Шылаулар мен шылау тұлғалас қосымшалардың жазылуы

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Шылаулар мен шылау тұлғалас қосымшалардың жазылуы

Материал туралы қысқаша түсінік
оқушыларға
Материалдың қысқаша нұсқасы

Шоқан Уәлиханов атындағы

мектеп-гимназиясының

бастауыш сынып мұғалімі

Байділдаева Меңдіқыз Сағынтайқызы

Қазақ тілі

Уақыты:

Кабинет:


Сабақтың тақырыбы

Шылаулар мен шылау тұлғалас қосымшалардың жазылуы


Сабақтың мақсаты

1. Шылаулар мен шылау тұлғалы қосымшалар туралы түсінік беру, жаңа сабақты меңгерту.
2. Шылаулар мен шылау тұлғалы қосымшалар туралы білім - біліктерін дамыту, сөздік қорларын молайту, сауаттылықтарын арттыру
3. Елімізді, тілімізді, салт - дәстүрімізді, тарихымызды білуге, құрметтеуге тәрбиелеу.
Сабаққа қажетті материалдар: сюжетті суреттер, үлестірмелі материалдар, маркерлер, плакаттар, интерактивті тақта

Сабақтың типі: жаңа сабақ

Сабақтың әдісі: жеке, жұпта және топта жұмыс, «Топтастыру» стратегиялары



Мұғалімнің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Психологиялық дайындық

Көктем келсе табиғат құлпырады,

Жүректерге ғажайып сыр тұнады.

Гүлге толып айнала күн жарқырап,

Жанарларда қуаныш нұр тұрады.

Үй тапсырмасын

тексеру


« Автор орындығы » әдісі

« Көктем » эссе жазу. / Шылауларды қатыстыру /


Жаңа сабақ




Гүл ектік аулаға,

Көктемде көңілді.

Бақта да, бауда да,

Ақ гүлдер өріді.

Ой қозғау.

1)  Бұл өлең жолдары ойымызға не әкелді? (көктемнің келгенін, көркем де әсем табиғат, таза ауа, айналамызға көгалдандыру жұмысын жүргізу, ауылдың келбетін көріктендіру жұмыстарына қатысу).

2)  Сұрақ-жауап арқылы ереже шығару. Өлеңде сұраққа жауап бермейтін сөздер бар ма? Бұл сөз сөйлем мүшесі бола ала ма? Мағынасы бар ма? Қалай жазылған?

3)  Сендердің жауаптарың арқылы «шылау» сөзін топтастырып жаңа тақырыптың ережесін шығарайық.

Шылау:

-      Сөз табы

-      Мағынасы жоқ

-      Сөйлем мүшесі болмайды

-      Сөзден бөлек жазылады

-      Сөз бен сөзді байланыстырады

-      Сұраққа жауап бермейді



Бейнежазба.Шылаулар мен шылау тұлғалас қосымшалардың жазылуы.

  • Балалар, не ой түйдіңдер ?

  • Сендерге түсінікті болды ма ?

1 – топ. Шылау сөздері бар 3 сөйлем жазу

2 – топ. Шылау тұлғалас қосымшасы бар 3 сөйлем жазу

3 – топ. Шылау туралы ережені постерге түсіру.

Жазылым

« Қатесін тап » әдісі / Өлеңді оқи отырып жіберілген қатені табу /

Адам да, мал да өзінше

Жүр жадырап далада.

Көктемді қарсы алып тұр

Кәрі де, жас та, бала да.

3 – жаттығу. Көп нүктенің орнына ма (ме), ба (бе), па

(пе) шылауларының тиістісін қойып жаз.

Сергіту сәті.

Оқылым.

4-жаттығу./ ауызша / Өлеңді мәнерлеп оқы. Өлеңдегі мен қай жерде шылау, қай жерде өсімдік ?

Айтылым.

Жұппен жұмыс. Көп нүктенің орнына керекті шылауды қойып, мақалды аяқта.

1.Жаман көрші-ұрыс ... керіс,
Жақсы көрші – алыс ... беріс.

2. Анаға баласы алтыннан ... қымбат.

3. Жалқаулық дерттен ... жаман.

4. Мешкейдің өзі тойса ... ,көзі тоймайды.



Ойын :Артығын тап.


Топпен жұмыс.

1 - топ.Көп нүктенің орнына тиісті шылауларды тауып жаз .
1.Ешкі төрт түлік малға жата ... ?

2. Домбыраның ішегі екеу ...?

3. Жаңбырдан соң ауа тазара ...?

4. . Керіктің мойны ұзын ... , сирағы ұзын ...?


2 - топ.Сөйлемдерді салыстырып оқы. Сөйлемдегі шылаулардың астын бір сызықпен , шылау тұлғалас қосымшалардың астын екі сызықпен сыз.


1.Оқулыққа берілген мақал – мәтелдерде, жырларда, әңгімелерде тәрбиелік мағына бар.

Оқулыққа мақал – мәтел де, жырлар да, әңгімелер де енгізілген .

2.Құр бостан – босқа айқайлама.

Бұл естілген айқай ма ?


3-топ:Көп нүктенің орнына үшін, туралы, дейін, шейін шылауларының тиістісін қойып жаз.

1. Біз мектепке ... бардық. 2. Ол балаларға атасының ерлігі ... әңгіме айтты. 3. Олжабек досының қылығы .. қатты ұялды. 4. Түске .. жұмысты бітіріп қойды. 5. Бұл кісі .. көп естіген едім.



Тыңдалым.

Ойын «Орныңды тап!»


Мен ... кітап бар. Мен ... кітап оқимын. Суыр тау .. , дала...мекендейді.Дина ... жақсы оқиды. Сәуле Сара... бірге келеді. Айгүл ... Айжан бір сыныпта оқиды.



(Берілген сөйлемде көп нүктенің орнына шылау қойылса, жай жанына тұра қаласыңдар. Ал, қосымша болса олар бірге жазылғандықтан қол ұстаса қаламыз. )



Қорытынды



«Банкі толтыру » әдісі бойынша сабақты қорыту.

Шылау:

  • Сөз табы

  • Мағынасы жоқ

  • Сөйлем мүшесі болмайды

  • Сөз бен сөзді байланыстырады т. б.



Үй тапсырмасы

2- жаттығу. Ереже жаттау

Күнделіктеріне жазады

 Рефлекция

Бүгінгі сабақтан алған әсерлеріңді стикерлерге жазып білдіріңдер.

 Бағалау

 Мақтау, мадақтау арқылы бағалау.

 





Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
17.06.2018
818
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі