Тақырыбы: "Иррационал теңдеулерді шешу" 11 класс

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Тақырыбы: "Иррационал теңдеулерді шешу" 11 класс

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл материал математика пәні мұғалімдері үшін қажет.
Материалдың қысқаша нұсқасы

11 класс

Сабақ тақырыбы

Иррационал теңдеулерді шешу

Осы сабақта қол

жеткізілетін оқу мақсаттары

Иррационал теңдеулерді шешу әдістерін меңгерту, оларды есеп шығаруда пайдалана білуге үйрету.

Сабақ мақсаттары



Барлық оқушылар: Иррационал теңдеу анықтамасын, оны шешудің әр түрлі тәсілдерімен танысады

Көптеген оқушылар: оларды есептер шығару барысында пайдалана алады.

Кейбір оқушылар: Формулаларды қорыта алады,күрделі есептерді шығаруға талпынады.

Жетістік критерийлері

иррационал теңдеулерді шығара алады;

иррационал теңдеулер жүйесіне есептер шығара алады;

логикалық есептерді шығара алады;

Тілдік мақсаттар

иррационал теңдеулер, радикал

Құндылықтарды дарыту

Еңбек қоғамы: өз бетінше еңбектену;

Пәнаралық байланыстар

Алгебра 8 класс

АКТ қолдану дағдылары

сұрақ-жауап, «ой шақыру» әдісі,

Бастапқы білім

n-ші дәрежелі түбір

Сабақ барысы

Сабақтың жоспарланған кезеңдері

Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет


Сабақтың басы












Өтілген материалды қайталау

Сұрақтар:

1.а санының n-ші дәрежелі түбірі дегеніміз не?

2.Көбейтіндіден түбір шығару қалай орындалады?

3.Бөлшекпен түбір шығару қалай орындалады?

4.Түбірдің дәрежесі көрсеткішімен түбір таңбасының ішіндегі өрнектің көрсеткіші туралы ережені тұжырымда.

5.Түбірді дәрежеге шығару үшін не істеуге болады?

6.Түбірден түбір шығару қалай орындалады?

Анықтама. Иррационал теңдеу деп белгісізі түбір таңбасының ішінде болатын теңдеуді айтады.

Иррационал теңдеулерді шешудің екі тәсілі бар:

1) теңдеудің екі жақ бөлігін бірдей дәрежеге шығару;

2) жаңа айнымалыны енгізу;

Берілген иррационал теңдеуді түрлендіру арқылы келесі түрге келтіреміз:

2)Теңдеудің екі жақ бөлігін n-ші дәрежеге шығарып шешу әдісі белгілі f(x)=g ⁿ(x) теңдеуін аламыз;

3) Соңғы теңдеуді шешіп, табылған түбірлерді берілген теңдеуге қойып тексереміз.

4) Теңдеуді қанағаттандыратын түбірлерді теңдеу түбірлері деп атаймыз. Қанағаттандырмайтын түбірлер теңдеудің бөгде түбірлері” деп аталады

1-мысал. х+ ;

ешуі. Радикалы бар өрнекті теңдіктің сол жағында қалдырып, теңдеудің қалған мүшелерін теңдіктің оң жағына шығарамыз. Сонда .

Теңдеудің екі жақ бөлігін квадраттаймыз: . Осыдан

3х+7=49-14х+х2 немесе х2-17х+42=0. Соңғы теңдеудің түбірлері х1=3 және х2=14.

Табылған х-тің мәндерін берілген теңдеуге қойып, теңдіктің орындалатынын тексереміз:

  1. х1=3 түбірін х-тің орнына қойсақ, 3+ ; 3+4=7; 7=7, яғни теңдік орындалады.

  2. х2=14, яғни 14+ =7; 14+7=7; 21 7

2-мысал. теңдеуін шешейік.

Шешуі.

, 2х+6=36-12 +х-1; 12 х екінші рет квадраттаймыз: 144(х-1)=(29-х)2, 144х-144=841-58х+х2,

х2-202х+985=0, х1=5 және х2=197.

Тексеру жүргізіп; х1=5 берілген теңдеудің түбірі болатынын, ал х2=197 бөгде түбір екенін аламыз. Жауабы: 5.

Иррационал теңдеуді жаңа айнымалы енгізу арқылы шешу.

теңдеуін шешейік.

Шешуі. жаңа айнымалысын енгізейік. Сонда , болады. Осыны ескерсек, t + =2,5 теңдеуін аламыз. Шыққан бөлшек-рационал теңдеуді бүтін теңдеуге келтіреміз: t2-2,5t+1=0, бұдан t1=2 ; t2= .

Түбірлерді ескерсек, және теңдеулерін аламыз. Енді шыққан теңдеулерді шешеміз.

  1. , , 3х-2= 8х+12, х=-2,8.

  2. , , 12х-8=2х+3, х=1,1.

Тексеру: х=-2,8 үшін 2,5


х=1,1 үшін 2,5

Екі түбір де теңдеуді қанағаттындырады.

Жауабы: 1,1 ; -2,8.


Сабақтың ортасы



Шешуі.

; х+2 ; х=14;

: , =4 , 4=4.

Жауабы: 14.

  1. .

Шешуі. ; 3-х2=-1, х2=4, х=-2, х=2.

Тексеру: х=2, , -1=-1

х=2, -1=-1 Жауабы:-2; 2.

2

екі жағын үшінші дәрежеге шығарамыз х+2=27, х=25 Тексеру х=25 3) 3+ = х екі жағын квадраттаймыз

Д=49

Тексеру: х=1, 3+ =3+ =6, 5 6 , қанағаттандырмайды

х=6, 3+ =3+ =3+3=6, 6=6. Жауабы: 6.

3

х+5=0

Тексеру х=-2, (( -4) =0• =0

х=2 , ( -4) =0• =0

х=-5, (( -4) =21•0=0 Жауабы:-5; -2

121 (1,2), № 122(1,3), №123


Сабақтың соңы

1.Иррационал теңдеуге мысал келтір.

2.Төмендегі теңдеулер иррационал теңдеулерге жата ма:

8 =10 ,

2+7 =12

3.Төмендегі теңдеулердің шешімі бар ма, себебін түсіндір:

= -5, = - 4

Үй тапсырмасы. §6. № 121 (3,4 ), № 122(2,4)


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
doc
20.12.2017
1415
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі