Сабақтың
тақырыбы: «Анықталған интегралдың
негізгі қасиеттері және оны
есептеу»
Мақсаты
Білімділік: Студенттерге анықталған
интеграл ұғымы мен қасиеттерін және интегралды есептеу үшін
Ньютон-Лейбниц формуласын қолдану бойынша білік, дағдыларын
қалыптастырып, білімдерін нақтылау.
Дамытушылық: интегралдарды есептеу
кестелерін есте сақтау және оларды есептер шығаруда қолдана білуге
дағдыландыру, логикалық ойлау қабілетін
дамыту;
Тәрбиелік: Соңғы нәтижеге жету
жолында табандылық пен жігерлілік көрсете білуге, өзін-өзі бағалай
білуге тәрбиелеу.
Түрі: Жаңа сабақты
меңгерту
Оқыту
әдісі: Түсіндіру, сұрақ-жауап, жүйелеу, есеп
шығарту
Әдістемелік қамтамасыз
етілуі:
Көрнекіліктер: Таратпа материалдары, слайдтар,
плакаттар.ОТҚ: Интерактивті тақта
Пән аралық
байланыс: Физика, информатика
Сабақ құрылымы мен
мазмұны
І. Ұйымдастыру
кезеңі:
1. Түгелдеу, сабаққа дайындықты бақылай отырып, зейінін сабаққа
аудару.
2. Өткен білімдерге сүйене отырып, оқу
әрекетін дамыту
ІІ. Үй тапсырмасын
сұрау: Интегралдарды есептеудің негізгі
әдістері.
Анықтама: Берілген аралықтағы F(х) функциясының
алғашқы функциясы осы
аралықтағы f(х) функциясының анықталмаған интегралы деп
аталады.
Белгіленуі: икстен эф де икс функциясының анықталмаған
интегралы деп оқылады)
Анықтамаға
сәйкес:
ІІІ. Жаңа сабақ:
1. F(b) - F(a) айырмасын y=f(x) функциясының
[a;b] кесіндісіндегі анықталған интегралы деп
атайды.
Мұндағы a және b сандары интегралдау шектері:
a – төменгі шегі, ал b – жоғарғы
шегі.
Анықталған интегралдың негiзгi
қасиеттерi.
Берiлген анықталған интегралдың бар болу шарты
орындалады деп есептейiк.
10. Тұрақты санды анықталған интеграл белгiсiнiң
алдына шығаруға болады:
мұнда k=const .
20. Бiрнеше функциялар қосындысының анықталған
интегралы қосылғыштарының анықталған интегралдарының қосындысына
тең: .
Осы
екi қасиет интегралдың сызықтық қасиетi деп
аталады.
30. Егер [a;b] аралығын [a;c] және [c;b] аралықтарына бөлсек,
онда
40. Егер интегралдың жоғарғы шегi мен төменгi
шегiнiң орындарын ауыстырсақ, онда оның таңбасы
өзгередi:
50. Жоғарғы шегi мен төменгi шегi тең болатын
интеграл 0-ге тең
60. Егер [a;b] аралығындағы х айнымалысының барлық мәндерi
үшiн болса, онда
70. Егер [a;b] аралығындағы х айнымалысының барлық
мәндерi үшiн болса, онда
.
80. Егер [a;b] аралығында функциясының ең үлкен және ең
кiшi мәндерi сәйкес М және m сандары болса,
онда
2. Ньютон-Лейбниц
формуласы.
Ньютон Исаак (1643-1727) - ағылшын
астрономы, физигі, әрі математигі. ХVII ғасырда
дифференциалдық және интегралдық есептеулерді математикалық
практикаға енгізді.
Туындыны дифференциалдау деп атаған және
интеграл белгісін енгізген ЛейбницГотфрид Вильгельм Лейбниц
(1646-1716 жж.) – XVII ғасырдағы неміс рухы туғызған терең де
жан-жақты дамыған философ. Екінші жағынан, ол - математик,
физик, саясаткер, тарихшы,
құқықтанушы.
Теорема. Егер F(X)
функциясы [a;b] аралығына f(x) функциясының алғашқы
функциясының бiрi болса, онда
(5)Бұл
теңдiк Ньютон-Лейбниц формуласы деп
аталады. Анықталған интегралдарға
байланысты мысалдар
келтіру.
1-есеп.
.
Интеграл астындағы функцияның алғашқы функциясын
бөлiктеп интегралдау әдiсiмен тауып және оған Ньютон-Лейбниц
формуласын қолдансақ,
2-есеп. .
Бөліктеп интегралдау формуласы
бойынша болса, онда
3-есеп.
4-есеп.
ІV. Жаңа
сабақты бекіту:
Үйге тапсырма
“Алгебра және анализ бастамалары, 11 сынып,
А.Е.Әбілқасымова, 23-24 бет” 1. №42,43
(1,4)