Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Summative assessment for the unit “Healthy Habits”

    Variant 1


    Learning objectives 7.L6 Deduce meaning from context with little support in extended

    talk on a limited range of general and curricular topics

    7.S7 Use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a growing range of general topics, and some curricular topics


    Assessment criteria  Figure out the content of a conversation with some support

    in extended talk

      • Apply topic related vocabulary in speech appropriately arranging words and phrases into well-formed sentences


    Level of thinking skills Application

    Higher order thinking skills

    Duration 20 minutes



    Listening

    Task 1. Listen to the recording and mark the sentences as TRUE or FALSE.

    https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Listening_comprehension/Listening*_healthy_habits_je2368883oj


    1. Adriana takes vitamins 4-5 times a week.

    2. Adriana usually goes jogging for exercise.

    3. She walks everyday as she lives far away.

    4. She rides a bike only on weekdays, as the rental is closed on Saturday and Sunday.

    5. Adriana doesn’t have a kitchen in her apartment.

    6. If she buys a bike, she will ride it everyday.


    Speaking

    Task 2. Look at the card below and prepare a 2-minute speech on the given topic.


    Describe a healthy habit that you have started doing recently.


    You should say:


    What it is

    Why you decided to do it

    How it helped you

    and explain why you would recommend it to others








    Assessment criteria

    Task

    №

    Descriptor

    Mark

    A learner

    Figure out the content of a conversation with some support in extended talk.





    1

    writes ‘false’;

    1

    writes ‘true’;

    1

    writes ‘false’;

    1

    writes ‘false’;

    1

    writes ‘true’;

    1

    writes ‘true’;

    1

    Apply topic related

    vocabulary in speech appropriately arranging words and phrases into well-formed sentences.




    2

    uses at least 5 words on ‘Healthy habits’ topic;

    1

    gives a full answer to the question from the card;

    1

    asks at least 2 questions.

    1

    answers at least 2 peers’ questions.

    1

    Total marks

    10


    Shape1


    Rubrics for providing information to parents on the results of Summative Assessment for the unit “Healthy Habits”

    Learner’s name



    Assessment criteria

    Level of learning achievements

    Low

    Middle

    High

    Figure out the content of a conversation with some support in extended talk.

    Experiences challenges in identifying the content of the conversation. Feels great troubles in filling in the gaps correctly.

    Makes mistakes in identifying the content of the conversation. Feels troubles in filling in the gaps correctly

    1.‘exercise’/ 2. ‘health’/ 3.‘a cold’/ 4.‘aches and pains’/ 5. ‘healthily’/

    6. ‘midnight snacks’.

    Confidently identifies the content of the conversation. Fills in the gaps correctly.

    Apply topic related vocabulary in speech appropriately arranging words and phrases into well-formed sentences.

    Experiences challenges in demonstrating rich and vivid vocabulary in talking about the topic. Experiences difficulties in answering the questions. Feels troubles in participating in a group discussion


    Makes mistakes in using rich and vivid vocabulary in talking about the topic. Makes mistakes in answering the questions.

    Participates in a group discussion.


    Confidently demonstrates rich and vivid vocabulary in talking about the topic. Confidently answers the questions. Participates in a group discussion actively.
















    Summative assessment for the unit “Healthy Habits”

    Variant 2


    Learning objectives 7.L6 Deduce meaning from context with little support in extended

    talk on a limited range of general and curricular topics

    7.S7 Use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a growing range of general topics, and some curricular topics


    Assessment criteria  Figure out the content of a conversation with some support

    in extended talk

      • Apply topic related vocabulary in speech appropriately arranging words and phrases into well-formed sentences


    Level of thinking skills Application

    Higher order thinking skills

    Duration 20 minutes



    Listening

    Task 1. Listen to the recording and mark the sentences as TRUE or FALSE.

    https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Listening_comprehension/Listening*_healthy_habits_je2368883oj


    1. At least 4 times a week, Adriana tends to _____________.

    2. Every day, Adriana walks to _____________.

    3. She usually ride a bike in the _____________.

    4. Adriana wants to eat ______________ in the future.

    5. Adriana eats lots of _____________.

    6. She plans to ___________ before moving to bigger apartment.


    Speaking

    Task 2. Look at the card below and prepare a 2-minute speech on the given topic.


    Describe a healthy habit that you have started doing recently.


