Материалдар / Тәрбие сағаты.Балалар мен жасөспірімдер арасындағы құқықбұзушылықтың алдын алу – басты міндет»
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Тәрбие сағаты.Балалар мен жасөспірімдер арасындағы құқықбұзушылықтың алдын алу – басты міндет»

Материал туралы қысқаша түсінік
Тәрбие сағаты «Балалар мен жасөспірімдер арасындағы құқықбұзушылықтың алдын алу – басты міндет» «Қауіпті хобби және серуендеу орындары» Кәмелетке толмағандар арасындағы қылмыстар мен құқық бұзушылықтардың алдын алу
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
25 Қараша 2024
372
4 рет жүктелген
450 ₸
Бүгін алсаңыз
+23 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +23 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Shape1








Сынып сағаты

Тақырып бойынша:

«Балалар мен жасөспірімдер арасындағы құқықбұзушылықтың алдын алу – басты міндет»












(білім беру ұйымының атауы)
Қысқа мерзімді (сабақ) сынып жоспары


Мұғалімнің толық аты-жөні:


Күні:25.11


Сынып:

Қатысушылардың саны:

Қатысушылардың саны:

Сабақтың тақырыбы:

«Балалар мен жасөспірімдер арасындағы құқықбұзушылықтың алдын алу – басты міндет»

«Қауіпті хобби және серуендеу орындары»

Сабақтың мақсаттары:

Кәмелетке толмағандар арасындағы қылмыстар мен құқық бұзушылықтардың алдын алу.

Тәрбиелік құндылықтар

Әділдік пен жауапкершілік

Аптаның дәйексөздері

«Әділет берік болған аяғын тайммайды!»

Сабақтың барысы:

Сабақтың кезеңі/уақыты

Мұғалімнің іс-әрекеті

Оқушылардың іс-әрекеті

Бағалау

Ресурстар

1. Сабақтың басталуы.

0-5 мин


1.Жағымды эмоционалды көңіл-күй тудыру.

Қазақстан Республикасының Әнұраны шырқалады


Мұғалімдерден сәлем. Жұмыс орныңызды реттеңіз, жеке оқу құралдарының бар-жоғын тексеріңіз

Эмоциялық жағдайды бағалау







2. Сабақтың ортасы.

5 – 45 мин


Оқушылардың білімдерін толықтыру.

«Құқық бұзушылық, қылмыс және жасөспірім»бүгінгі күні өзекті болып табылады, өйткені, өкінішке орай, әрбір жасөспірім ауыр және түзетілуі қиын зардаптарға әкелетін заңсыз әрекеттері туралы біле бермейді. Жыл сайын жасөспірімдер 145 мыңнан астам қылмыс жасайды, олардың әрбір бестен бір бөлігі дерлік бас бостандығынан айыру жазасын тәрбиелеу колонияларында (ТК) өтеуге жіберіледі.

Жауапкершіліктің қандай түрлерін білесіз?

Бейнені көру:

Бұзушылықтар үшін заңды жауапкершіліктің 4 түрі бар:

1. Қылмыстық жауаптылық – Қылмыстық кодексте көзделген заңдарды бұзғаны үшін жауаптылық. Қылмыстық заңда көзделген қылмыс қоғамға қауіпті, қоғамдық тәртіпке, азаматтардың меншігіне, жеке басына, құқықтары мен бостандықтарына, қоғамдық тәртіпке қол сұғады. (кісі өлтіру, тонау, зорлау, қорлау, ұсақ ұрлық, бұзақылық).

Зиянды бұзақылық, ұрлық, зорлау, қылмыстық жауапкершілік

14 жаста болады.

2. Әкімшілік құқық бұзушылық туралы кодексте көзделген бұзушылықтар үшін әкімшілік жауаптылық қолданылады. Әкімшілік құқық бұзушылыққа: жол қозғалысы ережелерін бұзу, өрт қауіпсіздігін бұзу жатады. Әкімшілік құқық бұзушылық үшін адамдар 16 жастан бастап жауапқа тартылуы мүмкін. Жазалау: айыппұл, ескерту, түзеу жұмыстары.

3. Тәртіптік жауапкершілік еңбек міндеттерін бұзу болып табылады, б.а. еңбек заңнамасын бұзу, мысалы: жұмысқа кешігу, дәлелді себепсіз келмеу.

4. Азаматтық-құқықтық жауапкершілік мүліктік қатынастарды реттейді. Қылмыскерге қолданылатын жазалар: зиянды өтеу, шығынды төлеу.

Балалар, енді сендерге тапсырмалар беріледі, сендер дұрыс жауап беруге тырысыңдар.

Жағдайды талдау:

1. Серёжа мен Саша аулада доп ойнап жүрді. Жігіттер доппен көршінің үйінің терезесін сындырған. Жасөспірімдер қандай қылмыс жасады?

2. Жасөспірім 23:40-та үлкендердің еріп жүруінсіз көшеде ұсталды. Оны қандай жаза күтіп тұр?

3. 7-сынып оқушылары дене шынықтыру сабағының алдында киім ауыстыратын бөлмеде болды. Қоңырау соғылғаннан кейін барлығы спортзалға кетті, ал Дима кідіріспен сыныптасының ұялы телефонын ұрлап кетті. Жасөспірім қандай қылмыс жасады? Бұл құқық бұзушылық үшін жауапкершілік қай жастан басталады?

4. Рома мен Петя автобуста келе жатып, қатты сөйлесіп, күліп, әдепсіз сөздер айтып, басқалардың пікірлеріне агрессивті түрде жауап берді.

5 Төмендегі өмірлік жағдайды қарастырыңыз, мен оны қазір оңай түсінуге болады деп ойлаймын.

Әр мектепте оқығысы келмейтін жалқаулар болады. Полицияға хабарласыңыз: «Мектепте бомба бар!» Кейін бұл сынақты бұзу үшін әзіл болғаны белгілі болды. Бұл әрекетті қалай бағалар едіңіз? Бұл қылмыс па әлде әзіл ме? (жігіттер сөйлейді).

Әрине, «қойылған бомба» - бұл терроризм! Бұл құқық қорғау органдарына да, азаматтарға да үлкен мәселе туғызады деген сөз. Құқық қорғау органдарының күштері мен құралдарын басқа жаққа бағыттайды. Олар қоғамда жүйке мен дүрбелең тудырады.

Қалай ойлайсыз, адам қанша жаста мұндай «әзілдерге» заң шегінде жауап береді? (жігіттер жауап береді).

Дұрыс, 14 жастан бастап. Сонымен қатар, ата-аналар оқиға орнына барған қызмет шығындарына байланысты барлық материалдық шығынды өтеуге мәжбүр болады. Ал қалалық прокуратура балаларды асырау және тәрбиелеу жөніндегі міндеттерін орындамағаны үшін ата-аналарды жауапқа тарта алады.

Ал Қылмыстық кодекстің бабы терроризм актісі туралы көрінеу жалған хабарлау үшін жазаны қарастырады: екі жүз мың рубльге дейінгі мөлшерде айыппұл немесе бір жылдан 2 жылға дейінгі мерзімге түзеу жұмыстары немесе бір жылға дейін қамауға алу. 3 айдан 6 айға дейін немесе 3 жылға дейінгі мерзімге бас бостандығынан айыру. (Мектепіміздің түлектері И.Б. мен В.Е. өздеріне осындай әзілге жол беріп, біреуі 2 жылға шартты түрде сотталды. Бұл әзіл болды!)

Сондықтан, есіңізде болсын, заңға мән бермеу керек!

2. Әртүрлі құқық бұзушылықтарды қарастыру кезіндегі заңды жауапкершіліктің түрлерін анықтаңыз. Сәйкестік.

Жауапкершіліктің түрлері:

А- әкімшілік жауапкершілік.

Г– азаматтық – құқықтық.

У- қылмыстық.

D- тәртіптік

Бұзушылықтардың түрлері:

1. Сыныптасының оқулығын жыртып алу (D)

2. Жасөспірім мас күйінде көшеде пайда болды (А)

3. Сыныптасын ұрып-соғу (U)

4. Ұялы телефонды ұрлады (U).

5. Мен мектептен қалдым (D)

6. Жолды дұрыс емес жерден кесіп өтті. (A)

7. Доппен терезені сындырды. (G)

8. Қоғамдық жерде әдепсіз сөздерді қолдану. (A)

Балалар, қалай ойлайсыңдар, заң өкілінің сендерді кешікпей көшеде ұстауға құқығы бар ма? Неліктен? (Балалар сөйлеп, мысалдар келтіреді).

Әрине, олар сенің денсаулығың үшін, өмірің үшін алаңдайды.

Бұл жағдайда сіз өзіңізді қалай ұстауыңыз керек: босатылыңыз, айқайлаңыз, қашыңыз?

Біріншіден, полицейдің сұрақтарына сабырмен жауап беріңіз, қорықпаңыз және өтірік айтпаңыз. Мысалы: сіз және сіздің достарыңыз жаттығудан кеш ораласыз...

Екіншіден, сіз заң өкілдеріне ата-анаңыздың телефон нөмірін бере аласыз немесе оларға өзіңіз қоңырау шала аласыз.

Енді келесі жағдайды қарастырыңыз:

«Көшеде жігіттер қасыма келіп, сүйікті телефонымды тартып алды. Не істеуім керек?»

Сіз бұл жағдайда не істер едіңіз?

Біріншіден, бұл қылмыс! Сіз келісесіз бе?

Бұл қылмысты ашу да сіздің дұрыс әрекетіңізге байланысты.

1.Асығыңыз және «02» нөміріне қоңырау шалыңыз

2. Қылмыстың қай жерде және қашан жасалғанын нақты түсіндіріңіз

3. Бұзақылардың белгілерін айт

4. Ата-аналарға хабарлау.

Қандай құқық бұзушылықтар үшін полицияға жүгінуге болады?

Оң жақ:

1. Жол қозғалысы ережелерін бұзу

2. Қоғамдық орындарда (яғни, пәтеріңізден тыс кез келген жерде) алкогольдік сусындар мен сыраны ішу және мас болып көріну.

3. Ұсақ бұзақылық (төбелесу, жала жабу, т.б.).

4.Заңсыз сату.

5. Зұлымдықпен бағынбау.

Енді сіздің құқықтарыңыз туралы сөйлесейік.

1. Сіз ұсталмай, жай ғана сөйлесу үшін кіруді сұрасаңыз. Сіздің әрекеттеріңіз қандай? (жігіттер жауап береді).

2.Дұрыс айтасыз. Дөрекі болмаңыз, бірақ сыпайы, бірақ қатаң түрде бас тартыңыз.

Бірақ сізді оқиғаның куәгері ретінде шақыруы мүмкін. Сіз бұл жағдайда не істейсіз? (жігіттер жауап береді).

Иә. Бұл жағдайда сіз полиция бөлімшесіне өз еркіңізбен ғана бара аласыз. Сонымен бірге, сізді куәгер ретінде шақыруға болмайтынын білуіңіз керек: мұндай шақыру пошташы тапсыратын шақыру қағазы түрінде берілуі керек, сіз куәлік беруден бас тартуға құқылысыз - сіз кезікпейсіз. егер сіз 16 жасқа толмаған болсаңыз, бұл үшін жауапкершілік.

«Куәгер» мен «куәгердің» айырмашылығы неде? Сіз қалай ойлайсыз? (жігіттер жауап береді).

Куәгер өз сөзіне жауап бермейді, ол оқиға туралы не көргенін, не ойлағанын айтады. Сондықтан ол өтірік айтуы мүмкін.

Куә — сезікті немесе жәбірленуші анықтаған адам. Жалған мәлімдеме жасағаны үшін қылмыстық жауапкершілікке тартылады.

Сізді полиция бөлімшесіне әкелді делік. Кезекші сіздің ұсталғаныңыз туралы ата-анаңызға дереу хабарлауы қажет, егер сіз ұсақ құқық бұзушылық жасасаңыз, хаттама жасағаннан кейін сізді дереу босатуға немесе ата-анаңыздың үйіңізге алып кетуін күтуге міндетті.

Егер сіз аса ауыр құқық бұзушылық жасасаңыз, онда сізді әкімшілік қамауға алуға болады - 3 сағаттан аспайды (хаттаманы жасағаннан кейінгі уақыт).

Тергеу изоляторына (ҚПК) түсуге құқығыңыз жоқ, егер ол жерде ересек адамдар болса!

Ауыр қылмыс жасады деген күдік туындаса, сізді қамауда ұстауыңыз мүмкін. Бұл шешімді тек сот шығарады.

Кәмелетке толмаған баладан жауап алу мұғалім мен адвокаттың қатысуымен өтуі тиіс. Ата-аналар болуы мүмкін, бірақ олардың қатысуы міндетті емес. Есіңізде болсын, сіз полиция қызметкерлерінің кез келген әрекетіне шағым жасай аласыз!

12. Қорытындылау.

Балалар, менің сынып сағатымыздан кейін тек жақсылық жасайтынымызға сенгім келеді. Сізге сәттілік!


Қауіпсіздік сабағы :

«Қауіпті хобби және серуендеу орындары


Оқушылар мұғалімді тыңдайды



























Дескриптор:

Балалар сұрақтарға жауап береді





























Дескриптор:

Тыңдау





















Дескриптор:

Сұрақтарға жауап беру













Дескриптор:

Сұрақтарға жауап беру





























Дескриптор:

Мәтінмен жұмыс жасайды, сұрақтарға жауап береді.
































Дескриптор:

Сұрақтарға жауап беру;



























Дескриптор:

Сұрақтарға жауап беру




































Дескриптор:

Сұрақтарға жауап беру;














Дескриптор:

Әңгімелесу, балалар сұрақтарға жауап береді.















Дескриптор:

Қорытындылау
















































































































































































































































Иллюстрациялар




















https://www.youtube.com/watch?v=FFJhoLqIImM














Иллюстрациялар






































































































































































































































https://massaget.kz/syrly-alem/alemdeg-en-kaupt-10-hobbi--44162/

e3. Сабақтың соңы.

40 - 45 мин


Рефлексия.

Жұмысыңызды бағалауды ұсынады

Мұғалімнің сұрақтарына жауап беру, олардың сабақтағы белсенділігін бағалау









Рефлексияға арналған суреттер.











Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!