Материалдар / Сұлтанмахмұт Торайғыровтың туғанына 125 жыл сынып сағаты
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Сұлтанмахмұт Торайғыровтың туғанына 125 жыл сынып сағаты

Материал туралы қысқаша түсінік
Тақырыбы: Асқақ арманды ақын» Сұлтанмахмұт Торайғыровтың туғанына 125 жыл. Сабақтың мақсаты: Сұлтанмахмұт Торайғыров өмірі, шығармалары туралы түсінік беру. Өлең арқылы ізгілікке, мейірімділікке тәрбиелеу. Оқушы шығармашылығын, ізденімпаздығын дамыту. Бастауыш сынып мұғалімдеріне арналған. Ьарлық мұғалімдер қолдана алады.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
25 Қараша 2018
6728
25 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

С.Сатыбалдин атындағы орта мектеп.

































Сұлтанмахмұт Торайғыровтың туғанына 125 жыл сынып сағаты







Өткізген: Бастауыш сынып мұғалімі Шакенова Ш.К.







2017-2018 оқу жылы.

Тақырыбы: Асқақ арманды ақын» Сұлтанмахмұт Торайғыровтың туғанына 125 жыл. Сабақтың мақсаты: Сұлтанмахмұт Торайғыров өмірі, шығармалары туралы түсінік беру. Өлең арқылы ізгілікке, мейірімділікке тәрбиелеу. Оқушы шығармашылығын, ізденімпаздығын дамыту.Сабақтың түрі: жаңа тақырыпты меңгерту.Сабақтың көрнекілігі: « Сұлтанмахмұт Торайғыров туралы слайд. Сабақ әдісі: Сұрақ - жауап, ой қозғау, топтастыру стратегиясыСабақтың барысы:I. ҰйымдастырушылықII. Жаңа тақырып: Сұлтанмахмұт Торайғыров кім, қандай өлеңдерін білесіңдер? (оқушы жауабы тыңдалды) Ақын өмірімен таныстыру. (слайдтан) «Бір адамға» өлеңін мәнерлеп оқимын. (Интерактивті тақтада өлең мәтіні тұрады)3. Оқушыларға мәнерлеп оқытамын (3 - 4 оқушы)2. Өлеңнің мазмұнына тоқталу.. өлең қандай адамға, кімге арналған деп ойлайсыңдар?• өлең мәтіндегі мысқыл, кекесін мағынада қолданылған жолдардан нені байқадыңдар?Ақынның «Күнделік дәптерінен» (Сұлтанмахмұт Торайғыров. Шығармалар, 2 томдық, 1 том. Алматы. «Жазушы», 1967ж 111 - бет)1914 жылы 7 жолдаспен Шорман ауылына өзімді қазақшылық айнасына көру үшін бардым. Жолдағы елде менің көлеңкемді сыртымнан естіп, бадырайтып көрсетпеген ел жоқ. Іздеп барған Садуақас барған жерден мені түссіз буа сөйледі. Мен ауыл оныкі һәм үміт болған таза жауап қайырмай, ұтқызыңқырап отырдым. Жанаспайтын ауыл екен деп елдегі жайшылық қалпымды бұзбадым. Бәлкім, онан көрі ілтипатсыз отырдым. Білдім: ол ішінен менің бұл мінездерімнің жалғызын жақтырған жоқ. Бояма қалпы жылтырады. Жүрерде осы бойымша аттансам қалпе деп һәм бояма алданбағанымызды білдірейін деп: Шоң, Шорман едік,Бір - бірімізге қорған едік.Шоңның, Торайғырдың көк жапырақтарыБұтағына келіп қонған едік.Онымызға қарай сіз де:«Кім келіп, кім кетпеген ауыл едік»Деп, бауырлығыңды білдірмей,Арқаңның жауырлығың білдіргің.Шоң, Шорменға бастамасаң да.Ілтипатыңнвн тастамағаныңа рахмет -«хош»,- деп, қолын ұстап амандасып жүре бердім. Былай шыққан соң жолдастарым: «Құрметтеді» деп мақтасып сөйлескенде, менің жаным ауру, жайым жайсыз еді.Мұнан былай:Малға басым имеске,Рия тоным кимеске.Кісі құрметін сүймеске,Өз ісіме тимеске,Кісі тіліне ермеске,«Қазақшылыққа» енбеске,Аштан өлсем адамға,Намысымды бермеске,Май тамызса тіліненЕш адамға сенбеске,Өз ақылымнан басқағакөнбеске.Кәміл уағда етілді!- дедімҚосымша: Жастарды оқуға, мәдениетке бастайтын «Шоң серіктігі» деген мәдени - ағарту ұйымын құрмақ болып, аталас туысы Шорман баласы Садуақастан көмек сұрауы халқына қызмет көрсету жолындағы үлкен қоғамдық бастама еді. Ойлағаны болмай, Шорман тұқымдарына көңілі қалған ақын елдегі мықтылардан қайыр болмайтынына көзі жетеді. Шорманның Садуақасына арналған «Бір адамға» өлеңі осылайша шығарылады.5. ИронияСұлтанмахмұт Торайғыров 1914 жылы ел аралап жүріп, Павлодар маңының атақты шонжары Шорман аулына түседі. Байлығына мастанған Шормен ұрпақтары ата тегінің патша өкіметінен алған шен - шекпендерін, халықтың көзі жасымен жиналған қазына - мүлкін көрсетіп, мақтаныш білдіреді. Мұны жақтырмаған ақын осыған байланысты «Бір адамға» өлеңін шығарады. Бай үйінің асыл жиһаздарын көрген ақын:Суреттер және көрдім жүзі жарқын,Ойладым: «Оңдырған - ау, баққан халқынСоншама құны толық бұлды түйме,Артында қалдырмас па жақсы даңқын?Сұлтанмахмұт «Бір адамға» өлеңінде ел ішінде байлығына мақсаттанған бір адамның басқаларға істеген қиянатын, озбырлығы мен жиіркенішті қылықтарын батыл әшкере етеді. Өлең ащы мысқыл, зілді кекесін түрінде берілді. Көркем шығармада өмірдің бір жағымсыз жақтары мен құбылысын осылайша күлкі ете, мысқылдай суреттеуді сатира деп атайды. Тарих деректерге сүйенсек…., Ол - Шормановтардың тарихта кім болғандығы туралы. «Баянауыл мен Павлодар уездерінің шаруалары қоғамдық жерлерді арсыздықпен алған ірі байлар мен помещиктерге қарсы ашық күреске шықты,- деп жазады тарихшы Б. Сүлейменов,- олар Шормановтар тәрізді ірі феодалдардың жерлерін конфискелеп, жері жоқтарға бөліп беруді талап етті. Шаруалар Шормановтардың ауылына шабуыл жасап, олардың жылқыларын қуып кеткен кездері де болды. 1906 - 1907 жылдары жиі болып тұрған осындай толқуларды басу үшін патша үкіметі жазалаушы отрядтар жіберіп отырды» (Сүлейменов Б. Қазақстан в первой русский революций Алма - Ата, 1949. 19 - бет)Сұлтанмахмұт Торайғыров(1893-1920)
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!