Сыныптан
тыс сабақ
«Тапқыр
достар»
9- 11 сынып.
«Тапқыр
достар»
Мақсаты:
1. Мемлекеттік тілдің мәртебесін
көтеру, қазақ тілінде еркін сөйлей білуге үйрету.
2. тілге деген қызығушылықтарын
арттыру, дүниетанымын кеңейту. 3.
патриоттық сезімдерін оятып, тілге деген құрметке тәрбиелеу
және көңілді тапқырларды анықтау.
Сабақтың эпиграфы:
Көп тіл білсең көкжиегің кең болар,
Құрметтейді кісі екен деп төрге озар.
Қай елде жүрсең де бұл, дұрысы –
Мемлекеттік тілді үйренген жөн болар.
Сайыстың
барысы
Мұғалімнің кіріспе сөзі:
-Құрметті
қонақтар,ұстаздар,оқушылар.
Мектебімізде «Қазақ тілінің
онкүндігі» аясында әртүрлі іс-шаралар өткізілуде. Бүгін сондай
іс-шараның бірі- 9 мен 11 топтары арасында «Тапқыр достар» атты
қазақ тілінің білгірлері мен тапқырларын анықтайтын сайыс
өткізілмекші.
Сайыста оқушылардың білімін
әділқазы алқасы бағалайды:
-Әділ қазы алқасымен таныс болыңыздар:
Қазақ тілі мұғалімдері:
Бекенова С.З, Оспанова Н.К, Бакубаева Г.Б.
-Сонымен сайысымызды бастаймыз.
1-сайыс:
«Сәлемдесу»
Мақсаты:өз тобының атын,ұранын
таныстыру.
1-топ:
«Қырандар»
Ұраны:
«Біз
қырандар боламыз,
Жарыста да озамыз»
2-топ:
«Тапқырлар»
Ұраны:
«Тапқырлар да қалыспас,
Сондықтан да сайыста
Біз де қарап қалмаспыз»
2-сайыс: «Сөз сандық»
Мақсаты:қазақ тілінің грамматикасына байланысты
сөздерді дұрыс ,тез аудара білу.
1-топ:
«Қырандар»
Дыбыс, үндістік заңы ,
дауысты,дауыссыз,жуан,жіңішке,әріп,буын,еріндік,езулік,ашық
дауысты,қысаң дауысты,ашық буын,тұйық буын,қатаң,ұяң ,
бастауыш.
2-топ:
«Тапқырлар»:
Толықтауыш, сын есім,сан
есім,етістік,үстеу,одағай,шылау,
жалғау,жұрнақ,түбір,септік
жалғау,бітеу буын,көптік жалғау,тәуелдік жалғау,жіктік жалғау, зат
есім, туынды, құрделі
3-сайыс: «Тапқыр достар
»
Мақсаты:
берілген
сұрақтарға тез жауа беру.
1-топ:
«Қырандар»
(Ө.Қ С. Б.
М)
1.Бүгін қандай күн? ( Мысалы: қызықты күн, өте
жақсы)
2.Сен қайда барасың? ( өзенге, қалаға)
3.Кімді жақсы көресің ?(өзімді,
Қарлығашты)
4.Есімің кім?
5. Мектепке келесің бе?
6.Қандай қаланы білесің?
7.Алма тәтті ме?
8. Досының аты кім?
9. Үйді кім жинайды
?
10. Астанаға кім барады
?
2-топ
«Тапқырлар»
( Ә,Ғ, К, А, Т
)
1.Қайдан келдің
?
2. Емтиханды к3м тапсырады
?
3.Кім сабақ істейді
?
4.Қандай құсты білесің
?
5.Әкені кім тыңдайды
?
6. Терезені кім жуады
?
7.Кім болғың келеді?
8.Күз мезгілі ұнай ма?
9.Қандай тағамды жақсы көресің?
10. Балмұздақты кім жейді
?
4-сайыс: «Грамматикаңыз
қалай?»
Мақсаты:қазақ тілі
грамматикасы туралы білімдерін анықтау
«Қырандар»
«Тапқырларға» сұрақтар қояды:
-
Дауысты дыбыстар ерінің
қатысына қарай қандай болады ?
-
Қазақ тілінде неше дыбыс бар?
-
Дауыссыз дыбыстар нешеге
бөлінеді ?
-
Сөз таптары нешеу?
-
Дифтонг дыбыстар нешеу?
-
Дауысты дыбыстар қанша?
-
Жалғаудың неше түрі бар?
-
Ұяң дыбыстарды ата.
«Тапқырлар» «Қырандарға»
сұрақтар қояды:
-
Фонетика не зерттейді
?
-
Қазақ әліпбиінде неше әріп бар?
-
Екпін қай буынға түседі?
-
Қазақ тіліне тән дыбыстар
нешеу? 9
-
Үндестік заңының неше түрі
бар?
6 .Көптік жалғауларды
ата.
7. Буын
түрлері нешеу?
8.Қазақ тілінде неше септік
бар ?
5
-сайыс: « Мені түсін»
Мақсаты:
логикалық ойлау қабілеттерін арттыру, берілген сөзді атамай дұрыс
жеткізу.
«Қырандар»
Берілген
сөздер : Қоян, доп, алма, қайшы, кітап, өзен, қар, гимн, орман,
тақта.
«Тапқырлар»
Берілген сөздер : тарақ,
түлкі, көмір, мақта, қарбыз, айна, бор, қасқыр,
компьютер,ит.
Сайысты бекіту: - Осымен,
сайысымыз аяқталады, әділқазыларға сөз беріледі. Жеңімпаз топ
анықталып, қорытынды жасалады.