Storytime "The Fox and the Stork"

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Storytime "The Fox and the Stork"

Материал туралы қысқаша түсінік
ағылшын тілі мұғалімдеріне арналған сабақ жоспары
Материалдың қысқаша нұсқасы

Unit 1 Lesson 40 (8)Unit5 ’ Food and Drinks’: Storytime

School: № 16 Kokshetau

Grade 1


Date:

Teacher’ names: Sharipova K.M.


Learning objectives(s) that this lesson is contributing to


1.S5 produce words in response to basic prompts

1.L3 recognize with support simple greetings

recognize the spoken form of a limited range of basic and everyday classroom words


Lesson objectives


All learners will be able to: name fruits and vegetables

Recognize simple greetings

Recognize Teacher’s instructions

Produce some approval/disapproval sounds


Most learners will be able to:

  • Respond appropriately to some yes/no questions

  • Use some short form answers correctly

  • Respond to some information questions about story correctly


Some learners will be able to:

Give some information about the main heroes of the story using covered grammatical structures correctly



Previous learning

Animals and food vocabulary





Planned timings


Planned activities


Resources


Lesson 7



0-2 minutes







10 minutes








3 minutes


Greeting

T: - Hello, boys and girls

- How are you?


- Good morning (3р.) to you!

- Good morning, good morning,

- I am glad to see you!


Warm up activity

Teacher shows pupils her paper basket with food and drinks. She asks pupils: What`s in my basket? Do you like it?

Yes, I like it. Yammy!

No, I don`t like it. Yuk!


Learners try to guess and answer the questions. T. takes out different items of food and pupils name them.

Teacher shows the video of “What`s in your basket?’ song and students should try to sing it altogether.













Paper box -basket with food and drinks.







Song from the disk



Middle


10 minutes









15 minutes



Introducing new material

  1. Teacher pre-teaches key vocabulary items from a well-known traditional story. The Fox and the Stork.

  2. Teacher mimes expressions Hungry and Thirsty. (Picture cards)


c. Teacher reminds learners the meanings of word Can (giving examples with help of miming) f.e I can sleep, I can clap, I can stamp.

d. Teacher shows a short animation or teacher can narrate the story using pictures and learners follow the story and visuals as Teacher narrates it.

e. Teacher shows animation or pictures of and tells next part of the story.

f. Teacher gives groups of learners story cards or images from the middle part of the story and learners put them in the correct order..

g. Teacher shows animation of and tells final part of the story



In feedback learners say e.g. The Fox and the Stork are friends now.

T. tells pupils that though other people may treat us badly, we shouldn`t treat them the same way. T. explains that a selfish act can often backfire.






Photocopies from teachers Resource’s pack







Food, fruit, vegetables, pictures, glass, plates, etc.







Worksheets







Animation movie from disk


End

5mins

Reflection Teacher gives her comments about students work and awards students giving images of different smiles

Excellent” “Very well” “Good”









Additional information

Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

Cross-curricular links
Health and safety check
ICT links
Values links

  • more support can be given during elicitation, instruction and questioning phases of the lesson by nominating learners to answer items relating to more high frequency vocabulary to build confidence through participation.

  • through questioning and the redirecting of questioning in feedback activities


Art

Summary evaluation

What two things went really well (consider both teaching and learning)?

1:

2:

What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?

1:

2:

What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?




Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
08.10.2020
496
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі