Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Summative assessment for the unit «The Natural World»

    I -VARIANT


    Learning objectives

    8.2.1.1(8.L1) Understand with little or no support the main points in extended talk on a wide range of general and curricular topics

    8.2.7.1(8.L7) Recognise typical features at word, sentence and text level of a growing range of spoken genres

    8.3.3.1(8.S3) Give an opinion at discourse level on a wide range of general and curricular topics

    8.3.5.1(8.S5) Interact with peers to negotiate, agree and organize priorities and plans for completing classroom tasks

    8.6.9.1 (8.UE9) Use appropriately a variety of active and passive simple present and past forms.

    Assessment criteria

    • Recognize the main idea in the conversation while listening

    • Show the ability to use the appropriate sentence structure and the words correctly

    • Express thoughts about the given topic in the conversations

    • Support a talk with peers while agree, disagree and discuss the order of actions and plans to fulfill the tasks


    Level of thinking skills

    Knowledge and comprehension

    Higher order thinking skills

    Duration

    20 minutes

    Listening


    Task 1. Listen to a tour guide describing three trips to a group of tourists. Complete the notes with one word or a number in each gap

    https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Listening_comprehension/The_nature_xl1289391ni


    Cascades National Park

    Coach leaves at (1)________o’clock

    Bring your (2)__________.

    Wildlife Park

    Weather very (3)_______.

    Hill Tour

    Thursday (4)________

    Will visit a gift (5)_________

    Points ___/5

    Speaking

    Task 2. Discuss the questions in a class.

    1. “The Natural World” what does it mean to you?

    2. Have you ever been injured by an animal? If so, what is the story behind?

    3. How do you think the world will look in 50 years’ time?

    4. Do you think we are doing enough to save endangered species? Give some examples.


    Use the following phrases:

    In my opinion …

    I think …

    In my view …

    I agree with …

    I see your point …

    I support your view …

    I take a different view …

    I don’t agree with …

    I see your points, but …

    Points ___/4


    Task 3. Grammar

    Change the following sentences from active voice to passive voice.

    1. The dog chased the cat.

    2. The dog bit the boy.

    3. The peon rang the bell.

    4. Ram played hockey.


    Points ___/4











































    Assessment criteria

    Task

    Descriptor

    Mark

    A learner

    Recognize the main idea in the conversation while listening.

    Show the ability to use the appropriate sentence structure and the words correctly.

    1

    Seven

    1

    Swimsuits

    1

    Hot

    1

    Afternoon

    1

    Shop

    1

    Grammar

    3

    The cat was chased by the dog.

    The boy was bitten by the dog.

    The bell was rung by the peon.

    Hockey was played by Ram



    1

    1

    1

    1

    Express thoughts about the given topic in the conversations.

    Support a talk with peers while agree, disagree and discuss the order of actions and plans to fulfill the tasks.

    2

    conveys ideas clearly;

    1

    makes an argument and gives reasons;

    1

    uses the phrases that express the opinion;

    1

    uses a range of appropriate vocabulary;

    shows a good degree of control of a range of simple and some complex grammatical forms.

    1


    Total marks

    13





































    Summative assessment for the unit «The Natural World»

    II- VARIANT


    Learning objectives

    8.2.1.1(8.L1) Understand with little or no support the main points in extended talk on a wide range of general and curricular topics

    8.2.7.1(8.L7) Recognize typical features at word, sentence and text level of a growing range of spoken genres

    8.3.3.1(8.S3) Give an opinion at discourse level on a wide range of general and curricular topics

    8.3.5.1(8.S5) Interact with peers to negotiate, agree and organize priorities and plans for completing classroom tasks

    8.6.9.1 (8.UE9) Use appropriately a variety of active and passive simple present and past forms.



