Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы


    SUMMATIVE ASSESSMENT FOR THE UNIT «HOLIDAYS»

    I – variant


    Learning objective 5.4.1.1 Understand the main points in a limited range of short simple texts on general

    and curricular topics

    5.5.3.1 Write with support factual descriptions at text level which describe people,

    places and objects


    Assessment criteria Identify the main idea in short simple texts

    Use the information to write sentences which describe people, places and objects


    Level of thinking skills Knowledge and comprehension

    Application


    Duration 20 minutes


    READING

    Task 1. Read the text about Mike and match with titles.

    1. Holidays by the sea ____

    2. Holidays in summer camp ____

    3. Holidays in the country ____


    A

    Summer is my favorite time of the year. Summer holidays are the longest. This year I spent my summer holidays in the country. Most of the time I walked, cycled, spent time with my friends. When the weather was hot, we went to the river. In the evenings, I helped my mother water the beds in the garden. I liked my summer holidays very much.

    B

    This year I spent most of the summer holidays in the city. At weekends, I went to the country with my family. In July, we went to the Black Sea. I liked the sea very much. I swam and sunbathed. I even saw dolphins. I had a lot of fun. I took many photos and made new friends.


    C

    I spent this summer holidays in the summer camp «Star». The camp is not far from the Volga River. It was very interesting in the camp. We swam there, played soccer and other games, watched concerts, and went to the discos in the evenings. We also went on excursions and visited many interesting places – museums, art galleries, theatres. I made many new friends. I really enjoyed in the camp.


    Answer the questions

    4. What did Mike see on holidays by the sea?

    1. Stars

    2. whales

    3. Dolphins


    5. What is happened in on Holidays in summer camp?

    1. played soccer and other games

    2. walked, cycled, spent time with my friends

    3. swam and sunbathed


    Writing


    Task 2. Write a paragraph about your last holiday celebration answering the following questions.

        1. What was your last holiday?

        2. Where did you celebrate it?

        3. How many people were at the party? Who were they (friends, relatives, classmates etc)?

        4. Did anyone get presents? What kind of presents?

        5. What did you like the most?

















































    Assessment criteria

    Task


    Descriptor

    Mark






    A learner



    Read and identify

    the main idea in

    the text.



    1




    B

    1

    C

    1

    A


    1

    C


    1

    A


    1

    Use the information

    To write sentences

    which describe

    people, places and objects.

    2





    gives full answer using linking words and basic connectors;

    1

    writes grammartically correct sentences (allowed to make 2 errors);

    1

    spells the words accurately (allowed to make 2 errors);

    1

    writes in a logical way answering all the questions.

    1

    Total marks




    9


































    Summative assessment for the unit “Holidays”

    II - variant

    Learning objectives

    5.R1 Understand the main points in a limited range of short simple texts on general and curricular topics

    5.W3 Write with support factual descriptions at text level which describe people, places and objects

    Assessment criteria

    • Read and identify the main idea in short simple texts

    • Use the information to write sentences which describe people, places and objects

    Level of thinking skills

    Knowledge and comprehension Application

    Duration

    20 minutes

    Reading


    Task 1. Use the information in the story to answer the questions below.


    Holidays


    Henry liked Spring Holidays, because he liked the weather and St. Patrick’s Day. In that day people wear green. Easter was a good holiday, too. You could see the Easter Rabbit, hunt for eggs and find candy.

    Sandra liked Summer Holidays, like Independence Day. She always went to the air show to see airplanes. In the evening they’d shoot off fireworks. Mother’s Day and Father’s Day were usually in the summer, too.

    Judith loved Fall holidays most. Sweetest Day wasn’t that popular, but it was a nice day and sometimes she got candy. Halloween was such a great time. Thanksgiving was just a few weeks later. Between Halloween’s candy and Thanksgiving’s turkey was the best food season of the year.

    Winter holidays were Thomas’ favourites. Christmas was a great time to be with family. New Year was exciting, because everyone stayed up late and cheered when the year changed, and there were often fireworks.


    1. What season holidays does Henry like most?

      1. Spring

      2. Summer

      3. Autumn

      4. Winter


    1. Fall is the favourite season for .

      1. Henry

      2. Sandra

      3. Thomas

      4. Judith


    1. Which of these is NOT a summer holiday?

      1. Father’s Day

      2. St. Patrick’s Day

    C. Mother’s Day

    D. Independence Day


    1. Which of these is a spring holiday?

      1. Easter

      2. Christmas

      3. Thanksgiving

      4. Independence Day


    1. Which of these is a fall holiday?

      1. Christmas

      2. Easter

      3. Independence Day

      4. Halloween


    Writing


    Task 2. Write a paragraph about your last holiday celebration answering the following questions.

        1. What was your last holiday?

        2. Where did you celebrate it?

        3. How many people were at the party? Who were they (friends, relatives, classmates etc)?

        4. Did anyone get presents? What kind of presents?

        5. What did you like the most?








































    Assessment criteria

    Task

    Descriptor

    Mark

    A learner

    Read and identify the main idea in the text.

    1

    1. chooses A for the first question;

    1

    2. chooses D for the second question;

    1

    3. chooses B for the third question;

    1

    4. chooses A for the fourth question;

    1

    5. chooses D for the fifth question.

    1

    Use the information to write sentences which describe people, places and objects.

    2

    gives full answer using linking words and

    basic connectors;

    1

    writes with grammar accuracy (allowed to

    make 2 errors);

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Индира Турлыбековна Жапбарова
    12 Мамыр 2024
    376
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    SUMMATIVE ASSESSMENT FOR THE UNIT «HOLIDAYS» grade 5

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    SUMMATIVE ASSESSMENT FOR THE UNIT «HOLIDAYS» grade 5

    Материал туралы қысқаша түсінік
    SUMMATIVE ASSESSMENT FOR THE UNIT «HOLIDAYS» grade 5 SA 8
    Материалдың қысқаша нұсқасы


    SUMMATIVE ASSESSMENT FOR THE UNIT «HOLIDAYS»

    I – variant


    Learning objective 5.4.1.1 Understand the main points in a limited range of short simple texts on general

    and curricular topics

    5.5.3.1 Write with support factual descriptions at text level which describe people,

    places and objects


    Assessment criteria Identify the main idea in short simple texts

    Use the information to write sentences which describe people, places and objects


    Level of thinking skills Knowledge and comprehension

    Application


    Duration 20 minutes


    READING

    Task 1. Read the text about Mike and match with titles.

    1. Holidays by the sea ____

    2. Holidays in summer camp ____

    3. Holidays in the country ____


    A

    Summer is my favorite time of the year. Summer holidays are the longest. This year I spent my summer holidays in the country. Most of the time I walked, cycled, spent time with my friends. When the weather was hot, we went to the river. In the evenings, I helped my mother water the beds in the garden. I liked my summer holidays very much.

    B

    This year I spent most of the summer holidays in the city. At weekends, I went to the country with my family. In July, we went to the Black Sea. I liked the sea very much. I swam and sunbathed. I even saw dolphins. I had a lot of fun. I took many photos and made new friends.


    C

    I spent this summer holidays in the summer camp «Star». The camp is not far from the Volga River. It was very interesting in the camp. We swam there, played soccer and other games, watched concerts, and went to the discos in the evenings. We also went on excursions and visited many interesting places – museums, art galleries, theatres. I made many new friends. I really enjoyed in the camp.


    Answer the questions

    4. What did Mike see on holidays by the sea?

    1. Stars

    2. whales

    3. Dolphins


    5. What is happened in on Holidays in summer camp?

    1. played soccer and other games

    2. walked, cycled, spent time with my friends

    3. swam and sunbathed


    Writing


    Task 2. Write a paragraph about your last holiday celebration answering the following questions.

        1. What was your last holiday?

        2. Where did you celebrate it?

        3. How many people were at the party? Who were they (friends, relatives, classmates etc)?

        4. Did anyone get presents? What kind of presents?

        5. What did you like the most?

















































    Assessment criteria

    Task


    Descriptor

    Mark






    A learner



    Read and identify

    the main idea in

    the text.



    1




    B

    1

    C

    1

    A


    1

    C


    1

    A


    1

    Use the information

    To write sentences

    which describe

    people, places and objects.

    2





    gives full answer using linking words and basic connectors;

    1

    writes grammartically correct sentences (allowed to make 2 errors);

    1

    spells the words accurately (allowed to make 2 errors);

    1

    writes in a logical way answering all the questions.

    1

    Total marks




    9


































    Summative assessment for the unit “Holidays”

    II - variant

    Learning objectives

    5.R1 Understand the main points in a limited range of short simple texts on general and curricular topics

    5.W3 Write with support factual descriptions at text level which describe people, places and objects

    Assessment criteria

    • Read and identify the main idea in short simple texts

    • Use the information to write sentences which describe people, places and objects

    Level of thinking skills

    Knowledge and comprehension Application

    Duration

    20 minutes

    Reading


    Task 1. Use the information in the story to answer the questions below.


    Holidays


    Henry liked Spring Holidays, because he liked the weather and St. Patrick’s Day. In that day people wear green. Easter was a good holiday, too. You could see the Easter Rabbit, hunt for eggs and find candy.

    Sandra liked Summer Holidays, like Independence Day. She always went to the air show to see airplanes. In the evening they’d shoot off fireworks. Mother’s Day and Father’s Day were usually in the summer, too.

    Judith loved Fall holidays most. Sweetest Day wasn’t that popular, but it was a nice day and sometimes she got candy. Halloween was such a great time. Thanksgiving was just a few weeks later. Between Halloween’s candy and Thanksgiving’s turkey was the best food season of the year.

    Winter holidays were Thomas’ favourites. Christmas was a great time to be with family. New Year was exciting, because everyone stayed up late and cheered when the year changed, and there were often fireworks.


    1. What season holidays does Henry like most?

      1. Spring

      2. Summer

      3. Autumn

      4. Winter


    1. Fall is the favourite season for .

      1. Henry

      2. Sandra

      3. Thomas

      4. Judith


    1. Which of these is NOT a summer holiday?

      1. Father’s Day

      2. St. Patrick’s Day

    C. Mother’s Day

    D. Independence Day


    1. Which of these is a spring holiday?

      1. Easter

      2. Christmas

      3. Thanksgiving

      4. Independence Day


    1. Which of these is a fall holiday?

      1. Christmas

      2. Easter

      3. Independence Day

      4. Halloween


    Writing


    Task 2. Write a paragraph about your last holiday celebration answering the following questions.

        1. What was your last holiday?

        2. Where did you celebrate it?

        3. How many people were at the party? Who were they (friends, relatives, classmates etc)?

        4. Did anyone get presents? What kind of presents?

        5. What did you like the most?








































    Assessment criteria

    Task

    Descriptor

    Mark

    A learner

    Read and identify the main idea in the text.

    1

    1. chooses A for the first question;

    1

    2. chooses D for the second question;

    1

    3. chooses B for the third question;

    1

    4. chooses A for the fourth question;

    1

    5. chooses D for the fifth question.

    1

    Use the information to write sentences which describe people, places and objects.

    2

    gives full answer using linking words and

    basic connectors;

    1

    writes with grammar accuracy (allowed to

    make 2 errors);

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Барлық материалдар 5 сынып
    12.05.2024
    376
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Индира Турлыбековна Жапбарова
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации