2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Табиғаттың кішкентай иелері

Табиғаттың кішкентай иелері

Материал туралы қысқаша түсінік
Балаларға жәндіктер туралы түсінік беру
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Тақырыбы: Табиғаттың кішкентай иелері — жәндіктер

Мақсаты:

  1. Балаларға жәндіктер туралы түсінік беру, олардың табиғаттағы рөлін түсіндіру.

  2. Танымдық, коммуникативтік, әлеуметтік, шығармашылық, физикалық дағдыларын дамыту.

  3. Табиғатты қорғауға, жәндіктерге қамқорлықпен қарауға тәрбиелеу.

Shape1

Көрнекіліктер:

Жәндіктердің суреттері (ара, көбелек, құмырсқа, инелік), бейнеролик, QR-код (ән), жұмбақ карталары, макеттер, үлестірмелі материалдар.

Shape2

Сабақтың барысы:

I. Ұйымдастыру кезеңі

Тәрбиеші:
– Сәлеметсіңдер ме, балалар!
– Бүгін біз табиғат әлеміне ерекше саяхат жасаймыз. Табиғатта кішкентай, бірақ өте маңызды тіршілік иелері бар. Оларды білесіңдер ме?

Сұрақ:
– Балалар, табиғаттың кішкентай иелері кімдер?
– (Балалардың жауабы: жәндіктер.)

Тәрбиеші:
– Дұрыс, балалар! Олар – жәндіктер. Олар кішкентай болғанымен, табиғатқа көп пайда әкеледі.

Shape3

II. Негізгі бөлім

? Жәндіктер туралы қызықты мәліметтер

1. Жәндіктердің түрлері:

Балалар, жәндіктер табиғатта өте көп! Олар – кішкентай, бірақ өте маңызды тіршілік иелері.

? Көбелек – өте әдемі, түрлі-түсті қанаттары бар.
? Ара – бал жасайды, гүлдердің тозаңын тасиды.
? Құмырсқа – еңбекқор, илеу жасап өмір сүреді.
? Инелік – суда өсіп, кейін ұшады, масаларды жейді.
? Шегіртке – секіріп жүреді, шөппен қоректенеді.
? Қоңыз – мықты, кейбіреуі топырақта тұрады.
? Божья коровка (Көктем көбелегі/Божья коровка) – қызыл түсті, үстінде қара нүктелері бар.

Shape4

2. Жәндіктер қайда мекен етеді?

Жәндік атауы

Мекен ету ортасы

Көбелек

Гүлдер, бау-бақша

Ара

Ұя, ағаш қуыстары, омарта

Құмырсқа

Жер астындағы илеу, ағаш түбінде

Инелік

Көл, өзен жағалауы, шалғын

Шегіртке

Шөп арасында, егістікте

Қоңыз

Жерде, ағаштың астында, шіріген жапырақта

Божья коровка

Гүлдер, ағаш жапырақтарында

? Балаларға қызықты фактілер:

Көбелектердің қанатында мыңдаған ұсақ түсті қабыршақтар болады, сол үшін олар түрлі-түсті!

Аралар бір күнде 50-ден астам гүлге қона алады! Олар болмаса, бал да, жеміс те өспейді.

Құмырсқалар – өте еңбекқор! Олар дәнді, жапырақты жинап, ұяларына тасиды.

Инеліктер – суда жұмыртқалайды, олардың балапандары суда өмір сүріп өседі.

Шегірткелер өте ұзақ секіреді, тіпті өз денесінен 10 есе биікке!

Божья коровка – бау-бақша қорғаушысы. Ол өсімдіктерге зиян келтіретін ұсақ жәндіктерді жейді.

Shape6

3. Балаларға сұрақтар (қызығушылығын ояту үшін):

Балалар, сендер көбелекті қай кезде көрдіңдер?
– Құмырсқалар қалай жұмыс істейді екен?
– Аралар бізге қандай сыйлық береді?
– Шегіртке қалай секіреді?
– Инелік қайда өмір сүреді?

Shape7

4. Мақал-мәтелдер:

? "Еңбек етсең – емерсің" (құмырсқадай еңбекқор болайық)
? "Гүл өссе – жердің көркі,
Көбелек ұшса – көктің көркі."

? "Жұмыс қылған, шаршамайды,
Еңбек еткен, аш қалмайды."

Shape8

5. Жұмбақтар:

1️ Гүлден гүлге қонады,
Тозаң теріп алады. (Көбелек)


2️ Илеуінен шықпайды,
Жұмыссыз бір тұрмайды. (Құмырсқа)


3️ Шөпті бассаң секіреді,
Әдемі әнін береді. (Шегіртке)


4️ Кішкентай қызыл қалпақ,
Қара ноқат – сәндік тақ. (Божья коровка)

Shape9

6. QR-код арқылы тыңдауға болатын әуен:

"Көбелек" әні (Қимылды ойынға):
? Тыңдау үшін басыңыз
(немесе сілтеме арқылы QR-код жасап бере аламын)


1. Жұмбақтар арқылы қызығушылық ояту

? Кішкентай ғана,
Қанаты бар, әні бар. (Көбелек)

? Кішкене ғана шар сияқты,
Тікенекпен тұмшаланған.
Ұшпайды, бірақ шағады. (Қоңыз)

? Кіп-кішкентай, қара,
Илеуі бар далада. (Құмырсқа)

Тәрбиеші:
– Өте жақсы, балалар! Бұл – табиғаттың кішкентай еңбекқорлары!

Shape10

2. Көрнекілік арқылы түсіндіру

Тәрбиеші:
– Балалар, жәндіктер – табиғаттың тазалаушысы. Олар гүлден гүлге қонып, табиғатты сәндейді, тозаң тасиды.

Тәрбиешінің ақпараттары:

  • Көбелек – гүлдердің сұлулығы, тозаңдандырушы.

  • Ара – бал береді, гүлдердің досы.

  • Құмырсқа – еңбекқор, үнемі жұмыс істейді.

  • Инелік – ұшатын шебер, маса, шыбындарды жейді.

Тәрбиеші:
– Балалар, егер жәндіктер болмаса, гүлдер өспейді, жемістер болмайды. Сондықтан жәндіктерді қорғау керек.

Shape11

III. Дамытушы ойындар

1. "Кім қайда тұрады?" (Таным, коммуникативтік дағды)

Мақсаты: Жәндіктердің тіршілік ортасын білу.
Шарты: Суреттер беріледі: гүл, ұя, ағаш, жер. Балалар жәндіктерді дұрыс орналастырады.
Тәрбиеші сөзі:
– Балалар, көбелек қайда тұрады? (Гүлде)
– Құмырсқа ше? (Илеуде)

Shape12

2. "Жәндіктер қалай дыбыстайды?" (Коммуникативтік, әлеуметтік дағды)

Мақсаты: Жәндіктердің дыбысын таныту.
Шарты:

  • Тәрбиеші жәндіктің атын атайды, балалар дыбысын келтіреді.
    Мысалы:
    – Ара – "Ззззз"
    – Шегіртке – "Шыррр"
    – Көбелек – (тыныш, дыбысы жоқ).

Shape13

3. "Жәндіктерді құрастыр" (Шығармашылық, таным)

Мақсаты: Қол моторикасын дамыту.
Шарты: Түрлі түсті қағаз, стикер, қарындаш арқылы балалар өз жәндіктерін құрастырады.
Тәрбиеші:
– Балалар, қиялыңды қосып, жәндіктер жаса!

Shape14

4. "Ұша ма, жүре ме?" (Таным, физикалық)

Мақсаты: Жәндіктерді ұшатын, ұшпайтын деп ажырату.
Шарты:

  • Тәрбиеші жәндіктің атын атайды, егер ұшса – қолды көтереді, ұшпаса – отырады.
    Мысалы:
    – Көбелек? (Ұшады – қол көтереді)
    – Құмырсқа? (Жүре алады – отырады).

Shape15

IV. Сергіту сәті (Қимылды ойын)

? "Көбелек" әніне қимыл:
➡️ QR-код арқылы тыңдау үшін сілтеме (мысалы)

Қимылдар:

  • Қанат жайып ұшу (қолдарын жайып),

  • Гүлге қону (отыру),

  • Желмен тербелу (оңға-солға иілу).

Shape16

V. Мақал-мәтелдер (Коммуникативтік, әлеуметтік)

? "Еңбек етсең – емерсің" (Құмырсқадай еңбекқор болу үшін)
? "Бір гүлдің сәні – көбелек"
? "Шақпаған ара бал береді"

Shape17

VI. Қорытынды бөлім

Сұрақтар:
– Қандай жәндіктерді білдіңдер?
– Олар неге керек?
– Жәндіктерге не істеуге болмайды?
– Қалай қорғауға болады?

Тәрбиеші:
– Дұрыс, балалар, біз бүгін кішкентай жәндіктер жайлы көп білдік! Олар табиғаттың сұлулығы мен пайдасын әкеледі екен.

Shape18

VII. Қорытынды ойын: "Дұрыс па, бұрыс па?"

Мақсаты: Бекіту.
Шарты:

  • Тәрбиеші сөйлемдер оқиды.

  • Дұрыс болса – қол шапалақтайды, бұрыс болса – "жоқ" деп айтады.

Мысалы:

  1. Ара бал береді. (Дұрыс)

  2. Құмырсқа ұшады. (Бұрыс)

  3. Көбелек – гүл досы. (Дұрыс)


Қорытынды:

Балаларға жәндіктердің әрқайсысы табиғатқа пайда әкелетінін түсіндіру, оларды қорғау керектігін айту.
Балалар сабақ соңында:

  • Жәндіктердің түрлерін атай алады.

  • Олардың қайда тұратынын біледі.

  • Қалай пайда әкелетінін түсінеді.



Күтілетін нәтиже:

  • Жәндіктерді таниды, атайды.

  • Табиғатқа қамқорлық жасауға үйренеді.

  • Танымдық, тілдік, шығармашылық, қимыл дағдылары дамиды.





03 Сәуір 2025
108
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі