Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    TERM 4

    Summative assessment for the unit “Our Neighbourhood”

    I - variant


    Learning objectives 6.L5 Understand most specific information and detail of supported, extended talk on a range general and curricular topics

    6.S1 Provide basic information about themselves and others at discourse level on a range of general topics

    1. S2 Ask simple questions to get information about a growing range of general topics


    Assessment criteria · Recognise detailed information in extended conversation with

    support

      • Give basic information about themselves and others in a talk

      • Make up simple interrogative sentences to get information about the topic and ask questions


    Level of thinking skills

    Knowledge and comprehension Application




    Duration 20 minutes


    Listening


    Task 1.Listen to the conversation and fill in the gaps. Use NO MORE THAN ONE WORD and a NUMBER.

    Go to this link to listen: http://www.listenaminute.com/h/homes.html


    “Home is where the 0. heart_ is.” That’s so true. I’ve lived in many different houses during my 1. but not all of them have been home. When you are growing up, home

    is where your 2. lives. I left home when I was 3. and slowly my

    childhood home was no longer. Now it’s my parents’ house and not my home. I moved around a lot and only 4. a year or so in most places I lived. They never really felt like home.

    A home is somewhere you feel totally 5. and want to come home to. The

    expression “Home Sweet Home” is also true. You have to have nice feelings about it to call it home. Home doesn’t have to be in your home 6._ . I’ve lived in several countries and have had a home in all of them.



    Speaking

    Task 2. Work with your partner and tell him/her about the neighbourhood you live in. You have 1 minute to prepare and 2-3 minutes to talk.


    The following questions will help you to organise your speaking:

    What do you like about your neighbourhood? Why? What are the popular places in your neighbourhood? What is the difference between a town and a city?

    What is the difference between rural and urban? Give examples. Do people like to live in rural or urban areas these days? Why?

























    Assessment criteria

    Task

    Descriptor

    Mark

    A learner

    Recognise detailed information in extended conversation with support.



    1

    1. writes ‘life’;

    1

    2. writes ‘family’;

    1

    3. writes ‘18’or eighteen;

    1

    4. writes ‘spent’;

    1

    5. writes ‘relaxed’;

    1

    6. writes ‘country’;

    1

    Give basic information about themselves and others in a talk.

    Make up simple interrogative sentences to get information about the topic and ask questions.




    2

    uses appropriate topical vocabulary in a

    talk;

    1

    speaks clearly;

    1

    asks grammatically correct questions on

    topic;

    1

    responds to classmates’ questions appropriately.

    1

    Total marks

    10


    Rubrics for providing information to parents on the results of Summative Assessment for the unit ‘Our Neighbourhood’


    Learner’s name



    Assessment criteria

    Level of learning achievements

    Low

    Middle

    High

    Recognise detailed information in extended conversation with support.

    Experiences difficulties in identifying the content of the conversation and details of the talk. Completes the task with detailed information mostly incorrectly.

    Experiences some difficulties in identifying the content of the conversation and details of the talk. Makes mistakes in answers: ‘life’/ ‘family’/ ‘18’ or eighteen/ ‘spent’/ ‘relaxed’/ ‘country’.

    Cofidently identifies the content of the conversation and details of the talk.Completes the task mostly correctly.

    Give basic information about themselves and others in a talk.

    Make up simple interrogative sentences to get information about the topic and ask questions.

    Demonstrates difficulties in conveying ideas, in asking and answering the questions on topic. Uses vocabulary with frequent errors.

    Conveys ideas with some inaccuracy.

    Makes mistakes in asking and answering the questions on topic. Uses vocabulary with some errors.

    Presents logically connected information.

    Demonstrates fluent speech while giving basic information. Asks and answers the questions most of the time correctly. Uses appropriate topical vocabulary.


    Transcript for listening task


    “Home is where the heart is.” That’s so true. I’ve lived in many different houses during my life but not all of them have been home. When you are growing up, home is where your family lives. I left home when I was 18 and slowly my childhood home was no longer. Now it’s my parents’ house and not my home. I moved around a lot and only spent a year or so in most places I lived. They never really felt like home. A home is somewhere you feel totally relaxed and want to come home to. The expression “Home Sweet Home” is also true. You have to have nice feelings about it to call it home. Home doesn’t have to be in your home country. I’ve lived in several countries and have had a home in all of them.













































    TERM 4

    Summative assessment for the unit “Our Neighbourhood”

    II - variant


    Learning objectives 6.L5 Understand most specific information and detail of supported, extended talk on a range general and curricular topics

    6.S1 Provide basic information about themselves and others at discourse level on a range of general topics


    Assessment criteria · Recognise detailed information in extended conversation with

    support

      • Give basic information about themselves and others in a talk

      • Make up simple interrogative sentences to get information about the topic and ask questions

    Level of thinking skills

    Knowledge and comprehension Application


    Listening


    Task 1.Listen to the conversation and fill in the gaps. Use NO MORE THAN ONE WORD and a NUMBER.

    Go to this link to listen: Listen A Minute: English Listening Lesson on Neighbours


    Neighbours are very hit and 0. miss. Sometimes you hit the jackpot and get neighbours who become great

    1. ___. Other times you get the short straw and have 2. _____ neighbours. I’ve had good and bad neighbours. I’m not sure why some neighbours are so bad. It’s really not that difficult to be a good neighbour. All you have to do is be 3. , don’t play loud music late at night, and don’t park in front of their house. It sounds easier than it is. I think a long time ago there was a lot of neighbourliness. Families lived near each other for 4. ______. It’s different today. New families come and go. They

    5. ___ get to know each other. Everyone keeps their distance. This is not always a good 6. _____.


    Speaking

    Task 2. Work with your partner and tell him/her about the neighbourhood you live in. You have 1 minute to prepare and 2-3 minutes to talk.


    The following questions will help you to organise your speaking:

    What do you like about your neighbourhood? Why?

    What are the popular places in your neighbourhood?

    What is the difference between a town and a city?

    What is the difference between rural and urban? Give examples.

    Do people like to live in rural or urban areas these days? Why?



























    Assessment criteria

    Task

    Descriptor

    Mark

    A learner

    Recognise detailed information in extended conversation with support.



    1

    1. writes ‘friends;

    1

    2. writes ‘nightmare;

    1

    3. writes ‘polite;

    1

    4. writes ‘generations;

    1

    5. writes ‘never;

    1

    6. writes ‘thing;

    1

    Give basic information about themselves and others in a talk.

    Make up simple interrogative sentences to get information about the topic and ask questions.




    2

    uses appropriate topical vocabulary in a

    talk;

    1

    speaks clearly;

    1

    asks grammatically correct questions on

    topic;

    1

    responds to classmates’ questions appropriately.

    1

    Total marks

    10


    Rubrics for providing information to parents on the results of Summative Assessment for the unit ‘Our Neighbourhood’


    Learner’s name



    Assessment criteria

    Level of learning achievements

    Low

    Middle

    High

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Индира Турлыбековна Жапбарова
    04 Мамыр 2024
    431
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Summative assessment for the unit “Our Neighbourhood” grade 6

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Summative assessment for the unit “Our Neighbourhood” grade 6

    Материал туралы қысқаша түсінік
    SAU# 7 “Our Neighbourhood” grade 6
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    TERM 4

    Summative assessment for the unit “Our Neighbourhood”

    I - variant


    Learning objectives 6.L5 Understand most specific information and detail of supported, extended talk on a range general and curricular topics

    6.S1 Provide basic information about themselves and others at discourse level on a range of general topics

    1. S2 Ask simple questions to get information about a growing range of general topics


    Assessment criteria · Recognise detailed information in extended conversation with

    support

      • Give basic information about themselves and others in a talk

      • Make up simple interrogative sentences to get information about the topic and ask questions


    Level of thinking skills

    Knowledge and comprehension Application




    Duration 20 minutes


    Listening


    Task 1.Listen to the conversation and fill in the gaps. Use NO MORE THAN ONE WORD and a NUMBER.

    Go to this link to listen: http://www.listenaminute.com/h/homes.html


    “Home is where the 0. heart_ is.” That’s so true. I’ve lived in many different houses during my 1. but not all of them have been home. When you are growing up, home

    is where your 2. lives. I left home when I was 3. and slowly my

    childhood home was no longer. Now it’s my parents’ house and not my home. I moved around a lot and only 4. a year or so in most places I lived. They never really felt like home.

    A home is somewhere you feel totally 5. and want to come home to. The

    expression “Home Sweet Home” is also true. You have to have nice feelings about it to call it home. Home doesn’t have to be in your home 6._ . I’ve lived in several countries and have had a home in all of them.



    Speaking

    Task 2. Work with your partner and tell him/her about the neighbourhood you live in. You have 1 minute to prepare and 2-3 minutes to talk.


    The following questions will help you to organise your speaking:

    What do you like about your neighbourhood? Why? What are the popular places in your neighbourhood? What is the difference between a town and a city?

    What is the difference between rural and urban? Give examples. Do people like to live in rural or urban areas these days? Why?

























    Assessment criteria

    Task

    Descriptor

    Mark

    A learner

    Recognise detailed information in extended conversation with support.



    1

    1. writes ‘life’;

    1

    2. writes ‘family’;

    1

    3. writes ‘18’or eighteen;

    1

    4. writes ‘spent’;

    1

    5. writes ‘relaxed’;

    1

    6. writes ‘country’;

    1

    Give basic information about themselves and others in a talk.

    Make up simple interrogative sentences to get information about the topic and ask questions.




    2

    uses appropriate topical vocabulary in a

    talk;

    1

    speaks clearly;

    1

    asks grammatically correct questions on

    topic;

    1

    responds to classmates’ questions appropriately.

    1

    Total marks

    10


    Rubrics for providing information to parents on the results of Summative Assessment for the unit ‘Our Neighbourhood’


    Learner’s name



    Assessment criteria

    Level of learning achievements

    Low

    Middle

    High

    Recognise detailed information in extended conversation with support.

    Experiences difficulties in identifying the content of the conversation and details of the talk. Completes the task with detailed information mostly incorrectly.

    Experiences some difficulties in identifying the content of the conversation and details of the talk. Makes mistakes in answers: ‘life’/ ‘family’/ ‘18’ or eighteen/ ‘spent’/ ‘relaxed’/ ‘country’.

    Cofidently identifies the content of the conversation and details of the talk.Completes the task mostly correctly.

    Give basic information about themselves and others in a talk.

    Make up simple interrogative sentences to get information about the topic and ask questions.

    Demonstrates difficulties in conveying ideas, in asking and answering the questions on topic. Uses vocabulary with frequent errors.

    Conveys ideas with some inaccuracy.

    Makes mistakes in asking and answering the questions on topic. Uses vocabulary with some errors.

    Presents logically connected information.

    Demonstrates fluent speech while giving basic information. Asks and answers the questions most of the time correctly. Uses appropriate topical vocabulary.


    Transcript for listening task


    “Home is where the heart is.” That’s so true. I’ve lived in many different houses during my life but not all of them have been home. When you are growing up, home is where your family lives. I left home when I was 18 and slowly my childhood home was no longer. Now it’s my parents’ house and not my home. I moved around a lot and only spent a year or so in most places I lived. They never really felt like home. A home is somewhere you feel totally relaxed and want to come home to. The expression “Home Sweet Home” is also true. You have to have nice feelings about it to call it home. Home doesn’t have to be in your home country. I’ve lived in several countries and have had a home in all of them.













































    TERM 4

    Summative assessment for the unit “Our Neighbourhood”

    II - variant


    Learning objectives 6.L5 Understand most specific information and detail of supported, extended talk on a range general and curricular topics

    6.S1 Provide basic information about themselves and others at discourse level on a range of general topics


    Assessment criteria · Recognise detailed information in extended conversation with

    support

      • Give basic information about themselves and others in a talk

      • Make up simple interrogative sentences to get information about the topic and ask questions

    Level of thinking skills

    Knowledge and comprehension Application


    Listening


    Task 1.Listen to the conversation and fill in the gaps. Use NO MORE THAN ONE WORD and a NUMBER.

    Go to this link to listen: Listen A Minute: English Listening Lesson on Neighbours


    Neighbours are very hit and 0. miss. Sometimes you hit the jackpot and get neighbours who become great

    1. ___. Other times you get the short straw and have 2. _____ neighbours. I’ve had good and bad neighbours. I’m not sure why some neighbours are so bad. It’s really not that difficult to be a good neighbour. All you have to do is be 3. , don’t play loud music late at night, and don’t park in front of their house. It sounds easier than it is. I think a long time ago there was a lot of neighbourliness. Families lived near each other for 4. ______. It’s different today. New families come and go. They

    5. ___ get to know each other. Everyone keeps their distance. This is not always a good 6. _____.


    Speaking

    Task 2. Work with your partner and tell him/her about the neighbourhood you live in. You have 1 minute to prepare and 2-3 minutes to talk.


    The following questions will help you to organise your speaking:

    What do you like about your neighbourhood? Why?

    What are the popular places in your neighbourhood?

    What is the difference between a town and a city?

    What is the difference between rural and urban? Give examples.

    Do people like to live in rural or urban areas these days? Why?



























    Assessment criteria

    Task

    Descriptor

    Mark

    A learner

    Recognise detailed information in extended conversation with support.



    1

    1. writes ‘friends;

    1

    2. writes ‘nightmare;

    1

    3. writes ‘polite;

    1

    4. writes ‘generations;

    1

    5. writes ‘never;

    1

    6. writes ‘thing;

    1

    Give basic information about themselves and others in a talk.

    Make up simple interrogative sentences to get information about the topic and ask questions.




    2

    uses appropriate topical vocabulary in a

    talk;

    1

    speaks clearly;

    1

    asks grammatically correct questions on

    topic;

    1

    responds to classmates’ questions appropriately.

    1

    Total marks

    10


    Rubrics for providing information to parents on the results of Summative Assessment for the unit ‘Our Neighbourhood’


    Learner’s name



    Assessment criteria

    Level of learning achievements

    Low

    Middle

    High

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Барлық материалдар 6 сынып
    04.05.2024
    431
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Индира Турлыбековна Жапбарова
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации