Сабақтың
басталуы
5
минут
Сабақтың
ортасы
5
минут
12
минут
8
минут
10
минут
Сабақтың
аяқталуы
5
минут
|
Оқушылармен амандасу,
қатысуын түгендеу.
1.Психологиялық ахуал
қалыптастыру
«Ортақ
әңгіме»
Топқа
бөлу
Абай өлеңінен берілген
тармақтарды ретімен құрастыру арқылы топқа
бөлу
1-топ: «Ғылым»
тобы
Ғылым таппай
мақтанба,
Орын таппай
баптанба,
Құмарланып
шаттанба,
Ойнап босқа күлуге.
2-топ: «Ғалым»
тобы
Болмасаң да ұқсап
бақ,
Бір ғалымды
көрсеңіз.
Ондай болмақ қайда
деп,
Айтпа ғылым
сүйсеңіз.
3-топ: «Асыл»
тобы
Талап, еңбек, терең
ой,
Қанағат, рақым, ойлап
қой –
Бес асыл іс,
көнсеңіз.
Сабақтың тақырыбы
мен оқу мақсатымен таныстыру
Ойтүрткі
1.Ақынның өлеңі кімге арналған деп ойлайсың? Өлеңде қандай
мәселе көтерілген?
2. Ғылымды қайдан
табамыз? Қайтсек ғалым боламыз?
3.Абай айтқан бес асыл
істің ішіндегі қандай қасиеттер бүгінгі күні қазақ халқының бойынан
көбірек көрінеді?
Топтық
жұмыс
1-тапсырма
1-топ «Ғылым»
тобы
Топта сұрақты
талқылаңдар.
Өз ойыңызды жеткізуде
берілген үзіндіні қолданыңдар (жатқа
айт).
Сұрақ:
Абай атаған бес асыл
іс: талап, еңбек, терең ой,
қанағат, рақым –осы қасиеттер адамға не үшін қажет? Өз ойларыңды
дәлелдеңдер.
Қанағат,
рақым ойлап қой
–
Өсек, өтірік,
мақтаншақ,
Еріншек, бекер мал
шашпақ –
Бес дұшпаның,
білсеңіз.
Талап, еңбек, терең
ой,
Қанағат, рақым,
ойлап қой –
Бес асыл іс,
көнсеңіз.
Жамандық көрсең
нәфрәтлі,
Суытып көңіл
тыйсаңыз.
Жақсылық көрсең
ғибрәтлі,
Оны ойға
жисаңыз.
2-топ: «Ғалым»
тобы
Абай аталарыңның ойын
сендер қалай жалғастырар едіңдер? Сендер үшін «Бес асыл іс пен бес
дұшпанға» нелер жатады деп
ойлайсыңдар?
Менің
ойым
|
Бес асыл
іс
|
Бес
дұшпан
|
1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5
|
|
3-топ: «Асыл»
тобы
Өсек пен өтірікті кім
айтады? Еріншек пен мақтаншақ деп кімдерді айтады? Өсек пен
өтірікті кім айтады? Еріншек пен мақтаншақ деп кімдерді айтады? Бұл
қасиеттердің зияны қандай? Өз көзқарастарыңды
дәлелде.
Жұптық жұмыс
Әріп Тәңірбергенұлының «Ғылым туралы» өлеңінен алынған
үзіндіні Абайдың «Ғылым таппай мақтанба» өлеңімен салыстыр. Қандай
ортақ ой байқадыңдар?
Теңіздің тереңінде
садып пен дүр, Тілімді ал, қанағат қыл, әдеппен
жүр. Ғылым - дана, өмірде қор
болмайсың, Жаманмен жолдас болма, жақсымен
жүр. Кісінің, менше, балам, хақын
жеме, Түбінде жарамайды жегіш
неме. Тірі күнде құтылдым
қарызымнан, Артымнан «әкем айтпай кетті»
деме!
Абай -Ғылым туралы не
дейді?
-Кімге
арнаған?
-Нені
үгіттейді?
Әріп -Ғылым туралы не
дейді?
-Кімге
арнаған?
-Нені ең жаман қасиет
дейді
Жеке жұмыс
«Блумның кубигі» әдісі бойынша тапсырмалар
беру.
АТА
Ғалым деген
кім? Ғылым деген не? ТҮСІНДІР
Өлеңнің не туралы екенін
түсіндір. ОЙЛАН
«Болмасаң да
ұқсап бақ, бір ғалымды көрсеңіз» Ғалым болу қолыңнан келе ме?
НЕЛІКТЕН?
Абай
неліктен:
Біреу үшін үйренсең,
Біреу білмес, сен
білсең,
Білгеніңнің бәрі – тұл, –
дейді?
НЕГЕ?
Неге
ғылымсыз адамның күні жоқ?
ҰСЫН
Өлеңді
мәнермен жатқа айт.
Сабақты
қорытындылау
Талап, еңбек, терең
ой, қанағат, рақым ұғымдарына байланысты мақал-мәтелдерді жазып шығыңдар. Кім
көп біледі?
Үй
тапсырмасы: 1-6-тапсырманы орындау, жеке
жұмыс
Жазбаша кері
байланыс
«5-5-1»
әдісі
Оқушылар сабақ кезінде
нені меңгергендері жайлы 5 сөйлем жазады. Одан кейін сол 5 сөйлемді
5 сөзге дейін қысқартады. Соңында 5 сөзді 1 сөзге қысқартады.
Оқушылар өздерінің түйінді сөзін бүкіл сыныппен
бөліседі.
|
Психологиялық ахуал
«Ортақ әңгіме» Мақсаты:Топ мүшелерінің логикалық ойлау
қабілеттерін дамыту. Бәрі шеңбер бойымен отырады. Біреуі қандай да
бір тақырыпта әңгіме бастайды (мысалы, детектив), бірақ тек бірінші
сөйлем ғана айтады. Жанында отырған қатысушы екінші сөйлемін, оның
жанында отырған үшінші сөйлемін және т.с. шеңбер бойымен
орындалады. Талдау: Жаттығу ұнады ма? Не ұнамады? Не қиындық
келтірді? Қандай әсер алдыңыздар?
Абай өлеңінің әрбір тармақтарын ретімен құрастыру арқылы
топқа бөлінеді
Өткен тақырыпты пысықтау
мақсатында
сұрақтарға жауап береді.
Топта сұрақты талқылайды. Өз ойын жеткізуде берілген
үзіндіні қолданады.
Абай аталарының ойын жалғастырып, өз ойларынша «Бес асыл іс
пен бес дұшпанға» нелер жататынын
айтады.
Жұптық жұмыста оқушылар Әріп Тәңірбергенұлының
«Ғылым туралы» өлеңінен алынған үзіндіні Абайдың «Ғылым таппай
мақтанба» өлеңімен салыстырады. Қандай ортақ ой байқағандарын
айтады.
Жеке жұмыста «Блумның кубигі» әдісі бойынша 6 тапсырманы
орындайды. Мәнермен өлеңді жатқа
айтады.
Талап, еңбек, терең
ой, қанағат, рақым ұғымдарына байланысты мақал-мәтелдерді жазып
шығады.
«5-5-1» әдісі арқылы
жазбаша кері байланыс
жасайды.
|
Талқылау кезінде оқушылардың айтылған пікірлері мен
көзқарастары ауызша
мадақтау
арқылы бағаланып, сабақтың келесі кезеңінде
белсенді қатысуына
ынталандырады
Жарайсың!
Керемет
шешім! Ойлы
шешім!
Мұндай ойлы пікірлерді ешқашан
естімеппін!
Дескриптор
Білім
алушы
-сұраққа жауап
береді,
-үзіндіні
қолданады,
-өз ойын
дәлелдейді.
Дескриптор
Білім
алушы
-сұраққа жауап
береді,
-бес асыл іске өз
ойларын жалғастырады,
-бес дұшпанға өз
ойларын жалғастырады.
Дескриптор
Білім
алушы
-сұрақтарға жауап
береді
-аталған
қасиеттердің зиянды жағын
сипаттайды,
өз көзқарастарын
дәлелдеді.
Жұптық
жұмыс
Дескриптор
Білім
алушы
-екі шығарманы
салыстырады
-сұрақтарға жауап
береді,
-ортақ ойды
анықтайды.
Жеке
жұмыс
Дескриптор
Білім
алушы
-ғылым мен ғалым
сөздеріне анықтама
береді;
-өлеңнің
не
туралы екенін
түсіндіреді;
-
шығарма
үзіндісін қолдана
отырып, ғалым болуға
деген ниетін
жеткізеді.
- ғылымның адамға
пайдасын дәлелмен
сипаттайды;
-жырды жатқа
айтады
Смайлик арқылы
бағалау

|
Оқулық
6-сынып
Алматы
«Атамұра» баспасы
2018жыл
https://youtu.be/3LVX0UneG0s
ОҚЫТУДА
ҒЫ ЖАҢА
ӘДІС-ТӘСІЛДЕР ҚОРЖЫНЫНАН ЕСБОСЫН НАҒИША
ҚОЖАҚ
ҚЫЗЫ
https://massaget.kz/layfstayl/debiet/bauyirjan_momyishulyi/35450/
Оқулық
6-сынып
Алматы
«Атамұра» баспасы
2018жыл
Қалыптас
тырушы бағалауға арналған
тапсырма
лар жинағы
6-сынып
|