп-домалақ, бет
(ашар)
3.жап-жақсы, көне
(төз)
4.шіп-шикі, Ала
(тау)
5.сеп-семіз, таң
(ертең)
6.түп-түгел, алты
(бақан)
7.пып-пысық, еш
(кім)
8.он (алты) күн
(сәулесі)
9.темір (жол) жер
(жүзі)
10.көк (ала) кәрі
жілік
2) ,,Қызықты
грамматикадан'' сұрақ-
тапсырмалар
1.Кім тез
шешеді?
Бөлек
жазсаң,
Біреуі түйреп
алады.
Бірге
жазсаң,
Бір құс
болады.
(Бізтұмсық)
2. Екі сөз бірігіп
айтылса,
Онда ол
-тышқан.
Бөлек бөлек
айтылса,
Біреуі ұсталық
сайман.
(Егеуқұйрық)
Әзіл-шыны аралас
сұрақтар:
А)Түйеге жұрнақ
жалғанса, кім
болады?
Ә)Күнбағар сөзінің
түбірі нешеу?
Б) Қалжыңға бас
қосылса, қандай түбір болады?
Г) Жалғау көп пе,
жұрнақ көп пе?
Д) Сабақты қорыту,
бағалау.
Ж) Үйге тапсырма: Сөзжасам сөздерін қатыстырып
сөйлем, мәтін құру.