Сабақ
тың
басы
5
мин
|
Түсіндірме сөз: Әрбір адам
өзінің құқықтары мен бостандықтарын қорғайтын заңдарды білуі қажет.
Сондай-ақ заң адамға міндеттер жүктейді. Адам басқалардың
құқықтарын бұзбауы, олардың өміріне, денсаулығына, ар-намысына қол
сұқпауы керек. Адам түрлі жағдайда өмір сүреді:отбасында, жұмыста,
мектепте, көпшілік жерде. Адамның қоғам мен мемлекет алдындағы
міндеті:мемлекетті қорғау, салық төлеу, мемлекеттік рәміздерді
құрметтеу. Сен сияқты қаншама адам дүниеге келуде. Осы адамдардың
барлығы бір заңға бағынады. Ол – конституция деп
аталады.
«Бала құқығы туралы
халықаралық конвенциядан» үзінді оқып
береді.
|
- Мемлекет әрбір баланың
аман-сау өсіп, жан-жақты дамуын қамтамасыз
етеді.
- Бала өмірге келе салысымен
тіркеуге алынады және өзіне есім мен азаматтық алуға
құқылы.
- Әрбір бала өз отбасында
ата-анасымен бірге өмір сүруге
құқылы.
- Бала мектепте кінәлі
болғанда да оны ешкім ұрып жазалауға, кемсітіп қорлауға құқығы
жоқ.
- Бала тынығуға және мәдени
демалуға құқылы.
- Әрбір баланың ой-пікір,
ар-ождан және дін еркіндігіне құқығы
бар.
- Бала өзі қалаған спорт
түрімен шұғылдануға құқылы.
- Бала денсаулығын сақтауға,
емделуге құқылы.
- Бала өз ойын еркін
айтуға құқылы.
|
Слайд



|
|
«Біз неге
құқылымыз?» сұрақ-жауап ойыны.
1. Құқық деген
не?
- Мемлекет шығарған
немесе бекіткен тәртіп ережелерінің
жиынтығы.
2. Құқық немен
қорғалады?
- Заңмен
қорғалады.
3. Адам құқығының
қорғалуы қай елде бастау алған? 1789жылы.
Францияда.
4. Адам құқықтары
мен бостандықтары туралы Декларацияны қандай ұйым қабылдады?(БҰҰ.
)
5. БҰҰ-ның мақсаты
не?
- Әлемде
бейбітшілікті сақтау, адам құқықтары мен бостандықтарын
қорғау.
6. Қазақстан БҰұ-на
қашан мүше болды?
- 1992жылы.
2-наурыз.
«Сен білесің бе?»
сұрақ-жауап.
Біздің мемлекет –
ҚР. ә) Мемлекеттік тіл – қазақ тілі. б) Мемлекеттік рәміздеріміз –
әнұран, ту, елтаңба. в) Елорда – Астана. г) ҚР кім басқарады? –
Президент.
Конституция – бұл
Қазақстан Республикасында тұратын барлық азаматтардың құқықтары мен
міндеттері белгіленген құжат.
Конвенция – арнайы
бір мәселе жөніндегі мемлекеттердің өзара
келісімі.
Құқық немен
қорғалады? -Заңмен қорғалады.
Құқық – мемлекет
тарапынан, болмаса тиісті қаулы, заңмен әрбір адамға берілген ерік,
бостандық.
Бала құқығын қорғау
туралы заң қанша бап,қанша тараудан
тұрады?
Құқық сөзінің
кілті
|
7. БҰҰ адам құқығына
байланысты қандай халықаралық шарттар
қабылдады?
- Бала құқығы туралы
конвенция.
8. Бала болып кімдер
саналады?
- 18 жасқа
толмағандар бала болып саналады.
9. Бала құқығы
туралы Конвенцияға Қазақстан Президенті қай жылы қол
қойды?
- 1995жылы Нью-Йорк
қаласында 156 мемлекет болып қол
қойды.
10. Деклараци деген
не?
- Үкіметтің, саяси
партияның, халықаралық ұйымның аса маңызды
мәселесі.
11. Құқық туралы
заңдарды қандай орган шығарады?
- Парламент
шығарады.
12. Адам құқығы
қандай жағдайда бұзылады?
- Соғысып жатқан
елдерде.
13. Адам құқығы жат
елдерде жүрсе қалай қорғалады?
- «Әр адамның құқығы
қайда жүрсе де заңмен қорғалады» деп Декларацияның 6-бабында
айтылған.
Қ-азақ
Ұ-лты
Қ-айырымдылықты
Ы-ымырашылдықты
Қ-олдайды
|
Слайд



https://youtu.be/k0CFXTCv9j4?si=xEQL943ULAb4lTK7
|
|
Сабақ
тың
ортасы
25-25
мин
|
«Қызықты
сұрақтар»
а) Алғаш рет сыныпқа
кіммен келдің?
ә) Партада кіммен
отырдың?
б) Білім туралы
мақал айт.
в) 1- қыркүйекті
неге Білім күні деп атаймыз?
г) Қыркүйек айы қай
мезгілге жатады?
«Бәріміз
бірге!»
а) Біздің мемлекет –
ҚР.
ә) Мемлекеттік тіл –
қазақ тілі.
б) Мемлекеттік
рәміздеріміз – әнұран, ту, елтаңба.
в) Елорда –
Астана.
г) ҚР кім
басқарады?
|
Оқушылардың ықтимал
жауаптары:
-Алғаш рет сыныпқа
анаммен/ әкеммен келдім.
-Партада ....
отырдым.
-Білім – жанып
тұрған шамшырақ.
-күз
-«Бәрі
бірге!»
а) Біздің мемлекет –
ҚР.
ә) Мемлекеттік тіл –
қазақ тілі.
б) Мемлекеттік
рәміздеріміз – әнұран, ту, елтаңба.
в) Елорда –
Астана.
г)Президент
.
|


|
|
Тренинг «Ақ пен
қара».
Бір оқушының көзін
байлап , кабинеттің ішінде жүреді. Ал бір оқушы оны қасына алып
жүреді.
Екі
оқушыға:
-Сіздер қандай
сезімде болдыңыздар?
- Қандай қорытынды
жасар едіңіздер?
Бұл тренингтің
қорытындысы заңды білетін адам өзін еркін,тыныш, қорқынышсыз өмір
сүре алатынын сезінеді, ал көзін байлаған оқушы өзінің қорқыныш
сезімде болғанын, заңды білмейтін адам қалай қайда жүретінін
білмейтінін байқауға болады.
|
Оқушылардың
пікірлері
Арайлым
Адам дүниеге
келгеннен кейін оның өмірін , денсаулығын, тыныштығын біздің
мемлекетіміздің Ата Заңы қорғайды. ҚР- Конституциясы барлық
заңдардың негізгі басты құжаты.
Қайсар:
Бала өмірге келе
салысымен тіркеуге алынеады және өзіне есіммен азаматтық алуға
құқылы. Мемлекет әрбір баланың аман сау өсіп, жан – жақты дамуын
қамтамасыз етеді.
Зарина:
Бала міндетті түрде
алғашқы білімін тегін алуға құқылы
Бала денсаулығын
сақтауға , емдеуге құқылы
Әсемай:
Табиғатты
қорғауға
Тарихи мәдени
мұраларды сақтауға міндетті
|
Слайд

|
|
«Кім
жылдам»
1 Көшеде ақсақал ата
суға барып су алып жатыр. Сен не істер
едің?
2. Сыныпта бір досым
қаламын үйге қалдырып кетеді. Сен не істер
едің?
3 Қарт әже көшеде
келе жатып құлап қалды. Сен не істер
едің?
|
4 Үзілісте бір
досыңды байқамай қағып кеттің. Сен не істер
едің?
5.Көшеде кетіп бара
жатқан апа әмиянын түсіріп алғанын байқамады. Сен не істер
едің?
6. Үзіліс кезінде екі оқушы
керісіп қалды? Сен не істер едің?
|

|
|
Сабақ
тың
соңы
10
мин
|
Ойын «Сиқырлы
жіп»
Мұғалім қолына жіп
ұстап тұрып бірінші оқушыға жіптің ұшын береді . Жіпті барлық
оқушылар үзбей ұстап тұруы керек. «Бұл – сиқырлы жіпше», Ол
шұбатылып, бізді байланыстырады. Осы жіп - өмір. Жіп қолыңызға
түскен кезде, сіз өмірді қандай болып көретініңізді бір – екі
сөзбен айту керексіз.Мысалы: «Мен өмір сүруден еш қашан қорықпаймын
қиыншылыққа төземін т.б» бүкіл сыныптың қолдарынан өтіп, мұғалімнің
қолына оралады.
|
Балалар өмір жібі
үзілмеу керек екеніне көңіл
аударыңдар!
Сендер бұл кезде
қандай күйде болдыңдар?
-Қорықтық жіп үзіліп
кетпесін деп.
Өмірді қайта сүре
алмаймыз! Сондықтан өмірде тек
жақсылық,қызықты
болу үшін өмір
сүреміз.
|

|
|