
1
1
Педагогика 2019 2
3
4
5

2
« Ақпаратты тарату жəне мəселелерді
шешу мақсатында ой бөлісу»
сипаттамасына тəн білімді игеру үлгісі
(Александр) талқылау
« Бастаған істі аяғына дейін жеткіз, өз
əрекетіңді жоспарла» ережесі қай
принципке жатады жүйелілік
« Жабық» сұрақтардың балама атауы
төмен дәрежелі
« Жаңа педагогика» тəсілдемесінің
аясында ақпараттық – коммуникациялық
технологияларды қолдану барысында
оқушылар сайтта ақпаратты
жариялайды
« Жаңа педагогика» тəсілдемесінің
аясында ақпараттық – коммуникациялық
технологияларды қолдану барысында
оқушылар электронды поштаны
қолданады
« Жеңілден ауырға, белгіліден белгісізге,

3
қарапайымнан күрделіге» деген ереже
қандай принципке жатады бірізділік пен
жүйелілік
« Көпіршелер» деп саналу үшін оқыту
мен оқуда қарастырылатын жағдайдың
бірі оқушыларға өз бетінше орындай
алмайтын тапсырманы орындауға
мүмкіндік беру
« Қара жəшік» ішіндегі жұмысты
көрсетіңіз Оқушымен бірге
критерийлерді талдау
« Мұғалім сабақта білім əліменіе терезе
ашып қана қоймай, өзіне де көрсетеді,
оқушылар алдында өзінің рухани əлемін,
рухани байлығын ашады»
В.А.Сухомлинский
« Мұғалімдерге ең тамаша міндет
жүктелген, Күн астында одақ тұрған
ешнарсе жоқ» деп жазған
Я.А.Коменский
« Оңайдан қиынға» ережесі қай

4
принципке жатады түсініктілік
« Өзгелерден қарағанда жоспарлауға көп
уақыт жұмсайды, бірақ жоспарды тез
жүзеге асыратын оқушы» сипатына
сəйкес келетін өлшем ойлау қабілетінің
жылдамдығы
« Таңба арқылы елестету қабілетіне
қатысты» ерекшелігі бар жады түрі
Семантикалы
« Тəрбие» ұғымының анықтамасы
Қоғамдық өндірістік және ... даярлауды
мақсат етіп қойған, жеке ... процесі
Əр сабаққа дайындалу үшін ең алдымен
оның мақсатын анықтауды талап ететін
принцип мақсаттылық
Əрқайсысында анықталған
тапсырмаларды шешетін əртүрлі жəне
қайталанатыністердің көмегімен
оқушылардың оқу іс - əрекетін басқару
əдісі жаттығу
Əрқашанда пайымдау, қорыту жəне

5
дəлелдеуді талап ететін оқыту əдісі
түсіндіру
Lesson study кезеңдерінің бірі - «
Қатысушылардың өткізілген сабақ
бойыншаоқушылардың оқу үдерісіне
қатысты барлық нəтижелерін , талдауы» .
Осыдан кейінгі кезең Зерделенген
мәселелерді негізге алаотырып, келесі
Lesson Study-ді жоспарлау
Авторитарлы тəрбие, либералды тəрбие,
демократиялық тəрбие, еркін тəрбие.
Қандай белгілер бойынша жіктелген өзара
қарым - қатынас стилі бойынша
Ағымдағы білімнің мазмұны
анықталады ....табиғат туралы
білімдер...
Адам дамуына тəрбиенің жетекшілік
ықпал етпеуінің себебі неде болуы мүмкін
мазмұны мен ұйымдастырылуындағы
олқылықтар
Адам тəжірибесінің толық тізімі алғаш

6
сақталатын жады түрі эпизодты
Адамгершілік тəрбиесінің міндеттері
Адамдарға құрмет сезімін дамыту
Адамгершілік тəрбиесі Жалпы адам
заттық құндылықтарды игеру
Адамгершілік, еңбек, ақыл - ой,
физикалық тəрбие - бұл тәрбиенің
бағыты
Адамзаттың жинақтаған тəжірибесі, заттар
мен құбылыстарды, табиғат пен қоғам
заңдарын тану нəтижесі білім
Адамның ғылыми фактілерді, ұғымдарды,
ережелерді, заңдарды, қағидаларды
түсінуі,есінде сақтауы жəне қайта
жаң,ыртуы ол білім
Адамның өзіндік жағымды салаларын
дамытуға бағытталған саналы əрекет
Өзін-өзі тәрбиелеу
Азаматтық тəрбиенің өзегі патриоттық
және интернационалистік

7
АКТ қолдануда « көрсету» оқыту
аспектісін қолданудың мақсаты тест
тапсырмаларын құрастыру жəне
сараптауы
АКТ қолдануда « көрсету» оқыту
аспектісін қолданудың мысалы оқу және
талқылау мақсатында оқушылардың
жұмыстарды алмастыруы
алғашқы кет маңызды шешімдерді талап
ететін құндылықтарды анықтау
Александердің зерттеуіне сəйкес
диалогтың бес үлгісіндегі механикалық
есте сақтау үнемі қайталап отыру
арқылы фактілерді, ойларды жаттау
Ата - анасынан ұрпақтарына қандай да бір
белгілердің, ерекшеліктердің берілуі
тұқым қуалаушылық
Аударма жасау, интерпретация,
экстраполяцияны қамтитын Блум
таксономиясының кезеңі Түсіну
Əдістемелік, тəрбиешілік, зерттеушілік,

8
кəсіптік адамгершілік, басқара білу
мəдениеті мұғалімнің
Əлеументтік желілерді қолданудың
мысалы болып табылады Қайта ұсыну
және сұқбаттасу
Əлеуметтік, танымдық жəне аффекттік
компоненттер үйлесімі « мен»
тұжырымдамасы
Əр сабаққа дайындалу үшін ең алдымен
оның мақсатын анықтауды талап ететін
принцип ғылымилық
Əр түрлі жастағы табысты сыныптарда
мұғалімнің оқу үдерісін бағыттап,
толықтырып, қолдап отыру рөлі Бейнелі-
көрнекі
Əрбір жарты жыл бойынша жасалынатын
жоспар Күнтізбелік
Əркімнің идеясы пайдалы деп
саналғанымен, мұқият бағалатын əңгіме
түрі зерттеуші әнгіме

9
Əрқайсысында анықталған
тапсырмаларды шешетін əртүрлі жəне
қайталанатын істердің көмегімен
оқушылардың оқу іс əрекетін басқару əдісі
Жаттығу
Əрқашанда пайымдау, қорыту жəне
дəлелдеуді талап ететін оқыту əдісі
түсіндіру
Б.Скиннер көзқарасы бойынша,
адамдардың лайықты істері үшін
ынталандару,лайықсыз қылықтарын
елемеу немесе жаза қолдану оперантты
шарттылы
Бағалау арқылы оқуды жақсарту үшін
енгізілуі тиіс бес түйінді фактордың бірі
оқушылардың өзін – өзі бағалауға
араластыру/ қатыстырылуы
Бағалау мақсатында жүргізілген
қадағалау нəтижелері интерпретациясы
Алынған мәлімдемелердің мәнін
анықтау

10
Бағалау мақсатында жүргізілген қадағалау
нəтижелерінің интерпретациясы
оқытудың келесі кезеңдерін жоспарлау
Бағалаудың барлық түрлеріне тəн үш
сипаттама бар. « Интерпретация»
сипаттамасына сəйкес мұғалім əрекеті
Оқушының жауабын критерийге
сәйкестендіру
Бағалаудың барлық түрлеріне тəн үш
сипаттама бар. « Қадағалау»
сипаттамасына сəйкес мұғалімнің əрекеті
оқушының сұраққа жауабын тыңдау
Бағалаудың барлық түрлеріне тəн үш
сипаттама бар. « Қорытынды»
сипаттамасына тəн мұғалім əрекетін
көрсетіңіз оқушының жауабына сәйкес
шешім қабылдау
Бағалаудың барлық түрлеріне тəн
сипаттамалардың бірі болып табылатын
қорытынды Оқушының жауабына
сәйкес қорытынды

11
Бағалаудың қай түрінде бір оқушының
жетістіктерінің белгіленген нормаларымен
немесе бірдей жастағы оқушылар
тобының қол жеткізген деңгейімен ара -
қатынасы салыстырылған соң қорытынды
жасалады оқуды бағалау
Бақылаудың ауызша əдістері
Фронтальды жауап алу
Балалар өздерінің сенім, біліміне сүйеніп,
пайымдау жасай алады деген түсінікке
негізделген оқыту ортасы Оқушыға
бағдарланған
Балалар өздерінің сенім, біліміне сүйеніп,
пайымдау жасай алады деген түсінікке
негізделген оқыту ортасы оқушыға
бағдарланған
Балаларды сүйетін, жүрек қалауымен
əрбір педагогтың қол жетерлік тəрбие мен
оқытуда тұрақты жетілдіріп отыратын
өнер педагогикалық шеберлік
Баламалы шарттардың жəне іс-əрекет

12
жоспарларының болжамды шынайы
əсерлерін көрсету үшін қолданылады
Моделдеу
Баланы өз ықтиярымен оқыту - бұл
педагогикалық жаңашылдықтың
идеясы
Баланы ықтиярымен оқыту
педагогикалық жаңашылдықтың
идеясы
Бастаған істі аяғына дейін жеткіз, өз
əрекетіңді жоспарла» ережесі қай
принципке жатады жүйелілік
Баяндап айту, əңгімелепбаяндау,
əңгімелеп бекіту,əдістерінің жататын
тобы Сөздік
Бейнелеу көрнекілігіне жатады макет
Белгілі бір жаңа енгізілімнің тиімділігіне
баға беретіндей нақты критерий
жаңашылдық
Белгілі бір тапсырманы орындаудың
алдын ала игерілетін алгоримтдерін нақты

13
пайдалануға негізделген ойлаудың түрі
репродуктивті
Берілген мысал сұрақ қоюдың қайсысына
тəн? Асқар, ережені жақсы айттыңыз. Енді
Берілген мысал сұрақ қоюдың қайсысына
тəн. Мұғалім: -Асқар, ережені жақсы
айттыңыз. Енді мысал келтіре аласыз ба? –
сынақтан өткізу
Блум таксономиясына сəйкес жаңа
үлгідегі əртүрлі тəсілдермен элементтерді
қиыстыру арқылы ақпаратты жүйелеу
деңгейі жинақтау
Блэк пен Уильям зерттеулерінде
сыныптың « қара жəшік» метафорасы
қолданылған. Осы метафораның негізгі
идеясын көрсетіңіз Оқушыларды өзін-өзі
бағалаға қатыстыру
Бранс пен Мерсердің пікірінше,
мұғалімнің оқушыларды пікірлесуге
тартуы кезінде жетілдіруі тиіс болатын
əңгіме түрі Зерттеушілік әңгіме

14
Бұл өлшемге сəйкес келетін балаларда
ерте жасынан бастаперекше қабілеттерін
ұзақ уақытқаұстай алатыны байқалады
Шоғырлану
Бұл өлшемге тəн оқушыларда «
қызығушылықты арттыру үшін қиынырақ
ойын мен тапсырмаларға ұмтылу»
байқалады күрделілікке деген
сүйспеншілік
Бұл үдеріс арқылы оқушылар түсіну,
бақылау, оқу тəжірибесіне қадағалау
қабілетіндамытады метатану
Білім алушы мұғалімнің басқаруынан
тəуелсіз болатын типті жүйенің сипатын
көрсетіңіз жұмыстың құндылығын
айқындап,
Білім беру мазмұны ғылыми білімдер,
іскерліктер мен дағдылар жүйесі
Білім беру мазмұнын анықтайтын
нормативтік құжаттар: білім беру
стандарты

15
Білім беру мазмұнын анықтауда құжаттар:
Оқу жоспары, оқу бағдарламалары
Білім берудегі инновациялық
процестердің педагогикалық маңызды
проблемасы озық педагогикалық
тәжірибені зерттеу, жинақтау және
тарату
Білім берудегі инновациялық үрдістер
дәстүрлі мәселелерді жаңаша
оптималды шешудегі педагогикалық
үрдістер
Білім мазмұнын іріктеудің тəуелділігі
оқыту мен білім беру мақсатына,
ғылыми-техникалық прогрестің
дамуына
Білімді игеруде « үнемі қайтып отыру
арқылы фактілерді, ойларды жəне
күнделікті іс-əрекеттерді жаттау» əдісі
Механикалық есте сақтау
Білімді іс-əрекет негізінде қабылдап, оның
өмірмен жəне практикамен байланысын

16
тереңдетуді талап ететін оқытудың
принципі белсенділік
Білімнің педагогикалық аспектісі
Оқушыларға ғылымды оңтайлы
түсіндіру тәсілі
Бірегей, жоғары сапалы жəне дана
нəтижелер шығатын тұлғаралық жəне
тұлғаішілік үдеріс шығармашылық
Бітіруші түлектерге ұлттық біріңгай
тестілеу өткізудегі бағалаудың мақсаты
стандартты бақылау және орындау
В.В.Давыдов бойынша оқу іс-əрекетінің
басты нəтижесі теориялық сана мен
ойлау
Ғылымдағы білімнің мазмұны анықталады
Адам, техника, қоғам, табиғат туралы
білімдер негізі ретінде
Ғылыми - жаратылыс пəндері физика,
математика, химия, биология
Ғылыми білімді игеру, арнайы жəне
жалпы білімділік іскерлік пен дағдыларды

