|
Unit of a long term plan: Unit 4 Drama and comedy. |
School: |
|||||||||||||||||||
|
Date: |
Teacher's name: |
|||||||||||||||||||
|
CLASS: 6 |
Number present: |
absent: |
||||||||||||||||||
|
Lesson title |
Talking about past events |
|||||||||||||||||||
|
Learning objectives(s) |
6.C1 use speaking and listening skills to solve problems creatively and cooperatively in groups 6.L1 understand with little or no support the main points in extended talk on a wide range of general and curricular topics 6.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics 6.UE9 use simple past regular and irregular forms to describe past events on a limited range of familiar general and curricular topics |
|||||||||||||||||||
|
Lesson objectives |
All learners will be able to:
Most learners will be able to:
Some learners will be able to:
|
|||||||||||||||||||
|
Level of thinking |
Higher order thinking skills (according to the revised Bloom's taxonomy). |
|||||||||||||||||||
|
Assessment criteria |
|
|||||||||||||||||||
|
Target language |
To have a good weekend, go to the theatre, to have a barbecue, That's cool, It was brilliant, watch a comedy DVD, go to a theme park. |
|||||||||||||||||||
|
Values links |
Responsibility, Global Citizenship, Respect and Love to people, mutual understanding, support. |
|||||||||||||||||||
|
Cross-curricular links |
Social Science, Psychology, Information Technology. |
|||||||||||||||||||
|
Previous learning |
Vocabulary relating to people's activity, personality and past events. |
|||||||||||||||||||
|
Plan |
||||||||||||||||||||
|
Planned timings |
Planned activities (replace the notes below with your planned activities) |
Resources |
||||||||||||||||||
|
Start |
Class organisation Warm-up and lesson objectives presentation Warm-up (W, I) Looking at the image learners are asked to predict the topic of the lesson. Teacher introduces the lesson objectives. Look at the words and make the verbs in the past.
|
Whiteboard
http://bilimland.kz/kk#lesson= 1129 |
||||||||||||||||||
|
Main part |
Lead-in (W, I) To revise the past simple forms of the regular and irregular verbs, learners play BINGO game. Teacher distributes the cards to each student and starts naming the past form of the following verbs: work, can, learn, go, move, be, do, think, enjoy, try, stop, wear, know, like and want. Only ten of them are given in one of the slips of paper. Teacher can ask students to write the past simple forms of the named verbs next to or under each word in order to check the spelling (additional). Answer KEY: Card 3 has all the highlighted verbs (BINGO)
Listening Task: What did you do last weekend?
Fill in the second form: Eat, find (2), go, teach, put up, have, swim. Last Saturday the Ivanov family 1) ______ camping in the countryside. They 2) _______a nice place by a river. Mr Ivanov 3) ________ the tent. After that they 4) _______ some sandwiches and cakes. Then, Mr Ivanov 5) _________ Sam and Pamela to fish. Mrs Ivanova 6) _______ some flowers, and their dog Bars 7) ______ in the river. They all 8) _______ a very good time.
|
Whiteboard Writing Worksheet A table of the Past Simple
http://bilimland.kz/kk#lesson= 1132
Writing Worksheet |
||||||||||||||||||
|
End 3 min. |
Home task. SB p.50 Feedback: Learners reflect on their learning coloring the boat №1- If you liked the lesson and did all tasks very well, color the sail in green and answer why? №2- If you met some difficulties in the lesson, color the sail in yellow №3—If the lesson was very difficult to you can’t do the tasks without supporting teacher color the sail red.
|
Slide (Homework)
|
||||||||||||||||||
|
Additional information |
||||||||||||||||||||
|
Саралау – Сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделендіруді қалай жоспарлайсыз? |
Бағалау - Оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз? |
Пəнаралық байланыс. Қауіпсіздік жəне еңбекті қорғау ережелері. АКТ-мен байланыс. Құндылықтардағы байланыс. |
|
Саралау (дифференциация) Жекелеген тапсырмалар арқылы, жуан және жіңішке сұрақтар қою арқылы |
Сабақ барысында тыңдалым, оқылым, жазылым бөлімдері бойынша формативті бағалау, АКТ арқылы http://bilimland.kz ресурстарын қолдану барысында суммативті бағалау үлгілерін қолдандым. Яғни, әр тапсырманы орындағанда дұрыс және бұрыс жауаптарының саны көрсетіліп тұрды. |
Сабақ бейнелеу және музыка сабақтарымен байланысты. Фонетикалық бөлімде тақырыпқа сай ән айтылды. Киімдердің түр, түсін анықтауда бейнелеу өнері пәнімен байланысты. Сабақ жоспары http://bilimland.kz ресурстарымен тақырыпқа сай қамтылған. |
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Talking about past events
Talking about past events
|
Unit of a long term plan: Unit 4 Drama and comedy. |
School: |
|||||||||||||||||||
|
Date: |
Teacher's name: |
|||||||||||||||||||
|
CLASS: 6 |
Number present: |
absent: |
||||||||||||||||||
|
Lesson title |
Talking about past events |
|||||||||||||||||||
|
Learning objectives(s) |
6.C1 use speaking and listening skills to solve problems creatively and cooperatively in groups 6.L1 understand with little or no support the main points in extended talk on a wide range of general and curricular topics 6.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics 6.UE9 use simple past regular and irregular forms to describe past events on a limited range of familiar general and curricular topics |
|||||||||||||||||||
|
Lesson objectives |
All learners will be able to:
Most learners will be able to:
Some learners will be able to:
|
|||||||||||||||||||
|
Level of thinking |
Higher order thinking skills (according to the revised Bloom's taxonomy). |
|||||||||||||||||||
|
Assessment criteria |
|
|||||||||||||||||||
|
Target language |
To have a good weekend, go to the theatre, to have a barbecue, That's cool, It was brilliant, watch a comedy DVD, go to a theme park. |
|||||||||||||||||||
|
Values links |
Responsibility, Global Citizenship, Respect and Love to people, mutual understanding, support. |
|||||||||||||||||||
|
Cross-curricular links |
Social Science, Psychology, Information Technology. |
|||||||||||||||||||
|
Previous learning |
Vocabulary relating to people's activity, personality and past events. |
|||||||||||||||||||
|
Plan |
||||||||||||||||||||
|
Planned timings |
Planned activities (replace the notes below with your planned activities) |
Resources |
||||||||||||||||||
|
Start |
Class organisation Warm-up and lesson objectives presentation Warm-up (W, I) Looking at the image learners are asked to predict the topic of the lesson. Teacher introduces the lesson objectives. Look at the words and make the verbs in the past.
|
Whiteboard
http://bilimland.kz/kk#lesson= 1129 |
||||||||||||||||||
|
Main part |
Lead-in (W, I) To revise the past simple forms of the regular and irregular verbs, learners play BINGO game. Teacher distributes the cards to each student and starts naming the past form of the following verbs: work, can, learn, go, move, be, do, think, enjoy, try, stop, wear, know, like and want. Only ten of them are given in one of the slips of paper. Teacher can ask students to write the past simple forms of the named verbs next to or under each word in order to check the spelling (additional). Answer KEY: Card 3 has all the highlighted verbs (BINGO)
Listening Task: What did you do last weekend?
Fill in the second form: Eat, find (2), go, teach, put up, have, swim. Last Saturday the Ivanov family 1) ______ camping in the countryside. They 2) _______a nice place by a river. Mr Ivanov 3) ________ the tent. After that they 4) _______ some sandwiches and cakes. Then, Mr Ivanov 5) _________ Sam and Pamela to fish. Mrs Ivanova 6) _______ some flowers, and their dog Bars 7) ______ in the river. They all 8) _______ a very good time.
|
Whiteboard Writing Worksheet A table of the Past Simple
http://bilimland.kz/kk#lesson= 1132
Writing Worksheet |
||||||||||||||||||
|
End 3 min. |
Home task. SB p.50 Feedback: Learners reflect on their learning coloring the boat №1- If you liked the lesson and did all tasks very well, color the sail in green and answer why? №2- If you met some difficulties in the lesson, color the sail in yellow №3—If the lesson was very difficult to you can’t do the tasks without supporting teacher color the sail red.
|
Slide (Homework)
|
||||||||||||||||||
|
Additional information |
||||||||||||||||||||
|
Саралау – Сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделендіруді қалай жоспарлайсыз? |
Бағалау - Оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз? |
Пəнаралық байланыс. Қауіпсіздік жəне еңбекті қорғау ережелері. АКТ-мен байланыс. Құндылықтардағы байланыс. |
|
Саралау (дифференциация) Жекелеген тапсырмалар арқылы, жуан және жіңішке сұрақтар қою арқылы |
Сабақ барысында тыңдалым, оқылым, жазылым бөлімдері бойынша формативті бағалау, АКТ арқылы http://bilimland.kz ресурстарын қолдану барысында суммативті бағалау үлгілерін қолдандым. Яғни, әр тапсырманы орындағанда дұрыс және бұрыс жауаптарының саны көрсетіліп тұрды. |
Сабақ бейнелеу және музыка сабақтарымен байланысты. Фонетикалық бөлімде тақырыпқа сай ән айтылды. Киімдердің түр, түсін анықтауда бейнелеу өнері пәнімен байланысты. Сабақ жоспары http://bilimland.kz ресурстарымен тақырыпқа сай қамтылған. |
шағым қалдыра аласыз


















