Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    SUMMATIVE ASSESSMENT TASKS FOR TERM 2

    Summative Assessment for the unit «Virtual reality»

    Learning objectives

    10.2.1 Understand the main points in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics, including talk on a limited range of unfamiliar topics

    10.3.3 Explain and justify own and others’ point of view on a wide range of general and curricular topics

    10.6.9 Use appropriately a wide variety of active and passive

    simple present and past forms and past perfect simple forms in narrative and reported speech on a wide range of familiar general and curricular topics

    Assessment criteria


    • Recognise the main idea with no support in long talks on different topics

    • Provide a point of view in conversations and discussions, defend and deliberately explain ideas, statements by giving arguments, reasons

    • Apply active and passive simple present and past forms and past perfect simple forms


    Level of thinking skills


    Application

    Higher order thinking skills

    Duration


    20 minutes


    Listening

    Task 1. Listen to the conversation and mark the sentences 1-6 True or False.:

    Go to this link to listen: https://www.youtube.com/watch?v=HRzobEK03mY (listen from 0.14 until 2.21)


    1. Virtual reality or VR is about computer technologies.

    True

    False

    2. Virtual reality does not allow the user to interact with space.

    True

    False

    3. VR has been defined as a realistic and immersive simulation.

    True

    False

    4. A person when using virtual reality equipment can move in it.

    True

    False

    5. Virtual realities create sensory experiences such as touch, hearing and smell.

    True

    False

    6. Some VR systems can spread vibrations to the user via the game controller.

    True

    False


    Speaking

    Task 2. Learners work in small groups (3-4 learners). Each group gets cards and they answer the questions demonstrating equal contribution to the discussion. Questions for discussion may be changed/ adapted by the teacher beforehand. There is no need to discuss every question. Learners can choose a couple of questions to discuss. Learners are encouraged to explain their answers and giving comments.


    This is as a group discussion. Answer the questions demonstrating equal contribution to the discussion.






    Criteria for speaking:

    • contribute equally to the group discussion;

    • give and explain your opinion;

    • use active and passive simple forms;

    • respond to questions by agreeing and/or disagreeing;  speak fluently.



    Possible questions for discussion.

    1. Do you think virtual reality will be popular in future? Explain your opinion.

    2. How are virtual reality and augmented/integral reality the same and how are they different? Which of the two technologies do you expect to be more popular in the future? Explain and support your opinion.

    3. Do you think virtual reality and augmented/integral reality technologies can impact our social-emotional development or interpersonal skills? How and in what ways? Explain and support your point of view.

    4. Do you think parents should change the parental controls on virtual reality gaming systems? Or, should children be trusted to play what they like? Explain аnd support your position.



    You can use this vocabulary for discussion

    Agreeing

    • Yes, good point. You’re right…

    • There are many reasons for …

    • There is no doubt about it that…

    • I simply must agree with that…

    • I am of the same opinion…

    • I completely/absolutely agree with …

    Disagreeing

    • I see your point, but … I think so too..

    • I’m not so sure about that…

    • Yes, but … I couldn’t agree more…

    • Maybe, but the problem is that …

    • I am of a different opinion because …

    • I cannot share this / that / the view…

    • Unlike … I think …


    Set the time; remind learners about criteria for speaking. While learners talk on topic, teacher should make notes to assess the conversation. Put a tick against the criteria if it fits with learner’s answer. In comments’ section teacher writes down learners’ common mistakes as well as good points in order to give constructive feedback after the speaking test.


    Assessment criteria

    1

    explains his/her ideas;

    2

    uses active and passive simple present and past forms and past perfect simple forms accurately;

    3

    gives arguments with reasons and examples;

    4

    comments other’s viewpoints;

    5

    gives comprehensible and clear views to questions

    Teacher comments:


    14

    Assessment criteria

    Task

    №

    Descriptor

    Mark

    A learner

    Recognise the main idea with no support in long

    talks on different topics


    1

    chooses True/T for the1st statement;

    1

    chooses False/F for the 2nd statement;

    1

    chooses True/T for the 3rd statement;

    1

    chooses False/F for the 4th statement;

    1

    chooses True/T for the 5th statement;

    1

    chooses True/T for the 6th statement;

    1

    Provide a point of view in conversations and discussions, defend and deliberately explain ideas, statements by giving arguments,

    reasons

    Apply active and passive simple present and past forms and past perfect simple forms

    2

    gives comprehensible and clear views to questions;

    1

    comments on other’s viewpoints;

    1

    justifies and explains his/her opinion;

    1

    uses active and passive simple present forms accurately;

    1

    uses active and passive simple past forms accurately;

    1

    uses past perfect simple forms accurately.

