Материалдар / Тәрбие сағаты. Менің құқығым мен міндетім
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Тәрбие сағаты. Менің құқығым мен міндетім

Материал туралы қысқаша түсінік
Сынып сағаты 4 сыныпқа арналған
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
02 Маусым 2024
241
1 рет жүктелген
450 ₸
Бүгін алсаңыз
+23 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +23 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Сынып сағаты

Күні:

19.02.2024 жыл

Сабақтың тақырыбы

"Менің құқығым мен міндеттерім"

Сыныптан тыс шараның мақсаты

Оқушылардың құқықтық білімін жетілдіру, құқықтық білім - әр адамның ісі екенін ұғындыру;

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңдері / уақыты

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Ресурстар


Сабақ

тың басы

5 мин

Түсіндірме сөз: Әрбір адам өзінің құқықтары мен бостандықтарын қорғайтын заңдарды білуі қажет. Сондай-ақ заң адамға міндеттер жүктейді. Адам басқалардың құқықтарын бұзбауы, олардың өміріне, денсаулығына, ар-намысына қол сұқпауы керек. Адам түрлі жағдайда өмір сүреді:отбасында, жұмыста, мектепте, көпшілік жерде. Адамның қоғам мен мемлекет алдындағы міндеті:мемлекетті қорғау, салық төлеу, мемлекеттік рәміздерді құрметтеу. Сен сияқты қаншама адам дүниеге келуде. Осы адамдардың барлығы бір заңға бағынады. Ол – конституция деп аталады.

«Бала құқығы туралы халықаралық конвенциядан» үзінді оқып береді.

- Мемлекет әрбір баланың аман-сау өсіп, жан-жақты дамуын қамтамасыз етеді.

- Бала өмірге келе салысымен тіркеуге алынады және өзіне есім мен азаматтық алуға құқылы.

- Әрбір бала өз отбасында ата-анасымен бірге өмір сүруге құқылы.

- Бала мектепте кінәлі болғанда да оны ешкім ұрып жазалауға, кемсітіп қорлауға құқығы жоқ.

- Бала тынығуға және мәдени демалуға құқылы.

- Әрбір баланың ой-пікір, ар-ождан және дін еркіндігіне құқығы бар.

- Бала өзі қалаған спорт түрімен шұғылдануға құқылы.

- Бала денсаулығын сақтауға, емделуге құқылы.

- Бала өз ойын еркін айтуға құқылы.

Слайд








«Біз неге құқылымыз?» сұрақ-жауап ойыны.

1. Құқық деген не?

- Мемлекет шығарған немесе бекіткен тәртіп ережелерінің жиынтығы.

2. Құқық немен қорғалады?

- Заңмен қорғалады.

3. Адам құқығының қорғалуы қай елде бастау алған? 1789жылы. Францияда.

4. Адам құқықтары мен бостандықтары туралы Декларацияны қандай ұйым қабылдады?(БҰҰ. )

5. БҰҰ-ның мақсаты не?

- Әлемде бейбітшілікті сақтау, адам құқықтары мен бостандықтарын қорғау.

6. Қазақстан БҰұ-на қашан мүше болды?

- 1992жылы. 2-наурыз.

«Сен білесің бе?» сұрақ-жауап.


Біздің мемлекет – ҚР. ә) Мемлекеттік тіл – қазақ тілі. б) Мемлекеттік рәміздеріміз – әнұран, ту, елтаңба. в) Елорда – Астана. г) ҚР кім басқарады? – Президент.


Конституция – бұл Қазақстан Республикасында тұратын барлық азаматтардың құқықтары мен міндеттері белгіленген құжат.

Конвенция – арнайы бір мәселе жөніндегі мемлекеттердің өзара келісімі.

Құқық немен қорғалады? -Заңмен қорғалады.

Құқық – мемлекет тарапынан, болмаса тиісті қаулы, заңмен әрбір адамға берілген ерік, бостандық.

Бала құқығын қорғау туралы заң қанша бап,қанша тараудан тұрады?

Құқық сөзінің кілті

7. БҰҰ адам құқығына байланысты қандай халықаралық шарттар қабылдады?

- Бала құқығы туралы конвенция.

8. Бала болып кімдер саналады?

- 18 жасқа толмағандар бала болып саналады.

9. Бала құқығы туралы Конвенцияға Қазақстан Президенті қай жылы қол қойды?

- 1995жылы Нью-Йорк қаласында 156 мемлекет болып қол қойды.

10. Деклараци деген не?

- Үкіметтің, саяси партияның, халықаралық ұйымның аса маңызды мәселесі.

11. Құқық туралы заңдарды қандай орган шығарады?

- Парламент шығарады.

12. Адам құқығы қандай жағдайда бұзылады?

- Соғысып жатқан елдерде.

13. Адам құқығы жат елдерде жүрсе қалай қорғалады?

- «Әр адамның құқығы қайда жүрсе де заңмен қорғалады» деп Декларацияның 6-бабында айтылған.


Қ-азақ


Ұ-лты


Қ-айырымдылықты


Ы-ымырашылдықты


Қ-олдайды


Слайд









https://youtu.be/k0CFXTCv9j4?si=xEQL943ULAb4lTK7


Сабақ

тың ортасы

25-25 мин


«Қызықты сұрақтар»

а) Алғаш рет сыныпқа кіммен келдің?

ә) Партада кіммен отырдың?

б) Білім туралы мақал айт.

в) 1- қыркүйекті неге Білім күні деп атаймыз?

г) Қыркүйек айы қай мезгілге жатады?

«Бәріміз бірге!»

а) Біздің мемлекет – ҚР.

ә) Мемлекеттік тіл – қазақ тілі.

б) Мемлекеттік рәміздеріміз – әнұран, ту, елтаңба.

в) Елорда – Астана.

г) ҚР кім басқарады?

Оқушылардың ықтимал жауаптары:

-Алғаш рет сыныпқа анаммен/ әкеммен келдім.

-Партада .... отырдым.

-Білім – жанып тұрған шамшырақ.

-күз

-«Бәрі бірге!»

а) Біздің мемлекет – ҚР.

ә) Мемлекеттік тіл – қазақ тілі.

б) Мемлекеттік рәміздеріміз – әнұран, ту, елтаңба.

в) Елорда – Астана.

г)Президент .


Picture 2



Тренинг «Ақ пен қара».

Бір оқушының көзін байлап , кабинеттің ішінде жүреді. Ал бір оқушы оны қасына алып жүреді.


Екі оқушыға:


-Сіздер қандай сезімде болдыңыздар?


- Қандай қорытынды жасар едіңіздер?

Бұл тренингтің қорытындысы заңды білетін адам өзін еркін,тыныш, қорқынышсыз өмір сүре алатынын сезінеді, ал көзін байлаған оқушы өзінің қорқыныш сезімде болғанын, заңды білмейтін адам қалай қайда жүретінін білмейтінін байқауға болады.

Оқушылардың пікірлері

Арайлым

Адам дүниеге келгеннен кейін оның өмірін , денсаулығын, тыныштығын біздің мемлекетіміздің Ата Заңы қорғайды. ҚР- Конституциясы барлық заңдардың негізгі басты құжаты.

Қайсар:

Бала өмірге келе салысымен тіркеуге алынеады және өзіне есіммен азаматтық алуға құқылы. Мемлекет әрбір баланың аман сау өсіп, жан – жақты дамуын қамтамасыз етеді.

Зарина:

Бала міндетті түрде алғашқы білімін тегін алуға құқылы

Бала денсаулығын сақтауға , емдеуге құқылы

Әсемай:

Табиғатты қорғауға

Тарихи мәдени мұраларды сақтауға міндетті

Слайд


«Кім жылдам»

1 Көшеде ақсақал ата суға барып су алып жатыр. Сен не істер едің?

2. Сыныпта бір досым қаламын үйге қалдырып кетеді. Сен не істер едің?

3 Қарт әже көшеде келе жатып құлап қалды. Сен не істер едің?

4 Үзілісте бір досыңды байқамай қағып кеттің. Сен не істер едің?

5.Көшеде кетіп бара жатқан апа әмиянын түсіріп алғанын байқамады. Сен не істер едің?

6. Үзіліс кезінде екі оқушы керісіп қалды? Сен не істер едің?


Оқушы міндетті


1 Жол тәртібін бұзбауға


2.Қоғамдық жұмысқа қатысуға

3.Білімді менгеруге


4..Шындықты білуге

5.Үлкенді сыйлауға


6.Кішіге көмектесуге

7.Өтірік айтпауға


8.Шыдамсыз болмауға

9.Денсаулығын күтуге


10.Денені шынықтыруға

11.Қазақ тілін құрметтеу


Оқушы жауапкершілігі


1.Уақытында келу

2.Уәдеде тұр

3.Тиянақты болу

4.Мектеп мүлкін бүлдірмеу

5.Тәртіпті бұзбау

6.Жаман сөз айтпау

7.Досына көмектесу

8.Оқушы ережесін орындау

9.Кітапты күтіп ұстау

10.Күн тәртібін бұзбау

11.Талапты орындау

12.Әдепті болу


13.Табиғатты қорғауға





Сабақ

тың соңы

10 мин


Ойын «Сиқырлы жіп»


