Материалдар / Summative assessment for the unit «Sport, Health and Exercise»8 grade
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Summative assessment for the unit «Sport, Health and Exercise»8 grade

Материал туралы қысқаша түсінік
8 class«Sport, Health and Exercise» бөліміне арналған екі вариантты жиынтық бағалау
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
29 Қазан 2024
272
3 рет жүктелген
450 ₸
Бүгін алсаңыз
+23 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +23 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Summative assessment for the unit «Sport, Health and Exercise»

1st variant

Name: ______________________________________ Grade: ________ Date: _______________

Reading

Task 1. Read the text.

Smartphones: Texting, playing games and ... helping patients

1. Doctors say smartphones can help patients find out if they are sick and treat illnesses. New apps use smartphone features to help people who may be sick. Some apps use the phone's camera. Others use the microphone.

2. Shwetek Patel is a computer scientist. Patel says smartphones are becoming medical tools. They already do some of the things doctors' tools can do. Smartphones count how many steps you take. They can track what you eat. They can even count your heartbeats. Now smartphones can find illnesses, too. 

3. For example, one smartphone app checks for asthma. People with asthma have trouble breathing. The app can tell if someone is not breathing well. It uses the phone's microphone. The person breathes into the microphone. Then the app gives a result.

4. Another app can say if someone has a blood problem. It can tell if there is enough hemoglobin in the blood. The app uses the phone's camera. First, a person puts one finger over the flash. They take a picture. The app reads the picture. It says how much hemoglobin is in the person's blood! 

5. These apps are good for patients, Patel says. They help people care for themselves. They can learn about their health from home. 

6. This is useful in poorer countries. In many places, health care is limited. It is not easy to get to a doctor. Some people cannot afford a doctor's visit. Others cannot travel far to see a doctor. Smartphones can help. They make it easier to stay healthy without going to the doctor. This saves time. It can also save money.


  1. Select the sentence that BEST explains how smartphones can help people with diabetes stay healthy (What the text says).

  1. Smartphones can help them keep track of everything they eat.

  2. Smartphones can help keep track of the hemoglobin in the body.

  3. Smartphones can track your steps each day.

  4. Smartphones can tell if someone’s breathing worse.

  5. Smartphones help people stay informed about their disease.

  1. Select the paragraph that suggests smartphone can say amount of hemoglobin in the blood.

  1. Paragraph 1 B) Paragraph 2 C)Paragraph 3 D)Paragraph 4 E)Paragraph 5 F)Paragraph 6


  1. What is the author’s purpose in this article?

  1. to entertain B)to persuade C)to inform D)to share feelings

Task 2. Write TRUE/ FALSE.

  1. Smartphones can help patients find out if they are sick and treat illnesses. T F

  2. Some new apps use neither the phone's camera nor the microphone. T F

  3. Shwetek Patel is an internet scientist. T F

  4. Smartphones can track what you eat. T F

  5. People can learn about their health from home. T F

  6. But they don’t make it easier to stay healthy without going to the doctor. T F

Writing

Task 3. Write an article for your school newspaper.

You should

  • present a clear position with relevant and supported ideas (include example or reason);

  • link ideas logically and clearly, using basic conjunctions and linking words;

  • use appropriate topical vocabulary.


Giving advice and suggestions on the benefits of sports.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________




Assessment criteria

Task

Descriptor

Mark

A learner

Interpret the information to identify the author’s attitude and opinion.

1

chooses correct answer for 1st question;

1

chooses correct answer for 2nd question;

1

chooses correct answer for 3rd question;

1


2

Wtites TRUE/FALSE

1

Wtites TRUE/FALSE

1

Wtites TRUE/FALSE

1

Wtites TRUE/FALSE

1

Wtites TRUE/FALSE

1

Wtites TRUE/FALSE

1

Write sentences about real and imaginary past events connecting sentences into paragraphs with minimal support.

Evolve arguments, reasons, and evidence for a limited range of written genres.

3

presents a clear position;

1

supports ideas with example/reason;

1

uses a headline that accurately describes the content;

1

links ideas logically and clearlywith basic conjunctions and linking words;

1

uses appropriate topical vocabulary.

1

Total marks

14





«Sport, Health and Exercise»бөлімі бойынша бақылау нәтижелері туралы ата-аналарға ақпарат

беруге арналған айдар

Білім алушының аты-жөні: __________________________________________________________

Бағалау критерийлері

Оқу жетістіктерінің деңгейі

төмен

орта

жоғары

Автордың көзқарасы мен пікірін анықтау үшін ақпаратты түсіндіріңіз.

Мәтінді оқу кезінде авторлық қарым-қатынасты және пікірді анықтауда қиындықтарға тап болады. Тапсырманы негізінен қате аяқтайды.

Мәтінді оқу кезінде авторлық қарым-қатынасты және пікірді анықтаудағы кейбір қиындықтарға тап болады. Жауаптарда кейбір қателер жасайды.

Мәтінді оқу кезінде автордың көзқарасы мен пікірін сенімді анықтайды. Тапсырманы дұрыс орындайды.

Азатжолдарға ұсыныстарды ең аз қолдаумен біріктіре отырып, өткеннің нақты және қиялдағы оқиғалары туралы ұсыныстар жазыңыз.

Жазбаша жанрлардың шектеулі шеңбері үшін дәлелдермен тұжырымдардыпайдаланыңыз.

Құрылымға негізделген мақаланы жазуда тиісті және қолдаған идеялармен және тақырыптармен нақты ұстанымды білдіруде, идеяларды анық және қисынды (негізгі ой мен байланыстырушы сөздер) беруде, тақырыптық лексиканы пайдалануда қиындықтар бар.

Құрылым негізінде мақала жазу кезінде қателіктер жібереді / нақты және қисынды (негізгі ой мен байланыстырушы сөздер) / тақырыптық лексиканы пайдалануда нақты және қисынды идеялармен айқын позицияны ұсынуда кейбір қиындықтар болады.



Тиісті құрылымы бар мақаланы жазады, сәйкес және қолдау тапқан идеялары мен тақырыптары бар айқын ұстанымды білдіреді. Идеяларды нақты және қисынды (негізгі одақтармен және байланыстырушы сөздермен) береді. Тақырыптық лексиканың кең спектрін пайдаланады.



Таныстым: _____________________________




Summative assessment for the unit «Sport, Health and Exercise»

2nd variant

Name: ______________________________________ Grade: ________ Date: _______________

Reading

Task 1. Read the text. According to the story complete these sentences.

Sport in Britain

The British have a reputation for being mad about sports. In fact they like watching sports more than playing them. The British are spectators and the most popular spectator sports are cricket and football. Football is the most popular game. Football, or soccer, is an example of a professional game. The game of football was first played in Britain, and later people began to play football in other countries. There are many amateur soccer players in Britain who play the game on Saturday or Sunday afternoon. Amateur clubs often play against professionals.

Almost every school has its football team and every boy in Britain knows a lot about the game. He can tell you the names of the players in the most important teams; he has pictures of them and knows the results of many matches. Rugby is another popular British sport which is played in other countries. It is also called rugby football. The story is told that in 1823 boys at Rugby school in England was playing football in the normal way, when suddenly one boy picked the ball up and ran with it. That was how a new game was born. There are two forms of rugby football: the amateur game and the professional game. The two games have different rules. Football is the favourite winter game in Britain and cricket is the favourite summer sport. Amateur cricket has the same rules as the professional game. A typical amateur cricket match takes place on a village green, an open space in the centre of the village. It is played between two teams - the "home" team and the "visitors" who come from another village.

1. Football, or soccer, is an example of a ….

A) Amateur game B) professional sport C) professional game

2. There are many amateur soccer players in Britain who play the game on…..

A) Thursday or Sunday afternoon B) Saturday or Sunday afternoon C) Saturday or Sunday evening

3. …...is another popular British sport which is played in other countries.

A) Cricket B) Rugby C) Football

Task 2. Write TRUE/ FALSE.

  1. Smartphones can help patients find out if they are sick and treat illnesses. T F

  2. Some new apps use neither the phone's camera nor the microphone. T F

  3. Shwetek Patel is an internet scientist. T F

  4. Smartphones can track what you eat. T F

  5. People can learn about their health from home. T F

  6. But they don’t make it easier to stay healthy without going to the doctor. T F

Writing

Task 3. Write an article for your school newspaper.

You should

  • present a clear position with relevant and supported ideas (include example or reason);

  • link ideas logically and clearly, using basic conjunctions and linking words;

  • use appropriate topical vocabulary.


Giving advice and suggestions on the benefits of healthy eating.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________





Assessment criteria

Task

Descriptor

Mark

A learner

Interpret the information to identify the author’s attitude and opinion.

1

chooses correct answer for 1st question;

1

chooses correct answer for 2nd question;

1

chooses correct answer for 3rd question;

1


2

Wtites TRUE/FALSE

1

Wtites TRUE/FALSE

1

Wtites TRUE/FALSE

1

Wtites TRUE/FALSE

1

Wtites TRUE/FALSE

1

Wtites TRUE/FALSE

1

Write sentences about real and imaginary past events connecting sentences into paragraphs with minimal support.

Evolve arguments, reasons, and evidence for a limited range of written genres.

3

presents a clear position;

1

supports ideas with example/reason;

1

uses a headline that accurately describes the content;

1

links ideas logically and clearly with basic conjunctions and linking words;

1

uses appropriate topical vocabulary.

1

Total marks

14





«Sport, Health and Exercise» бөлімі бойынша бақылау нәтижелері туралы ата-аналарға ақпарат

беруге арналған айдар

Білім алушының аты-жөні: __________________________________________________________

Бағалау критерийлері

Оқу жетістіктерінің деңгейі

төмен

орта

жоғары

Автордың көзқарасы мен пікірін анықтау үшін ақпаратты түсіндіріңіз.

Мәтінді оқу кезінде авторлық қарым-қатынасты және пікірді анықтауда қиындықтарға тап болады. Тапсырманы негізінен қате аяқтайды.

Мәтінді оқу кезінде авторлық қарым-қатынасты және пікірді анықтаудағы кейбір қиындықтарға тап болады. Жауаптарда кейбір қателер жасайды.

Мәтінді оқу кезінде автордың көзқарасы мен пікірін сенімді анықтайды. Тапсырманы дұрыс орындайды.


Азатжолдарға ұсыныстарды ең аз қолдаумен біріктіре отырып, өткеннің нақты және қиялдағы оқиғалары туралы ұсыныстар жазыңыз.

Жазбаша жанрлардың шектеулі шеңбері үшін дәлелдермен тұжырымдардыпайдаланыңыз.

Құрылымға негізделген мақаланы жазуда тиісті және қолдаған идеялармен және тақырыптармен нақты ұстанымды білдіруде, идеяларды анық және қисынды (негізгі ой мен байланыстырушы сөздер) беруде, тақырыптық лексиканы пайдалануда қиындықтар бар.

Құрылым негізінде мақала жазу кезінде қателіктер жібереді / нақты және қисынды (негізгі ой мен байланыстырушы сөздер) / тақырыптық лексиканы пайдалануда нақты және қисынды идеялармен айқын позицияны ұсынуда кейбір қиындықтар болады.


Тиісті құрылымы бар мақаланы жазады, сәйкес және қолдау тапқан идеялары мен тақырыптары бар айқын ұстанымды білдіреді. Идеяларды нақты және қисынды (негізгі одақтармен және байланыстырушы сөздермен) береді. Тақырыптық лексиканың кең спектрін пайдаланады.


Таныстым: _____________________________



Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!