    Assessment criteria

    • Recognize the main idea in the conversation while listening

    • Show the ability to use the appropriate sentence structure and the words correctly

    • Express thoughts about the given topic in the conversations

    • Support a talk with peers while agree, disagree and discuss the order of actions and plans to fulfill the tasks


    Level of thinking skills

    Knowledge and comprehension

    Higher order thinking skills

    Duration

    20 minutes

    Listening


    Task 1. Listen and choose a correct alternative to complete the sentences

    https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Listening_comprehension/The_nature_xl1289391ni


    1. The Cascades tour includes a walk to the waterfalls///visitor centre

    2. The tourists will see scorpions///snakes at the wildlife park.

    3. The tourists should bring food/a hat to the wildlife park.

    4. The tourists will pass through valleys/parks on the hill tour.

    5. The shop sells chocolate / honey.

    Points ___/5



    Speaking

    Task 2. Discuss the questions in a class.

    What are some animals you might find in the forest?

    What types of plants would you expect to find in the forest? What types of plants and animals live in a rain forest?

    What are the names of the four seasons?

    What types of weather do you usually find in the spring, summer, fall, and winter where you live?

    How does a temperate forest differ from a tropical forest? Why is it important to know about the weather?


    Use the following phrases:

    In my opinion …

    I think …

    In my view …

    I agree with …

    I see your point …

    I support your view …

    I take a different view …

    I don’t agree with …

    I see your points, but …

    Points __/4

    Task 3. Grammar

    Change the following sentences from active voice to passive voice.

    1. Miss Mary teaches us English.

    2. Raj caught the ball.

    3. Children like sweets.

    4. Rita will take a photograph.

    Points __/4













































    Assessment criteria

    Task

    Descriptor

    Mark

    A learner

    Recognize the main idea in the conversation while listening.

    Show the ability to use the appropriate sentence structure and the words correctly.

    1

    Waterfalls

    1

    Snakes

    1

    A hat

    1

    Valleys

    1

    Honey

    1


    Grammar

    3

    English is taught to us by Miss Mary.

    The ball was caught by Raj

    Sweets are liked by children.

    A photograph will be taken by Rita



    1

    1

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Турлуглова Ботагоз Куатовна
    30 Қаңтар 2024
    2384
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Summative assessment for the unit "The Natural World" 8 grade

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Summative assessment for the unit "The Natural World" 8 grade

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Summative assessment for the unit "The Natural World" 8 grade
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Summative assessment for the unit «The Natural World»

    I -VARIANT


    Learning objectives

    8.2.1.1(8.L1) Understand with little or no support the main points in extended talk on a wide range of general and curricular topics

    8.2.7.1(8.L7) Recognise typical features at word, sentence and text level of a growing range of spoken genres

    8.3.3.1(8.S3) Give an opinion at discourse level on a wide range of general and curricular topics

    8.3.5.1(8.S5) Interact with peers to negotiate, agree and organize priorities and plans for completing classroom tasks

    8.6.9.1 (8.UE9) Use appropriately a variety of active and passive simple present and past forms.

    Assessment criteria

    • Recognize the main idea in the conversation while listening

    • Show the ability to use the appropriate sentence structure and the words correctly

    • Express thoughts about the given topic in the conversations

    • Support a talk with peers while agree, disagree and discuss the order of actions and plans to fulfill the tasks


    Level of thinking skills

    Knowledge and comprehension

    Higher order thinking skills

    Duration

    20 minutes

    Listening


    Task 1. Listen to a tour guide describing three trips to a group of tourists. Complete the notes with one word or a number in each gap

    https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Listening_comprehension/The_nature_xl1289391ni


    Cascades National Park

    Coach leaves at (1)________o’clock

    Bring your (2)__________.

    Wildlife Park

    Weather very (3)_______.

    Hill Tour

    Thursday (4)________

    Will visit a gift (5)_________

    Points ___/5

    Speaking

    Task 2. Discuss the questions in a class.

    1. “The Natural World” what does it mean to you?

    2. Have you ever been injured by an animal? If so, what is the story behind?

    3. How do you think the world will look in 50 years’ time?

    4. Do you think we are doing enough to save endangered species? Give some examples.


    Use the following phrases:

    In my opinion …

    I think …

    In my view …

    I agree with …

    I see your point …

    I support your view …

    I take a different view …

    I don’t agree with …

    I see your points, but …

    Points ___/4


    Task 3. Grammar

    Change the following sentences from active voice to passive voice.

    1. The dog chased the cat.

    2. The dog bit the boy.

    3. The peon rang the bell.

    4. Ram played hockey.


    Points ___/4











































    Assessment criteria

    Task

    Descriptor

    Mark

    A learner

    Recognize the main idea in the conversation while listening.

    Show the ability to use the appropriate sentence structure and the words correctly.

    1

    Seven

    1

    Swimsuits

    1

    Hot

    1

    Afternoon

    1

    Shop

    1

    Grammar

    3

    The cat was chased by the dog.

    The boy was bitten by the dog.

    The bell was rung by the peon.

    Hockey was played by Ram



    1

    1

    1

    1

    Express thoughts about the given topic in the conversations.

    Support a talk with peers while agree, disagree and discuss the order of actions and plans to fulfill the tasks.

    2

    conveys ideas clearly;

    1

    makes an argument and gives reasons;

    1

    uses the phrases that express the opinion;

    1

    uses a range of appropriate vocabulary;

    shows a good degree of control of a range of simple and some complex grammatical forms.

    1


    Total marks

    13





































    Summative assessment for the unit «The Natural World»

    II- VARIANT


    Learning objectives

    8.2.1.1(8.L1) Understand with little or no support the main points in extended talk on a wide range of general and curricular topics

    8.2.7.1(8.L7) Recognize typical features at word, sentence and text level of a growing range of spoken genres

    8.3.3.1(8.S3) Give an opinion at discourse level on a wide range of general and curricular topics

    8.3.5.1(8.S5) Interact with peers to negotiate, agree and organize priorities and plans for completing classroom tasks

    8.6.9.1 (8.UE9) Use appropriately a variety of active and passive simple present and past forms.



    Assessment criteria

    • Recognize the main idea in the conversation while listening

    • Show the ability to use the appropriate sentence structure and the words correctly

    • Express thoughts about the given topic in the conversations

    • Support a talk with peers while agree, disagree and discuss the order of actions and plans to fulfill the tasks


    Level of thinking skills

    Knowledge and comprehension

    Higher order thinking skills

    Duration

    20 minutes

    Listening


    Task 1. Listen and choose a correct alternative to complete the sentences

    https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Listening_comprehension/The_nature_xl1289391ni


    1. The Cascades tour includes a walk to the waterfalls///visitor centre

    2. The tourists will see scorpions///snakes at the wildlife park.

    3. The tourists should bring food/a hat to the wildlife park.

    4. The tourists will pass through valleys/parks on the hill tour.

    5. The shop sells chocolate / honey.

    Points ___/5



    Speaking

    Task 2. Discuss the questions in a class.

    What are some animals you might find in the forest?

    What types of plants would you expect to find in the forest? What types of plants and animals live in a rain forest?

    What are the names of the four seasons?

    What types of weather do you usually find in the spring, summer, fall, and winter where you live?

    How does a temperate forest differ from a tropical forest? Why is it important to know about the weather?


    Use the following phrases:

    In my opinion …

    I think …

    In my view …

    I agree with …

    I see your point …

    I support your view …

    I take a different view …

    I don’t agree with …

    I see your points, but …

    Points __/4

    Task 3. Grammar

    Change the following sentences from active voice to passive voice.

    1. Miss Mary teaches us English.

    2. Raj caught the ball.

    3. Children like sweets.

    4. Rita will take a photograph.

    Points __/4













































    Assessment criteria

    Task

    Descriptor

    Mark

    A learner

    Recognize the main idea in the conversation while listening.

    Show the ability to use the appropriate sentence structure and the words correctly.

    1

    Waterfalls

    1

    Snakes

    1

    A hat

    1

    Valleys

    1

    Honey

    1


    Grammar

    3

    English is taught to us by Miss Mary.

    The ball was caught by Raj

    Sweets are liked by children.

    A photograph will be taken by Rita



    1

    1

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Тест 8 сынып
    30.01.2024
    2384
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Турлуглова Ботагоз Куатовна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации