Тәуелсіздік

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Тәуелсіздік

Материал туралы қысқаша түсінік
Мақсаты: Қазақстан Республикасы Тәуелсіздігінің 33 жылдық мерейтойы қарсаңында оқушылардың мектепте меңгерген білім деңгейін анықтау, ойлау қабілеттерін дамыту, сөйлеу мәдениетін, жан - жақты ой өрісін жетілдіру, ой ұшқырлығын, оқуға деген ынтасын арттыру. Тәуелсіз Қазақстан мемлекетін өркендетуге, Тәуелсіздігіміздің шексіз, мәңгі болуына адал қызмет ететін білімді де жан - жақты дамыған, интеллекті жоғары, батыл текті, намысты ұрпақ, шынайы патриоттар тәрбиелеу. Өз Отанын сүюге, туған елінің тарихын, зиялы тұлғаларын тануға шақыру;
Материалдың қысқаша нұсқасы

Ойын-сайыс "Әдепті балалар"(Сыныптан тыс әдеп сабағы)

Сабақтың мақсаты: оқушылардың сыпайы және жылы сөздер туралы білімдерін кеңейту және оларды өмірлік оқиғаларда қолдану. Мінез-құлық мәдениетін дамытуға ықпал ету; ересектермен және құрдастарымен қарым-қатынас этикасы.

Тәрбиеші: Сәлеметсіздер ме балалар. Барлығыңыз мектепті бітіріп, құрылысшы, ғарышкер, дәрігер, инженер боласыздар... Бірақ бәрінен бұрын сіз нағыз адам болып өсуіңіз керек - әдепті, сыпайы, жанашыр.

Тәрбиеші: Бүгін бізде "Әдепті балалар" сайысы бар! Байқауға интернат тәрбиеленушілері қабылданады. Ең белсенді қатысушыларды қазылар алқасы бағалайды.

Әдепті балалар әрқашан сыпайы сөздерді қолдануы керек, бұл олардың жан дүниесін жылытады, қуантады, көңілді етеді. Ал сіз қандай сыпайы сөздерді білесіз? (Балалардың жауаптары)

О өлеңін тыңдаңыз."Жылы сөздер" Дриз

Оқырман:

Жылы сөздер.

Жылы сөздер жалқау емес

маған күніне үш рет қайталаңыз.

Жұмысқа баратындардың барлығының қақпасынан енді ғана шығамын

ұстаға, тоқымашыға, дәрігерге -

"Қайырлы таң!" - мен айқайлаймын.

"Қайырлы күн!" - деп айқайлаймын түскі асқа келгендердің барлығының соңынан.

"Қайырлы кеш!" - сондықтан мен үйге шайға асығатындардың барлығын қарсы аламын.

Тәрбиеші:

1.     Өлеңдегі ең мейірімді, мейірімді сөздерді ата.

2.     Сіз бұл сөздерді түсінгеніңіздей: "Мен жұмысқа баратындардың барлығына - темір ұстасына, тоқымашыға, дәрігерге - "Қайырлы таң!" "мен айқайлаймын".

1 тур.

1-ші сұрақ: Сіздердің назарларыңызға әңгіме басында кездескен кезде қолданатын сөздер ұсынылады.

1.     Сау бол!

2.     Керемет!

3.     Сәлем!

4.     Сәлеметсіз бе!

5.     Сәлем!

6.     Қайырлы таң!

Тапсырма. Оқушының бейтаныс адаммен әңгімесінде қандай сөздер орынды?

2-ші сұрақ: Сіз телефон соғып жатырсыз және қызыңызға (досыңызға) қоңырау шалғыңыз келеді. Өтінішіңізді білдірудің ең сыпайы түрін таңдап, жауап беріңіз:

1.     Машаға қоңырау шалыңыз

2.     Сәлеметсіз бе, Машаға қоңырау шалыңыз.

3.     Сәлеметсіз бе, өтінемін, мен қоңырау шаламын.

4.     Сәлеметсіз бе, кешіріңіз, Маша үйде ме?

3-ші сұрақ: Сіз сабаққа кешігіп қалдыңыз және сыныпқа кіргіңіз келеді. Сіздің өтінішіңізді сыпайы түрде білдірудің нұсқасы.

1.     Кіре аламын ба?

2.     Мен кіремін бе?

3.     Кешіріңіз, кіре аламын ба?

4-ші сұрақ: Сіз автобуста келе жатырсыз және шығуға қарай жол тапқыңыз келеді. Қандай сөздерді айтар едің?

1.     Мені кешір, мен шығамын

2.     Өтуге рұқсат етіңіздер.

3.     Кешіріңіз, мен өте аламын ба?

2 тур.

1-ші сұрақ: Сіз, әрине, туған күнді тойлауды, әсіресе сыйлықтар алғанды ұнатасыз. К ертегісін еске түсіріңіз.Чуковскийдің "Шыбын-Цокотуха".

Бүргелер шыбынмен келді

Біз оған етік алып келдік,

Ал етік оңай емес,

Барлық ілгектер алтыннан жасалған.

Естеріңізде ме? Сыйлықтарды қалай қабылдап, олар үшін алғыс айтар едіңіз?

3 қыз шығып, әрқайсысы өз сөздерін "ұрады".

1-ші қыз (етікке қарап):
Бүргелер, оларды қайдан алдың?

Мен оларды өмір бойы киемін

Және ғасырға алғыс айту.

2-ші қыз (қолында етік ұстайды):

Менің етігім бар ғой,

Және одан да жақсысы бүргелер.

Мен оларды әпкеме беремін,

Сол тауда не тұрады.

3-ші қыз (етік киіп көреді):

Рахмет, менің бүргелерім,

Әдемі етіктері үшін.

О, қайғы қандай болады,

Егер олар маған сәйкес келмесе.

Мақал-мәтелдер сайысы.

Тәрбиеші: Ал "сыпайы" мақал-мәтелдерді білесіңдер ме?

Тапсырма - мақал-мәтелдерді аяқтау

1.     Адамдарды жақындастырады... (күлімсіреу)

2.     Кім жалқау болса, сол және... (ұйқылы)

3.     Жақсылықты есіңде сақта, жамандықты... (ұмыт)

4.     Өзгелерді өзіңе бағалама...(қара)

5.     Жұдырықтасқаннан кейін жұдырықтаспайды... (қол бұлғайды)

6.     Көбірек тыңда, аз... (сөйле)

7.     Әдемі адам әдемі... (жасайды)

8.     Біздің Филат ешқашан болмайды... (кінәлі)

9.     Асықпа, бол... (шыдамды)

"Қателеспе, өтінемін" ойыны

Тәрбиеленді: Ал сен ойнағанды ұнатасың ба? Ойынға дайындал, бірақ ойын қарапайым емес. "Қателеспе, өтінемін!" деп аталады.". Мен командалар беремін, бірақ сиқырлы сөзді айтсам ғана оларды орындау керек. Қателеспе, өтінемін!

Тапсырмалар:

1.     Өтінемін, кім ойнағысы келсе, тұрыңыз.

2.     Қолдарыңызды көтеріңіз.

3.     Мейірімді болыңдар, сипаңдар!

4.     Суға батыңыз.

5.     Өтінемін, секіріңіз.

6.     Өтінемін, отырыңыз.

7.     Тұр.

8.     Тұрыңыздаршы.

9.     Тыныш отырыңыз.

10. Мейірімді болыңыз, өз орындарыңызды алыңыз.

"Тап-тап" сайысы

Тапсырма: Сөздерді шығару үшін әріптерді ретке келтіру керек. Сәлеметсіз бе, рахмет, кешіріңіз. Қош бол, кешіріңіз, рұқсат беріңізші, мейірімді болыңыз, мейірімді болыңыз.

Тәрбиеші: "Досым кеше есіме түсірді" өлеңін тыңдаңыз

Оқырман:

Кеше бір досым есіме салды,

Маған қаншама жақсылық жасады.

Бірде маған қарындаш берді

(Мен сол күні қарындаш қорапшамды ұмытып қалдым).

Қабырға газетінде әрқайсысында дерлік

Мен туралы айттым.

Мен құлап, суланып қалдым,

Ол маған кептіруге көмектесті

Ол тәтті досына арналған

Бәлішке де өкінген жоқпын -

Бірде ол маған тістеп берді,

Ал енді есепке қойдым.

Мені қызықтырмайды, балалар,

Досыңа көбірек, тартпайды.

Тәрбиеші: Балалар, сендер білесіңдер ме, бұл өлеңнің кейіпкері неге "басқа досқа тартылмайды"? (Балалардың жауаптары.)

"Қыңырлық" көрінісі

Марина: Мен қолымды жуғым келмейді!

                  Мен тамақ жегім келмейді!

Мен күні бойы қыңқылдаймын,

Ешкімді тыңдама!

Әже: Біздің Маринаға не болды? Ол жылайды, айқайлайды, ештеңе істегісі келмейді.

Атасы: Барайық. Әңгімелесейік, жұбатайық.

Әже: Марина! Жүр, серуендейік! Қараңызшы, ауа райы қандай жақсы.

Марина: Ал мен жаманды қалаймын! Жаңбыр жаусын!

Атасы: Сонда сен суланып қаласың.

Марина: Мен суланғым келеді!

Әже: Мүмкін сіз тамақтанғыңыз келе ме? Мен саған әкелемін.

Марина: Мен ештеңе қаламаймын. Котлеттер де, кәмпиттер де жоқ.

Атасы: Ал балмұздақ алғың келмей ме? Кілегей, шоколад, құлпынай, лингонберри?

Марина: Балмұздақ та, торт та жоқ.

Әже: Мүмкін сіз суықсыз ба? Орамал әкелесің бе?

Марина: Мен суық та, ыстық та емеспін! Маған ештеңе керек емес.

Атасы: Ал сен неге жылайсың? Айқайлайсың ба?

Марина:

Мен неге айқайлаймын?

Сізге не маңызды?

Мен ештеңе қаламаймын!

Мен бәрінен шаршадым!

Әже: Мүмкін сіз ауырып жатқан шығарсыз? Айтшы: "а-а-а"

Марина: Б - б-б-б

Атасы: Тыныс алыңыз.

Марина: Өзің дем ал!

Әже: Мен сені тыңдайын.

Атасы: Иә!

Әже: Ой!

Марина: "Иә" деген не? "Уа" деген не?

Әже: Сөзсіз!

Атасы: Бұл ең көп пе?

Марина: Сіз не айтасыз?

Әже: Жақсы! Солай болсын, айтайық!

Атасы: Тек сен ешкімге айтпайсың.

Марина: Мен ешкімге айтпаймын. Бірақ не?

Әже: Сен "қыңырлығыңды" жұтып қойдың

Атасы: Сен жылағанда ол осында ұшып, аузыңа ұшып кетті.

Марина: Мен "қыңырлығымды" жұтып қойдым ба? Ал ол кім?

Әже: Ол ашулы. Ол енді саған кірді.

Атасы: Міне, ол, оның қасында, жақын, оны "қыңыр" деп атайды. Ол саған кірді, сен "қыңыр" болдың!

Марина: Мен "қыңыр" болғым келмейді!

Әже: Онда көңілді және дауыстап айт: "Мен "қыңыр" болғым келмейді! Мен енді тентек болмаймын. "Қыңырлығыңнан" шық!

Атасы мен әжесі: Ұшып кетті! Шық, шық, ол ұшып кетті. Оны айдаңыз.

Марина: Ал енді ол қайда ұшты?

Әже: Аузы ашық, жылап, тентек жігіттерді ізде.

Марина: Мен енді жыламаймын.

Бірге:

Жақсырақ, сіз ирис жейсіз

Немесе тәтті крекер,

Ал "қыңырлық", "қыңырлық"

Тезірек қуып жібер.

Көріністі талқылау:

1.     Сізге көрініс ұнады ма? Неліктен?

2.     Сахна кейіпкерлерінің қайсысы көбірек ұнады? Неліктен?

2-ші сұрақ: Тағы бір рет Қ-ның жолдарын еске түсірейік.Чуковский.

Ара әже Шыбынға келе жатты

Шыбын-шіркейге бал әкелдім.

Сіз бұл сыйлықты қалай істер едіңіз?

1.     Барлық балды қонақтарға қойыңыз.

2.     Барлық балды жасырыңыз.

3.     Құмырадағы балдың бір бөлігін вазаға салып, қонақтарға арналған үстелге қойыңыз.

3-ші сұрақ: Мұнда барлық қонақтар жиналды, сыйлықтар алынды. Дастарханға шақыратын кез келді. Сіздің ойыңызша, дастархан басындағы құрметті орын кімге тиесілі?

1.     Үй иесіне.

2.     Үлкендерге жасы бойынша.

3.     Туған күн иесіне.

4.     Ең кішісіне.

3-тур.

"Үш аю" ертегісін бәрі біледі. Жүр! елестетіп көріңізші, Маша орманға қашқан жоқ, аюлармен әңгімеге араласты.

Тапсырма: Әңгімелесудің қай нұсқасы көбірек ұнады?

1.     Кішкентай аюлар! Мен адасып, сенің үйіңе келдім. Тәртіпсіздік үшін кешіріңіз, мен қазір бәрін тазалаймын.

2.     Аюлар! Мен орманда адасып қалдым, шаршадым, үйге қайтуға көмектес.

3.     Құрметті аюлар! Мен қатты шаршадым. Егер Мишутка мені үйге апарса, әжем оған бал мен таңқурай береді.

"Бір ауыз сөз айт" сайысы

Байқауды Знайка мен Дунно өткізеді.

Сізге бір ойын бар:

Мен қазір өлең оқимын.

Мен бастаймын, ал сендер аяқтайсыңдар,

Хормен бірге қосыңыз.

Осы екі жігіттен де мейірімді

Дүниеден таба алмайсың.

Әдетте олар туралы айтады

Сумен... (төгуге болмайды)

Жолдасыңыз жасырын түрде сұрайды

Жауаптарын дәптерден есептен шығару.

Керек емес! Өйткені, бұл сен досыңсың

Көрсетесің... (зиян)

Жалған. Сөздер шатастырылған.

Орманда кім ән айтады, кім шырша (отынмен).

Балалар оларды тыңдамайды,

Осы әннен құлақ... (солып қалды)

Тіпті мұз кесегі еріп кетеді

жылы лебізден... (рахмет)

Ескі діңгек жасылға айналады,

естіген кезде... (қайырлы күн)

Егер көп нәрсе мүмкін болмаса,

онда анама айтайық... (рахмет)

Бала сыпайы және дамыған

кездесіп отырып айтады... (сәлеметсіз бе)

Бізді еркелігіміз үшін ұрысқанда

біз айтамыз... (кешіріңіз, өтінемін)

Францияда да, Данияда да

қоштасарда олар айтады... (қош бол)

Мұғалім: Ал енді С.Я.Маршактың "Егер сіз сыпайы болсаңыз" өлеңін тыңдаңыз.

1-ші оқырман:

Егер сіз сыпайы болсаңыз

Көзқарас үшін емес, жүректе,

Автобуста сіз көмектесесіз

Мүгедекке өрмелеу.

2-ші оқырман:

Егер сіз сыпайы болсаңыз,

Онда сабақта отырып,

Жолдасыңызбен бірге оянбаңыз

Екі сиқырдай сықырлау.

3-ші оқырман:

Егер сіз сыпайы болсаңыз,

Сіз анаңызға көмектесесіз бе

Және оған көмектесуді ұсыныңыз

Өтінішсіз - яғни өзіңіз.

4-ші оқырман:

Егер сіз сыпайы болсаңыз,

Онда тәтеммен сөйлескенде,

Әжеммен де, атаммен де

Сіз олардың сөзін бөлмейсіз.

5-ші оқырман:

Егер сіз сыпайы болсаңыз,

Онда сіз кітапханадасыз

Некрасов пен Гоголь,

Мәңгілікке қабылдамаңыз.

6-шы оқырман:

Егер сіз сыпайы болсаңыз,

Онда кітапты қайтарасың

Ұқыпты, жағылмаған

Жалпы, түптеу.

7-ші оқырман:

Егер сіз сыпайы болсаңыз,

Әлсіздерге,

Сіз қорғаушы ретінде оянасыз,

Күштілердің алдында ұялма.

Тәрбиеші:

Сонда мен де қоштасқым келеді

Біз қоштасар алдында

Және барлығына үйлеріне қайтыңыз,

Қоштасқым келеді,

Сізге тілек білдіре отырып,

Мейірімді болу үшін,

Сиқырлы сөздер ұмытылған жоқ,

Жылы сөздермен

Сіз достарыңызбен сөйлестіңіз.

Балалар, сайысымызды "Ғажайып мектеп" әнімен аяқтайық.

"Ғажайып мектеп" әні

1. Біз қалай тату, көңілді өмір сүреміз.

Ноталарды үйренеміз, әндер айтамыз

Біздің мектеп - біздің сүйікті үйіміз,

Ал біз мектепсіз өмір сүре алмаймыз.

Қайырмасы: (екі рет):

Біздің мектеп - ғажайып,

Бұл барлық адамдар үшін өте қызықты.

Бұл барлық адамдар үшін өте керемет,

Солай болсын!

2. Әрбір оқушы нақты біледі,

Мектеп болмаса, әлем әп-сәтте солып қалады

Біздің балалар мектепті жақсы көреді

Мектеп, мектеп - ең жақсы уақыт.

Қайырмасы:

3. Мұғалім бізбен өте қатал болсын

Мен сабақ алуға тырысамын,

Мен тақта жанында үндемеймін

Маған бес деген баға қойсын.

Қайырмасы:

 



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
06.12.2024
111
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі