Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі«Шығыс Қазақстан облысы Семей қалалық білім бөлімі» ММ«№49 жалпы орта білім беретін мектеп» КММ
Тәрбие сағаты Тақырыбы: « Мүгедектер әлемі және оларды қорғар заң»4 «Ә»сынып
Сынып жетекшісі:Абылова Г.К
Семей қаласы
Тәрбие сағаттың тақырыбы: Мүгедектер әлемі және оларды қорғар заңМақсаты: Мүгедектер, олардың түрлері, әлеуметтік жай – күйі туралы тану. Мүгедектерді қорғайтын заң негіздерін талдау. Адамгершілік қасиетті сақтауға рухани мүгедектіктен сақтануға шақыру.Ұйымдастырубөлімі: Мүгедек деген кім?А) туа біткен кемістікӘ) жүре пайда болған кемістікБ) кенеттен пайда болған кемістікДәрігер: Мүгедектер бірнеше топтарға бөлінеді.1 топтағы мүгедектер еңбекке жарамсыз,2 топтағы мүгедектер жеңіл еңбектерге жарамды,3 топтағы мүгедектер еңбекке жарамды адамдар. Біздің республикамызда соқырлар мектебі «Зағиптар» Орал қаласында, ал Ақтау қаласында соқырлардың жұмыс жасайтын мекемесі бар. Ол жерде барлық жағдай жасалған. Ақтөбе қаласында мылқау – саңырау балаларға мектеп ашылған. Ол жерде руларға білім беріп, өмірге деген құштарлығын оятады.Заңгер: Балалар конвенциясы. ҚР - дағы балалардың құқықтары туралы 6 – тарих « Мүгедек баланың құқықтары»делінген.31 - бап. Мүгедек баланың толымды өмірге құқықтары.32 - бап. Мүгедек баланы жұмыспен қамту саласындағы мемлекеттік кепілдер.33 - бап. Мүгедекбалаларғамемлекеттіккөмекберіледі.Тілші:ҚР - дың 2007 - 2011 жылғаарналған «Қазақстанбалалары» бағдарламасы 100%білімжәнетәрбиеалуынажағдайжасаукөзделіпотыр. Қазірбұл 23, 3%. Қазіргітаңда «Аялыалақан» бағдарламасынкөрсетудеміз. Осы бағдарламаарқылыбізмүгедекжандарғақиынкездеріболатынын, қаржылайтапшылық, нашаротбасы т. б. солсияқтыкүрделіпроблемалардышешуімізүшіншығардық. МынаБейнеудегі «Оңалу» орталығыашылды. Бұлжердемүгедекбалаларғабарлықжағдайжасалған.Әртүрліқайырымдылықакциялары, қорларыжасалуда. Барлығы да балалардыңболашағыүшін.Балалар, Тамара Асарапаларыңызаяғынанайырылса да, сахнағашығуғабарлыққиындықтарменкүресіп, жеңді. СерікболсынҚонарбаев - географ - ғалымарбағатаңылыпеңбегінқорғады. Еңжаманмүгедектік – рухани - адамгершіліктұрғыданкеудесіқуысадамдар. Өнер – білімненжұрдайболмай, ар - ұяттыбағалайбілсең, шынмүгедектікдаладақалады. Полигон құрбанықолыжоқ Семей баласыаяғыныңбақайларыменқылқаламдышырқүйіреді.Түйін: Мүгедектер – тән саулығын аңсаған,Біреуге аяқ, ал біреуге қол қайғы.Өз борышын сезінуден қалса адам,Бұдан асқан мүгедектік болмайды – деп Қ. Мырзағали ағамыз жырлағандай мүгедектерді қорғайық, адамгершілікті ойлаймыз.
Сараптама4 «Ә» сыныбында 8қазан күні «Мүгедектер әлемі және оларды қорғар заң»атты сынып сағаты өткізілді.Ондағысыныпжетекшісініңмақсаты: Мүгедектер, олардыңтүрлері, әлеуметтікжай – күйітуралытану. Мүгедектердіқорғайтынзаңнегіздерінталдау. Адамгершілікқасиеттісақтауғаруханимүгедектіктенсақтануғашақыру.Тәрбиесағатындақазанайыныңекіншіжексенбісі республика бойыншаМүгедектеркүніретіндеаталыпөтіледі. Мүмкіндігішектеулімүгедекжандардықұрметтеу, олардыңқоғамғадегенбелсенділігінарттыру, мемлекеттарапынанболсын, басқалайболсынкөмекқолынсозып, қамқорлықкөрсетумемлекеттің де, солмемлекеттеөмірсүріпжатқанәрбіразаматтыңқасиеттіпарызыболыпсаналады. Сыныпсағатындабалаларконвенциясы. ҚР - дағыбалалардыңқұқықтарытуралыбаптарыжайлыайтылыпөтті.31 - бап. Мүгедекбаланыңтолымдыөміргеқұқықтары.32 - бап. Мүгедекбаланыжұмыспенқамтусаласындағымемлекеттіккепілдер.33 - бап. Мүгедекбалаларғамемлекеттіккөмекберіледі.Қорытакелемынадайтүйінжасалды.Түйін: Мүгедектер – тәнсаулығынаңсаған,Біреугеаяқ, ал біреугеқолқайғы.Өзборышынсезінуденқалсаадам,Бұданасқанмүгедектікболмайды – деп Қ. Мырзағалиағамызжырлағандаймүгедектердіқорғайық, адамгершіліктіойлаймыз.Адамдық пен азаматтықтыңбиікбелесібір-бірімізгедегенмейірім мен қайырымдылықпенөлшенеріхақ. Қашаннанқолындағысынбөліпберіп, қамқорлығынаямағанбіздіңмерейіміздіөсіретін де осы қасиеттеріміз-депсыныпсағатыаяқталды.