Тақырыбы: Анықталған интегралдың қасиеті

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Тақырыбы: Анықталған интегралдың қасиеті

Материал туралы қысқаша түсінік
ұстаздарға
Материалдың қысқаша нұсқасы


Сабақтың тақырыбы: «Анықталған интегралдың негізгі қасиеттері және оны есептеу»

Мақсаты

Білімділік: Студенттерге анықталған интеграл ұғымы мен қасиеттерін және интегралды есептеу үшін Ньютон-Лейбниц формуласын қолдану бойынша білік, дағдыларын қалыптастырып, білімдерін нақтылау.

Дамытушылық: интегралдарды есептеу кестелерін есте сақтау және оларды есептер шығаруда қолдана білуге дағдыландыру, логикалық ойлау қабілетін дамыту;

Тәрбиелік: Соңғы нәтижеге жету жолында табандылық пен жігерлілік көрсете білуге, өзін-өзі бағалай білуге тәрбиелеу.

Түрі: Жаңа сабақты меңгерту

Оқыту әдісі: Түсіндіру, сұрақ-жауап, жүйелеу, есеп шығарту

Әдістемелік қамтамасыз етілуі:

Көрнекіліктер: Таратпа материалдары, слайдтар, плакаттар.ОТҚ: Интерактивті тақта

Пән аралық байланыс: Физика, информатика

Сабақ құрылымы мен мазмұны

І. Ұйымдастыру кезеңі:

1. Түгелдеу, сабаққа дайындықты бақылай отырып, зейінін сабаққа аудару.

2. Өткен білімдерге сүйене отырып, оқу әрекетін дамыту

ІІ. Үй тапсырмасын сұрау: Интегралдарды есептеудің негізгі әдістері.

    Анықтама: Берілген аралықтағы F(х) функциясының алғашқы функциясы осы аралықтағы f(х) функциясының анықталмаған интегралы деп аталады.

Белгіленуі:  икстен эф де икс функциясының анықталмаған интегралы деп оқылады)

Анықтамаға сәйкес: 

ІІІ. Жаңа сабақ:

 1. F(b) - F(a) айырмасын y=f(x) функциясының [a;b] кесіндісіндегі анықталған интегралы деп атайды.

Мұндағы a және b сандары интегралдау шектері: a – төменгі шегі,  ал b – жоғарғы шегі.

Анықталған интегралдың негiзгi қасиеттерi.

Берiлген анықталған интегралдың бар болу шарты орындалады деп есептейiк.

10. Тұрақты санды анықталған интеграл белгiсiнiң алдына шығаруға болады:

                    мұнда k=const .

20. Бiрнеше функциялар қосындысының анықталған интегралы қосылғыштарының анықталған интегралдарының қосындысына тең:       .

Осы екi қасиет интегралдың сызықтық қасиетi деп аталады.

30. Егер [a;b] аралығын [a;c]  және [c;b] аралықтарына бөлсек, онда

                                

40. Егер интегралдың жоғарғы шегi мен төменгi шегiнiң орындарын ауыстырсақ, онда оның таңбасы өзгередi:

                            50. Жоғарғы шегi мен төменгi шегi тең болатын интеграл 0-ге тең

60. Егер [a;b] аралығындағы х айнымалысының барлық мәндерi үшiн   болса, онда

70. Егер [a;b]  аралығындағы х айнымалысының барлық мәндерi үшiн   болса, онда

                                .

80. Егер [a;b]  аралығында функциясының ең үлкен және ең кiшi мәндерi сәйкес М және m сандары болса, онда

2. Ньютон-Лейбниц формуласы.

Ньютон Исаак (1643-1727) - ағылшын астрономы, физигі, әрі  математигі. ХVII ғасырда дифференциалдық және интегралдық есептеулерді математикалық практикаға енгізді.

Туындыны дифференциалдау деп атаған және  интеграл белгісін енгізген ЛейбницГотфрид Вильгельм Лейбниц (1646-1716 жж.) – XVII ғасырдағы неміс рухы туғызған терең де жан-жақты дамыған философ. Екінші жағынан, ол - математик, физик, саясаткер, тарихшы, құқықтанушы.


Теорема. Егер F(X) функциясы [a;b]  аралығына f(x) функциясының алғашқы функциясының бiрi болса, онда

   (5)Бұл теңдiк Ньютон-Лейбниц формуласы деп аталады. Анықталған интегралдарға байланысты мысалдар келтіру.

1-есеп.  .

Интеграл астындағы функцияның алғашқы функциясын бөлiктеп интегралдау әдiсiмен тауып және оған Ньютон-Лейбниц  формуласын қолдансақ,

2-есеп.  .

Бөліктеп интегралдау формуласы бойынша   болса, онда

3-есеп.                                       

4-есеп.

 

ІV. Жаңа сабақты бекіту: 

Үйге тапсырма

Алгебра және анализ бастамалары, 11 сынып, А.Е.Әбілқасымова, 23-24 бет” 1. №42,43 (1,4)   







Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
30.10.2018
1193
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі