Бекітемін:
Күні:
09.12.2021ж
Сынып: 8 – 9 сынып
аралығы
Математикалық
футбол
Мақсаты:
-
Оқушылардың ойлау қабілетін,
ой ұшқырлығын, ойлауға ынтасын
арттыру;
-
Оқушылардың математикалық
ойлау қабілеттерін дамыту, пәнге деген қызығушылықтарын
арттыру;
-
Ұйымшылдыққа, жауапкершілікке
тәрбиелеу.
Көрнекілігі: нақыл сөздер, ойын
алаңы, логикалық есептер, қатысушыларға «шабуылшы», «қорғауышы»,
«қақпашы» сөздері жазылған
бейджиктер
Түрі: сайыс
сағаты
Типі: ойын
түрінде
Барысы:
1-жүргізуші:
Қайырлы күн қадірменді
көрермендер!
«Математикалық футбол» ойынына
қош келдіңіздер!
Математика әлеміне
шақырамыз,
Аз да болса білімді
толтырамыз.
Қатысыңыздар,
қолдаңыздар!
Ойыннан шет
қалмаңыздар,
Ойнаңыздар,
ойланыңыздар,
Жайбарақат
болмаңыздар!
1-жүргізуші:
Кім білімді, көп оқыған болса
егер,
Бүгінгі күн жеңімпазы
болады,
Алға озар ең мықтысы
алайда
Шығуларын сұрайық жұрт
алдына!
-деп бүгінгі ойынға қатысуға
келіп тұрған 8 – 9 сынып оқушыларын ортаға
шақырамыз.
1 – топ:
СПОРТ ЖӘНЕ МАХАББАТ
тобы
-
Құлмұханбетова Мариям –
шабулшы
-
Бөлекова Айым–
шабулшы
-
Жетпісова Аңсаған–
қорғаушы
-
Сағидолла Әдиля–
қорғаушы
-
Ерболатқызы Адина –
қорғаушы
-
Қайыржанова Әсия –
қорғаушы
-
Жақсылық Фатима –
қорғаушы
-
Темірбаева Бақытнұр–
қорғаушы
-
Құлмұханбет Фатима –
қорғаушы
-
Ықылас Әсел–
қорғаушы
-
Тлепина Мариям –
қақпашы
-
-
Алашбаева Қырмызай –
шабулшы
-
Сағидуллаева Назерке –
шабулшы
-
Исаева Әсемай –
қорғаушы
-
Бажирова Інжумаржан –
қорғаушы
-
Мәжит Назым –
қорғаушы
-
Тажиева Аймира –
қорғаушы
-
Болатова Гүлсая –
қорғаушы
-
Амандық Ақерке –
қорғаушы
-
Баубекқызы Айымнұр –
қорғаушы
-
Ракип Еңлік –
қорғаушы
-
Каусова Самира –
қақпашы
1-
жүргізуші:
Ойыншылардың дайындығын,шапшаңдығы мен
ептілігін бағалап, сараптау үшін әділқазылар алқасымен
таныстырайық:
-
Мектебіміздің әдістемелік ісі жөніндегі
орынбасары: Джамантаева З.Д.
-
Жаратылыстану математика бірлестігінің
жетекшісі: Ажниязова Г.Т.
-
Информатика пәні
мұғалімі:М.А.Ауезова
1-жүргізуші:
Жеребе тасталып, командалар ретін анықтау:
8-9 сыныптар, 8-9 сыныптар Топ атын, ұрандарын таныстыру.
(Разминка)
Сұрақ:
Қазақстанық футбол камандалары «Спорт және
Махаббат»-«Иллинойс», Математика мен футбол арасында ұқсастық бар
ма?
Осы ойынға футболист ретінде келдің бе? Әлде,
математик ретінде келдің бе?Қай қомандаға
жанкүйерсің?
Ойынның
шарттары:
-
Ойын 2 топтың сайысы түрінде
өтеді. Әр топ 1 қақпашыдан, 8 қорғаушыдан және 2 шабуылшыдан
тұрады.
-
Ойын алаңы 5 бөлікке
бөлінген:
-
Ойын кезінде ойын шартын 2 рет
бұзушылар басқа ойыншымен
ауыстырылады.
1-жүргізуші:
Ойын «доп лақтырудан»
басталады. Есеп шарты оқылады. Есепті ойынды бастайтын топтың
шабуылшысы мен қарсылас топтың қорғаушылары орындайды. Есеп
шығарылса, қатысушы қолын көтеріп, жүргізушінің рұқсатымен есептің
жауабын айтады.
Егер қорғаушылар жеңсе, осы
топтың шабуылшылары мен екінші топтың қорғаушылары ғана
ойнайды.
Егер шабуылшылар жеңген болса,
онда доп қақпашылардың бөлігіне өтіп, қарсылас топтың
қорғаушыларының орнына қақпашы
ойнайды.
Егер қақпашы дұрыс жауап
бермесе, ал шабуылшылар дұрыс жауап берсе, онда қақпаға гол
соғылған болып есептеледі.
1. Топты
таныстыру:
2. Доп
алу
3. Математикалық
футбол
2. Доп
алу
Қара, жара, жоба, қора, қожа сөздеріндегі
әріптер белгілі бір цифрлармен белгіленген, Қора сөзінің сандық
белгісін табыңдар?
А)5143
В)4373
С)5373
Д)5173
Е)4163
Жауабы:
5173
Шешуі:
Ең алдымен, сөздерге қарасақ, барлығында "а"
әріпі Бар, ал жауаптардың барлығында "3" саны Бар, демек а=3 деп
аламыз. Содан соң, "р" әріпіне қарасақ, оның саны 3еу, соған сәйкес
"7" саны да үшеу, бұл дегеніміз р=7. Келесілері де үш-үштен, яғни
қ=5, ж=4, о=1. Бұл жерде "б" әрі арқылы жауапты тез табуға болады,
өйткені ол осы сөздерде кездесетін жалғыз әріп. Соған сәйкес
жауаптардан жалғыз санды іздейміз, ол 6 ға
тең.
3. Математикалық
футбол
Тапсырмалар:
-
түбірді тауып,
оның болғандағы мәнін
есептеңіз. Жауабы:
4,5
-
Бөлшекті
қысқартыңдар: Жауабы:
-
Кітапта 240 бет бар және оның
60 парағының қалыңдығы 1 см екендігі белгілі болса, кітаптың
қалыңдығы қандай? Жауабы: 2 см
-
Қайрат Жанардан кіші, бірақ
Талғаттан үлкен. Ал Ажар Жанардан үлкен болса, ең үлкені
қайсы? Жауабы:
Ажар
-
Есептеңіз: Жауабы:
4
-
Өрнекті
ықшамдаңыздар: Жауабы:
-xy
-
Пусик, Усик, Масик атты
тышқандар ойын алаңында ойнап жүр. Пусик құмда және доппен ойнаған
жоқ, Усикте құммен ойнамады. Әр тышқанның атын анықтап жаз. Құмда
ойнап отырғаны ... ? Доппен ойнап жүргені ...? Секірпемен секіріп
жүргені ... ? Жауабы: Пусик –
секріу, Усик – допта, Масик –
құмда
-
Ребусты
шеш:
УМ
ШУМ
ВМШ Жауабы:
74+874=948; 62+462=524.
-
Теңдеуді
шешіңіз: Жауабы:
-
Көпмүшенің мәнін
табыңдар. , мұндағы
.
Жауабы:
-456
-
Сандар белгілі бір ережемен
жазылған. Келесі 3 санды анықта: 9, 7, 10, 8, 11, 9, 12, ... .
Жауабы: 10, 13, 11.
-
Маша мен Катя 40кг, Катя мен
Света 50 кг, Света мен Даша 60 кг, Даша мен Галя 70 кг, Маша мен
Галя 80 кг. Қыздардың әрқайсысының салмағы
қандай? Жауабы: Даша 20 кг,
Маша 30 кг, Света 40 кг, Катя 10 кг, Галя 50
кг.
-
Асхатта 1, 2, 3, 4 цифрлары
жазылған карточкалар бар. Ол үштаңбалы сандар құрастырды. Сонда
6-ға бөлінетін неше үштаңбалы сан құрастыруға болады? Жауабы:
6.
-
Жанұядағы әр баланың ең
болмағанда 1 апасы (немесе қарындасы) және 1 ағасы (немесе
қарындасы) болатын болса, жанұяда кем дегенде неше бала болуы
мүмкін? Жауабы: 4.
-
Салмақтары 1,2, 3, 4, 5, 6, 7
грамм болатын алмаз тастарды салмақтары тең болатындай етіп, төрт
сандықшаға қалай орналастыруға
болады?
Жауабы: 7
грамнан.
Бір кірпіштің салмағы жарты
кірпіш пен 2 килограмға тең. Бір кірпіштің салмағы
қандай?
Жауабы: 4
кг.
Теруші бірінші күні шығарманың
24 бетін терді. Бұл барлық шығарма беттерінің 0,3-дей. Шығарма неше
беттен тұрады?
Жауабы: 80
бет.
Баласының жасы әкесінің
жасынан 5 есе кіші, ал атасының жасынан 9 есе кіші. Үшеуінің
жастарының қосындысы 105-ке тең. Баласы неше
жаста?
Жауабы: 7
жаста.
Қабырғасы 1 метр болатын
квадратты қабырғалары 4 см болатын квадраттарға бөліп, бір қатар
қылып қойған. Қатардың ұзындығы
қанша?
Жауабы: 25
м.
Үш метрлік 60 бөренені жарты
метрден арамен неше шөркеге бөледі?
Жауабы: 300
шөркеге.
Жанұядағы әр баланың ең
болмағанда 1 апасы (немесе қарындасы) және 1 ағасы (немесе
қарындасы) болатын болса, жанұяда кем дегенде неше бала болуы
мүмкін?
Жауабы:
4.
Қандайда бір достардың
жастарының қосындысы 29. 3 жылдан кейін олардың жастарының
қосындысы 41 болды. Достардың санын
тап.
Жауабы:
4.
2004 жылдың ақпанында 5
жексенбі болды. Төртінші жексенбі нешінші
күн?
Жауабы: 22
ақпан.
Мұғалім Арманға 6 есеп берді.
Әрбір шығарылмаған есеп үшін мұғалім оған 2 қосымша есеп берді.
Нәтижесінде Арман 14 есеп шығарды. Арман неше есеп шығара
алмады?
Жауабы: 4
есеп.
4 сылақшы 6 бөлмені 5 сағатта
сырлайды. 12 сылақшы 18 бөлмені неше сағат
сырлайды?
Жауабы: 5
сағатта.
Айдос пен Жандоста бірдей ақша
бар. Жандоста Айдосқа қарағанда 10 тг артық болуы үшін бір-біріне
қанша теңге берулері керек?
Жауабы: Айдос 5 тг беруі
керек.
Қорытынды. Жеңімпаз топ
марапатталады.
2-жүргізуші: Ойынға қатысқан
оқушыларға алдағы уақытта шығармашылық табыстар тілейміз. Ойынды
тамашалаған көрермендерімізге, ойынға қатысушыларға көп
рахмет!