17
қалыптастыру оқытудың қай функциясына
жатады білімділік
Ғылыми педагогикалық тəжірибеге баға
беруде басшылыққа алынатын
жаңашылдық инновацияның негізгі
критерийлері
Д.Фриманның дарынды, талантты
балаларды тексеру парағы бойынша
(мəселені шешу» өлшемнің сипаттамасы
Ақпаратты толықтырып,
қайшылықтарын анықтайды
Дəйектілікті дамытуда АКТ қолдану жəне
оқыту аспектісінің мысалы Талдау және
бағалау
Дарынды жəне талантты балаларды
анықтауда жоспарлауға көп уақыт
жұмсап, бірақ жоспарды тез жүзеге асыра
алуымен ерекшеленетін оқушының
өлшемі ойлау қабілетінің жылдамдығы
Дарынды жəне талантты балаларды
анықтауды « өз білімін жетілдіру»

18
өлшеміне сəйкескелетін балаларда көрініс
табатын ерекшелік олар өздерінің
оқуларын реттей алады
Дарынды жəне талантты оқушылардың
білімін жетілдіру бойынша қызметтің
бірінші кезеңі (Ренцулли мен Райс)
жалпы зерттеу жаттығулары
Дарынды жəне талантты оқушылардың
ынталандыруға қатысты сипаттамасын
көрсетіңіз өзін-өзі сынайды, бағалай
алады
Дарынды жəне талантты оқушыларды
ынталандырып жəне əлеуетін дамытудыға
тиімді тəсілдер экстернат және
зияткерлік тапсырма беру
Дарынды жəне талантты балаларды
анықтау өлшемдерінің ішіндегі « өз
білімін жетілдіру» өлшеміне сəйкес
келетін сипаттама Олар өздерінің
оқуларын реттей алады

19
Дарынды жəне талантты балаларды
анықтауда жоспарлауға жұмсап, бірақ
жоспарды тез жүзеге асыра алуымен
ерекшелене тін өлшемі ойлау қабілетінің
жылдамдығы
Дарынды жəне талантты оқушылардың
табандылыққа қатысты сипаттамасы өзін-
өзі сынайды, бағалай алады
Дарынды, талантты балаларды тексеру
парағы бойынша « Оқуда жəне
проблемаларды шешуде балама
шешімдерді көріп, қабылдай алады» деп
анықталған өлшем икемділік
Дарынды, талантты балаларды тексеру
парағы бойынша « оқушылар ақпаратты
біліп қана қоймай, қажет кезінде
пайдалана алады» деп анықтаған өлшем
есте сақтау және білім
Дарынды, талантты балаларды тексеру
парағы бойынша мəселені шеше алатын
оқушыларға тəн ерекшелік ақпаратты

20
толықтырып, қайшылықтарын
анықтап, мәніне тез жетеді
Дəйектілікті дамытуда АКТ қолдану жəне
оқыту аспектісінің мысалы талдау және
бағалау
Дж.Флейвелл бойынша, оқушыға білмеген
тапсырманы орындауға
кеңесберілмегендіктен, оқушының
қабілеті жетіп тұрса да, тапсырманы
орындай алмауы өнімділік тапшылығы
Диалог барысында əркімнің идеясы құнды
деп саналып, мұқият бағалаудан өтетін
əңгіменің түрі зерттеушілік әңгіме
Дидактиканың « Алтын ережесін» құрған
Коменский А.Я
Дидактиканың нақты түсініктері сабақ
беру, оқыту, білім беру, оқу
дүниесін түсіну, ұғыну, вербализациялау
арқылы психологиялық талдау жасау күйі
педагогикалық рефлексия

21
Діни рухтық тəрбиенің ең негізгі мақсаты:
Баланың өзіне сенімін қалыптастыру,
өзін-өзі тәрбиелеуге баулу
Егер бала ерте жасынан бастап ерекше
қабілеттерін ұзақ уақытқа ұстай алу
қабілетін танытса онда оны ең үздік
оқушыны анықтау өлшемінің қайсысына
жатқызуға болады – шоғырлану
Елестету, салыстыру, түсіндіру жəне
дəйек келтіру, мақұлдау кезеңдерін
қамтитын тəсіл Дәлелдеу
Ең үздік оқушыларды анықтайтын
өлшемдерінің ішінен икемділік
сипаттамасына сəйкес келетінін көрсетіңіз
тапсырманы орындауда балама
шешімдерді көріп, қабылдай алады
Ең үздік оқушыларды анықтауға
көмектесетін сипаттамалар ішінен «
ақпаратты толықтырып, олардың
қайшылықтарын анықтай алатын жəне
оның мəніне тез жететін» өлшем мәселені

22
шешу
Ең үздік оқушыларды анықтаудағы « өз
білімін жетілдіру» сенімді өлшемнің
сипаттамасы Олар өздерінің оқуларын
реттей алады
Ең үздік оқушыларды анықтаудағы
икемділік сенімді өлшемнің сипаттамасы
басқаларға қарағанда ойлау қабілеттері
жақсы ұйымдастырылған
Ең үздік оқушыларды анықтаудағы
күрделікке деген сүйіспеншілік сенімді
өлшемнің сипаттамасы (Фриман)
Қызығушылығын арттыру үшін
күрделі ойын мен тапсырмаларға
ұмтылады
Есте сақтайтын ақпаратты танымал
жерлермен байланыстырып елестетуге
негізделген əдіс орын әдісі
Ж.Брунердің «Көпіршелер тұрғызу»
метафорасы бойынша оқушының
дамуындағы ересек адамның рөлі оқудың

23
дамуында түрлі деңгейдегі қолдауы
Жағымсыз істердің алдын алатын, өзінің
жəне басқалардың алдында кінəлі сезінуге
шақыратын əдіс жазалау
Жазалау əдістерін таңдауда ескеретін
жағдайлар оқушының жасы
Жазалау əдісі келеңсіз қылықтарды
шектеп, тежеу үшін қолданылатын
педагогикалық
жалпы мәдени дайындығы
Жалпы эстетикалық мəдениетке қатысты
манера, жест
Жаңа білімдерді, əдістерді жəне
ережелерді түрлі нұсқада пайдалану Блум
таксономисының қай қадамына сəйкес
қолдану
Жаңа оқулықтың пəнді оқытудағы
тиімділігін тəжірибе жүзінде сынақтан
өткізудегі бағалау мақсаты бағдарлама
мазмұнын бақылау
Жаңа сабақты жоспарлау Өткен

24
сабақтың табыстары мен
кемшіліктерін есепке алу
Жаңарту, жаңалық енгізу Инновация
Жаңашыл мұғалім жалпы мойындалған
жаңа идеялы мұғалім
Жаңашылдық, оптималдық, жоғары
нəтижелілік, тəжірибеде
шығармашылықпен қолдану мүмкіндігі
Педагогикалық жаңашылдықтың
критерийлер жиынтығы
Жапонияда сабақты зерттеу əдісі Барлық
мұғалімдер үшін жүйелі түрде
Жарыс əдісі Өз нәтижесін басқалармен
салыстыра отырып, тлға қасиеттерін
қалыптастыру және бекіту
Жаттап алуға бағытталған жəне оған
берілген жауап « дұрыс» немесе « дұрыс
емес» деп бағаланатындай қойылған
сұрақ төмен дәрежелі
Жаттап алынған білімді тексеруге
арналған сұрақ төмен дәрежелі

25
Жеке адамға ықпал ететін фактор Тұқым
қуалаушылық, орта, тәрбие
Мұғалімнің озық педагогикалық
тəжірбиесінің жай тəжірбиеден
артықшылығы логикасы,әдісі,тәсілі
жағынан ерекше тиімді нәтиже береді
Жеке адамның қалыптасуындағы жетекші
фактор отбасы
Жеке балаға, сондай-ақ тұтас ұжымға
тəрбиелік əсер етуге таңдаған
əдістемелерді жүзеге асрыатын білім,
шеберлік, дағдылардың жиынтығы
педагогикалық технология
Жеке тəжірибенің дамуы, басқалар
жасаған тəжірибені жəне ғылыми
басылымдарды меңгеру, қателер мен
сынақтар əдісі, эксперимент мектепті
жаңарту жолдары
Жеке тəжірибенің қағидалары, жалпы
ережелер, ой мен ойлау, оқиға мен кейбір
жағдайлар туралы еске алудың бір бөлігін

26
айқындайтын жады түрі семантикалы
Жеке тұлғаны дамыту, базалық
мəдениетін қалыптастыруда негізгі құрал
болып табылады білім беру Жекелеп
оқыту оқушылардың дербес
ерекшеліктерін ескере отырып оқыту
процесін ұйымдастыру Жетекші іс-
əрекеті ойын болып табылатын жастық
даму кезеңі мектепке дейінгі жас
Жеңілден ауырға, белгіліден белгісізге,
қарапайымнан күрделіге қандай
принципке жатад Бірізділік пен
жүйелілік
Жетекшілердің оқушыларды біртіндеп
тапсырманы аяқтауға « итермелеуінде»
көрініс беретін, үнемі ұлғайып отыратын
қолдауы (Брунер) « Көпіршелер
тұрғызу»
Жинақталған мəліметтерді талдау,
саралау, жинақтау жəне бағалау сияқты
динамикалық үдерістер жүретін жады түрі

27
жұмыс
Жорамалдарды растау, тексеру үшін
деректерді жинау АКТ қолдану мен оқыту
аспектісінің мысалы болып табылады
тестілеу және растау
Жоспарлауға көп уақыт жұмсауы мүмкін
Сабақ өткізген мұғалім үшін мағызды
болып табылады
Жұмыс жадысы болып табылады қысқа
мерзімді жады
Жүйе ішіндегі бірліктерінің байланысын
анықтайтын заңдылық Жеке (нақты)
Заттарды көрсетіп жəне қабылдау,
плакаттардың көмегімен ... түрінде кеінен
қолданылатын оқыту əдісі Иллюстрация
Зерттеу тəжірибелеріне сүйене отырып,
педагогикалық жаңалықтардың мынадай
критерийлер жиынтығын анықтауға
болады. Жаңашылдық, оптималдық,
жоғары нәтижелілік, тәжірибеде

28
шығармашылықпен қолдану
мүмкіндігі
Зерттеуші, ізденімпаз, жасампаз мұғалім
инноватор
Зерттеушілік əңгіме жүргізу кезінде
оқушылардың əрекеті айтқандарын
дәлелдейді
Зерттеушілік əңгімеге тəн белгілер
Әркімнің идеясы пайдалы деп
саналғанмен, мұхият бағаланады
Идея қайталанады жəне жасалады, бірақ
үнемі мұқият бағалана бермейтін əңгіме
түрі кумулятивтік әңгіме
Инновациялық білім беру үдерісінің
негізінде педагогиканың басты мəселесі
педагогикалық тәжірибені зерттеу және
психология мен педагогика
ғылымының жетістіктерін тәжірибеге
жеткізу Инновациялық педагогикалық
технологиялар мұғалімдердің
даралығын жетілдіру,оларға кәсіби іс –

29
әрекет аумағында жаңашылдық
тұрғысынан шығармашылықпен
жұмыс істеуге мүмкіндік беретін
арнайы білім, білік және дағдның
көмегімен меңгеру арқылы мұғалім
шеберлігін қалыптастыру
Инновациялық процестердің маңызды
проблемасы – педагогикалық-
психологиялық ғылымдардың
жетістігін практикаға енгізу
Интернет-ресурстарымен жұмыс істеу
барысында қажетсіз екенін мұғалімнің
студенттерге түсіндіруіндегі маңызды
əрекет Өз атын ресмилендіру
Интернетті қолдануда мұғалімнің ең
маңызды міндеті Жеке деректерді
құпияда сақтауға үйрету
Кеңес дəуіріндегі жаңашыл мұғалімдер
Шаталов В.Ф, Волков И.П., Лысенкова
С.Н., Амонащвили Ш.А

30
Компьютерлік бағдарламалауда
құжаттарды ашу жəне мұрағаттау
үдерістерін білуді қамтитын білім саласы
технологиялық білім
Кохлберг бойынша ережелерді абсолютті
жəне мызғымас деп қабылдайтын
моральдік пайымдау кезеңі
Кохлберг бойынша моральдік
пайымдадың екінші деңгейі Дәстүрлі
моральдік пайымдау
Кохлберг бойынша моральдік
пайымдадың үшінші деңгейі
Нормативтіктен кейінгі моральдік
пайымдау
Көпіршелер қандай қасиетке ие? Білім-
дағды, өз бетінше əрекет ету мүмкіндігін
дамытуға орай нығайып не бөлшектеніп
жойыла алу мүмкіндігіне ие.
Көрнекілік əдістер Иллюстрация,
демонстрация
Көру (визуальды), есту (аудиалды)
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Такырыбы: "10 саны мен цифры"
Такырыбы: "10 саны мен цифры"

1
1
Педагогика 2019 2
3
4
5

2
« Ақпаратты тарату жəне мəселелерді
шешу мақсатында ой бөлісу»
сипаттамасына тəн білімді игеру үлгісі
(Александр) талқылау
« Бастаған істі аяғына дейін жеткіз, өз
əрекетіңді жоспарла» ережесі қай
принципке жатады жүйелілік
« Жабық» сұрақтардың балама атауы
төмен дәрежелі
« Жаңа педагогика» тəсілдемесінің
аясында ақпараттық – коммуникациялық
технологияларды қолдану барысында
оқушылар сайтта ақпаратты
жариялайды
« Жаңа педагогика» тəсілдемесінің
аясында ақпараттық – коммуникациялық
технологияларды қолдану барысында
оқушылар электронды поштаны
қолданады
« Жеңілден ауырға, белгіліден белгісізге,

3
қарапайымнан күрделіге» деген ереже
қандай принципке жатады бірізділік пен
жүйелілік
« Көпіршелер» деп саналу үшін оқыту
мен оқуда қарастырылатын жағдайдың
бірі оқушыларға өз бетінше орындай
алмайтын тапсырманы орындауға
мүмкіндік беру
« Қара жəшік» ішіндегі жұмысты
көрсетіңіз Оқушымен бірге
критерийлерді талдау
« Мұғалім сабақта білім əліменіе терезе
ашып қана қоймай, өзіне де көрсетеді,
оқушылар алдында өзінің рухани əлемін,
рухани байлығын ашады»
В.А.Сухомлинский
« Мұғалімдерге ең тамаша міндет
жүктелген, Күн астында одақ тұрған
ешнарсе жоқ» деп жазған
Я.А.Коменский
« Оңайдан қиынға» ережесі қай

4
принципке жатады түсініктілік
« Өзгелерден қарағанда жоспарлауға көп
уақыт жұмсайды, бірақ жоспарды тез
жүзеге асыратын оқушы» сипатына
сəйкес келетін өлшем ойлау қабілетінің
жылдамдығы
« Таңба арқылы елестету қабілетіне
қатысты» ерекшелігі бар жады түрі
Семантикалы
« Тəрбие» ұғымының анықтамасы
Қоғамдық өндірістік және ... даярлауды
мақсат етіп қойған, жеке ... процесі
Əр сабаққа дайындалу үшін ең алдымен
оның мақсатын анықтауды талап ететін
принцип мақсаттылық
Əрқайсысында анықталған
тапсырмаларды шешетін əртүрлі жəне
қайталанатыністердің көмегімен
оқушылардың оқу іс - əрекетін басқару
əдісі жаттығу
Əрқашанда пайымдау, қорыту жəне

5
дəлелдеуді талап ететін оқыту əдісі
түсіндіру
Lesson study кезеңдерінің бірі - «
Қатысушылардың өткізілген сабақ
бойыншаоқушылардың оқу үдерісіне
қатысты барлық нəтижелерін , талдауы» .
Осыдан кейінгі кезең Зерделенген
мәселелерді негізге алаотырып, келесі
Lesson Study-ді жоспарлау
Авторитарлы тəрбие, либералды тəрбие,
демократиялық тəрбие, еркін тəрбие.
Қандай белгілер бойынша жіктелген өзара
қарым - қатынас стилі бойынша
Ағымдағы білімнің мазмұны
анықталады ....табиғат туралы
білімдер...
Адам дамуына тəрбиенің жетекшілік
ықпал етпеуінің себебі неде болуы мүмкін
мазмұны мен ұйымдастырылуындағы
олқылықтар
Адам тəжірибесінің толық тізімі алғаш

6
сақталатын жады түрі эпизодты
Адамгершілік тəрбиесінің міндеттері
Адамдарға құрмет сезімін дамыту
Адамгершілік тəрбиесі Жалпы адам
заттық құндылықтарды игеру
Адамгершілік, еңбек, ақыл - ой,
физикалық тəрбие - бұл тәрбиенің
бағыты
Адамзаттың жинақтаған тəжірибесі, заттар
мен құбылыстарды, табиғат пен қоғам
заңдарын тану нəтижесі білім
Адамның ғылыми фактілерді, ұғымдарды,
ережелерді, заңдарды, қағидаларды
түсінуі,есінде сақтауы жəне қайта
жаң,ыртуы ол білім
Адамның өзіндік жағымды салаларын
дамытуға бағытталған саналы əрекет
Өзін-өзі тәрбиелеу
Азаматтық тəрбиенің өзегі патриоттық
және интернационалистік

7
АКТ қолдануда « көрсету» оқыту
аспектісін қолданудың мақсаты тест
тапсырмаларын құрастыру жəне
сараптауы
АКТ қолдануда « көрсету» оқыту
аспектісін қолданудың мысалы оқу және
талқылау мақсатында оқушылардың
жұмыстарды алмастыруы
алғашқы кет маңызды шешімдерді талап
ететін құндылықтарды анықтау
Александердің зерттеуіне сəйкес
диалогтың бес үлгісіндегі механикалық
есте сақтау үнемі қайталап отыру
арқылы фактілерді, ойларды жаттау
Ата - анасынан ұрпақтарына қандай да бір
белгілердің, ерекшеліктердің берілуі
тұқым қуалаушылық
Аударма жасау, интерпретация,
экстраполяцияны қамтитын Блум
таксономиясының кезеңі Түсіну
Əдістемелік, тəрбиешілік, зерттеушілік,

8
кəсіптік адамгершілік, басқара білу
мəдениеті мұғалімнің
Əлеументтік желілерді қолданудың
мысалы болып табылады Қайта ұсыну
және сұқбаттасу
Əлеуметтік, танымдық жəне аффекттік
компоненттер үйлесімі « мен»
тұжырымдамасы
Əр сабаққа дайындалу үшін ең алдымен
оның мақсатын анықтауды талап ететін
принцип ғылымилық
Əр түрлі жастағы табысты сыныптарда
мұғалімнің оқу үдерісін бағыттап,
толықтырып, қолдап отыру рөлі Бейнелі-
көрнекі
Əрбір жарты жыл бойынша жасалынатын
жоспар Күнтізбелік
Əркімнің идеясы пайдалы деп
саналғанымен, мұқият бағалатын əңгіме
түрі зерттеуші әнгіме

9
Əрқайсысында анықталған
тапсырмаларды шешетін əртүрлі жəне
қайталанатын істердің көмегімен
оқушылардың оқу іс əрекетін басқару əдісі
Жаттығу
Əрқашанда пайымдау, қорыту жəне
дəлелдеуді талап ететін оқыту əдісі
түсіндіру
Б.Скиннер көзқарасы бойынша,
адамдардың лайықты істері үшін
ынталандару,лайықсыз қылықтарын
елемеу немесе жаза қолдану оперантты
шарттылы
Бағалау арқылы оқуды жақсарту үшін
енгізілуі тиіс бес түйінді фактордың бірі
оқушылардың өзін – өзі бағалауға
араластыру/ қатыстырылуы
Бағалау мақсатында жүргізілген
қадағалау нəтижелері интерпретациясы
Алынған мәлімдемелердің мәнін
анықтау

10
Бағалау мақсатында жүргізілген қадағалау
нəтижелерінің интерпретациясы
оқытудың келесі кезеңдерін жоспарлау
Бағалаудың барлық түрлеріне тəн үш
сипаттама бар. « Интерпретация»
сипаттамасына сəйкес мұғалім əрекеті
Оқушының жауабын критерийге
сәйкестендіру
Бағалаудың барлық түрлеріне тəн үш
сипаттама бар. « Қадағалау»
сипаттамасына сəйкес мұғалімнің əрекеті
оқушының сұраққа жауабын тыңдау
Бағалаудың барлық түрлеріне тəн үш
сипаттама бар. « Қорытынды»
сипаттамасына тəн мұғалім əрекетін
көрсетіңіз оқушының жауабына сәйкес
шешім қабылдау
Бағалаудың барлық түрлеріне тəн
сипаттамалардың бірі болып табылатын
қорытынды Оқушының жауабына
сәйкес қорытынды

11
Бағалаудың қай түрінде бір оқушының
жетістіктерінің белгіленген нормаларымен
немесе бірдей жастағы оқушылар
тобының қол жеткізген деңгейімен ара -
қатынасы салыстырылған соң қорытынды
жасалады оқуды бағалау
Бақылаудың ауызша əдістері
Фронтальды жауап алу
Балалар өздерінің сенім, біліміне сүйеніп,
пайымдау жасай алады деген түсінікке
негізделген оқыту ортасы Оқушыға
бағдарланған
Балалар өздерінің сенім, біліміне сүйеніп,
пайымдау жасай алады деген түсінікке
негізделген оқыту ортасы оқушыға
бағдарланған
Балаларды сүйетін, жүрек қалауымен
əрбір педагогтың қол жетерлік тəрбие мен
оқытуда тұрақты жетілдіріп отыратын
өнер педагогикалық шеберлік
Баламалы шарттардың жəне іс-əрекет

12
жоспарларының болжамды шынайы
əсерлерін көрсету үшін қолданылады
Моделдеу
Баланы өз ықтиярымен оқыту - бұл
педагогикалық жаңашылдықтың
идеясы
Баланы ықтиярымен оқыту
педагогикалық жаңашылдықтың
идеясы
Бастаған істі аяғына дейін жеткіз, өз
əрекетіңді жоспарла» ережесі қай
принципке жатады жүйелілік
Баяндап айту, əңгімелепбаяндау,
əңгімелеп бекіту,əдістерінің жататын
тобы Сөздік
Бейнелеу көрнекілігіне жатады макет
Белгілі бір жаңа енгізілімнің тиімділігіне
баға беретіндей нақты критерий
жаңашылдық
Белгілі бір тапсырманы орындаудың
алдын ала игерілетін алгоримтдерін нақты

13
пайдалануға негізделген ойлаудың түрі
репродуктивті
Берілген мысал сұрақ қоюдың қайсысына
тəн? Асқар, ережені жақсы айттыңыз. Енді
Берілген мысал сұрақ қоюдың қайсысына
тəн. Мұғалім: -Асқар, ережені жақсы
айттыңыз. Енді мысал келтіре аласыз ба? –
сынақтан өткізу
Блум таксономиясына сəйкес жаңа
үлгідегі əртүрлі тəсілдермен элементтерді
қиыстыру арқылы ақпаратты жүйелеу
деңгейі жинақтау
Блэк пен Уильям зерттеулерінде
сыныптың « қара жəшік» метафорасы
қолданылған. Осы метафораның негізгі
идеясын көрсетіңіз Оқушыларды өзін-өзі
бағалаға қатыстыру
Бранс пен Мерсердің пікірінше,
мұғалімнің оқушыларды пікірлесуге
тартуы кезінде жетілдіруі тиіс болатын
əңгіме түрі Зерттеушілік әңгіме

14
Бұл өлшемге сəйкес келетін балаларда
ерте жасынан бастаперекше қабілеттерін
ұзақ уақытқаұстай алатыны байқалады
Шоғырлану
Бұл өлшемге тəн оқушыларда «
қызығушылықты арттыру үшін қиынырақ
ойын мен тапсырмаларға ұмтылу»
байқалады күрделілікке деген
сүйспеншілік
Бұл үдеріс арқылы оқушылар түсіну,
бақылау, оқу тəжірибесіне қадағалау
қабілетіндамытады метатану
Білім алушы мұғалімнің басқаруынан
тəуелсіз болатын типті жүйенің сипатын
көрсетіңіз жұмыстың құндылығын
айқындап,
Білім беру мазмұны ғылыми білімдер,
іскерліктер мен дағдылар жүйесі
Білім беру мазмұнын анықтайтын
нормативтік құжаттар: білім беру
стандарты

15
Білім беру мазмұнын анықтауда құжаттар:
Оқу жоспары, оқу бағдарламалары
Білім берудегі инновациялық
процестердің педагогикалық маңызды
проблемасы озық педагогикалық
тәжірибені зерттеу, жинақтау және
тарату
Білім берудегі инновациялық үрдістер
дәстүрлі мәселелерді жаңаша
оптималды шешудегі педагогикалық
үрдістер
Білім мазмұнын іріктеудің тəуелділігі
оқыту мен білім беру мақсатына,
ғылыми-техникалық прогрестің
дамуына
Білімді игеруде « үнемі қайтып отыру
арқылы фактілерді, ойларды жəне
күнделікті іс-əрекеттерді жаттау» əдісі
Механикалық есте сақтау
Білімді іс-əрекет негізінде қабылдап, оның
өмірмен жəне практикамен байланысын

16
тереңдетуді талап ететін оқытудың
принципі белсенділік
Білімнің педагогикалық аспектісі
Оқушыларға ғылымды оңтайлы
түсіндіру тәсілі
Бірегей, жоғары сапалы жəне дана
нəтижелер шығатын тұлғаралық жəне
тұлғаішілік үдеріс шығармашылық
Бітіруші түлектерге ұлттық біріңгай
тестілеу өткізудегі бағалаудың мақсаты
стандартты бақылау және орындау
В.В.Давыдов бойынша оқу іс-əрекетінің
басты нəтижесі теориялық сана мен
ойлау
Ғылымдағы білімнің мазмұны анықталады
Адам, техника, қоғам, табиғат туралы
білімдер негізі ретінде
Ғылыми - жаратылыс пəндері физика,
математика, химия, биология
Ғылыми білімді игеру, арнайы жəне
жалпы білімділік іскерлік пен дағдыларды

17
қалыптастыру оқытудың қай функциясына
жатады білімділік
Ғылыми педагогикалық тəжірибеге баға
беруде басшылыққа алынатын
жаңашылдық инновацияның негізгі
критерийлері
Д.Фриманның дарынды, талантты
балаларды тексеру парағы бойынша
(мəселені шешу» өлшемнің сипаттамасы
Ақпаратты толықтырып,
қайшылықтарын анықтайды
Дəйектілікті дамытуда АКТ қолдану жəне
оқыту аспектісінің мысалы Талдау және
бағалау
Дарынды жəне талантты балаларды
анықтауда жоспарлауға көп уақыт
жұмсап, бірақ жоспарды тез жүзеге асыра
алуымен ерекшеленетін оқушының
өлшемі ойлау қабілетінің жылдамдығы
Дарынды жəне талантты балаларды
анықтауды « өз білімін жетілдіру»

18
өлшеміне сəйкескелетін балаларда көрініс
табатын ерекшелік олар өздерінің
оқуларын реттей алады
Дарынды жəне талантты оқушылардың
білімін жетілдіру бойынша қызметтің
бірінші кезеңі (Ренцулли мен Райс)
жалпы зерттеу жаттығулары
Дарынды жəне талантты оқушылардың
ынталандыруға қатысты сипаттамасын
көрсетіңіз өзін-өзі сынайды, бағалай
алады
Дарынды жəне талантты оқушыларды
ынталандырып жəне əлеуетін дамытудыға
тиімді тəсілдер экстернат және
зияткерлік тапсырма беру
Дарынды жəне талантты балаларды
анықтау өлшемдерінің ішіндегі « өз
білімін жетілдіру» өлшеміне сəйкес
келетін сипаттама Олар өздерінің
оқуларын реттей алады

19
Дарынды жəне талантты балаларды
анықтауда жоспарлауға жұмсап, бірақ
жоспарды тез жүзеге асыра алуымен
ерекшелене тін өлшемі ойлау қабілетінің
жылдамдығы
Дарынды жəне талантты оқушылардың
табандылыққа қатысты сипаттамасы өзін-
өзі сынайды, бағалай алады
Дарынды, талантты балаларды тексеру
парағы бойынша « Оқуда жəне
проблемаларды шешуде балама
шешімдерді көріп, қабылдай алады» деп
анықталған өлшем икемділік
Дарынды, талантты балаларды тексеру
парағы бойынша « оқушылар ақпаратты
біліп қана қоймай, қажет кезінде
пайдалана алады» деп анықтаған өлшем
есте сақтау және білім
Дарынды, талантты балаларды тексеру
парағы бойынша мəселені шеше алатын
оқушыларға тəн ерекшелік ақпаратты

20
толықтырып, қайшылықтарын
анықтап, мәніне тез жетеді
Дəйектілікті дамытуда АКТ қолдану жəне
оқыту аспектісінің мысалы талдау және
бағалау
Дж.Флейвелл бойынша, оқушыға білмеген
тапсырманы орындауға
кеңесберілмегендіктен, оқушының
қабілеті жетіп тұрса да, тапсырманы
орындай алмауы өнімділік тапшылығы
Диалог барысында əркімнің идеясы құнды
деп саналып, мұқият бағалаудан өтетін
əңгіменің түрі зерттеушілік әңгіме
Дидактиканың « Алтын ережесін» құрған
Коменский А.Я
Дидактиканың нақты түсініктері сабақ
беру, оқыту, білім беру, оқу
дүниесін түсіну, ұғыну, вербализациялау
арқылы психологиялық талдау жасау күйі
педагогикалық рефлексия

21
Діни рухтық тəрбиенің ең негізгі мақсаты:
Баланың өзіне сенімін қалыптастыру,
өзін-өзі тәрбиелеуге баулу
Егер бала ерте жасынан бастап ерекше
қабілеттерін ұзақ уақытқа ұстай алу
қабілетін танытса онда оны ең үздік
оқушыны анықтау өлшемінің қайсысына
жатқызуға болады – шоғырлану
Елестету, салыстыру, түсіндіру жəне
дəйек келтіру, мақұлдау кезеңдерін
қамтитын тəсіл Дәлелдеу
Ең үздік оқушыларды анықтайтын
өлшемдерінің ішінен икемділік
сипаттамасына сəйкес келетінін көрсетіңіз
тапсырманы орындауда балама
шешімдерді көріп, қабылдай алады
Ең үздік оқушыларды анықтауға
көмектесетін сипаттамалар ішінен «
ақпаратты толықтырып, олардың
қайшылықтарын анықтай алатын жəне
оның мəніне тез жететін» өлшем мәселені

22
шешу
Ең үздік оқушыларды анықтаудағы « өз
білімін жетілдіру» сенімді өлшемнің
сипаттамасы Олар өздерінің оқуларын
реттей алады
Ең үздік оқушыларды анықтаудағы
икемділік сенімді өлшемнің сипаттамасы
басқаларға қарағанда ойлау қабілеттері
жақсы ұйымдастырылған
Ең үздік оқушыларды анықтаудағы
күрделікке деген сүйіспеншілік сенімді
өлшемнің сипаттамасы (Фриман)
Қызығушылығын арттыру үшін
күрделі ойын мен тапсырмаларға
ұмтылады
Есте сақтайтын ақпаратты танымал
жерлермен байланыстырып елестетуге
негізделген əдіс орын әдісі
Ж.Брунердің «Көпіршелер тұрғызу»
метафорасы бойынша оқушының
дамуындағы ересек адамның рөлі оқудың

23
дамуында түрлі деңгейдегі қолдауы
Жағымсыз істердің алдын алатын, өзінің
жəне басқалардың алдында кінəлі сезінуге
шақыратын əдіс жазалау
Жазалау əдістерін таңдауда ескеретін
жағдайлар оқушының жасы
Жазалау əдісі келеңсіз қылықтарды
шектеп, тежеу үшін қолданылатын
педагогикалық
жалпы мәдени дайындығы
Жалпы эстетикалық мəдениетке қатысты
манера, жест
Жаңа білімдерді, əдістерді жəне
ережелерді түрлі нұсқада пайдалану Блум
таксономисының қай қадамына сəйкес
қолдану
Жаңа оқулықтың пəнді оқытудағы
тиімділігін тəжірибе жүзінде сынақтан
өткізудегі бағалау мақсаты бағдарлама
мазмұнын бақылау
Жаңа сабақты жоспарлау Өткен

24
сабақтың табыстары мен
кемшіліктерін есепке алу
Жаңарту, жаңалық енгізу Инновация
Жаңашыл мұғалім жалпы мойындалған
жаңа идеялы мұғалім
Жаңашылдық, оптималдық, жоғары
нəтижелілік, тəжірибеде
шығармашылықпен қолдану мүмкіндігі
Педагогикалық жаңашылдықтың
критерийлер жиынтығы
Жапонияда сабақты зерттеу əдісі Барлық
мұғалімдер үшін жүйелі түрде
Жарыс əдісі Өз нәтижесін басқалармен
салыстыра отырып, тлға қасиеттерін
қалыптастыру және бекіту
Жаттап алуға бағытталған жəне оған
берілген жауап « дұрыс» немесе « дұрыс
емес» деп бағаланатындай қойылған
сұрақ төмен дәрежелі
Жаттап алынған білімді тексеруге
арналған сұрақ төмен дәрежелі

25
Жеке адамға ықпал ететін фактор Тұқым
қуалаушылық, орта, тәрбие
Мұғалімнің озық педагогикалық
тəжірбиесінің жай тəжірбиеден
артықшылығы логикасы,әдісі,тәсілі
жағынан ерекше тиімді нәтиже береді
Жеке адамның қалыптасуындағы жетекші
фактор отбасы
Жеке балаға, сондай-ақ тұтас ұжымға
тəрбиелік əсер етуге таңдаған
əдістемелерді жүзеге асрыатын білім,
шеберлік, дағдылардың жиынтығы
педагогикалық технология
Жеке тəжірибенің дамуы, басқалар
жасаған тəжірибені жəне ғылыми
басылымдарды меңгеру, қателер мен
сынақтар əдісі, эксперимент мектепті
жаңарту жолдары
Жеке тəжірибенің қағидалары, жалпы
ережелер, ой мен ойлау, оқиға мен кейбір
жағдайлар туралы еске алудың бір бөлігін

26
айқындайтын жады түрі семантикалы
Жеке тұлғаны дамыту, базалық
мəдениетін қалыптастыруда негізгі құрал
болып табылады білім беру Жекелеп
оқыту оқушылардың дербес
ерекшеліктерін ескере отырып оқыту
процесін ұйымдастыру Жетекші іс-
əрекеті ойын болып табылатын жастық
даму кезеңі мектепке дейінгі жас
Жеңілден ауырға, белгіліден белгісізге,
қарапайымнан күрделіге қандай
принципке жатад Бірізділік пен
жүйелілік
Жетекшілердің оқушыларды біртіндеп
тапсырманы аяқтауға « итермелеуінде»
көрініс беретін, үнемі ұлғайып отыратын
қолдауы (Брунер) « Көпіршелер
тұрғызу»
Жинақталған мəліметтерді талдау,
саралау, жинақтау жəне бағалау сияқты
динамикалық үдерістер жүретін жады түрі

27
жұмыс
Жорамалдарды растау, тексеру үшін
деректерді жинау АКТ қолдану мен оқыту
аспектісінің мысалы болып табылады
тестілеу және растау
Жоспарлауға көп уақыт жұмсауы мүмкін
Сабақ өткізген мұғалім үшін мағызды
болып табылады
Жұмыс жадысы болып табылады қысқа
мерзімді жады
Жүйе ішіндегі бірліктерінің байланысын
анықтайтын заңдылық Жеке (нақты)
Заттарды көрсетіп жəне қабылдау,
плакаттардың көмегімен ... түрінде кеінен
қолданылатын оқыту əдісі Иллюстрация
Зерттеу тəжірибелеріне сүйене отырып,
педагогикалық жаңалықтардың мынадай
критерийлер жиынтығын анықтауға
болады. Жаңашылдық, оптималдық,
жоғары нәтижелілік, тәжірибеде

28
шығармашылықпен қолдану
мүмкіндігі
Зерттеуші, ізденімпаз, жасампаз мұғалім
инноватор
Зерттеушілік əңгіме жүргізу кезінде
оқушылардың əрекеті айтқандарын
дәлелдейді
Зерттеушілік əңгімеге тəн белгілер
Әркімнің идеясы пайдалы деп
саналғанмен, мұхият бағаланады
Идея қайталанады жəне жасалады, бірақ
үнемі мұқият бағалана бермейтін əңгіме
түрі кумулятивтік әңгіме
Инновациялық білім беру үдерісінің
негізінде педагогиканың басты мəселесі
педагогикалық тәжірибені зерттеу және
психология мен педагогика
ғылымының жетістіктерін тәжірибеге
жеткізу Инновациялық педагогикалық
технологиялар мұғалімдердің
даралығын жетілдіру,оларға кәсіби іс –

29
әрекет аумағында жаңашылдық
тұрғысынан шығармашылықпен
жұмыс істеуге мүмкіндік беретін
арнайы білім, білік және дағдның
көмегімен меңгеру арқылы мұғалім
шеберлігін қалыптастыру
Инновациялық процестердің маңызды
проблемасы – педагогикалық-
психологиялық ғылымдардың
жетістігін практикаға енгізу
Интернет-ресурстарымен жұмыс істеу
барысында қажетсіз екенін мұғалімнің
студенттерге түсіндіруіндегі маңызды
əрекет Өз атын ресмилендіру
Интернетті қолдануда мұғалімнің ең
маңызды міндеті Жеке деректерді
құпияда сақтауға үйрету
Кеңес дəуіріндегі жаңашыл мұғалімдер
Шаталов В.Ф, Волков И.П., Лысенкова
С.Н., Амонащвили Ш.А

30
Компьютерлік бағдарламалауда
құжаттарды ашу жəне мұрағаттау
үдерістерін білуді қамтитын білім саласы
технологиялық білім
Кохлберг бойынша ережелерді абсолютті
жəне мызғымас деп қабылдайтын
моральдік пайымдау кезеңі
Кохлберг бойынша моральдік
пайымдадың екінші деңгейі Дәстүрлі
моральдік пайымдау
Кохлберг бойынша моральдік
пайымдадың үшінші деңгейі
Нормативтіктен кейінгі моральдік
пайымдау
Көпіршелер қандай қасиетке ие? Білім-
дағды, өз бетінше əрекет ету мүмкіндігін
дамытуға орай нығайып не бөлшектеніп
жойыла алу мүмкіндігіне ие.
Көрнекілік əдістер Иллюстрация,
демонстрация
Көру (визуальды), есту (аудиалды)
шағым қалдыра аласыз