Мұғалім қолына жіп ұстап тұрып бірінші оқушыға жіптің ұшын береді . Жіпті барлық оқушылар үзбей ұстап тұруы керек. «Бұл – сиқырлы жіпше», Ол шұбатылып, бізді байланыстырады. Осы жіп - өмір. Жіп қолыңызға түскен кезде, сіз өмірді қандай болып көретініңізді бір – екі сөзбен айту керексіз.Мысалы: «Мен өмір сүруден еш қашан қорықпаймын қиыншылыққа төземін т.б» бүкіл сыныптың қолдарынан өтіп, мұғалімнің қолына оралады.


Балалар өмір жібі үзілмеу керек екеніне көңіл аударыңдар!


Сендер бұл кезде қандай күйде болдыңдар?


-Қорықтық жіп үзіліп кетпесін деп.


Өмірді қайта сүре алмаймыз! Сондықтан өмірде тек жақсылық,қызықты


болу үшін өмір сүреміз.



Қорытынды:

Көптеген адамдар санасында құқық ұғымы жазалау, соттау, құқық бұзылуының ұғымдарымен байланысты түсіндіріледі. Бірақ құқық әділеттілік, теңдік, ізгілік екендігін, қоғамға негізделген тәртіп ережелері екенін естен шығармау керек. Дүние жүзі елдеріне ортақ заңдар бар. Біз ол заңға да бағынуға міндеттіміз. Ол былай аталады: «Адам құқықтары жайлы жалпыға бірдей декларациясы». Дүние жүзінің балаларын қорғауға арналған «Балалар конвенцияның 6-бабында былай делінген: «Сіздің өмір сүруге құқығыңыз бар, ал мемлекет сіздің жан-жақты еркін дамуыңызға көмектесуге міндетті. Денсаулығына, өміріңе қамқорлық жасап, қорғауға міндетті».





Астана қаласы әкімдігінің Дінмұхамед Қонаев атындағы

«№66 мектеп-лицей» ШЖҚ МКК

Тәрбие сағатының анықтама парағы /2023-2024 оқу жылы/



Тәрбие сағаты тақырыбы: "Менің құқығым мен міндеттерім"

Сыныбы: 4 «И» Күні: 19.02 .2024 жыл

Тәрбие сағатының мақсаты: Оқушылардың құқықтық білімін жетілдіру, құқықтық білім - әр адамның ісі екенін ұғындыру;

Безендірілуі, АКТ ресурстары



Picture 2

Өту формасы, әдіс-тәсілдердің сипаты


Қай құндылықтар негізге алынды?

Құқықтық тәрбие

Жоба түрі:



«Жеті жарғы»

Іс-шараның құрылымы:

- Ұйымдастыру кезеңі

«Біз неге құқылымыз?» сұрақ-жауап ойыны.

- Негізгі бөлім

Құқық пен міндет, жауапкершілікті ажыратуға бағытталған іс-шаралар.

Қоғаммен байланысы

/ қатысушы қонақтар,

ата-аналар ұжымы, мәдени орталықтармен ынтымақтастық/

Қоғамдағы өзінің құқығы мен міндетін атқаруға үйрету. Мектеп инспекторымен сұхбат.



Оқушылардың қатысу белсенділігі, шығармашылығы


«Қызықты сұрақтар»

а) Алғаш рет сыныпқа кіммен келдің?

ә) Партада кіммен отырдың?

б) Білім туралы мақал айт.

в) 1- қыркүйекті неге Білім күні деп атаймыз?

г) Қыркүйек айы қай мезгілге жатады?

Осы сұрақтарға жауап беру барысында белсенділік танытты.




Фотоматериал






Кері байланыс

Ойын «Сиқырлы жіп»

Мұғалім қолына жіп ұстап тұрып бірінші оқушыға жіптің ұшын беріп, осы сабақтан алған білімдерін түйіндеп шықты.


Қорытынды бөлім


Мұғалімнің сөзі: «Сіздің өмір сүруге құқығыңыз бар, ал мемлекет сіздің жан-жақты еркін дамуыңызға көмектесуге міндетті. Денсаулығына, өміріңе қамқорлық жасап, қорғауға міндетті».





Сынып жетекші: Утебаева Г.Ж.



Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары: Б. Нуртазина

Т. Бейсекова





Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!