    1

    Total marks

    12


    Rubrics for providing information to parents on the results of Summative Assessment for the unit «Virtual reality» Learner’s name ___________________________________________________________________


    Assessment criteria


    Level of learning achievements


    Low

    Middle

    High

    Recognise the main idea with no support in long talks on different topics

    Experiences difficulties in identifying the main information in long talks that lead to some misunderstanding of the content.

    Shape1

    Experiences some difficulties in identifying the main information in long talks that lead to some misunderstanding of the content.

    Shape2

    Clearly identifies the main information in long talks while listening. Completes the task mostly correctly.

    Shape3

    Provide a point of view in conversations and discussions, defend and deliberately explain ideas, statements by giving arguments, reasons

    Apply active and passive simple present and past forms and past perfect simple forms

    Experiences difficulties in using active and passive simple present and past forms and past perfect simple forms as well as when providing his/her point of view and in explaining ideas. Gives short responses or shows no attempts to comment classmates’ responses in the course of the discussion.

    Shape4

    Experiences some difficulties in when providing response and in explaining ideas, gives unsupported arguments with no examples.

    Shows some inaccuracies while using active and passive simple present and past forms and past perfect simple forms in narrative and reported speech speaking on topic.

    Gives some comments to classmates’ responses in the course of the

    Shares viewpoints, gives strong arguments with examples and reasons. Minor mistakes are acceptable. Gives extended comprehensible and clear views to questions. Provides relevant comments to classmates’

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Аманчаева Лаззат Мухамбеткалиевна
    27 Қараша 2023
    1778
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Summative Assessment for the unit «Virtual reality»

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Summative Assessment for the unit «Virtual reality»

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Summative Assessment for the unit «Virtual reality»
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    SUMMATIVE ASSESSMENT TASKS FOR TERM 2

    Summative Assessment for the unit «Virtual reality»

    Learning objectives

    10.2.1 Understand the main points in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics, including talk on a limited range of unfamiliar topics

    10.3.3 Explain and justify own and others’ point of view on a wide range of general and curricular topics

    10.6.9 Use appropriately a wide variety of active and passive

    simple present and past forms and past perfect simple forms in narrative and reported speech on a wide range of familiar general and curricular topics

    Assessment criteria


    • Recognise the main idea with no support in long talks on different topics

    • Provide a point of view in conversations and discussions, defend and deliberately explain ideas, statements by giving arguments, reasons

    • Apply active and passive simple present and past forms and past perfect simple forms


    Level of thinking skills


    Application

    Higher order thinking skills

    Duration


    20 minutes


    Listening

    Task 1. Listen to the conversation and mark the sentences 1-6 True or False.:

    Go to this link to listen: https://www.youtube.com/watch?v=HRzobEK03mY (listen from 0.14 until 2.21)


    1. Virtual reality or VR is about computer technologies.

    True

    False

    2. Virtual reality does not allow the user to interact with space.

    True

    False

    3. VR has been defined as a realistic and immersive simulation.

    True

    False

    4. A person when using virtual reality equipment can move in it.

    True

    False

    5. Virtual realities create sensory experiences such as touch, hearing and smell.

    True

    False

    6. Some VR systems can spread vibrations to the user via the game controller.

    True

    False


    Speaking

    Task 2. Learners work in small groups (3-4 learners). Each group gets cards and they answer the questions demonstrating equal contribution to the discussion. Questions for discussion may be changed/ adapted by the teacher beforehand. There is no need to discuss every question. Learners can choose a couple of questions to discuss. Learners are encouraged to explain their answers and giving comments.


    This is as a group discussion. Answer the questions demonstrating equal contribution to the discussion.






    Criteria for speaking:

    • contribute equally to the group discussion;

    • give and explain your opinion;

    • use active and passive simple forms;

    • respond to questions by agreeing and/or disagreeing;  speak fluently.



    Possible questions for discussion.

    1. Do you think virtual reality will be popular in future? Explain your opinion.

    2. How are virtual reality and augmented/integral reality the same and how are they different? Which of the two technologies do you expect to be more popular in the future? Explain and support your opinion.

    3. Do you think virtual reality and augmented/integral reality technologies can impact our social-emotional development or interpersonal skills? How and in what ways? Explain and support your point of view.

    4. Do you think parents should change the parental controls on virtual reality gaming systems? Or, should children be trusted to play what they like? Explain аnd support your position.



    You can use this vocabulary for discussion

    Agreeing

    • Yes, good point. You’re right…

    • There are many reasons for …

    • There is no doubt about it that…

    • I simply must agree with that…

    • I am of the same opinion…

    • I completely/absolutely agree with …

    Disagreeing

    • I see your point, but … I think so too..

    • I’m not so sure about that…

    • Yes, but … I couldn’t agree more…

    • Maybe, but the problem is that …

    • I am of a different opinion because …

    • I cannot share this / that / the view…

    • Unlike … I think …


    Set the time; remind learners about criteria for speaking. While learners talk on topic, teacher should make notes to assess the conversation. Put a tick against the criteria if it fits with learner’s answer. In comments’ section teacher writes down learners’ common mistakes as well as good points in order to give constructive feedback after the speaking test.


    Assessment criteria

    1

    explains his/her ideas;

    2

    uses active and passive simple present and past forms and past perfect simple forms accurately;

    3

    gives arguments with reasons and examples;

    4

    comments other’s viewpoints;

    5

    gives comprehensible and clear views to questions

    Teacher comments:


    14

    Assessment criteria

    Task

    №

    Descriptor

    Mark

    A learner

    Recognise the main idea with no support in long

    talks on different topics


    1

    chooses True/T for the1st statement;

    1

    chooses False/F for the 2nd statement;

    1

    chooses True/T for the 3rd statement;

    1

    chooses False/F for the 4th statement;

    1

    chooses True/T for the 5th statement;

    1

    chooses True/T for the 6th statement;

    1

    Provide a point of view in conversations and discussions, defend and deliberately explain ideas, statements by giving arguments,

    reasons

    Apply active and passive simple present and past forms and past perfect simple forms

    2

    gives comprehensible and clear views to questions;

    1

    comments on other’s viewpoints;

    1

    justifies and explains his/her opinion;

    1

    uses active and passive simple present forms accurately;

    1

    uses active and passive simple past forms accurately;

    1

    uses past perfect simple forms accurately.

    1

    Total marks

    12


    Rubrics for providing information to parents on the results of Summative Assessment for the unit «Virtual reality» Learner’s name ___________________________________________________________________


    Assessment criteria


    Level of learning achievements


    Low

    Middle

    High

    Recognise the main idea with no support in long talks on different topics

    Experiences difficulties in identifying the main information in long talks that lead to some misunderstanding of the content.

    Shape1

    Experiences some difficulties in identifying the main information in long talks that lead to some misunderstanding of the content.

    Shape2

    Clearly identifies the main information in long talks while listening. Completes the task mostly correctly.

    Shape3

    Provide a point of view in conversations and discussions, defend and deliberately explain ideas, statements by giving arguments, reasons

    Apply active and passive simple present and past forms and past perfect simple forms

    Experiences difficulties in using active and passive simple present and past forms and past perfect simple forms as well as when providing his/her point of view and in explaining ideas. Gives short responses or shows no attempts to comment classmates’ responses in the course of the discussion.

    Shape4

    Experiences some difficulties in when providing response and in explaining ideas, gives unsupported arguments with no examples.

    Shows some inaccuracies while using active and passive simple present and past forms and past perfect simple forms in narrative and reported speech speaking on topic.

    Gives some comments to classmates’ responses in the course of the

    Shares viewpoints, gives strong arguments with examples and reasons. Minor mistakes are acceptable. Gives extended comprehensible and clear views to questions. Provides relevant comments to classmates’

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 10 сынып
    27.11.2023
    1778
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Аманчаева Лаззат Мухамбеткалиевна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации