Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Табыс салығы
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Бекітемін
«Арнайы пәндер»
бірлестігінің жетекшісі
___________ Ш.Е.Назарова
«___» ________ 2022ж.
Күні: 31.10.2022 ж.
Оқу тобы: АНЖ-191
Сабақтың тақырыбы: Салық жүйесінің дамуы
Сабақтың мақсаттары: Білімгерлерді өз бетінше жұмыс істеуге үйрету, сыни тұрғыда ойлау қабілетін дамыту.
Білімділігі: Жаңа сабақты түсіндіре отырып, табыс салығы ерекшеліктерін, оның түсніктері жүйесімен таны. .ьстыру. Білімгер алған білімі өз дамуына әсер ету өмірде алған білімін қолдана алу қабілетін арттыру.
Дамытушылығы: Жаңа білімді қолдану дағдысын дамыту, ақылға салу дағдысын қалыптастыру.
Тәрбиелігі: Жауапкершілікті сезіне отырып жұмыс жасауға, өз жолдасының пікірін тыңдауға тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: Жаңа сабақ
Сабақта қолданылатын әдіс-тәсілдер: Жаңа сабақты түсіндіру .
Сабақта қолданылатын көрнекі құралдар:. Буклет
Сабақ/оқу барысы
Реттік № |
Сабақ/оқу кезеңі |
Мазмұны |
1 |
Ұйымдастыру кезеңі |
Білім алушылардың сабаққа дайындығын тексеру. Журналға белгі қою. Назарларын сабаққа аудару. |
2 |
Өткен сабақтар бойынша деңгейлерін тексеру (үй тапсырмасын сұрау) |
Салық түсінігі және жүйесінің дамуы тақырыбында тест тапсырмалар орындау. |
3 |
Жаңа сабақты меңгерту (материалды) түсіндіру |
Жаңа сабақты түсіндіре отырып еңбекке таныстыру. Білімгер алған білімі өз дамуына әсер ету өмірде алған білімін қолдана алу қабілетін арттыру. |
4 |
Өтілген сабақты (материалды) бекіту |
Білімгерлердің алған білімін қысқаша түсіндіру арқылы қорытындылау |
5 |
Үйге тапсырма |
Табыс салығына жалпы шолу. |
6 |
Сабақ/оқу қорытындысын жасау, бағалау |
Жаңа сабақты пысықтау. |
Арнайы пәндер оқытушысы: Г.А.Байтерекова
Салық– мемлекеттік, кооперативтік, қоғамдық және басқа кәсіпорындар мен ұйымдардан алынған жалақы мен басқа да табыстардан ұсталатын салық. Ол төлеушілердің топтары мен табыстың мөлшері бойынша сараланып, үдемелі ставка бойынша төленеді.
Табыс салығы жеке немесе заңды тұлғаларға (салық төлеушілерге) салынатын салық, бұл тиісті кіріске немесе пайдаға (салық салынатын табысқа) байланысты өзгереді. Табыс салығы, әдетте, салық ставкасының салық салынатын кірісті көбейту нәтижесі ретінде есептеледі. Салық ставкалары салық төлеушінің типіне немесе сипаттамаларына байланысты әр түрлі болуы мүмкін.
Салық төлеушілер және ставкалар
Жеке тұлғаларға көбінесе корпорацияларға қарағанда әртүрлі мөлшерлеме бойынша салық салынады. Жеке адамдарға тек адам жатады. Елдерінен басқа салық жүйелері АҚШ заңды тұлға ретінде ұйымдастырылған жағдайда ғана заңды тұлға ретінде корпорация ретінде қарау. Мүліктер мен трестерге әдетте арнайы салық ережелері қолданылады. Басқа салық салынатын субъектілер әдетте серіктестік ретінде қарастырылады. АҚШ-та көптеген ұйымдар корпорация немесе серіктестік ретінде қарауды таңдай алады. Серіктестік серіктестері осындай серіктестік баптарындағы олардың үлестеріне тең кірістер, аударымдар және несиелер бар ретінде қарастырылады.
.
Салық ставкалары әртүрлі. Кейбір жүйелер жүктейді кірістің жоғары мөлшеріне жоғары ставкалар. Мысалы: Elbonia салығы E.10,000-ден төмен салықты 20% -ке, ал басқа кірісті 30% -ке салықтайды. Джоның 15 000 кірісі бар. Оның салығы - Е.30000. Салық мөлшерлемелерінің кестесі жеке тұлғалар үшін отбасылық жағдайына байланысты өзгеруі мүмкін. Екінші жағынан, Үндістанда плиталар мөлшерлемесі жүйесі бар, мұнда жылына 2,5 лирден төмен кіріс үшін салық нөлдік пайызды құрайды, табысы плита ставкасында кірісі 2,50,001 INR мен 5,00,000 INR аралығында 5% құрайды. Осылайша, ставка әр тақтаға көтеріліп, кірісі 15 00000 жоғары адамдар үшін 30% салық мөлшерлемесіне дейін жетеді.
Резиденттер мен резидент еместер
Резиденттерге, әдетте, резидент еместерден басқаша салық салынады. Резидент еместерге юрисдикция шеңберінде алынған кірістердің нақты түрлерінен басқа салық салулар аз. Қараңыз, мысалы, бойынша салық салуды талқылау шетелдік тұлғалардың Америка Құрама Штаттары. Алайда, тұрғындарға, әдетте, бүкіл дүниежүзілік кірістерге салық салығы салынады.[1 ескертулер] Бірнеше мемлекет (атап айтқанда Сингапур және Гонконг) салық төлеушілерге тек елде тапқан немесе ақша аударған кірісіне салық салады. Салық төлеуші салық резиденті болып табылатын бір елде салық төлеуге, сондай-ақ ол резидент емес болып табылатын басқа елге салық төлеуге мәжбүр болатын жағдай туындауы мүмкін. Бұл салық төлеуші бір операция үшін резидент және резидент емес ретінде бағаланатын елдер енгізген қосарланған салық салуды болдырмау туралы келісімді бағалауды қажет ететін қосарланған салық салу жағдайын тудырады.
Жеке адамдар үшін тұрғылықты жерді елде 183 күннен артық болу деп жиі анықтайды. Көптеген елдер ұйымдардың тұрғылықты жерін ұйымның немесе басқару мен бақылаудың орнына негіздейді. The Біріккен Корольдігі тұрудың үш деңгейіне ие.
Табысты анықтау
Көптеген жүйелер резиденттер үшін салық салуға жататын табысты кеңінен анықтайды, ал резидент еместер тек нақты кірістерге салық салады. Жеке тұлғалардың кірісіне кіретіндер ұйымдар кірістерінен өзгеше болуы мүмкін. Кірісті тану мерзімі салық төлеушінің түріне немесе табыс түріне қарай әр түрлі болуы мүмкін.
Табысқа, әдетте, салық төлеушіні байытатын түсімдердің көптеген түрлері, соның ішінде қызметтер үшін өтемақы, тауарларды немесе басқа мүлікті сатудан түскен пайда, пайыздар, дивидендтер, жалдау ақысы, роялти, аннуитеттер, зейнетақылар және басқа да барлық түрлер кіреді.[41] Көптеген жүйелер кіріс бөлігінен немесе барлығын алып тастайды перзентхана немесе басқа ұлттық зейнетақы төлемдері. Салық жүйелерінің көпшілігі жұмыс берушілер ұсынатын немесе ұлттық сақтандыру жүйелеріне сәйкес медициналық көмекке кірістерді алып тастайды.
Шегерімге жол беріледі
Барлық дерлік салық салу жүйелері резиденттерге бизнестегі жалпы табысты және басқа да аударымдардың кейбір түрлерін азайтуға мүмкіндік береді. Керісінше, резидент еместерге, әдетте, көптеген түрлер бойынша кірістердің жалпы сомасынан және юрисдикция шеңберінде алынған таза бизнес кірістерінен салық салынады.
Сауда-саттық, бизнес, жалға беру немесе басқа да кірістер әкелетін қызметке жұмсалған шығындар негізінен алынып тасталады, бірақ кейбір шығыстар мен қызмет түрлеріне шектеулер қойылуы мүмкін. Іскери шығыстарға қызметке арналған барлық шығындар кіреді. Іс-әрекетте пайдаланылған активтердің шығындарын өтеу үшін үстемеақы (капиталдық төлем немесе амортизациялық аударым ретінде) әрдайым дерлік рұқсат етіледі.
Кәсіптен түскен пайда
Жеке немесе заңды тұлғалар жүргізген кәсіпкерлік қызметтен алынған таза кірістерге ғана салық салынады, ерекше жағдайларды қоспағанда. Көптеген елдер іскери кәсіпорындардан қаржылық есеп беруді талап етеді[42] тексерілуі керек. Бұл елдердегі салық жүйелері көбінесе салық салынатын кірісті сол қаржылық есептілікке аз ғана түзетулер енгізілген табыс ретінде анықтайды. Бірнеше юрисдикциялар таза кірісті кейбір бизнес түрлері үшін, әсіресе резидент еместердің филиалдары үшін жалпы кірістің тіркелген пайызы ретінде есептейді.
Несиелер
Барлық жүйелер тұрғындарға рұқсат береді несие сол сияқты басқа юрисдикцияларға төленген табыс салығы үшін. Осылайша, басқа елдерге төленген табыс салығы үшін ұлттық деңгейде несие алуға рұқсат етіледі. Көптеген табыс салығы жүйелері әр түрлі несиелерге рұқсат береді, және мұндай несиелер көбіне юрисдикцияға тән.
Баламалы салықтар
Кейбір юрисдикциялар, атап айтқанда АҚШ және оның көп бөлігі мемлекеттер және Швейцария, әдеттегі табыс салығына немесе балама салыққа неғұрлым жоғары салығын салыңыз. Швейцария мен АҚШ штаттары әдетте мұндай салықты тек корпорацияларға салады және оны капиталға немесе соған ұқсас шараға негіздейді.
Әкімшілік
Табыс салығы негізінен екі тәсілдің бірімен жиналады: арқылы ұстау салық көзінен және / немесе тікелей салық төлеушілер төлейтін төлемдер арқылы. Барлық дерлік юрисдикциялар төлем жасаушылардан немесе резидент еместерден осындай төлемдерден салық салығын ұстауға міндеттейді. Ұстап қалуға жататын сома салықтың өзі белгіленген мөлшерлеме бойынша тіркелген пайыз болып табылады. Немесе ұстап қалуға жататын соманы елдің салық әкімшілігі немесе салық әкімшілігі ұсынған формулаларды қолдана отырып төлеуші анықтай алады. Төлеушілер, әдетте, төлем жасаушыға немесе үкіметке анықтама жасау үшін қажетті ақпаратты ұсынуға міндетті. Қызметкерлерге ұстауды көбінесе «еңбекақыны төлеу» деп атайды немесе «барған кезде төлеңіз».
.
Қорытындылау:
Жаңа сабақты пысықтау
Үй тапсырмасы:
Табыс салығы туралы мазұмындау.