|
Unit 8 Sport |
Шығыс Қазақстан облысы білім басқармaсы Өскемен қаласы бойынша білім бөлімінің "Ахмер орта мектебі" KMM |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Teacher name: |
Nurgazina Zh |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Date: |
1.04.2024 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Grade: 5 |
Number present: |
Absent: |
||||||||||||||||||||||||||
|
Topic: |
Sport for all |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Learning objectives: |
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
Lesson objectives: |
Tell about their own favorite sport; Link kinds of sports with their places where they do; Discuss about sports they like/they don’t like; |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Plan |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Planned things |
Planned activities |
Students’ activities |
Assessment |
Resources |
||||||||||||||||||||||||
|
Beginning the lesson 8 min |
Organization moment
Greets students. Specifies learners’ readiness for the lesson
Teacher prepares cards with different kind of sports. According them teacher divide class into three groups: Now I want to ask you about your favourite sport. What is your favourite sport? Do you like summer or winter sports? What kind of summer sports do you like? winter
summer
and dangerous sports.
Determines together with learners the learning objectives, the assessment criteria -At first, in our lesson you will talk about sport and where we do it. In second place, you will discuss about what sport you like and you don’t like. Also in third place, you must use comparative and superlative adjectives. Teacher writes numbers from 1 to 3. And ask learners to recall the objectives. Who wants to remind me how we form comparative and superlative adjectives? |
Students should read the tongue twisters |
2 points |
|
||||||||||||||||||||||||
|
Middle 30 min |
|
|
2 points 3 points 3 points |
Worksheet
Questions Worksheet |
||||||||||||||||||||||||
|
Ending the lesson 7 min |
Feedback. At the end of the lesson, learners reflect on their learning: 3 new words they learnt 2 activities helped the most 1 challenge (difficulty) they experienced |
|
Self-assessment
|
Stickers |
||||||||||||||||||||||||
|
Homework |
Learn new words |
|||||||||||||||||||||||||||
relaxing, funny, dangerous, exciting, fast, difficult, boring
расслабляющий, веселый, опасный, захватывающий, быстрый, сложный, скучный
-
Football
-
Volleyball
-
Basketball
-
Hockey
-
Swimming
-
Biking
-
Skiing
-
Snowboarding
-
Ice – skating
-
Snowboarding
-
Horse – riding
-
Футбол
-
Волейбол
-
Баскетбол
-
Хоккей
-
Плавание
-
Езда на велосипеде
-
Катание на лыжах
-
Сноубординг
-
Катание на коньках
-
Сноубординг
-
Верховая езда
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Sport for all
Sport for all
|
Unit 8 Sport |
Шығыс Қазақстан облысы білім басқармaсы Өскемен қаласы бойынша білім бөлімінің "Ахмер орта мектебі" KMM |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Teacher name: |
Nurgazina Zh |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Date: |
1.04.2024 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Grade: 5 |
Number present: |
Absent: |
||||||||||||||||||||||||||
|
Topic: |
Sport for all |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Learning objectives: |
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
Lesson objectives: |
Tell about their own favorite sport; Link kinds of sports with their places where they do; Discuss about sports they like/they don’t like; |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Plan |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Planned things |
Planned activities |
Students’ activities |
Assessment |
Resources |
||||||||||||||||||||||||
|
Beginning the lesson 8 min |
Organization moment
Greets students. Specifies learners’ readiness for the lesson
Teacher prepares cards with different kind of sports. According them teacher divide class into three groups: Now I want to ask you about your favourite sport. What is your favourite sport? Do you like summer or winter sports? What kind of summer sports do you like? winter
summer
and dangerous sports.
Determines together with learners the learning objectives, the assessment criteria -At first, in our lesson you will talk about sport and where we do it. In second place, you will discuss about what sport you like and you don’t like. Also in third place, you must use comparative and superlative adjectives. Teacher writes numbers from 1 to 3. And ask learners to recall the objectives. Who wants to remind me how we form comparative and superlative adjectives? |
Students should read the tongue twisters |
2 points |
|
||||||||||||||||||||||||
|
Middle 30 min |
|
|
2 points 3 points 3 points |
Worksheet
Questions Worksheet |
||||||||||||||||||||||||
|
Ending the lesson 7 min |
Feedback. At the end of the lesson, learners reflect on their learning: 3 new words they learnt 2 activities helped the most 1 challenge (difficulty) they experienced |
|
Self-assessment
|
Stickers |
||||||||||||||||||||||||
|
Homework |
Learn new words |
|||||||||||||||||||||||||||
relaxing, funny, dangerous, exciting, fast, difficult, boring
расслабляющий, веселый, опасный, захватывающий, быстрый, сложный, скучный
-
Football
-
Volleyball
-
Basketball
-
Hockey
-
Swimming
-
Biking
-
Skiing
-
Snowboarding
-
Ice – skating
-
Snowboarding
-
Horse – riding
-
Футбол
-
Волейбол
-
Баскетбол
-
Хоккей
-
Плавание
-
Езда на велосипеде
-
Катание на лыжах
-
Сноубординг
-
Катание на коньках
-
Сноубординг
-
Верховая езда
шағым қалдыра аласыз



















