Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Материалдар / Story time “The very hungry caterpillar”
2023-2024 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
Story time “The very hungry caterpillar”
Материал туралы қысқаша түсінік
Оқушылар әңгіме арқылы өз ойын аузша айту, ағылшын тілінде жетік сөйлеуін өрбіту;
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Long-term plan
School:M. Makatayev
Date: 15.11.18
Teachers’ names: Sydykova Mira
CLASS: 2
Number present:
Absent:
Theme of the lesson:Story time “The very hungry caterpillar”
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to
1.S1 make basic personal statements and simple statements about objects
2.L3 recognise with support common names and names of places and the spoken form of a limited range of everyday and classroom words
Lesson objectivesStudents will:
Sequence the days of the week, numbers and food words in the story
Name the objects, numbers and days of the week in English
Language objective
Learners will be able to:
listen to the story (The very hungry caterpillar) which will be read aloud and listen attentively and recognize when it is appropriate for them to speak
follow along the story through the illustrations in the book
repeat and recall new English words after the teacher
write days of the week
Success criteria
Learners have met this learning objective 2.R.3, if they can identify and match 80-100% familiar sight words
Value links
Education throughout life
Previous learning
Learners were introduced to new vocabulary for household items in their English subject area class.
Cross-Curricular Link
Learners can apply sequencing in math as well as in their Russian and Kazakh classes.
Use of ICT
E-book: The very hungry caterpillarby Eric Carle
Pastoral Care
Facilitating learning and development through teaching and guidance
Health and Safety
Learners will be safely arranged and seated in front of the monitor away from electrical outlets and cables.
Plan
Planned timings
Planned activities (replace the notes below with your planned activities)
Resources
Beginning
Middle
Starter:Prior Knowledge-
Ask learners what they eat during the week.
Encourage them to describe theirfood.
Main:Introduce the Book-
Show learners the cover of the story and introduce the title, the author and the illustrator.
Ask learners if they think the book is real/non-fiction or pretend/fiction.
Picture Walk-
Take the learners on a picture walk through the book.
Challenge the learners to look carefully at the pictures.
Point out to learners that on each page a new food and week word. Say the English names of each item and have students repeat
Stop at the page where the caterpillar became a butterfly.
Read-Aloud-
Read the story using story props (the caterpillar, week days, food pictures) to tell the story.
Have the children sit in a circle and give each child a prop to hold.
Direct each learner with a prop to bring his prop to the middle of the circle at the appropriate time.
Make Predictions- Have learners make predictions about what they think will happen to the caterpillar.
Assessment-
Pupils will answer the questions in worksheets to show their understanding of the story
Learners will color and cut out food pictures from the story and glue them on the pictures of week days in sequential order as they occur in the story.
Plenary
Together, in a choral response, learners will name the days of the week and food words of the story in sequential order.
.
Internet: e-book- The very hungry caterpillarby Eric Carle
Glue
scissors
Worksheets
colors
StoryThe very hungry caterpillar
worksheet
Additional information
Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?
Formative Assessment – how are you planning to check students’ learning?
Questions were formulated at all levels according to Bloom’s Taxonomy levels
Support:
Questions that do not have right or wrong answers
Challenging:
Evaluative questions which promote further discussion.
Application questions that allow students to relate the topic to their own lives and experiences.
Learners will cut out the pictures of food from The very hungry caterpillarand glue them on the days of the week in sequential order.
Reflection:
Were the lesson objectives/learning objectives realistic? What did the learners learn today? What was the learning atmosphere like? Did my planned differentiation work well? Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why?
Summary evaluation:What two things went really well (consider both teaching and learning)?1:2:What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?1: 2:What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз