Study spot a and an Smiles_4

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Study spot a and an Smiles_4

Материал туралы қысқаша түсінік
4 cыныптарға арналған ағылшын тілінен қмж
Материалдың қысқаша нұсқасы

Short term plan: term 3


Unit 6: Healthy world

Lesson 45

Teacher name:

Zhaxylykova A. S.

Date:


Grade: 4

Number present:

absent:

Lesson title

Study spot a and an

Learning objectives


4.4.2.1 use of a continuous letter while performing a limited amount of written work;

4.5.9.1 use past tense forms to provide information about themselves and describe what they like, their preferences and habits, depict facts and events planned in the future, describe actions, feelings, and events;

Lesson objectives

Learners will be able to:

-To talk about food and containers.

Value links

"Creativity and Innovation"

Ability to find optimal ways to solve educational tasks to use new and already familiar algorithms combining, using them in solving non-standard problems

Plan

Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up

3 min







Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.






Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Warming up

Where are you from?

How old are you?

What color is it?

How many students are there in class?

What day of the week today?

Revise the language of the previous lesson.

Lead – In


Students of the class are listed.

Students' attention is drawn to the lesson.

Learners write the numbers from previous lesson

Determines the topic and purpose of the lesson

Students say different words from the picture


The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Good job!

Descriptor:

-know key phrases

- can make sentence

- know vocabulary of previous lesson

Total: 1 point





Pictures












Middle of the lesson

Presentation part.

30 min













Ex: 18 P: 89

Pupils' books closed. Draw a potato on the board. Poin to it, say and write: a potato. Underline the article. The pupils repeat, chorally and/or individually. Draw an egg on the board. Point to it, say and write: an egg. Underline the article. The pupils repeat, chorally and/or individually Elicit the use of a before countable singular nouns tha begin with a consonant and the use of an before singular countable nouns that begin with a vowel.

Say and write on the board: There is some rice. Explain to the pupils that some nouns cannot be counted. (We cannot say one rice, two rices, etc). These words are only singular and are used with some.

Ex: 19 P: 89

Draw two eggs on the board. Say, then write: There are some eggs. Elicit the use of some for countable nouns in plural. Then write: Are there any eggs? There aren't any eggs. Elicit the use of some in the affirmative and any in the interrogative and in the negative. Say and write on the board: Is there any rice? There is some rice. There isn't any rice. Underline the words in bold and elicit the use of some in the affirmative and any in the negative and interrogative with uncountable nouns. Allow the pupils some time to read the sentences and complete the activity. Check their answers

Ex: 20 P: 89

Elicit the names of the food items depicted. The pupils look at the pictures and choose four items they have in their lunchboxes. Allow the pupils some time to complete the activity. Then individual pupils report back to the class.

Pupils write the words in the right box.

ANSWERS

some: honey, crisps, yogurt

an: apple, onion, orange

a: carrot, banana, potato














Pupils read and choose.

ANSWERS

2 any

3 any

4 any

5 any

6 some





Pupils choose 4 food items. Tell the class.

ANSWERS

There's a burger, a tomato, some chocolate and an egg in my lunchbox.

Descriptor:

- write the words in the right box

Total: 1 point
















Descriptor:

- read and choose

- complete the sentences

Total: 2 point













Descriptor:

- choose 4 food

- complete the activity.

Total: 1 point

-Make CCQ questions Yes / No

Card

Worksheet




Students book

End of the lesson

5 min

FEEDBACK

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.

Ex:

Home task:

Poster Success


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
16.04.2025
115
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі