Материалдар / Тәрбие сағаты Әдептілік-адамгершілік әліппесі 7 сынып
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Тәрбие сағаты Әдептілік-адамгершілік әліппесі 7 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
оқушылардың бойына рухани адамгершілік қасиеттерді ұялату
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
17 Мамыр 2020
1830
7 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Әдептілік – адамгершілік әліппесі

Мақсаты: оқушылардың бойына рухани адамгершілік қасиеттерді ұялату үшін мейірбан, ақылды, шыншыл, қайырымды, әдепті т.б. адамдық қасиетерді игеруіне ықпал ету;

адамгершілік құнды сапаларды оқушылар бойына сіңіру, ұлтжандылыққа баулу, эстетикалық тәрбие беру, топпен жұмысқа тәрбиелеу;

ой-өрісін, сана-сезімін, дүниетанымын дамыту.

Көрнекілігі: бейнепроектор, жүрек макеті, жағдаятты кәртішкелер,


Барысы

Жүргізуші:

-Сәлеметсіздер ме, балалар, көңіл- күйлерің қалай?

Сабағымызды бастамас бұрын шаттық шеңберіне жинала қояйық.


Шаттық шеңбері

Жүргізуші:-Балалар, «Әдептілік белгісі – иіліп сәлем бергені» дегендей, әдепті адамға ең алдымен сәлемдесу қажет. Әрбір халықтың сәлемдесу әдебі бар екен. Қытайлар қолдарын қысып, басын иіп амандасады екен. Айтқан сөзінің мағынасы, яғни ол «Қарныңыз тоқ па? Тамақ ішесіз бе?» дегені екен. Ал енді ауған халқы бастарын ұстап амандасады екен. Ол «Бастарың аман ба?» дегені екен.

Ал біздің қазақ халқы қалай амандасады? Иә, өте дұрыс. Біздің халық төс қағыстырып амандасады. Қане, бәріміз бір-бірімізбен амандасып алайық.

(бәрі осылайша амандасады).

Сынып оқушыларына 3 тақырып беріледі: «Достық», «Мейірім», «Инабат».

Әр топ ортаға шығып, жағдаятты сахналаймыз. Қалған топ талдайсыздар.

1. Мектеп дәлізіндегі әдептілік («Достық» тобы)

2.Сынып ішіндегі әдептілік («Мейірім» тобы)

3.Мәдени-көпшілік орындағы әдептілік («Инабат» тобы)

Осы жағдаяттар бойынша әр оқушы талдап, өз ойларын айтады.


Жүргізуші: Міне, балалар, өздеріңіз талдап отырған жағдаяттарыңыз осы өмірде кездеседі екен.

  1. Өз іс-әрекетіңізден ұялған кезіңіз болды ма ?

  2. Әдепті адам бойында қандай қасиеттер болуы қажет?

  3. Адамгершілік деген не?

  4. Әдепсіз дегенді қалай түсінесіңдер? Әдепсіз бала қандай болады?

Қандай ой түйеміз?

І топ

  1. Дәлізде жүгірмей мәдениетті жүру керек.

  2. Үлкендерге орын беру

  3. Кішілерге ізет көрсету

  4. Дауыс көтеріп айқайламау

ІІ топ

  1. Сабаққа кешікпеу

  2. Тыныштықты сақтау

  3. Амандасу

ІІІ топ

  1. Ең алдымен таза, үйлесімді киіну керек.

  2. Кешікпей бару керек.

  3. Кешіксеңіз, көрермендерден кешірім сұрай отырып, өз орныңызды табыңыз.

  4. Қатты қол шапалақтап, ысқыру – әдепсіздік белгісі.

  5. Концерт аяқталмай орныңнан тұрып кетпеу керек.

  6. Қоғамдық орындарда тыныштық сақтау керек.



Жаңа ақпарат

Біздің қазақ халқы ерте кезден-ақ адамгершілікті жоғары бағалай білген. Отбасында баланы кішіпейілділікке, ізеттілікке, имандылыққа, инабаттылыққа тәрбиелеуді мақсат етіп қойған. Бүгінгі тақырыбымызды әрі қарай өрбіту үшін мен сіздерге мынадай аңыз әңгіме айтайын.

Бір жұрттың үлкен оқымысты кісісі екінші бір елдің байымен сөйлесіп тұрады. Қастарынан бір жарлы адам өтіп бара жатып, оқымыстыға келіп, басын иіп сәлем береді. Оқып басын одан да төменірек иіп сәлемдеседі.

Қасындағы бай:

- Сіз зор біліміңіз бар ғалымсыз. Сөйтіп тұрып жарлы адамға соншалық иіліп сәлемдесуіңіздің мәні қалай? – деп сұрайды.

Сонда ғалым не деп жауап берді деп ойлайсыздар?

Ғалым: - Ешбір ғылым-білім үйренбеген ол кісі әдептілік көрсеткенде мен одан әдепсіз болып көрінсем лайық па ? – деген екен.

Жарлы адам мен ғалымның кішіпейілділігі олардың қандай іс-әрекеті арқылы көрінеді?

Міне, осы әңгімеден-ақ біз адам баласының әдептілігі жоғары болса, ол адам бойында адамгершілік, сыпайылық, мейірімділік,т.б. жақсы қасиеттер болатынын ұқтық.

«Әдептілік, ар-ұят-

Адамдықтың белгісі.

Тұрпайы мінез, тағы жат-

Надандықтың белгісі».


«Әдепті бала - арлы бала,

Әдепсіз бала - сорлы бала».

«Әр жастың әдепті, инабатты, сыпайы болуы әр адамның өзіне байланысты екен» деген ой осыдан шықса керек. Ендеше, балалар, бүгінгі өтетін тақырыбымыз «Әдептілік - адамгершілік бастауы» деп аталады.


Мәтінмен жұмыс

Бүгінгі сабақ тақырыбын кеңірек меңгеру мақсатында мәтінге назар аударайық.

Әдептілік әліппесі

  • Өз ортаңмен үйлесімді болудың мәні неде?

  • Әдепті әдетке қалай айналдыру керек?

  • Үстел басында өзін-өзі ұстау.

  • Адамгершіліктің қатып қалған қағидасы жоқ, бірақ негізгі қағидалары қандай?

1 оқушы: Кешірімді болу, кек сақтамау, сөйлесе білу, әділ болу, ізеттілік.

Рұқсат сұрау, кешікпеу, амандасу, өсек айтпау, уәдеде тұру, имандылық, мейірімділік, сабырлылық, қайырымдылық т.б.

2 оқушы: Ізеттілік – айналасындағыларды құрметтеу, кішілік мінез таныту. Амандасу – бейбіт пейілдің, достық ықыластың белгісі, мінез-құлықтың нормасы.

3 оқушы:Әділ болу – адамгершіліктің асыл белгісі. Әділетті қоғам адамдар имандылық қағидаларын қатаң сақтағанда ғана құрылады. Әдет-ғұрып дәстүрлеріне, қалыптасқан қағидаларға, құқықтық нормаларға, заңға сүйенгенде ғана әділдік жеңеді.

4 оқушы:Рұқсат сұрау – адамдар қарым-қатынасындағы ішкі мәдениетті айғақтайтын этикалық қағидалардың бірі. Адамның меншік құқығын құрметтеу және оған қол сұқпау. Әр адам бір-бірінің құқығын құрметтей білуді үйренгендері жөн.

Имандылық. Әр адам ұлтына, нәсіліне, жынысына, дініне қарамастан иманды болып туады. Иманды бала дөрекілікке бармайды. Ата-анасын ардақтайды, кісіге қиянат жасамайды. Имандылық бар жерде рухани тазалық бар, сенім бар.

5 оқушы: Кешікпеу. Бұл дағдыны адам өзіне бала жастан дарытқаны жөн. Кешігу адамдарды сыйламау. Жұмысқа немесе туған күнге кештерге кешігіп бару – барып тұрған мәдениетсіздік. Уәделі жерге ерте бару керек, кешіккен жағдайда кешірім сұрау керек.

6 оқушы: Сабырлылық адам бойына екі жолмен дариды: бірі - туа біткенінде, екіншісі –адам өзін-өзі тәрбиелеу жолымен келеді. Сабырлылық адамның өз мінез-құлқына ие бола алатынын көрсетеді.

Қайырымдылық – айналадағы адамдарға ізгілікті іс жасау. Қайырымдылық бар жерде қатыгездікке жол жоқ. Өзгелер үшін жасалған ізгілік адам жанын нұрландырады, адамдық мәртебесін көтереді. Қайырымды бала – қашанда ата-анасының мақтанышы.

Жүргізуші: Адамгершіліктің басты қағидаларын орындау –адам құқықтарын қастерлеу шарттарының бірі. Оның баптары қандай?

7 оқушы: Барлық адамдар тең құқықты, ерікті, қадірлі. Азаматтар нәсіліне, жынысына, тіліне, тегіне, дініне, мүліктік және лауазымдық жағдайына қарамастан заң алдында бірдей.

Дәйексөз

Әдептілік, ар-ұят – адамдықтың белгісі.


Әдептіліктің 5 ережесін құрастыр


Дәптермен жұмыс

Мақал-мәтелдің жалғасын табу

Бала тәрбиесі


арлы бала.

Адам


тіл.

Тәрбие басы


өзгеден сый дәметпе.

Әдеп басы


алғыс орады.

Өзіңді-өзің сыйламасаң


тағалы атпен тең.

Жақсылық еккен


кіші сені сыйлайды.

Үлкенді сен сыйласаң


тәртіппен өскен тал артық.

Тәрбиелі адам


тал бесік.

Әдепсіз өскен адамнан


әдебімен көрікті.

Әдепті бала


бесіктен.



Жүргізуші.Енді осы сабақтан алған білімдеріңді қорытындылау мақсатында сіздер мына сұраққа жауап беріңіздер.




Түйін сөз

Жүргізуші: Балалар, бүгінгі сабағымызда өз ойларыңызды ортаға салдыңыздар. Адамгер-шіліктің қатып қалған қағидасы жоқ. Әр адам адамгершілікті тұрмыс-тіршілігінен, өзін қоршаған табиғатынан бойына сіңіреді. Сіздер өмірде қиындыққа мойымай, еш кедергісіз алға қадам басыңыздар. Ғабиден Мұстафин «Адамшылықты айта бергеннен гөрі көрсете біл» деген. Біздің мектебімізде адамгершілігі мол оқушылар көбейе берсін деп сабағымыз-ды аяқтаймыз.















Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!