×
Сертификат тегін алу үшін
Материал тегін жариялау
ҚР БАҚ(СМИ) тіркеу №9512
Ең үздік ашық сабақ байқауы басталды
Алтын күз байқауы басталды
Сұрақтарды 8(771)-234-55-99 (Ватсап) осы номерге жазуға болады

Тәрбие сағаты: «Дұрыс тамақтану ережелері»

Автор:Абуова Гульсара Кенесовна
Бағыты: Əлеуметтік педагог
Бөлімі: Тәрбие сағаты
Сыныбы: Барлық сыныптар
Жарияланған уақыты: 2019-06-18

50-ден астам пәндер бойынша материалдарды тегін жүктеп, сабақ барысында қолдануға болады

Материал туралы қысқаша түсінік

Жас мамандарға. Дұрыс тамақтану-денсаулық негізі. Ой еңбегіне, іс-әрекетке де күніне көп күш-қуат жұмсалады.


Батыс Қазақстан облысы Бәйтерек ауданы Янайкин ауылы
Тақырыбы:«Дұрыс тамақтану ережелері»
Мақсаты: Оқушыларды дұрыс тамақтану мәдениетімен, әдебімен таныстыру, пайдалы және хиянды тамақ туралы түсінік беру, дастархан басында сақталатын рәсімдермен, ырымдармен таныстыру; оқушылардың сөздік қорларын дамыту; оқушыларды дәстүрді, тамақтану мәдениетін сақтауға тәрбиелеу.
Кіріспе сөз:Адамның ең үлкен байлығы–денсаулық. Ал, денсаулықты, ағзаның күшін нығайтудың басты кепілі-дұрыс тамақтану. Адам ағзасы сыртқы ортаның кері әсеріне үнемі қарсы тұруға тырысады. Тамақтану-адам ағзасы үшін аса маңызды қажеттілік. Біздің денсаулығымыз көбінесе қалай тамақтануымызға байланысты. Дұрыс тамақтану-денсаулық негізі. Ой еңбегіне, іс-әрекетке де күніне көп күш-қуат жұмсалады. Ол қуатты, ағзаға қажетті қоректік заттарды біз ішер астан аламыз.
  • Дұрыстамақтану үшін тамақтанудың гигиеналық ережелерін сақтау, тамақ ішер алдында қолды жуу керек.
  • Тамақтыжиіқабылдау, майлы, тәтті, тұздытағамдардыпайдаланузияндыәдеттергежатады. Тамақтыңжақсысіңуінетағамныңсыртқытүрі, иісі де әсеретеді.
  • Тамақжепотырғандаөзіңдіжақсыұста. Тамақішкенкездесөйлеме, тамақтыжақсылапшайнапасықпай, әдептіліксақтапіш.

  • Денсаулығынжақсы болу үшінтамақтануережесінсақтаукерек. Тамақтаәртүрлітағамөнімдерінпайдаланғантиімді.
  • Тамақәртүрліжаңаөнімдер мен жеміс-жидектердентұруытиіс.
  • Қант пен тәттітағамдарды аз пайдалан.
  • Ащытағамдардыкөпжеме.
  • Тамақтаныпотырғанкездеқолыңдысермепжанындағылардыалаңдатарлықтайәңгімеайтпа, теледидарқарап, газет оқыма.
  • Тамақішіпболғансоңміндеттітүрдерахметайт.

Пайдалы тамақтар:Майы аз ет, айран, балық, нан, өсімдік майы, сәбіз, пияз, орамжапырақ.
Зиянды тамақтар: фанта, бәліш, кока-кола, чипсы, сникерс, шоколад, тәтті нандар,
Дәрумендер:Ағзаға тағам арқылы енетін белоктардың, минералды тұздардың, майлардың, көмірсутегінің алмасуын тездететін заттар – дәрумендер. әрқайсысының өз атқарар қызметі бар дәрумендер қай жастағы адамға да қажет.А дәрумені мал өнімдерінде болады. әсіресе бүйрек, бауырда, жұмыртқаның сары уызында, сүт тағамдарында мол. А дәрумені жетіспегенде адамның көру қабілеті төмендеп, заттың түсін ажырата алмайды. Шашы түсіп, терісі құрғап В дәрумені жетіспегенде асқазан, ішек жаралары пайда болады, жүйке жүйесі зақымданып, адам сал болып қалуы мүмкін. Ет, сүт, балық тағамдарын,

Е дәрумені жетіспеуінен бұлшық ет солып, адам семе бастайды, дистрофия ауруына С дәрумені жеміс-жидектен, алмадан, лимоннан, итмұрын, қарақат, шиеден табылады. С дәрумені жетіспегенде адамның жұмысқа қабілеті төмендейді. Ұйқысы Д дәрумені балық майында, жемістерде болады. Д дәрумені жетіспегенде тұздар ағзаға
Дұрыс тамақтанып, айтылған ережелерді орындай білген адамдардың ғана денсаулығы берік бола алады. Сондықтан да дұрыс тамақтану - әр адамның өз қолында демекпіз.Дұрыс тамақтану ережелері: ·         тамақты үстелдің басында отырып қабылдау керек. Егер тамаққа зейін салмаған жағдайда, адам тойғанын білмей қалып, артығымен тамақтанады.·         тамақты асықпай, мұқият шайнап, тамақтану режимін сақтап жеу керек. тамақты жиі және аз мөлшерде, күніне бес рет қабылдаған жөн.·         тамақтанған соң дереу шай ішуге болмайды. Себебі шайдың құрамында темірді ыдырататын заттар болады. Шайдың орына шырын ішкен жөн.·         таңертеңгі асты мұқият қабылдау. Егер организм 10-12 сағат тамақ қабылдамаса, онда организмдегі қант азайып кетеді. Ертеңгі асты ішпесе, түсте артығымен қабылдайсыз, нәтижесінде асқазанға ауыртпалық түсіресіз.Дұрыс тамақтанудың негізгі шарттары:1.     Тағамның құрамында негізгі қоректік заттар (белок, көмірсу, май) болуы тиіс.2.     Тамақ рационында (дәрумендер, тағамдық талшықтар) болуы тиіс.3.     Тамақ нәрлілігінің адамның жасына, мамандығына, денсаулық күйіне, табиғи-климаттық жағдайларына сәйкестігі.4.     Тәулік бойы тамақтану тәртібін, мөлшерін сақтау.
Қорытынды: Сұрақ-жауап арқылы оқушылардың қандай түсінігін қорытындылау.










50-ден астам пәндер бойынша материалдарды тегін жүктеп, сабақ барысында қолдануға болады

Сертификатты жеке кабинеттегі жетістіктерім бөлімінен жүктеп алуға болады

Материалды сайттан тегін жүктеу

Материал ұнаса парақшаңызға сақтап қойыңыз!

Өз пікіріңізді қалдыру үшін тіркелу қажет.

Олимпиада бітуіне қалды: