Материалдар / Статья: Көпмәдениетті білім беру аясында колледж студенттерінің шет тілін оқытуда әлеуметтік желілердің дидактикалық маңызы.

Статья: Көпмәдениетті білім беру аясында колледж студенттерінің шет тілін оқытуда әлеуметтік желілердің дидактикалық маңызы.

Материал туралы қысқаша түсінік
Көпмәдениетті білім беру аясында колледж студенттерінің шет тілін оқытуда әлеуметтік желілердің дидактикалық маңызы. Дидактическая роль социальных сетей в обучении студентов иностранным языкам в условиях поликультурного образования.
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Көпмәдениетті білім беру аясында колледж студенттерінің шет тілін оқытуда әлеуметтік желілердің дидактикалық маңызы.

Султанбекова .М.Б

Абылай хан ат. ҚазХҚжӘТУ, Қазақстан ,Алматы .

Email: sultanbekovamerei9@gmail.com

Аңдатпа.Мақалада «Көпмәдениетті білім беру аясында колледж студенттерінің шет тілін оқытуда әлеуметтік желілердің дидактикалық маңызы»,сонымен қатар ең маңызды оқыту технолгиялары қарастырылады.Шетел тілдерін оқыту әдістемесінде заманауи технологияларға оқыту болып табылады.

Тірек сөздер: «дидактика», «технология», «қашақтықтан оқыту» «мотивация» ,«эргономика», «тең томдық» «модульдік технология», «тандем әдісі».



Дидактическая роль социальных сетей в обучении студентов иностранным языкам в условиях поликультурного образования.

КазУМОиМЯ им. Абылай хана, Казахстан , Алматы

Email: sultanbekovamerei9@gmail.com.

Аннотация. Статья «Дидактическая роль социальных сетей в обучении студентов иностранным языкам в условиях поликультурного образования», а также наиболее важные технологии обучения.

Ключевые слова: «дидактика», «технология», «дистанционное обучение», «мотивация», «эргономика» , «модульная технология», «тандемный метод».


Didactic role of social networks in teaching foreign languages ​​to college students in the context of multicultural education.

Sultanbekova .MB

KazUIR& WL. Named after Abylai Khan , Kazakhstan, Almaty.

Email: sultanbekovamerei9@gmail.com

Annotation. The article "Didactic role of social networks in teaching foreign languages ​​to college students in the context of multicultural education", as well as the most important learning technologies.

Keywords: "didactics", "technology", "distance learning", "motivation", "ergonomics", "co-volume", "modular technology", "tandem method".


The use of multimedia interactive technologies in the teaching of a foreign language in a communicative direction increases the effectiveness of the lesson and provides students with a quick and deep understanding of the lesson materials. The introduction of modern technologies of multimedia enriches the essence of the learning process, has a strong impact on students, increases children's motivation to learn a language, teaches them to use a foreign language in real life and allows for closer communication between teacher and student. One of the most pressing issues in modern education is the effectiveness of the use of new information technologies in secondary schools.

It is considered not only as a new technical tool for teaching a foreign language, but also as a new form and method of language teaching. The main purpose of teaching a foreign language is the formation and development of the student's communicative culture, the development of his ability to use a foreign language in practice. Electronic interactive whiteboards are also an effective way to incorporate electronic content of multimedia materials into the learning process. Lesson materials are clearly displayed on the interactive whiteboard and encourage the child to actively participate. Pre-prepared texts, exercises, colorful pictures of different character, foreign multimedia audio and video, etc. in a foreign language. Helps to explain the lesson material, to strengthen the grammatical and lexical units of the language, to monitor the child's knowledge and self-government. Cognitive conditions are a set of specific knowledge aimed at using Internet resources, which helps to master other complex knowledge.

Motivational conditions are considered as a structure of research activity, which is determined by the perception and evaluation of new values.



Mastering modern information technology for students is the main task today. If we want to inform the school, we need to solve the following tasks:



1) Development and implementation of distance learning technologies at school;



2) Providing schools with electronic textbooks in accordance with educational programs;



3) pedagogical and social support for the development of talented children and their creative work;

Innovation (translated from Latin) means innovation, novelty, change. Innovation is a change in the pedagogical system to improve the flow and results of the educational process. Today, innovation is often referred to as the development and application of new technologies, methods and tools, as well as a system of integrated development of new ideas and processes. Therefore, new technologies in teaching and education are a form of innovation, the introduction of innovative ideas. Introduction of new pedagogical technologies is carried out through 4 stages: 1st stage - reading and learning, 2nd stage - mastering, 3rd stage - implementation, 4th stage - development. There are two sides to innovation, innovation: subject and procedural

The most widely used ICT tools in education:



Interactive whiteboard;



Multimedia;



Internet space;



Electronic textbook.



To ensure the effectiveness of the educational process:



Not using uniformity, changing students' behavior by levels (knowledge, use, application);



Focus on the development of the child's ability to think (learn), that is, to develop the ability to imagine, compare, distinguish the basics of observation in general, to find similarities;



To allow gifted, average and low-achieving students to successfully master the lesson using computer technology; Taking into account the student's memory (immediate, short-term and long-term memory).

Effective use of new ICT in the classroom:



1) Allows the student to think freely;



2) Mind - develops the game;



3) Increases creative activity;



4) Collective action - educates to action;



5) Improves language skills;



6) Increases the search for the soul.

As a result of the use of information technology in foreign language lessons, we achieve the following results.

1. Development of grammar and lexical learning materials using personal computers to create crossword puzzles, tables.

2. Teaches to write and illustrate words in English.

3. Expansion of students' self-study and learning through the use of personal computers.

4. Students exchange e-mails using e-mail, freely express their ideas.

The teaching of the interstate language of the Republic of Kazakhstan - English with the help of new technologies is becoming increasingly important. Language learning through information and communication technology is an effective system that helps to improve the language learner's ability to learn the language independently.

Therefore, we need to be able to train new professionals who are competitive not only in Kazakhstan but also in the world. Modern lessons are impossible without a teacher. The great educator Y. Altynsarin said: "I value a good teacher more than anything, because a good teacher is the heart of the school."





References

  1. https://melimde.com/mfalimni-kesibi-zirettiligi--netijeli-bilim-berudi-negizi-v3.html?page=27

2. https://dereksiz.org/shet-tili-sabafinda-internet-jjesin-oldanudi-maizi.html

3. https://stud.kz/referat/show/72098

4. https://engime.org/1-shet-tili-sabafinda-aparatti-tehnologiyalardi-oldanudi-teori.html?page=3

5. https://goaravetisyan.ru/kk/ispolzovanie-innovacionnyh-tehnologii-na-urokah-angliiskogo-yazyka/

6. https://bkokdi.kz/kz/2015smart1/1495-conf.html









































13 Мамыр 2022
227
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі