Тақырыбы: Табиғаттың кішкентай иелері —
жәндіктер
Мақсаты:
-
Балаларға жәндіктер туралы түсінік беру, олардың
табиғаттағы рөлін түсіндіру.
-
Танымдық, коммуникативтік, әлеуметтік,
шығармашылық, физикалық дағдыларын дамыту.
-
Табиғатты қорғауға, жәндіктерге қамқорлықпен
қарауға тәрбиелеу.

Көрнекіліктер:
Жәндіктердің суреттері (ара, көбелек, құмырсқа,
инелік), бейнеролик, QR-код (ән), жұмбақ карталары, макеттер,
үлестірмелі материалдар.

Сабақтың барысы:
I. Ұйымдастыру кезеңі
Тәрбиеші:
– Сәлеметсіңдер ме, балалар!
– Бүгін біз табиғат әлеміне ерекше саяхат жасаймыз. Табиғатта
кішкентай, бірақ өте маңызды тіршілік иелері бар. Оларды білесіңдер
ме?
Сұрақ:
– Балалар, табиғаттың кішкентай иелері кімдер?
– (Балалардың жауабы: жәндіктер.)
Тәрбиеші:
– Дұрыс, балалар! Олар – жәндіктер. Олар кішкентай болғанымен,
табиғатқа көп пайда әкеледі.

II. Негізгі бөлім
? Жәндіктер туралы қызықты
мәліметтер
1. Жәндіктердің
түрлері:
Балалар, жәндіктер табиғатта
өте көп! Олар – кішкентай, бірақ өте маңызды тіршілік
иелері.
? Көбелек – өте әдемі, түрлі-түсті
қанаттары бар.
?
Ара – бал жасайды, гүлдердің
тозаңын тасиды.
?
Құмырсқа – еңбекқор, илеу жасап өмір
сүреді.
?
Инелік – суда өсіп, кейін ұшады,
масаларды жейді.
?
Шегіртке – секіріп жүреді, шөппен
қоректенеді.
?
Қоңыз – мықты, кейбіреуі топырақта
тұрады.
?
Божья коровка (Көктем
көбелегі/Божья коровка) – қызыл түсті, үстінде қара
нүктелері бар.

2. Жәндіктер қайда мекен
етеді?
Жәндік атауы
|
Мекен ету
ортасы
|
Көбелек
|
Гүлдер, бау-бақша
|
Ара
|
Ұя, ағаш қуыстары, омарта
|
Құмырсқа
|
Жер астындағы илеу, ағаш
түбінде
|
Инелік
|
Көл, өзен жағалауы, шалғын
|
Шегіртке
|
Шөп арасында, егістікте
|
Қоңыз
|
Жерде, ағаштың астында, шіріген
жапырақта
|
Божья коровка
|
Гүлдер, ағаш жапырақтарында
|
? Балаларға қызықты
фактілер:
⭐ Көбелектердің қанатында мыңдаған ұсақ түсті қабыршақтар болады,
сол үшін олар түрлі-түсті!
⭐ Аралар бір
күнде 50-ден астам гүлге қона алады! Олар болмаса, бал да, жеміс те
өспейді.
⭐ Құмырсқалар –
өте еңбекқор! Олар дәнді, жапырақты жинап, ұяларына
тасиды.
⭐ Инеліктер –
суда жұмыртқалайды, олардың балапандары суда өмір сүріп
өседі.
⭐ Шегірткелер өте
ұзақ секіреді, тіпті өз денесінен 10 есе биікке!
⭐ Божья коровка –
бау-бақша қорғаушысы. Ол өсімдіктерге зиян келтіретін ұсақ
жәндіктерді жейді.

3. Балаларға сұрақтар (қызығушылығын ояту
үшін):
– Балалар, сендер көбелекті қай кезде
көрдіңдер?
– Құмырсқалар қалай жұмыс істейді екен?
– Аралар бізге қандай сыйлық береді?
– Шегіртке қалай секіреді?
– Инелік қайда өмір сүреді?

4. Мақал-мәтелдер:
? "Еңбек етсең – емерсің"
(құмырсқадай еңбекқор болайық)
? "Гүл өссе – жердің көркі,
Көбелек ұшса – көктің көркі."
? "Жұмыс қылған, шаршамайды,
Еңбек еткен, аш қалмайды."

5. Жұмбақтар:
1️ Гүлден гүлге қонады,
Тозаң теріп алады. (Көбелек)
2️ Илеуінен шықпайды,
Жұмыссыз бір тұрмайды. (Құмырсқа)
3️ Шөпті бассаң секіреді,
Әдемі әнін береді. (Шегіртке)
4️ Кішкентай қызыл қалпақ,
Қара ноқат – сәндік тақ. (Божья коровка)

6. QR-код арқылы тыңдауға болатын
әуен:
"Көбелек" әні (Қимылды
ойынға):
? Тыңдау үшін
басыңыз
(немесе сілтеме арқылы QR-код жасап бере аламын)
1. Жұмбақтар арқылы қызығушылық
ояту
? Кішкентай ғана,
Қанаты бар, әні бар. (Көбелек)
? Кішкене ғана шар сияқты,
Тікенекпен тұмшаланған.
Ұшпайды, бірақ шағады. (Қоңыз)
? Кіп-кішкентай, қара,
Илеуі бар далада. (Құмырсқа)
Тәрбиеші:
– Өте жақсы, балалар! Бұл – табиғаттың кішкентай
еңбекқорлары!

2. Көрнекілік арқылы
түсіндіру
Тәрбиеші:
– Балалар, жәндіктер – табиғаттың тазалаушысы. Олар гүлден гүлге
қонып, табиғатты сәндейді, тозаң тасиды.
Тәрбиешінің ақпараттары:
-
Көбелек –
гүлдердің сұлулығы, тозаңдандырушы.
-
Ара –
бал береді, гүлдердің досы.
-
Құмырсқа –
еңбекқор, үнемі жұмыс істейді.
-
Инелік –
ұшатын шебер, маса, шыбындарды жейді.
Тәрбиеші:
– Балалар, егер жәндіктер болмаса, гүлдер өспейді, жемістер
болмайды. Сондықтан жәндіктерді қорғау керек.

III. Дамытушы ойындар
1. "Кім қайда тұрады?" (Таным, коммуникативтік
дағды)
Мақсаты: Жәндіктердің тіршілік ортасын
білу.
Шарты: Суреттер беріледі: гүл, ұя, ағаш, жер. Балалар
жәндіктерді дұрыс орналастырады.
Тәрбиеші сөзі:
– Балалар, көбелек қайда тұрады? (Гүлде)
– Құмырсқа ше? (Илеуде)

2. "Жәндіктер қалай дыбыстайды?"
(Коммуникативтік, әлеуметтік дағды)
Мақсаты: Жәндіктердің дыбысын таныту.
Шарты:

3. "Жәндіктерді құрастыр" (Шығармашылық,
таным)
Мақсаты: Қол
моторикасын дамыту.
Шарты: Түрлі түсті қағаз, стикер, қарындаш арқылы
балалар өз жәндіктерін құрастырады.
Тәрбиеші:
– Балалар, қиялыңды қосып, жәндіктер жаса!

4. "Ұша ма, жүре ме?" (Таным,
физикалық)
Мақсаты: Жәндіктерді ұшатын, ұшпайтын деп
ажырату.
Шарты:

IV. Сергіту сәті (Қимылды
ойын)
? "Көбелек" әніне
қимыл:
➡️ QR-код арқылы тыңдау үшін
сілтеме (мысалы)
Қимылдар:

V. Мақал-мәтелдер (Коммуникативтік,
әлеуметтік)
? "Еңбек етсең – емерсің"
(Құмырсқадай еңбекқор болу
үшін)
? "Бір гүлдің сәні –
көбелек"
? "Шақпаған ара бал
береді"

VI. Қорытынды бөлім
Сұрақтар:
– Қандай жәндіктерді білдіңдер?
– Олар неге керек?
– Жәндіктерге не істеуге болмайды?
– Қалай қорғауға болады?
Тәрбиеші:
– Дұрыс, балалар, біз бүгін кішкентай жәндіктер жайлы көп білдік!
Олар табиғаттың сұлулығы мен пайдасын әкеледі
екен.

VII. Қорытынды ойын: "Дұрыс па, бұрыс
па?"
Мақсаты: Бекіту.
Шарты:
Мысалы:
-
Ара
бал береді. (Дұрыс)
-
Құмырсқа ұшады. (Бұрыс)
-
Көбелек – гүл досы. (Дұрыс)
✅ Қорытынды:
Балаларға жәндіктердің
әрқайсысы табиғатқа пайда әкелетінін түсіндіру, оларды қорғау
керектігін айту.
Балалар сабақ соңында:
-
Жәндіктердің түрлерін атай
алады.
-
Олардың қайда тұратынын біледі.
-
Қалай пайда әкелетінін
түсінеді.
✅ Күтілетін нәтиже:
-
Жәндіктерді таниды, атайды.
-
Табиғатқа қамқорлық жасауға
үйренеді.
-
Танымдық, тілдік, шығармашылық, қимыл дағдылары
дамиды.