    You should say:


    What it is

    Why you decided to do it

    How it helped you

    and explain why you would recommend it to others








    Assessment criteria

    Task

    №

    Descriptor

    Mark

    A learner

    Figure out the content of a conversation with some support in extended talk.





    1

    writes ‘exercise’;

    1

    writes ‘class’;

    1

    writes ‘park’;

    1

    writes ‘healthier’;

    1

    writes ‘fastfood’;

    1

    writes ‘graduate’;

    1

    Apply topic related

    vocabulary in speech appropriately arranging words and phrases into well-formed sentences.




    2

    uses at least 5 words on ‘Healthy habits’ topic;

    1

    gives a full answer to the question from the card;

    1

    asks at least 2 questions.

    1

    answers at least 2 peers’ questions.

    1

    Total marks

    10



    Shape2


    Rubrics for providing information to parents on the results of Summative Assessment for the unit “Healthy Habits”

    Learner’s name


    Assessment criteria

    Level of learning achievements

    Low

    Middle

    High

    Figure out the content of a conversation with some support in extended talk.

    Experiences challenges in identifying the content of the conversation. Feels great troubles in filling in the gaps correctly.

    Makes mistakes in identifying the content of the conversation. Feels troubles in filling in the gaps correctly

    1.‘exercise’/ 2. ‘health’/ 3.‘a cold’/ 4.‘aches and pains’/ 5. ‘healthily’/

    6. ‘midnight snacks’.

    Confidently identifies the content of the conversation. Fills in the gaps correctly.

    Apply topic related vocabulary in speech appropriately arranging words and phrases into well-formed sentences.

    Experiences challenges in demonstrating rich and vivid vocabulary in talking about the topic. Experiences difficulties in answering the questions. Feels troubles in participating in a group discussion


    Makes mistakes in using rich and vivid vocabulary in talking about the topic. Makes mistakes in answering the questions.

    Participates in a group discussion.


    Confidently demonstrates rich and vivid vocabulary in talking about the topic. Confidently answers the questions. Participates in a group discussi

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Турлугулова Ботагоз Куатовна
    16 Сәуір 2024
    597
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Summative assessment for the unit “Healthy habits” 2 variants

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Summative assessment for the unit “Healthy habits” 2 variants

    Материал туралы қысқаша түсінік
    # 7 Summative assessment for the unit “Healthy habits” 2 вариант
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Summative assessment for the unit “Healthy Habits”

    Variant 1


    Learning objectives 7.L6 Deduce meaning from context with little support in extended

    talk on a limited range of general and curricular topics

    7.S7 Use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a growing range of general topics, and some curricular topics


    Assessment criteria  Figure out the content of a conversation with some support

    in extended talk

      • Apply topic related vocabulary in speech appropriately arranging words and phrases into well-formed sentences


    Level of thinking skills Application

    Higher order thinking skills

    Duration 20 minutes



    Listening

    Task 1. Listen to the recording and mark the sentences as TRUE or FALSE.

    https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Listening_comprehension/Listening*_healthy_habits_je2368883oj


    1. Adriana takes vitamins 4-5 times a week.

    2. Adriana usually goes jogging for exercise.

    3. She walks everyday as she lives far away.

    4. She rides a bike only on weekdays, as the rental is closed on Saturday and Sunday.

    5. Adriana doesn’t have a kitchen in her apartment.

    6. If she buys a bike, she will ride it everyday.


    Speaking

    Task 2. Look at the card below and prepare a 2-minute speech on the given topic.


    Describe a healthy habit that you have started doing recently.


    You should say:


    What it is

    Why you decided to do it

    How it helped you

    and explain why you would recommend it to others








    Assessment criteria

    Task

    №

    Descriptor

    Mark

    A learner

    Figure out the content of a conversation with some support in extended talk.





    1

    writes ‘false’;

    1

    writes ‘true’;

    1

    writes ‘false’;

    1

    writes ‘false’;

    1

    writes ‘true’;

    1

    writes ‘true’;

    1

    Apply topic related

    vocabulary in speech appropriately arranging words and phrases into well-formed sentences.




    2

    uses at least 5 words on ‘Healthy habits’ topic;

    1

    gives a full answer to the question from the card;

    1

    asks at least 2 questions.

    1

    answers at least 2 peers’ questions.

    1

    Total marks

    10


    Shape1


    Rubrics for providing information to parents on the results of Summative Assessment for the unit “Healthy Habits”

    Learner’s name



    Assessment criteria

    Level of learning achievements

    Low

    Middle

    High

    Figure out the content of a conversation with some support in extended talk.

    Experiences challenges in identifying the content of the conversation. Feels great troubles in filling in the gaps correctly.

    Makes mistakes in identifying the content of the conversation. Feels troubles in filling in the gaps correctly

    1.‘exercise’/ 2. ‘health’/ 3.‘a cold’/ 4.‘aches and pains’/ 5. ‘healthily’/

    6. ‘midnight snacks’.

    Confidently identifies the content of the conversation. Fills in the gaps correctly.

    Apply topic related vocabulary in speech appropriately arranging words and phrases into well-formed sentences.

    Experiences challenges in demonstrating rich and vivid vocabulary in talking about the topic. Experiences difficulties in answering the questions. Feels troubles in participating in a group discussion


    Makes mistakes in using rich and vivid vocabulary in talking about the topic. Makes mistakes in answering the questions.

    Participates in a group discussion.


    Confidently demonstrates rich and vivid vocabulary in talking about the topic. Confidently answers the questions. Participates in a group discussion actively.
















    Summative assessment for the unit “Healthy Habits”

    Variant 2


    Learning objectives 7.L6 Deduce meaning from context with little support in extended

    talk on a limited range of general and curricular topics

    7.S7 Use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a growing range of general topics, and some curricular topics


    Assessment criteria  Figure out the content of a conversation with some support

    in extended talk

      • Apply topic related vocabulary in speech appropriately arranging words and phrases into well-formed sentences


    Level of thinking skills Application

    Higher order thinking skills

    Duration 20 minutes



    Listening

    Task 1. Listen to the recording and mark the sentences as TRUE or FALSE.

    https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Listening_comprehension/Listening*_healthy_habits_je2368883oj


    1. At least 4 times a week, Adriana tends to _____________.

    2. Every day, Adriana walks to _____________.

    3. She usually ride a bike in the _____________.

    4. Adriana wants to eat ______________ in the future.

    5. Adriana eats lots of _____________.

    6. She plans to ___________ before moving to bigger apartment.


    Speaking

    Task 2. Look at the card below and prepare a 2-minute speech on the given topic.


    Describe a healthy habit that you have started doing recently.


    You should say:


    What it is

    Why you decided to do it

    How it helped you

    and explain why you would recommend it to others








    Assessment criteria

    Task

    №

    Descriptor

    Mark

    A learner

    Figure out the content of a conversation with some support in extended talk.





    1

    writes ‘exercise’;

    1

    writes ‘class’;

    1

    writes ‘park’;

    1

    writes ‘healthier’;

    1

    writes ‘fastfood’;

    1

    writes ‘graduate’;

    1

    Apply topic related

    vocabulary in speech appropriately arranging words and phrases into well-formed sentences.




    2

    uses at least 5 words on ‘Healthy habits’ topic;

    1

    gives a full answer to the question from the card;

    1

    asks at least 2 questions.

    1

    answers at least 2 peers’ questions.

    1

    Total marks

    10



    Shape2


    Rubrics for providing information to parents on the results of Summative Assessment for the unit “Healthy Habits”

    Learner’s name


    Assessment criteria

    Level of learning achievements

    Low

    Middle

    High

    Figure out the content of a conversation with some support in extended talk.

    Experiences challenges in identifying the content of the conversation. Feels great troubles in filling in the gaps correctly.

    Makes mistakes in identifying the content of the conversation. Feels troubles in filling in the gaps correctly

    1.‘exercise’/ 2. ‘health’/ 3.‘a cold’/ 4.‘aches and pains’/ 5. ‘healthily’/

    6. ‘midnight snacks’.

    Confidently identifies the content of the conversation. Fills in the gaps correctly.

    Apply topic related vocabulary in speech appropriately arranging words and phrases into well-formed sentences.

    Experiences challenges in demonstrating rich and vivid vocabulary in talking about the topic. Experiences difficulties in answering the questions. Feels troubles in participating in a group discussion


    Makes mistakes in using rich and vivid vocabulary in talking about the topic. Makes mistakes in answering the questions.

    Participates in a group discussion.


    Confidently demonstrates rich and vivid vocabulary in talking about the topic. Confidently answers the questions. Participates in a group discussi

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Барлық материалдар 7 сынып
    16.04.2024
    597
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Турлугулова Ботагоз Куатовна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации